Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета




Скачати 63.34 Kb.
НазваТема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета
Дата конвертації15.04.2013
Розмір63.34 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Військова справа > Документы
Тема: Різноманітність голонасінних рослин, значення у природі та в житті людини.

Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю в природі та житті людини.

Обладнання: Таблиці «Ялина», «Сосна звичайна», «Голонасінні», репродукція картини Шишкіна «Рожь», гербарні зразки гілок та шишки голонасінних рослин: сосни звичайної, сосни сибірської, ялини , ялиці, модрини, кипарису. Зразки насіння цих рослин.

ХІД УРОКА.

  1. Актуалізація опорних знань.

    1. На магнітній дошці учень вибудовує схему життєвого циклу сосни за допомогою карток.

    2. А в цей час проводиться гра «Відгадайка. Що за рослина?». Вчитель називає по черзі ознаки певної голо насінної рослини. Учні відгадують назву її. Чим менше питань витрачено на відгадування , тим вищий бал.

  • Листочки лускоподібні

  • Низенький кущик

  • Утворює червоні шишко-ягоди

  • Проживає в степовій зоні Криму та Причорномор’ї

  • З нього вимовляють цінні ліки

(Ефедра)

  • Невисоке дерево

  • Два довгих здерев’янілих листка

  • Вітром листки розриваються на стрічки

  • Стовбур майже повністю занурений у пісок

  • Живе у безводній пустелі Наміб

(Вельвічія дивовижна)

  • Невисоке дерево

  • Листки пересторозсічені

  • Вайєподібні листки

  • Листки зібрані як парасолька на верхівці

  • Із запасаючої тканини серцевини роблять крупу

  • Називається ця крупа - саго

  • (Саговник)



  • Вічнозелене дерево середніх розмірів

  • Шишок не утворює

  • На пагінці дві насінини із соковитою шкіркою

  • Насіння їстівне а шкірка – ні

  • Листки лопатеві

  • При запліднені у пилковій трубці два сперматозоїда

  • На Землі зберігся лише один вид цього класу

  • (Гінкго дволопатеве)



  1. Вивчення нового матеріалу.

    1. Зачитується вірш

На піщаному горбочку

Зібралися сосни у світлім лісочку.

Вдягли крислаті капелюшки

Та й шепочуться як подружки.

Питання: «Які ознаки сосни звичайної описані у вірші?» Може відповісти вам допоможе вигляд сосни звичайної. Дивимось на таблицю. Правильна відповідь: сосна світлолюбна рослина тому нижні гілочки відсихають а залишаються тільки на верхівці крони.

Чому сосна може жити в піску , на скелях і навіть у болоті?

Правильна відповідь: у неї довгий головний корінь і при поверхнево розгалужені бічні.

Учні розглядають шишки і гербарні зразки сосни звичайної. Визначають їх довжину і форму.

    1. Зачитується вірш.

Я одну рослину знаю -

В неї назва не своя.

Її «кедром» називають ,

Та чуже оце ім’я.

У безкрайньому Сибіру,

Там де холод і сніги,

Вся тайга його квартира –

Жить йому там до снаги.

Він і взимку і весною

Зеленить тайгу весь рік,

Тож сибірською сосною

Вчений люд його нарік.

Ще одну помилку має

Таємнича ця рослина

Та її я розгадаю

Разом з вами за хвилину.

Хоч «кедровії горішки»

Люблять і людина й птах

Не плоди вони ні трішки

Бо ж дозріли у шишках.

Називати слід насінням

Ці утворення смачненькі.

Їх лузають з нетерпінням

І дорослі і маленькі.

Щось з’їдять а щось сховають

Птах горіхівка й тварини

З їх запасів проростають

У нових місцях рослини.

Справжній кедр живе в Лівані

Часто у гірських лісах

Він своїм кремезним станом

Прикраша ліванський стяг.

Подивіться на сторінку 171 де зображено прапор Лівана.

Демонстрація гербарних зразків шишок та насіння сосни сибірської.

    1. Зачитується вірш.

Молоді стрункі ялинки

Вдягли зелені пелеринки,

Довгі сукні аж до п’ят

Та й чекають на хлоп’ят.

Дуже хочуть танцювати

Та тримає Земля-мати,

То ж стоять сумні та чемні

Аж в лісочку їхнім темно.

Не сумуйте ялинки - не варто

Ще попадете й ви на свято ,

Будуть вас наряджать прикрашати

І навколо усі танцювати.

Які ознаки ялини описані у вірші? Може відповісти вам допоможе вигляд ялини звичайної? Дивимось на таблиці. Визначаємо, що конусоподібна форма крони її тому що вона тіньовитривала. Розглядаємо гербарні зразки, шишки та насіння ялини звичайної. Визначаємо їх форму та довжину. Пробуємо відповісти на питання : «Чому ялину ще називають смерекою?». Правильна відповідь: від старослов’янського слова «смрк», що означає темний. А ялинові ліси темнохвойні. Чому в ялинових борах дуже багато повалених дерев?

Відповідь: тому що вони вимогливі до води і поживних речовин і коренева система у них при поверхнева. Вітри легко їх викорчовують з коренем.

    1. Зачитується вірш.

Осінь златом покриває

Всі модринові бори.

Далі хвою обсипають

Листопадові вітри.

Хоч дерева оголились

Холод шишечки розкрив,

Щоб насіння розлетілось

Пошукать нових світів.

Наїжачилась пучками

Зелен-хвоя навесні.

Оксамитними хустками

Хащі вкрились лісові.

Тут вже й пилки задзижчали

І сокири чути стук,

То валити ліс почали

Дроворубів сотні рук.

Хоч і важко це зробити

Дроворуби ж молодці.

А от з гір його спустити

Було б краще по річці.

Не рубіть плота з модрини –

Швидко він дістане дна,

Бо в цієї деревини

Більш за воду густина.

Починаєш обробляти

А вона тверда, як сталь.

У Венеції палати

Сперлися на сотні паль.

І вода, що точить камінь,

Тут не в силах щось зробити.

Палі ті стоять віками

Й не збираються погнити.

Які ознаки модрини описані у вірші? Розглядаємо гербарні зразки гілочок, насіння та шишки модрини європейської. Визначаємо що коренева система у них теж при поверхнева і це допомогає вижити модрині даурській навіть в умовах вічної мерзлоти . Тому ця рослина утворює найпівнічніші ліси у світі.

    1. Даємо характеристику ялиці білій та кипарису пірамідальному за тим же планом розглядаємо гербарні зразки гілочок, шишки та насіння. Визначаємо їх форму. Данні заносимо в таблицю

^ Порівняльна характеристика хвойних рослин.



Ознаки

Сосна звичайна

Сосна

сибірська

Ялина

європ.

Ялиця

біла

Модрина

європ

Кипарис

пірамід.

1

Довжи

на

хвої

довга

Дуже довга

Серед

ня

середня

коротка

луски

2

Кіль

кість хвоїнок у пагоні

2

2

1

1

пучок

1

3

Форма шишки

конус

Зрізаний конус

Довга

ста

Конус

куля

куля

4

Крилат

ки у насіння

є

немає

є

є

є

є

5

Вимоги до світла

Світло

любна

Світло

любна

Тіне

вит

ривалі

Тіне

вит

ривалі

Світло

любна

Світло

любна

6

Вимоги до ґрунту і води

Не вибаг

ливі

Не вибаг

ливі

вимогливі

вимогливі

Не вибаг

ливі

вимогливі

7

Тривалість життя хвої


вічнозелена

вічнозелена

вічнозелена

вічнозелена

листопадна

вічнозелена

8

Ріст кореня

В глиб і вшир

В глиб і вшир

Вшир приповерхне

во

Вшир приповерхне

во

Вшир приповерхне

во

В глиб і вшир

  1. Домашнє завдання.

Вивчити §40, повторити 38,39.

Схожі:

Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconУрок тема. Значення вищих спорових рослин у природі та в житті людини
Мета: розглянути значення вищих спорових рослин у житті людини та в природі; розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconТема: Значення голонасінних у природі та в житті людини
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; розкрити роль цих рослин у природі та господарській діяльності...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconТема. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі...
Мета. Продовжити формувати поняття природа нежива І жива, сформувати уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconРізноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі та в житті людини
Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю та поширенням голонасінних рослин, дати поняття про їх значення, необхідність охорони. Розвивати...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconТема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини
Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconУрок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних...
Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconУрок 1 Тема: Різноманітність живих організмів. Значення рослин у...
Сьогодні ми дізнаємось, які живі організми живуть на планеті Земля та познайомимось із рослинами – зеленим дивом Землі
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconЗначення голонасінних у природі та вжитті людини
Мета: Пояснити значення різних рослин відділу Голонасінні для життя людини; особливе значення звернути на використання їх як лікарські...
Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета iconУрок подорож Тема : особливості будови, різноманітність, значення молюсків
Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка