Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля»




Скачати 101.96 Kb.
НазваКонспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля»
Дата конвертації29.09.2013
Розмір101.96 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Астрономія > Конспект
Відділ освіти Пролетарського районного в м. Донецьку ради

комунальний дошкільний навчальний заклад №224

Конспект

інтегрованого заняття

для дітей старшого дошкільного віку
«Наш дім - планета Земля»

Підготувала:

вихователь КДНЗ №224

Попович Л.І.

м. Донецьк 2009

ПРОГРАМНИЙ ЗМІСТ.

Закріпити елементарні уявлення дітей про Всесвіт, як простір, що існує за межами планети Земля та уявлення про планети «сім’ї Сонця», їх назву.

Розвивати образне мислення, увагу, зв’язне мовлення.

Залучати дітей до самостійного пошуку правильних рішень в певних ситуаціях. Розширювати кругозір, розвивати творчу уяву, естетичні почуття. Збагачувати активну лексику дітей.

Розширити наукові уявлення про планету Земля, виховувати бажання бути активними охоронцями своєї планети, любити та берегти її. Виховувати патріотичні почуття.

Виховувати ініціативність, інтерес до нових знань, сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок.

Виховувати любов до природи.

^ МАТЕРІАЛ, ЗНАРЯДДЯ, ПОСІБНИКИ.

Альбом з фотографіями діяльності дітей, відеозапис Сонячної системи, глобус, іграшка - динозавр, ребуси та загадки, вербові гілочки.

Матеріал та знаряддя необхідні для посадки квітів(земля, дренаж, горщики, вода, лопаточки, фартушки дітям, рушники щоб витирати руки, розсада фіалок).

^ ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА.

Бесіди, спостереження на прогулянках, посадка цибулі, вівса, квіток бальзаміну, екскурсії до планетарію та ботанічного саду.

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ.

Діти граються в ігровому куточку.

- Дітки, чи не могли б ви на деякий час припинити свої ігри? Я хочу звернути вашу увагу на те, що до нас прийшли гості і, я думаю, вони дуже хочуть познайомитися з вами поближче. Привітайтеся з гостями та назвіть себе.

(Діти вітаються: добрий день, я Настя; доброго ранку, я Аліна; та ін..)

Дзвонить мобільний телефон.

- Алло, добрий день. Так, добре, я зараз підійду.

- Олю, ти не побудеш замість мене вихователем? Мені треба на хвилиночку вийти. Діти, ви не проти, щоб саме Оля побула вихователем?

(діти граються за своїм бажанням. Виходжу із групи і заношу альбом).

- Швидше, дітки, підбігайте до мене. Я для вас принесла щось дуже цікаве.

(показую альбом).

- Як ви гадаєте, що це? (якщо діти не назвуть, називаю сама).

- Це, дітки, альбом. Його мені щойно приніс фотограф. А в альбомі фотографії. Давайте подивимося їх, можливо когось і впізнаємо.

(Діти роздивляються альбом. Фотографії відображають діяльність дітей в дитячому садку. Вони пізнають себе і коментують зображення. Серія фотографій відображає зимові ігри дітей на ділянці дитячого садка).

- Дітки, на цих фотографіях ми з вами як у казці. Давайте уявимо собі, що ми на казковій планеті, як би ми її назвали?

(Дитяча, Радісна, Ігрова, Щаслива, Весела).

Роздається звуковий сигнал і позаду дітей з’являється іграшка – динозаврик.

- Ой, дітки, подивіться, звідки взялася ця істота? Чи не з нашої казкової планети?

- Ти хто?

- Я маленький динозаврик Діно. Я загубився серед планет і потрапив зовсім на іншу планету, до вас.

- А з якої планети ти прилетів?

- Я забув назву своєї планети. Можливо ви допоможете мені згадати її?

- Звичайно, Діно, ми спробуємо тобі допомогти. Згадайте, діти, де ви бачили планети? (в планетарії).

- Так, Діно, наші діти їздили на екскурсію до планетарію і побачили там багато цікавого. Ось зараз ми покажемо тобі фотографії, дивись уважно.

- (Діти розказують, що бачили в планетарії).

- Що ж таке планети взагалі? (Небесні тіла, що обертаються навколо Сонця).

- Скільки всього планет?

- Які планети ви можете назвати? (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон – ціла « сім’я» планет).

- Як же називається ця «сім’я планет»? (Сонячна система).

- Чому Сонячна система має таку назву? (варіанти відповідей дітей).

- Відгадайте загадку: «Все від нього навкруги набирається снаги;

Тільки ранок настає, виглянь у віконце -

Всім воно життя дає, променисте… (сонце).

- Що таке Сонце? (це велика вогняна куля, найближча до землі зірка).

- Що ми отримуємо від сонця? Уявіть собі, що сонце зникло на кілька днів, що може статися?

- Яка планета знаходиться ближче всього до сонця? Яка найдалі? А Земля?

- Ну то що, Діно, не згадав, як називається твоя планета? Тоді ми покажемо тобі відеозапис Сонячної системи, де видно усі планети. Дивись сюди. (Включається відеозапис Сонячної системи. Діно впізнає свою планету).

- Я впізнав, це Марс. Я хочу додому, але як я туди потраплю?

- Дітки, давайте зателефонуємо до планетарію і попросимо працівників допомогти Діно. (Імітується дзвінок до планетарію).

- Я домовилася. Зараз ми попросимо тата Владика. Він возив нас до планетарію, можливо зможе відвести і дінозаврика.

(Імітація дзвінка. За домовленістю заходить тато Владика, забирає дінозаврика і обіцяє відвезти його до планетарію).

Діти проводжають Діно, прощаються з ним. («Хай щастить!», «На все добре!», «До зустрічі!», «Прощавай!», «Привіт планеті Марс!»).

  • Діти, мені здається, що ми зараз зробили дуже важливу і добру справу. Як ви гадаєте, яку саме? (Допомогли маленькому Діно).

  • Правильно, діти. Все життя старайтеся робити добро, допомагайте одне одному,

  • в серці кожної людини повинні бути добро і співчуття бо… (читають прислів’я: «Добре серце – це найбільший скарб людини!»).



  • А якби ми відмовили Діно, щоб з ним сталося, як ви вважаєте? (Він міг би загинути).

  • А тепер уявіть собі, що така біда трапилася з вами. Щоб зробили ви, як би загубилися на вулиці? До кого б звернулися? (Варіанти відповідей дітей).

  • А що потрібно знати, щоб можна було одвести вас додому? (Свою адресу)

  • А ви всі знаєте свою адресу?

  • А якщо мама опинилася на іншому боці дороги, чи знаєте ви, як саме переходити дорогу? Давайте пограємо в гру: «Я на вулиці». (Проводиться гра з різними ситуаціями на дорозі).

  • А що було б, якби ніхто не став дотримуватися правил дорожнього руху? (Варіанти відповідей).

  • Сергійко, ось якби ти став інспектором дорожнього руху нашого міста, щоб ти зробив, щоб у нас не було аварій на дорозі? (роздуми дитини).

  • Молодці, діти, я сподіваюсь, що з вами не станеться ніякої біди, бо ви вмієте добре орієнтуватися у довкіллі. А зараз я хочу показати вам дещо цікаве.

  • Хто з вас знає, що це таке? (Показую дітям глобус).

  • Глобус – це маленька копія нашої планети. Такою її бачать справжні космонавти з космосу. На глобусі зображені усі країни, моря, океани, гори, ліси, які тільки є на нашій планеті. Ось послухайте загадку:

Океани й континенти,

Гори й ліс, міста й поля,

Це, малюк – твоя планета,

Називається…..(Земля).

  • То як називається наша планета? Звичайно, наша рідна планета – Земля, а ми, її жителі, земляни. Подивіться, яке забарвлення на глобусі? (Багато синього, блакитного кольору, жовтого, є коричневий, зелений).

Жовтий колір – колір суші,

Пояснити слово мушу,

Суша там, де зараз ми,

Суша – де нема води.

- Як ви думаєте, що означає синій колір, блакитний? (Колір води).

- Так, це моря, океани, ріки, озера. Що ж ми ще знаємо про свою планету?

  • (Має форму кулі, має всі умови для життя: воду, повітря, чотири пори року. У землі є супутник – Місяць. Навколо Землі знаходиться повітря – це атмосфера. Земля весь час обертається навколо своєї осі та навколо Сонця).

  • Як ви думаєте, чим являється для нас Земля?(роздуми дітей).

  • Так, діти, Земля - це наш дім. А хто ж тоді ми з вами у цьому домі? Як ти думаєш, Аліночко?

  • Так, ми господарі цього дому і повинні піклуватися про нього, щоб жилося в ньому радісно і щасливо, щоб дихалося вільно і легко. Спробуйте затримати повітря. Чи довго ви зможете не дихати? Ні, бо усім живим істотам, в тому числі і людям для життя необхідне повітря.



  • Уявіть собі, що все повітря забруднене газом, димом і дуже важко або зовсім нічим дихати, повітря зникло, що станеться з мешканцями Землі, з усіма нами?(усе загине)

  • То що ж треба робити, щоб повітря завжди було чистим? Владе, якби ти був уже дорослим вченим, щоб ти зробив, щоб на Землі завжди було чисте повітря? (версії дитини).

  • Дітки, а щоб ви зробили для краси нашого міста, нашого району? Олечко, що ти можеш запропонувати?(версії дитини).

  • А яку роль відіграють в житті людей та всіх живих істот рослини?(поглинають шкідливе повітря і видихають кисень, необхідний для дихання).

  • А де ви бачили дуже багато красивих дерев, квітів та інших рослин? (У ботанічному саду).

  • Так, ми з вами були в ботанічному саду і бачили рослини, що живуть в інших країнах. Які? (пальма, апельсини, фікуси, алое, оливкове і бананове дерево та інші).

  • Діти, ви знаєте, що на Землі є чотири пори року, яка пора настала зараз?

  • Так, прийшла красуня весна і скоро люди почнуть прибирати та прикрашати свій дім – свою Землю: садити дерева, квіти, щоб повітря було чистим, щоб планета наша була ще красивішою. Пам’ятаєте, ми також з вами садили квіти. Хто пригадає, як вони називаються!(бальзамін).

  • Дітки, а давайте ми сьогодні також посадимо квіти. Хочете знати які саме? Тоді відгадайте загадку:

Квітка я ніжна, низенька, дрібна,

Як запахну, приходить весна.

Фіолетовий цвіт мій з п’яти пелюсток,

Квітну довго я серед інших квіток.

  • Відгадку ви знайдете, якщо розгадаєте невеличкий ребус:






А

А

І

Л

К

Ф









  • Правильно, я пропоную посадити фіалки. Хай квітує наш садочок, наша радісна, планета. Хто розкаже, як ми садили бальзамін? (діти розповідають). А фіалку ми будемо садити паростками. Що треба для росту рослин? (Земля, вода, світло, тепло). Спочатку згадаємо, з чого рослина складається? (Коріння, стебло, листя, квітка).

  • Єво, поясни, з чого будемо починати роботу? (дитина пояснює хід роботи).

  • Діти, а можна першу квітку посаджу я, а ви подивитеся? Ось я беру горщика. На дно його кладу декілька камінців, потім насиплю землі майже повен горщик. Паличкою зроблю в землі заглиблення і посаджу в нього корінці квітки до першого листочка. Засипаю їх землею і легенько притискую землю навколо рослини. Ось і посадила я фіалочку. Дітки, а фіалочка щось шепоче мені. Що моя гарненька? Вона дякує за те, що я посадила її. Рости, квіточко, звеселяй нас своїм цвітом.



  • А тепер будете садити ви. Я пропоную працювати в парах, так буде зручніше. Домовтеся, хто з ким буде працювати. (Діти саджають квіти).

  • Діти, а що ще треба зробити, щоб фіалочки гарно росли? (Полити). Але у фіалки листочки покриті волосками і на них не можна лити воду бо від вологи на листочках утворюються опіки, тому фіалки поливають у піддон. Ось так. (Показую як, діти поливають). А листочки очищають від пилу щіточкою. Настусю, а якщо квіти не поливати, як ти думаєш, що з ними станеться?(Загинуть).

  • Діти, фіалка не завжди жила в Україні. Вона потрапила до нас з далекої Африки, з Узамбарських гір, тому і називається – Узамбарська фіалка. Вона дуже рясно і довго цвіте, любить світло, але боїться прямих сонячних променів. Тому ми з вами повинні піклуватися про квіточки, щоб вони не загинули, бо квіти як і мурашки, пташки, тварини – це жива природа і їх треба оберігати.

Бережи краплинку, бережи травинку,

Кожен крок свій на землі оберігай –

Бережи тваринку, бережи пташинку,

І на Землі тоді настане рай!

  • Щоб наша Земля завжди була красива, щоб повітря було чистим, всім людям треба дуже постаратися, щоб зберегти нашу планету.

  • Давайте, дітки, подаруємо нашим гостям по вербовій гілочці, щоб кожен посадив цю вербичку на щастя і радість усім, адже верба – це символ України, її оберіг, недарма кажуть: «Без верби і калини нема України». То хай же ростуть наші вербички в різних місцях і оберігають нашу країну від біди та лиха, а наш рідний Донецьк роблять ще красивішим (Діти дарують гостям гілочки верби з побажаннями на щастя, на радість, добробут, на здоров’я тощо).

Заняття закінчено.

Література:

  1. Дитяча енциклопедія з астрономії.

  2. О. Каплуновська «Дошколятам про космос».

  3. Журнали «Розкажи онуку» та «Дошкільне виховання».

  4. С. Н. Погорєлова «Я і Україна. Навколишній світ».

  5. Донецький обласний інститут післядипломної освіти «Здоровий спосіб життя, як складова життєвої компетентності дітей дошкільного віку».

  6. Коментар до базового компонента дошкільної освіти в Україні:

  • Сфера «Природа»: субсфера «Природа планети Земля»,

субсфера «Природа космосу».

  • Сфера «Я сам»: субсфера «Я – соціальне».



Схожі:

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconКонспект відкритого заняття з англійської мови на тему “ Winter holidays...
Мета: навчити дітей вірно висловлюватися за темою заняття; познайомити їх з особливостями святкування зимових свят в англомовних...
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconЗаняття подорож у царство Золотої рибки
Конспект відкритого заняття на розвиток емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconЗемля наш дім, наша планета
Мета: Дати дітям поняття про те, що Земля – планета І що вона має круглу форму. Ознайомити з глобусом. Пояснити І показати, як відбувається...
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconЗаняття з англійської мови для дітей старшого дошкільного віку
Мета: Розвиваюча: розвиток наочно-образного мислення І мовленнєвої здогадки, вдосконалення стійкої уваги
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconДесять відповідей на питання батьків п'ятирічних дітей
Примусово ніхто не буде готувати дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconМетодичні рекомендації призначені для практичного використання психологами...
Психологічне обстеження дітей дошкільного віку для проходження психолого-медико -педагогічну консультації
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconІ. Основні підсумки діяльності відділу освіти за 2013 рік
Для покращення охоплення дітей дошкільною освітою при школах відкрито групи короткотривалого перебування дітей старшого дошкільного...
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconПлан роботи відділу освіти Миколаївської райдержадміністрації на 2013 рік затверджую
Для покращення охоплення дітей дошкільною освітою при школах відкрито групи короткотривалого перебування дітей старшого дошкільного...
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconАнкета для опитування вихователів днз
Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Опитування не є перевіркою Вашої діяльності. Його мета – збір та узагальнення інформації...
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку «Наш дім планета Земля» iconРозвиток творчих здібностей, формування естетичних смаків дошкільника
Перетворення, що відбуваються в суспільстві, породжують в освіті нові вимоги до підготовки дітей до школи. Одним з них є розвиток...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка