Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини»




Скачати 135.31 Kb.
НазваПоложення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини»
Дата конвертації13.03.2013
Розмір135.31 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Банк > Документы
ПОЛОЖЕННЯ

про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «НАДІЯ ДОНЕЧЧИНИ».
Дане Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють, «Надія Донеччини» (далі БАНК) розроблено відповідно до Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 роки, Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року, Обласної цільової програми підтримки та розвитку дитячої обдарованості на 2010-2011 роки «Надія Донеччини», з метою організаційно-технічного та інформаційного забезпечення діяльності щодо підтримки обдарованих дітей і визначає порядок створення, ведення й підтримки в актуальному стані банку даних обдарованих дітей.
^ Зміст БАНКУ

БАНК є системою централізованого обліку, накопичення та збереження інформації про учнів загальноосвітніх навчальних закладів міста, які є переможцями і призерами міських, обласних, міжрегіональних, Всеукраїнських і міжнародних етапів конкурсів, турнірів, змагань, олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, наукових конференцій тощо, які показали високі результати в спортивній, академічній, творчій, технічній і соціальній діяльності, та їх учителів-наставників. Відповідно до Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року Банк укладатиметься за такими видами обдарованості:

- інтелектуальна (діти, які мають високі досягнення в навчальних предметах, дослідницькій, науковій діяльності тощо);

-практично-перетворювальна (раціоналізаторство, винахідництво, технічне моделювання, обдарованість у ремеслах тощо);

-художньо-естетична (хореографічна, сценічна, літературно-поетична, образотворча, музична тощо);

- комунікативно-організаторська (лідерська, ораторська, організаційна тощо);

- психомоторна (спортивна, спортивні танці тощо).
Мета створення БАНКУ
Основною метою створення БАНКУ є:
- забезпечення єдиної системи обліку обдарованих дітей;
- збір, систематизація та збереження інформації про досягнення обдарованих дітей;
- інформування державних та регіональних, районних органів влади, закладів освіти, культури, спорту, інших зацікавлених організацій про досягнення обдарованих дітей;
- удосконалення системи роботи з обдарованими дітьми в місті.
^ Організаційне забезпечення БАНКУ

Організаційне забезпечення функціонування БАНКУ здійснює районний відділ освіти. Методичне забезпечення ведення БАНКУ і підготовку інформаційних матеріалів на його основі здійснює районний методичний кабінет. Порядок ведення та функціонування БАНКУ Збір та ведення банку даних за індивідуальними досягненнями обдарованих дітей на районному рівні здійснює відділ освіти. Повна інформація про індивідуальні досягнення обдарованих дітей в електронному та паперовому вигляді за встановленими формами надається навчальними закладами до районного відділу освіти. До районного БАНКУ включаються учні загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів від 11 років. Внесення дітей до районного БАНКУ відбувається згідно до Схеми внесення даних про обдаровану дитину на підставі досягнень обдарованої дитини. До форми обліку педагогів, які працюють з обдарованими дітьми, заносяться дані на педагога-наставника обдарованої дитини.

^ Підтримка БАНКУ в актуальному стані.
Актуальна інформація в БАНКУ зберігається один рік, а потім оновлюється.
Оновлення інформації, що міститься в БАНКУ, проводиться відділом освіти на підставі наданих навчальними закладами матеріалів один раз на рік – щорічно до 01 червня поточного року. Доповнення до БАНКУ можуть вноситись протягом року за результатами конкурсів, змагань, турнірів до 01 жовтня та до 01 лютого.
Оновлення та доповнення відбуваються за поданнями навчально-виховних закладів за встановленою формою. Відомості надаються в електронному та паперовому вигляді.
Персональна відповідальність за достовірність, повноту та своєчасність наданих відомостей для формування БАНКУ даних покладається на директорів навчально-виховних закладів.
^ Досягнення дитини, за якими формується Банк даних обдарованих дітей «НАДІЯ ДОНЕЧЧИНИ» за напрямами

Інтелектуальна обдарованість:
- І-ІІІ місце в ІІІ та IV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін;
- І-ІІІ місце в очному турі Всеукраїнських інтернет-олімпіад;
- І-ІІІ місце на Всеукраїнських турнірах юних;
- І-ІІІ місце на ІІ та ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук;
- І-ІІІ місце на національному етапі конкурсу "Інтел-Еко Україна”, "Інтел-техно Україна”;
- Переможці та призери інших конкурсів інтелектуальної спрямованості обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня.
Практично-перетворювальна
- І-ІІІ місце в обласних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях та конкурсах з судо-, авіа-, автомодельного спорту, технічної творчості, раціоналізаторства, різних видів ремесел тощо.
Художньо-естетична
- І-ІІІ місце у обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях літературної, пісенної та музичної творчості, хореографії, образотворчого та прикладного мистецтва тощо.
Комунікативно-організаторська
- переможці конкурсів та фестивалів лідерського руху обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
- активна участь у роботі обласної «Школи лідерів»;
- активна участь у суспільному житті області;
- активна участь в учнівському самоврядуванні.
Психомоторна
- І-ІІІ місце на обласній олімпіаді з фізичної культури "Олімпійські надії Донбасу”;
- І-ІІІ місце на фізкультурно-просвітницькому конкурсі "Спорт-Ерудит”;
- І-ІІІ місце у спортивних, туристських змаганнях, фестивалях, турнірах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня;
- членство у збірних командах України з різних видів спорту;
- виконання нормативів на звання кандидата в майстри спорту України;
- І-ІІІ місце у фестивалях, конкурсах та турнірах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня із спортивних танців, циркового мистецтва тощо.

^ Схема внесення даних про обдаровану дитину до обласного банку обдарованих дітей «Надія Донеччини»
І.Обстеження дитини **** (виявлення здібностей)
ІІ.Виявлення обдарованості:
1. Виду обдарованості (інтелектуальна, практично-перетворювальна, художньо-естетична, комунікативно-організаторська, психомоторна)
2. Ступеню сформованості (актуальна, потенційна)
3. Форми (явна, скрита)
4. Широти прояву в різних сферах діяльності (загальна, спеціальна)

5. Особливостей вікового розвитку
ІІІ.Взяття дитини на шкільний первинний облік
Результат 1*
Результат 2**
Результат 3***
ІV.Внесення дитини до відповідного рівня банку обдарованих дітей «Надія Донеччини»
Результат 1* - визначається відповідно до Положення про шкільний банк обдарованих дітей, рішення педагогічної ради навчального закладу

Результат 2** - визначається відповідно до Положення про районний(міський) банк обдарованих дітей

Результат 3*** - визначається відповідно до Положення про обласний банк обдарованих дітей «Надія Донеччини»

Обстеження дитини ****- здійснюється комплексно на основі спостережень батьків, вчителів та досліджень практичних психологів навчальних закладів за методиками рекомендованими обласним центром практичної психології у віці 6 років (при вступі на навчання до школи), у 4-5 класі, та у 8-9 класах.

Додаток 1

до Положення про банк даних

обдарованих дітей та педагогів,

які з ними працюють,

«Надія Донеччини»
Картка обліку дитини,

занесеної до банку даних обдарованих дітей Донецької області

Фото

(розмір

на паспорт)
1. Прізвище, ім'я, по батькові дитини
2. Повна дата народження
3. Повна назва навчального закладу, де навчається
4. Клас навчання
5. Профіль навчання (для старшої школи)
6. Повна домашня адреса
7. Телефон (дитини, батьків)
8. Відомості про батьків (ПІБ, місце роботи, посада)
9. Вид обдарованості (інтелектуальна, практично-перетворювальна, художньо-естетична, комунікативно - організаторська, психомоторна) (підкреслити)
10. Хобі та захоплення дитини
11. Досягнення дитини за 3 навчальні роки (обласний, всеукраїнський, міжнародний рівень):

Навчальний рік

Обласний рівень

Всеукраїнський рівень

Міжнародний рівень




Назва заходу

результат

Назва заходу

результат

Назва заходу

результат
































































12. Відомості про педагога-наставника дитини (для кожного змагання):
- ПІБ

- Місце роботи

- Посада

- Педагогічний стаж

- Категорія, звання

Начальник управління

(відділу) освіти __________ ________________

Підпис (прізвище,ініціали)


Дата заповнення

^ ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

КОНЦЕПЦІЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ
ПІДТРИМКИ ТА РОЗВИТКУ
ДИТЯЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ
^ НА ПЕРІОД ДО 2020 РОКУ


Донецьк - 2009

Вступ
На сучасному етапі головним фактором економічного й соціального розвитку суспільства стають інтелектуальні й творчі ресурси людини. Сучасні тенденції соціального розвитку ставлять перед освітою нові задачі - відхилення від орієнтації на «середнього» учня, підвищений інтерес до обдарованих і талановитих дітей, до особливостей розкриття й розвитку їх здібностей у процесі освіти.

Обдаровані діти в будь-якому суспільстві мають розглядатися як національне надбання й розраховувати на особливі соціальні права. Такі діти повинні бути об'єктом спеціальних педагогічних і соціальних програм, оскільки найбільші сподівання на покращення умов життя й розквіту нації пов'язані саме з обдарованою молоддю.

В Україні відповідною постановою Кабінету Міністрів України Державна програма роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 рр. була прийнята.

Масштаби й принципи організації навчання обдарованих школярів різні в розвинутих країнах світу, але сьогодні зрозуміло одне: інтереси суспільства вимагають спеціальних заходів підтримки обдарованих дітей і молоді, як моральних, так і матеріальних. Високообдарованим дітям мають надаватися такі умови навчання, завдяки яким вони могли б повністю реалізувати свої здібності відповідно до своїх власних інтересів та інтересів суспільства.
^ Напрямки обдарованості

Обдарованість – це системна якість психіки, що розвивається протягом життя, яка визначає можливість досягнень людиною більш високих (незвичайних) результатів в одному або декількох видах діяльності в порівнянні з іншими людьми.

Обдарована дитина це дитина, що виділяється яскравими незвичайними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для таких досягнень) в тому чи іншому виді діяльності.

Відповідно до даних психологічних досліджень обдарованими є не більше 5% дітей. Разом з тим, беручи до уваги генетично закладені в кожній дитині здібності й різноманіття видів обдарованості, можна припустити, що потенційно кожна дитина – обдарована.

На сьогодні більшість психологів визнають, що рівень, якісна своєрідність і характер розвитку обдарованості – це завжди результат складної взаємодії спадковості (природних задатків), соціального середовища та пізнавальної діяльності дитини (ігрової, навчальної, трудової). Визначальну роль у виявленні й розвитку цього потенціалу відіграє педагогіка.

Виходячи із різноманіття запропонованих ученими класифікацій обдарованості, дана Концепція передбачає виявлення й розвиток здібностей дітей за п’ятьма напрямками, основним критерієм для визначення яких є вид людської діяльності.

Табл. 1

^ Напрямки обдарованості


Вид діяльності

(напрямок обдарованості)

Вид обдарованості

Інтелектуальна

(теоретико-пізнавальна)

- інтелектуальна обдарованість у залежності від предметного змісту діяльності

Практично-перетворювальна

- раціоналізаторство;

- винахідництво;

- обдарованість у ремеслах

Художньо-естетична

- хореографічна;

- сценічна;

- літературно-поетична;

- образотворча;

- музична

Комунікативно-організаторська

- лідерська;

- ораторська;

- організаційна

Психомоторна

- спортивна;

- спортивні танці



Зважаючи на думку психологів, що обдарованість людини може бути представлена у вигляді своєрідного дерева, коренями якого є перш за все генетично закладені здібності, а також вплив родини, соціального оточення дитини та його пізнавальна діяльність, які формують стовбур загальних та гілки спеціальних здібностей, дерево дитячої обдарованості виглядає таким чином:


^ Бачення регіональної політики у сфері розвитку й підтримки дитячої обдарованості

Для прояву обдарованості кожній дитині необхідно забезпечити рівні ефективні можливості в реалізації інтересів, стимулюванні мотивації, розвитку власних здібностей, підтримки її талантів різними дитячими групами й колективами, суспільними організаціями, родиною, системою загальної середньої й позашкільної освіти на всіх етапах отримання освіти.

Зусилля місцевих органів влади, органів управління освітою, педагогічних колективів, батьківської громадськості повинні спрямовуватися на:

  • створення умов для стимулювання дитини з раннього віку до різних видів діяльності;

  • своєчасну професійну діагностику здібностей;

  • підтримку обдарованої дитини не тільки відносно її визначних здібностей, але й у всіх інших аспектах її розвитку, виховання;

  • створення сприятливих умов для трудової діяльності й життєзабезпечення на етапі професійного особистісного становлення;

  • виховання всебічно розвиненого громадянина суспільства.

^ Цілі Концепції

Дана Концепція визначає основні поняття, цілі, задачі, напрямки роботи з обдарованими дітьми в Донецькій області до 2020 року й розглядається як комплекс наукових досліджень, практичної психолого-педагогічної роботи й системи соціальної підтримки, що забезпечує створення нормативних і методичних матеріалів з даної проблеми для місцевих органів управління й навчально-виховних закладів.

Концепція спрямована на продовження роботи з формування й удосконалення системи виявлення, підтримки й розвитку обдарованих дітей, їх самореалізації й професійного самовизначення відповідно до здібностей.

^ Стратегічні напрямки

  1. Удосконалення нормативно-правової бази, що дозволяє здійснити ефективну соціально-педагогічну роботу з обдарованими дітьми.

  2. Забезпечення організаційних, психолого-педагогічних умов для виявлення, навчання й розвитку обдарованих дітей.

  3. Удосконалення науково-методичного забезпечення педагогів.

  4. Формування готовності педагогічних кадрів до роботи з обдарованими дітьми.

  5. Посилення соціально-економічної підтримки обдарованих дітей і педагогів, які працюють з ними.

Вказані напрямки роботи реалізуються через розв’язання стратегічних завдань та організацію і проведення конкретних заходів в межах обласної цільової програми роботи з обдарованими дітьми.

Для вирішення стратегічних задач необхідно:

  • сприяти інтеграції ресурсного потенціалу опорних, базових шкіл, освітніх округів, психологічної й методичної служб, суспільних об'єднань (асоціацій, творчих груп, тощо) із забезпечення умов для виявлення й розвитку обдарованості;

  • активізувати діяльність консультпунктів, міжшкільних факультативів, надавати їм адресну допомогу;

  • удосконалювати моделі індивідуальних програм розвитку обдарованих дітей;

  • впровадити систему заходів з цілеспрямованої підготовки педагогів до роботи з обдарованими дітьми з урахуванням вітчизняного й міжнародного досвіду;

  • створити систему якісного соціально-психологічного супроводу обдарованих дітей з метою оптимізації їх входження в соціум;

  • продовжити проведення оптимізації мережі навчальних закладів, у тому числі закладів нового типу, враховуючи ресурсний потенціал і результативність роботи з обдарованими дітьми цих закладів;

  • підсилити мотивацію дітей для участі в олімпіадах, змаганнях і конкурсах різного формату;

  • активізувати використання можливостей соціального партнерства з питань розвитку й соціальної підтримки обдарованих учнів;

  • організувати роботу літніх профільних таборів і літніх шкіл для обдарованих дітей із залученням провідних викладачів вищих навчальних закладів, психологів, провідних представників різних професій;

  • удосконалити систему матеріального заохочення педагогів, які займаються проблемами виявлення й розвитку обдарованості та мають позитивні результати цієї роботи.

Схожі:

Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconПоложення про Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини»
Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини»
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconЗатверджено: Начальник управління освіти Макіївської міської ради
«Надія Донеччини», наказу Управління освіти І науки №386 від 28. 05. 2010року з метою організаційно-технічного та інформаційного...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconІнформація про масові заходи ооіув
Семінар для практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють 1-й рік. Семінар-стажування
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconБанк даних дітей В’язівської зош І ііі ст

Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconУкраїна вознесенська районна державна адміністрація миколаївської області розпорядженн я
Миколаївської облдержадміністрації від 08. 05. 01 №289-р „Про захист прав неповнолітніх, які працюють у сезонних сільськогосподарських...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconПереяслав-хмельницька районна державна адміністрація київської області
Банк даних дітей з особливими освітніми потребами (ооп) оновлено. Станом на 01. 05. 2013 року обліковано 221 дитина з особливостями...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconЗакон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей»
Луганської облдержадміністрації від 05. 08. 2013 №1040 «Про організацію роботи літніх шкіл для обдарованих дітей», надсилаємо для...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconПро творчу групу в системі науково-методичної роботи
Творча група – одна із групових форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи школи, що створюються відповідно...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» icon1. Дія Положення про розслідування та облік нещасних випадків?
Дія цього Положення поширюється на всі підприємства, установи І організації незалежно від форм власності військових частин – (у тому...
Положення про районний Банк даних обдарованих дітей та педагогів, які з ними працюють «надія донеччини» iconТема : База даних Access. Створення бази даних
Мета: Ознайомитись з базою даних І навчитись створювати таблиці І здійснювати зв'язок між ними
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка