Тема. Довкілля Мета




НазваТема. Довкілля Мета
Сторінка1/6
Дата конвертації10.07.2013
Розмір0.63 Mb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Астрономія > Урок
  1   2   3   4   5   6
Тема І Починаємо вивчати довкілля
Урок 1

Тема. Довкілля
Мета. Дати початкове уявлення про складові життєвого світу людини та про єдність людини з ним. Почати розвивати мислення дитини на основі її життєвого досвіду про зв'язки в довкіллі. Виховувати шанобливе ставлення до навколишнього середовища.
Тип уроку урок –казка
Обладнання. Картки з малюнками ,які починаються з звуків(довкілля), клубок ниток для гри «Взаємозв'язок в довкіллі», шапочки із зображенням різних частин природи, маска «Сонечко»
^ Хід уроку
І Організація класу

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок

Будем вчитися старанно,

Щоб у самому кінці

Діти першого класу

Були просто - молодці!

ІІ. Вивчення нового матеріалу

(діти виходять на подвір'я)

Вчитель

  • Одного разу мені наснився дивний сон. Я опинилася на ось цій планеті (вчитель показує на довкілля). Я не знаю, як вона називається. Допоможете мені її назвати!

Гра «Склади слово з перших літер даних малюнків»

(Малюнки розкидані по галявині. Вони пронумеровані. Діти збирають малюнки із допомогою вчителя і дітей, які вміють читати складають слово «Довкілля». Малюнки можна підібрати такі: дятел, осел, ведмідь, кінь, іриси, лисиця, лось, ящірка.)

  • Як же називається планета, яка мені наснилася? (Довкілля)

  • А живуть на зеленій планеті Довкілля добрі, дбайливі, щедрі душею люди.

  • Підніміть руку ті, хто хоче помандрувати на планету Довкілля.

  • А з яким настроєм ви вирушаєте у подорож? (Діти поїздом проїжджають деякий шлях)


Сонечко

  • Добрий день, діти! Я дуже раде вас бачити!

  • Я на вас уже давно дивлюся! І назвав я вас довкіллятками.

  • А ви знаєте, що таке довкілля? (діти не знають)

  • Будьте уважними, я вам вірш прочитаю,

  • А потім в гру з вами пограю.



Це сонце і місяць, і блискавка, й грім,

І хмари, що з неба привіти шлють всім.

Це вітер веселий, що з травами грає.

Ранкова зоря, що в небі засяє.

І друзі, і школа, і все, що довкола.

Що любиш, шануєш,завжди бережеш

Словом єдиним «довкілля»назвеш.


  • Так що ж таке довкілля?

  • Так, вірно! Це все, що нас оточує. А оскільки, Природа – це святе для людини, тому кожен урок довкілля ми будемо починати з вітання.


Вітання довкіллю

Добрий день тобі, наше довкілля!

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й дозвілля,

Так ставайже найкращим щодень!


  • Граємо у гру «Назви і покажи предмет з довкілля»


Сонечко

  • До побачення, малята!

Буду зверху за вами спостерігати.

А ви про довкілля дбайте,

І мене не забувайте.

(діти їдуть на поїзді)

Знайко

  • Добрий день, шановні гості!

  • Я радий зустрічі з вами!

  • Сьогодні я хочу з вами в гру пограти

і головне правило в довкіллі з'ясувати.

  • Готові. Спочатку я вам дарую шапочки із зображенням частини природи: сонце, вода, повітря, земля, кущ, зайчик, пташка, та ін..

  • Гра називається «Цікавий клубочок»

  • У мови гри: перший учень бере клубок ниток і, залишивши кінець нитки у себе,клубок кидає іншому зі словами:

  • Я –зайчик. Мені потрібен кущ, щоб сховатися. Наступний гравець, залишивши нитку у руці,кидає клубок іншому зі словами:

  • Я –кущ. Мені необхідна земля, щоб рости. Й так далі. (В результаті всі частинки довкілля переплутані ниткою, як павутинням)

Знайко

  • Діти, що ж відбувається з довкіллям, якщо занедбати хоча б його частинку? Що станеться з ниткою, коли послабити її лише в одному місці? (Нитка прослабне вся. Зруйнується «павутинка». Почне руйнуватися життя.)

  • Так, який висновок треба зробити? (Все в довкіллі взаємопов'язане)

  • Ось вам і головний закон довкілля. Пам'ятайте його! Бережіть довкілля! До нових зустрічей!

( Діти їдуть в клас)

ІІІ Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Знайомство з підручником.

  2. Бесіда за малюнками в підручнику.

  3. Знайомство з друкованим зошитом. Виконання вправ до урок 1.

ІV Підсумок уроку.

Вчитель

Бесіда за запитаннями в підручнику.

Любі друзі! Кожен урок довкілля ми завершуємо подякою Богові за науку.Нехай кожен з вас звернеться з молитвою до Бога, повторюючи пошепки:

Пошли нам, Боже,

Маленьким дітям,

Щастя й здоров'я.

На многії літа.

Щоб ми зростали

Здорові й сильні,

Душею чисті,

Серцем вільні.

Пошли нам, Боже,

Щасливої долі,

Щоб ми не знали

Лиха ніколи.
Урок 2

Тема. Природа навколо тебе

Мета Розширити знання учнів про різноманітність природи, з’ясувати відмінності між живими, неживими предметами і предметами, створені людиною. Вчити встановлювати взаємозв’зки у природі. Розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення. Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання. Малюнки предметів довкілля, шаблони, кольорові олівці.

^ Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вітання довкіллю

Добрий день тобі, наше довкілля!

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й дозвілля,

Так ставай же найкращим щодень!

2. Хвилинка спостереження за природою

  1. Яка сьогодні пора року?

  2. Який місяць?

  3. Яка дата?

  4. Яка сьогодні погода?

Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вступна бесіда.

  • Роздивіться малюнки. Що і кого ви там бачите? (На малюнках: сонце, зорі, квіти, дерева, комахи, звірі, птахи, людина)

  • Все, що ви назвали, оточує нас з вами, тобто є довкола нас. Як все це можна назвати одним словом? (Довкілля)

  • Що ж таке довкілля?

  1. Вірш про довкілля.

«Що таке довкілля?!»

Це сонце і місяць, і блискавка, й грім,

І хмари, що з неба привіти шлють всім.

Це вітер веселий, що з травами грає.

Ранкова зоря, що в небі засяє.

Струмок малесенький, що швидко біжить.

Це батько і ненька – без них не прожить..

Земля, де ти ходиш,

Вода, що ти п’єш,

Будинок рідненький,

В якому живеш.

І друзі, і школа, і все, що довкола.

Що любиш, шануєш,завжди бережеш

Словом єдиним «довкілля»зовеш.

Воно дасть тобі силу,

Наснагу, дозвілля,

Бо сам ти також

Частина довкілля.

(висновки дітей)

  1. Бесіда

Вчитель

  • Отже, довкілля – це середовище, у якому живе людина. І сама вона нерозривно пов’язана з тим, що її оточує. Людину оточують живі істоти, нежива природа,а також речі, які створила сама людина.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель

  • Що належить до живої природи? (Відповіді дітей)

  • Отже, все що живиться, росте розмножується – це жива природа. А чи чули ви коли-небудь, щоб вода, або повітря просили їсти? Чи бачили на небі декілька сонць, місяців? Чи бачили, як росте каміння? Отже, все це належить до неживої природи.

  1. Гра «Назви предмети, створені людиною»

ІV. Фізхвилинка (На вибір дітей чи вчителя)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником.

2. Робота в друкованому зошиті ( с.5-6)

^ VІ. Підсумок уроку

- Отже, у природі все пов’язане. І якщо люди не будуть бережно ставитися до всієї живої і неживої природи, то загине наш спільний дім – наше довкілля.

Учись любити

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

Учись дивуватись і любити

Чистеньку, мов перлиночка, росу.

Яка земля! Чарівна, пречудова!

Вона нам мати! Ми – її дитя.

Летить на землю різная обнова,

Бурлить, вирує на землі життя!

Урок 3

Тема Як вивчати довкілля?

Мета Розкрити значення органів чуттів у пізнанні довкілля. Формувати уявлення про органи чуттів як необхідну умову самозбереження людини. Виховувати свідоме ставлення до того, що своє здоров’я треба берегти, щоб краще пізнати довкілля.

Обладнання

Таблиця «органи чуттів», коробки, іграшки,овочі, фрукти – матеріали для гри, склянки з борошном, зубним порошком, крейдою, миючим засобом, парфумами,водою, цукровою пудрою, друковані зошити.

^ Хід уроку

І Організація класу. Хвилинка спостереження

1. Вітання довкіллю

Добрий день тобі, наше довкілля!

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й дозвілля,

Так ставайже найкращим щодень!

2. Хвилинка спостереження за природою

  1. Яка сьогодні пора року?

  2. Який місяць?

  3. Яка дата?

  4. Яка сьогодні погода?

Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Назви живий і неживий предмет» (вчитель показує предмет, а діти – ланцюжком, по черзі говорять який він: живий чи неживий)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель

Сьогодні на уроці у нас дуже важливе завдання. Нам треба вияснити, що нам допомагає милуватися довкіллям, піклуватися про нього, допомагати довкіллю.

Гра «Дивлюся я у віконечко»

-Що нам допомагає бачити все навкруги?

Це наш орган зору – очі. Вони наше диво! Дивляться, придивляються, милуються. За мить очі встигають побачити багато цікавого: визначити колір, розмір, форму, відстань, вони розрізняють світло і темряву,рух.

Фізхвилинка

Вийшли діти у лісок

Заглянули за дубок

Побачили зайчика

Поманули пальчиком

Зайчик, зайчик – пострибайчик

Свої лапки виставляй

Діток наших звеселяй!

Вчитель

-Заплющіть очі, прислухайтесь! Що ви чули?

Який помічник вам допоміг почути звуки?

Наші ву розрізняють шум, слова, мелодію, та багато інших звуків. Ми розрізняєм звуки і це нам дає певні знання про довкілля.

Фізхвилинка

Я біжу, біжу по гаї

Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів

Геть від мене полетів

Вчитель

Гра «Впізнай річ і назви помічника»

Із заплющеними очима діти повинні витягти предмет з коробки і назвати його. У коробці лежать іграшки, фрукти та ін..

Висновок

На дотик можна дізнатися який предмет: твердий чи м'який, шорсткий чи гладкий, холодний чи теплий.

Гра «Впізнай речовину за нюхом»

(Учні відкривають пляшечки з водою,парфумами, ліками. На нюх визначають необхідну речовину та називають свого помічника – носа)

Висновок Різноманітні запахи людини відчуває за допомогою носа. Він сповістить нас про небезпеку, повідомить про квіти, збудить апетит. Приємний запах допоможе підняти настрій.

Гра «Смак»

(Діти із закритими очима повинні визначити, який смак має лимон, апельсин, цукерка та ін..)

Висновок. Розрізняти смаки нам допомагає язик.

Фізхвилинка

Я- маленький первачок,

Загорнувсь, мов їжачок.

Потім стану, як жирафа

Дотягнуся аж до шафи

Пострибаю, як зайча

Політаю, як грача

Відпочити постарають

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в друкованому зошиті (Завдання№1, 2,3)

Гра «Так чи ні»

Вчитель

  • Я говоритиму, а ви уважно слухайте. Якщо таке буває – плескаєте в долоні, якщо ні – тупаєте ногами.

  • За допомогою очей ми бачимо.

  • Носиком ми чуємо.

  • Квіточку ми нюхаємо.

  • Вухами ми бачимо.

  • Ротиком ми говоримо.

  • Ротиком ми смакуємо.

  • У нас вушка довгі.

  • Очі у нас різнокольорові.

  • Вухами ми бачимо.

  • Хвостиком ми махаємо.

  • Молодці, ви були уважними.

V. Підсумок уроку. Бесіда за запитаннями в підручнику.


Урок 4

Тема. Запитання та відповіді

Мета. Зацікавити учнів запитаннями про предмети та явища оточуючого світу. Вчити дітей ставити запитання. Розкрити важливість запитань у пізнанні навколишнього світу. Розвивати пізнавальний інтерес, мислення, пам’ять,уяву, усне мовлення. Формувати уявлення про моделі, їх значення у пізнанні довкілля. Виховувати інтерес до пізнання довкілля.

Обладнання. «Скринька невідкритих таємниць», малюнки, таблиці краєвидів України, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організація класу.

1.Гарний настрій знов у клас прийшов

І приніс до нас веселість і бадьорість.

В кожне серце радісно зайшов,

Зникла втома, лінь, розмови і суворість.

Друзі, посміхнемося гуртом,

Навкруги все стане ладним і приємним

Знов за руки беремось, до роботи візьмемось –

І урок стає чудовим, милим, теплим і найкращим.

2. Вітання довкіллю

Добрий день тобі, наше довкілля!

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й дозвілля,

Так ставай же найкращим щодень!

3. Хвилинка спостереження за природою

  1. Яка сьогодні пора року?

  2. Який місяць?

  3. Яка дата?

  4. Яка сьогодні погода?

Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями.

  1. Як дізнатися, що дорога, яку ви збираєтесь перейти, безпечна?

  2. Який «помічник» допоможе вибрати солодке яблуко?

  3. Які з ваших «помічників» допомагають розпізнавати, хто вас кличе додому?

  4. Як дізнатися, чи холодна вода у склянці?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • А чи на все ви знаєте на світі?

  • А кого називають «чомучками»?

  • Чи хочете ви бути «чомучками»?

  • Які запитання вас цікавлять найбільше?

  • Ось у нас є чародійна «скринька невідкритих таємниць». Ми сюди будемо вкидати всі наші запитання, на які не знаємо відповідей. Згодні!

Але спочатку відпочинемо.

ІV. Фізхвилинка

Раз-два –руки в боки,

Три-чотири - два підскоки,

П’ять-шість - нахились,

Землі рідній уклонись.

Сім-вісім – розпрямись,

До сонечка потягнись,

Своїм друзям посміхнись.

Дев’ять-десять – всі присіли

І за парти тихо сіли.

V. Робота над новим матеріалом.

1. «Цікаві запитання в скриньку я кидаю».

2. Робота в друкованому зошиті.

3. Робота з підручником.

VІ. Підсумок уроку.
Урок 5

Тема. Вчимося моделювати

Мета. Дати уявлення про моделювання як джерело знань. Закріпити уявлення про моделювання як спосіб пізнання дійсності. Розвивати творчі здібності дітей, швидкість мислення за допомогою проблемних питань. Виховувати бажання пізнавати довкілля.

Обладнання. Шаблони для моделюванняя, картки із зображенням органів чуттів, малюнки для проведення гри.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вітання довкіллю

Добрий день тобі, наше довкілля!

Знову в гості до тебе ми йдем.

Ти даєш нам наснагу й дозвілля,

Так ставай же найкращим щодень!

2. Хвилинка спостереження за природою

  1. Яка сьогодні пора року?

  2. Який місяць?

  3. Яка дата?

  4. Яка сьогодні погода?

Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. Які органи чуттів допомагають людині пізнавати довкілля?

  2. Як ви розвиваєте свої органи чуттів?

  3. Що за Чудо – скринька в нас присутня на уроці?

Вона сьогодні нам принесла цікаві завдання. Ось перше:

Гра «Розгадай»

  • Розрізнити сіль від цукру нам допоможе….

  • Визначити смак лимона…

  • Визначити на дотик річ…

  • Побачити світлофор….

Робота в групах

Гра «Знайди 5 відмінностей»

(діти отримують на групу малюнки з відмінностями. Потім вібувається взаємоперевірка між двома групами)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. «Скринька невідкритих таємниць.» (Відповіді на запитання)

  2. Проблемне питання: Чому ми на минулому уроці не знали відповіді на ці запитання, а сьогодні відповіли? (Відповіді дітей)

  3. Робота з підручником. Зустріч з Лесиком і Улянкою.

  4. Робота з друкованим зошитом.

  5. Виготовлення моделей.

ІV. Підсумок уроку.

Урок 6

  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Тема. Довкілля Мета iconТема: Довкілля. Що вивчає наука «Екологія»
Мета: Сформувати в учнів уявлення про довкілля, про взаємозв’язки у довкіллі. Ознайомити учнів з поняттям “екологія”. Виховувати...
Тема. Довкілля Мета iconТема. Довкілля Мета
Мета. Дати початкове уявлення про складові життєвого світу людини та про єдність людини з ним. Почати розвивати мислення дитини на...
Тема. Довкілля Мета iconУкраїна вознесенська районна державна адміністрація миколаївської області розпорядженн я
Дня довкілля, який у 2005 році відзначається 16 квітня, з метою поліпшення стану довкілля, залучених широких верств населення до...
Тема. Довкілля Мета iconТема: Сульфур – хімічний елемент, що входить до складу білків живих організмів. Мета
Сульфуру, важливість охорони довкілля від сполук Сульфуру; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки,...
Тема. Довкілля Мета icon1 4 Вступ: поняття про довкілля
Такий різний світ: пізнаємо довкілля (бачимо різні предмети, чуємо різні звуки, відчуваємо запах І смак, обмацуємо предмет)
Тема. Довкілля Мета iconУрок №47 Геоекологічна ситуація в Україні. Мета: розширити та систематизувати...
Обладнання: карта-схема «Загальне забруднення довкілля України», плакати з цифровою інформацією про забруднення деяких регіонів,...
Тема. Довкілля Мета iconТема уроку 29
Ви на сьогодні повинні були вивчити гарні вірші про довкілля. Послухаємо бажаючих
Тема. Довкілля Мета iconУроку
Учні повинні знати: стан довкілля України та мати уявлення про екологічні проблеми людства, вміти: пояснювати І прогнозувати наслідки...
Тема. Довкілля Мета iconТема уроку «Як пов'язані довкілля І здоров'я людини»
Обладнання: підручник, дошка, крейда, папір, маркери, роздавальний І наочний дидактичний матеріал
Тема. Довкілля Мета iconКонспект уроку Тема
Джек Лондон (1876-1916) "Жага до життя". Особливості сюжету та ідеї оповідання. Довкілля у зв’язках з головним героєм твору 
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка