«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів




Скачати 114.42 Kb.
Назва«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів
Дата конвертації09.03.2013
Розмір114.42 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Астрономія > Документы
Донецька загальноосвітня школа I-III ступенів № 149


«ЗАВЖДИ КРОКУЙ ДОРОГОЮ ДОБРА»
ВИХОВНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 1 – 2 КЛАСІВ


Розробила:

бібліотекар вищої кваліфікаційної

категорії

Донецької ЗШ № 149

Дзекелєва Олена Вікторівна

Донецьк 2012
«ЗАВЖДИ КРОКУЙ ДОРОГОЮ ДОБРА»

Виховний захід для учнів 1-2 класів
Мета: навчити дітей розрізняти поняття «добро» та «зло», бути добросердечними і турботливими, проявляти вдячність, любов і пошану до батьків.
Обладнання: вислови про «добро» та «зло», книжкова виставка, аудіо записи, малюнки.
^ ХІД ЗАХОДУ
Виконується пісня «Дорога добра».


Спроси у жизни строгой, какой идти дорогой?
Куда по свету белому отправиться с утра?
Иди за солнцем следом, хоть этот путь неведом,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.
Иди за солнцем следом, хоть этот путь неведом,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.

Забудь свои заботы, падения и взлеты,
Не хнычь, когда судьба себя ведет не как сестра,
Но если с другом худо, не уповай на чудо,
Спеши к нему, всегда или дорогою добра.
Но если с другом худо, не уповай на чудо,
Спеши к нему, всегда или дорогою добра.

Ах, сколько будет разных сомнений и соблазнов,
Не забывай, что эта жизнь - не детская игра.
Ты прочь гони соблазны, усвой закон негласный,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.
Ты прочь гони соблазны, усвой закон негласный,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.

Ты прочь гони соблазны, усвой закон негласный,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.
Ты прочь гони соблазны, усвой закон негласный,
Иди, мой друг, всегда иди дорогою добра.

Учениця: Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Бібліотекар: Шановні діти! Сьогодні ми поведемо розмову про доброту, дуже важливу і потрібну кожному із нас чесноту. Від людини залежить: чого в світі стане більше – добра чи зла. Давайте прочитаємо прислів’я про добро та зло.

Учениця: читає прислів’я, написані на окремих аркушах.

«Буде добро,як мине зло»

«Все добре переймай, а зла уникай»

Від добра добра не шукають»

«Добре ім’я краще багатства»

«Добре роби - добре й буде»

«Злий чоловік зліший вовка»

«Зі злості болять кості»

Бібліотекар: Діти, давайте з вами продовжимо українські прислів’я

- Добро робити ніколи не … (пізно)

- Хто людям добра бажає, той і собі … (має)

- Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й … (сподівайся)

- Злий плаче від заздрості, а добрий від… (радості)
Діти, а які «добрі» слова ви знаєте?

^ Діти: добрий, лагідний, добросердечний та ін..

Бібліотекар: Яку велику силу мають добрі слова ми довідаємося, почувши оповідання В. Сухомлинського «Добре слово».
^

Добре слово


В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.  


Учень читає оповідання, та в кінці ставить запитання:

*Що трапилося з дівчинкою?

*Для чого зібралися родичі і хто прийшов останній?

*Чого не вистачало дівчині?

Бібліотекар: У Біблії поняття «добро» сформовані у заповідях, про них розповідається у притчах. Давайте подивимося на ці моральні закони.

Учениця читає


Моральні закони

Пояснення

- шануй батька свого та матір твою

- ми повинні поважати своїх батьків.

- не вбий

- життя людини недоторкане. Ця заповідь оберігає кожну людину.

- не вкради

- ніхто не має права брати те, що належить іншому.

- не промовляй хибного свідоцтва на свого друга

- люди повинні завжди говорити правду: дома, у школі, на відпочинку.


Бібліотекар. Зараз ми послухаємо з вами оповідання Л. Толстого «Старий дід та онучок» , якраз до першої заповіді «Шануй батька свого та матір свою».

Учениця читає оповідання.
       Стал дед очень стар. Ноги у него не ходили, глаза не видели, уши не слышали, зубов не было. И когда он ел, у него текло назад изо рта. Сын и невестка перестали его за стол сажать, а давали ему обедать за печкой. Снесли ему раз обедать в чашке. Он хотел её подвинуть, да уронил и разбил. Невестка стала бранить старика за то, что он им всё в доме портит и чашки бьёт, и сказала, что теперь она ему будет давать обедать в лоханке. Старик только вздохнул и ничего не сказал.
       Сидят раз мужик с женой дома и смотрят - сынишка их на полу дощечками играет - что-то слаживает. Отец и спросил: «Что ты это делаешь, Миша?» А Миша и говорит: «Это я, батюшка, лоханку делаю. Когда вы с матушкой старые будете, чтобы вас из лоханки кормить».

Бібліотекар. А зараз уважно подивіться на малюнки і з’ясуйте, чи можна під ними написати «так» , якщо на ньому людина робить добрі справи , та «ні», якщо людина робить погані вчинки.

Учень демонструє малюнки і підписує.









Бібліотекар: Давайте послухаємо вірш В. Маяковського «Что такое хорошо и что такое плохо?»

Учениця розповідає вірш В. Маяковського.

Крошка сын к отцу пришел,

и спросила кроха:

- Что такое хорошо

и что такое плохо?

У меня секретов нет,-

слушайте, детишки,-

папы этого ответ

помещаю в книжке.

- Если ветер крыши рвет,

Если град загрохал,-

каждый знает - это вот

для прогулок плохо.

Дождь покапал и прошел.

Солнце в целом свете.

Это - очень хорошо

и большим и детям.

Если сын чернее ночи,

грязь лежит на рожице,-

ясно, это плохо очень

для ребячьей кожицы.

Если мальчик любит мыло

и зубной порошок,

этот мальчик очень милый,

поступает хорошо.

Если бьет дрянной драчун

слабого мальчишку,

я такого не хочу

даже вставить в книжку.

Этот вот кричит:

- Не трожь тех,

кто меньше ростом!-

Этот мальчик так хорош,

загляденье просто!

Если ты порвал подряд

Книжицу и мячик,

Все ребята говорят говорят:

плоховатый мальчик.

Если мальчик любит труд,

Тычет в книжку пальчик,

про такого пишут тут:

он хороший мальчик.

От вороны карапуз

убежал, заохав.

Мальчик этот просто трус.

Это очень плохо.

Этот, хоть и сам с вершок,

Спорит с грозной птицей.

Храбрый мальчик,

хорошо, в жизни пригодится.

Этот в грязь полез и рад.

что грязна рубаха.

Про такого говорят:

он плохой, неряха.

Этот чистит валенки,

Моет сам галоши.

Он хотя и маленький,

но вполне хороший.

Помни это каждый сын.

Знай любой ребенок:

Вырастет из сына cвин,

если сын - свиненок,

Мальчик радостный пошел,

и решила кроха:

"Буду делать хорошо,

и не буду - плохо".


Бібліотекар. Діти, а коли люди зустрічаються, які слова вони кажуть один одному?

^ Діти: «Добрий день», «Добрий вечір», «Доброго здоров’я», інші

Бібліотекар. А коли прощаються?

Діти: «На добро», «У добрий час», «Нехай щастить», «Будьте здорові».

Бібліотекар. Добра людина прагне допомагати оточуючим бути ввічливими, виявляти щедрість, турботу, повагу. Давайте послухаємо розповідь про святого Миколая.

Учениця. Хлопчиком Миколай бачив навколо бідних, убогих, хворих і, як міг, старався їм допомагати. А коли виріс і став священником, ще більше проявилась його щедрість і доброта.

Один бідняк мав трьох дочок. Настільки бідно вони жили, що вже нічого не мали. Задумав з горя чоловік зробити страшну справу – продати старшу дочку, щоб уся сім’я не померла від голоду. Дізнався про це отець Миколай. Зібрав він повний вузлик золота і пізно вночі підійшов до дому бідняка. Вкинув вузлик у вікно і зразу поспішив назад, щоб ніхто не помітив. Вранці чоловік знайшов вузлик, розв’язав його і не повірив своїм очам. А тоді зрозумів, що це дар Божий і заплакав від радості.

Стала сім’я добре жити і видав чоловік заміж старшу доньку. Святий Миколай вирішив допомогти і другій донці. Ще раз вночі таємно від усіх укинув він у віконце другий вузлик. Коли батько вранці знов знайшов золото, він став гаряче просити Бога показати йому рятівника, який так піклується про його дітей. Він став проводити всі ночі без сну, пильнуючи свого благодійника. Глибоко вночі утретє прийшов святий Миколай і знову закинув вузлик. Почув батько стукіт золота і чимдуж побіг за своїм рятівником. Догнавши святого, припав до його ніг й обіцяв довіку бути вдячним. А Миколай дуже просив батька нікому не говорити про те, що сталося.

Все своє життя святий роздавав милостиню, годував бідних, захищав нещасних. Він і зараз допомагає всім людям. А особливо в день пам’яті святого Миколая – 19 грудня ми вчимось у нього доброті і щедрості.

Бібліотекар: А що ж таке зло? Якщо ви робите погані вчинки – вас насварять. Ой, як жалять ці слова, аж розплакатись можна. Образливе, грубе слово ранить всіх людей. Коли вам добре, радість відчувається в грудях, коли вам погано – говорять «болить серце». Серце говорить нам: добре ми чинимо чи ні.

Учень: Від кого і чого залежать прояви зла в житті? Чи можна як зраду, тобто зло, розглядати таку ситуацію: ви взяли додому цуценя, а потім з якоїсь причини викинули його на вулицю. Чи буде винна собака, вимушена голодувати, мерзнути та мокнути, у тому, що коли виросте, то буде кидатись на людей, а її називатимуть злою? Як ви гадаєте, діти? Запам’ятайте: ми відповідаємо за тих, кого приручили. Чи буде зла - більше залежить від людей.
Звучить пісня Гладкова «Собака бывает кусачей»

Собака бывает кусачей

Припев:
Собака бывает кусачей
Только от жизни собачей
Только от жизни, от жизни собачей
Собака бывает кусачей.
Собака хватает зубами за пятку,
Собака съедает гражданку лошадку
И с ней гражданина кота,
Когда проживает собака - не в будке,
Когда у нее завывает в желудке
И каждому ясно, что эта собака круглая сирота.
Никто не хватает зубами за пятку,
Никто не съедает гражданку лошадку
И с ней гражданина кота,
Когда у собаки есть будка и миска,
Луна и в желудке сосиска.
И каждому ясно, что эта собака не круглая сирота.
Припев.
Собака несчастная очень опасна,
Ведь ей не везет в этой жизни ужасно,
Ужасно, как ей не везет,
Поэтому лает она, как собака,
Поэтому злая она, как собака.
И каждому ясно, что эта собака всех без разбора грызет.
Прекрасна собака, сидящая в будке,
У ней расцветают в душе незабудки,
В желудке играет кларнет,
Но шутки с бродячей собакой бездомной
Опасны особенно полночью темной.
Вот самый огромный, вот самый собачий, огромный собачий секрет!
Припев


Бібліотекар: Ось ми і дізналися з вами, що таке «добро» та «зло». Бути добрим – це значить допомагати один одному в біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодих і піклуватись про старих. А ще ми даємо вам таке домашнє завдання: підійти до кожного члена вашої родини і сказати: «Я тебе люблю!», щоб добра в світі стало більше. І не забувайте говорити ці слова якомога частіше.

А зараз давайте з вами заспіваємо пісню «Улыбка», подивимося один на одного й посміхнемося.


Звучить пісня М.Пляцковського «Улыбка» (музика В.Шаінського з м/ф"Крихітка Єнот")

От улыбки хмурый день светлей,
От улыбки в небе радуга проснется...
Поделись улыбкою своей,
И она к тебе не раз еще вернется.

Припев:
И тогда наверняка, вдруг запляшут облака,
И кузнечик запиликает на скрипке...
С голубого ручейка начинается река,
Ну, а дружба начинается с улыбки.
С голубого ручейка начинается река,
Ну, а дружба начинается с улыбки.

От улыбки солнечной одной
Перестанет плакать самый грустный дождик.
Сонный лес простится с тишиной
И захлопает в зеленые ладоши.

Припев
От улыбки станет всем теплей -
И слону и даже маленькой улитке...
Так пускай повсюду на земле,
Будто лампочки, включаются улыбки!

Припев


Список літератури


  1. Моя перша Біблія: Біблійні історії на всі часи (текст) // за ред.. Кетрін де Врайс, пер. з англ.. І. Багдарасян. – Донецьк: ОБФ«Східноевропейська місія», 2009. – 512 с.:іл..

  2. Забашта, Л. Людина починається з добра! (текст)/Л.Забашта//Огульчанський Б. Християнська етика в українській культурі. Дорога добра: підр. для 1-го кл. загальноосв. навч. закл. – К.: АДЕФ- Україна, 2006. – С.9

  3. Милосердя. Святий Миколай (текст)// Огульчанський Б. Християнська етика в українській культурі. Дорога добра: підр. для 1-го класу загальноосв. навч. закл. – К.:АДЕФ-Україна, 2006. – С.35-37

  4. Доброта: пояснення (текст)// Армор Ф. Уроки виховання характеру: будуйте своє життя на надійному фундаменті / Ф. Армор; пер. з англ.. В. Степанова. – Д.: ОБФ «Східноевропейська місія», 2009. – С.30-35

5 Толстой, Л.Н. Старый дед и внучек (текст)// Родная речь: учеб. по чтению для уч-ся нач. шк. Кн.1/ сост. М.В. Голованова и др.. – М.: Просвещение, 1991. – С.74-75

6 Маяковский, В. Что такое хорошо и что такое плохо? (текст)// Боголюбская, М.К., Табенкина, А.Л. Хрестоматия по детской литературе: уч. пособие для пед.уч-щ/ М.К. Боголюбская, А.Л. Табенкина. – 9-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 1984. – С.178-179

7. Сухомлинський, В.О. Чиста криниця: казки, оповідання етюди (текст) / В.О. Сухомлинський; упоряд. О.В. Сухомлинської; передм. Д.С. Чередниченко; худож. оформл. Н.В. Сосніної. - К.: Веселка, 1993. – С.183-184

8. Гладков, Г.А. Собака бывает кусачей [Звукозапись]

9. Дорога добра [Звукозапись]

10. Улыбка [Звукозапись ]




Схожі:

«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів icon«Осінній ярмарок» (Виховний захід для учнів 1-4 класів) Педагог-організатор Т. О. Калинюк

«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconВиховний захід для учнів 1-4 класів
У святково прибраний зал заходять хлопчик І дівчинка в українських костюмах. Вони тримають хліб з сіллю на рушнику
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconВиховний захід на тему: «Скарби бабусиної скрині»
Отож, дітки, якщо ви хоч по дві краплини мудрості, які почерпнете від бабусь, всмокчете в свої маленькі душі, серця – то вони перетворяться...
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconГрафік проведення тижня математики, фізики та інформатики
«Подорож до Комп'ютерленду» розважальний захід з інформатики для учнів 2-х класів. 4-й урок. Черевко В. В
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconПрограма "Розвиток творчого мислення" (для учнів 3-5 класів)
Новоолександрівського навчально-виховний комплексу «зош І-ІІІ ступенів – дитячий садок»
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconВиховний захід «Захисник вітчизни»
Мета: розширити І поглибити поняття про повагу до старших та сильної статі – цих важливих показників вихованості учнів; виховувати...
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconМетодичні рекомендації щодо впровадження Основних орієнтирів виховання...
Наказом Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 31. 10. 2011р. №1243 затверджено Основні орієнтири виховання учнів...
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconНащадки вчених захід 3 фізики для учнів 7-8 класів мета
Мета. Активізувати самостійне мислення, формувати вміння аналізувати фізичні процеси, спостерігати за проявом законів фізи­ки в навколишньому...
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconВідкритий виховний захід за участі учнів, які відвідують групу продовженого дня
Мета: дати дітям уявлення про світ квітів, їхню користь, значення для людини; розвивати творчі здібності дітей засобами акторського...
«завжди крокуй дорогою добра» виховний захід для учнів 1 – 2 класів iconВиховний захід на тему: «Права та свободи твої, дитино» Автор: Думенчук Любов Михайлівна
Автор: Думенчук Любов Михайлівна, вчитель початкових класів Смоднянської санаторної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка