Харчування І здоров'я людини Мета




Скачати 53.32 Kb.
НазваХарчування І здоров'я людини Мета
Дата конвертації16.03.2013
Розмір53.32 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
Харчування і здоров'я людини

Мета: вчити учнів встановлювати взаємозв'язок між цінністю продукту й фізичним розвитком; продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів; виховувати навички культури й гігі­єни правильного харчування.

Обладнання: малюнки продуктів, ово­чів і фруктів.

ХІД БЕСІДИ

1. Проблемні питання.

— Для чого людина їсть? Від чого залежить здоров'я людини?

2. Розповідь вчителя.

— Здоров'я людини залежить не тільки від спадковості, способу життя людини, навколишнього середовища, але й від правильного й повноцінного харчування.

Давньогрецький філософ сказав: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».

Харчування — обов'язкова умова для нашого життя. Без їжі людина не може існувати, з їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для ро­боти мозку, серця, легенів, м'язів та інших органів. А ще здоров'я зале­жить від того, наскільки ретельно ми пережовуємо їжу, як швидко і часто їмо. Отже, щоб бути здоровим, не­обхідно знати правила харчування. Раціональне харчування — одна з го­ловних складових здорового спосо­бу життя. А що таке «раціональне» харчування?

Це правильно організоване й своєчас­не постачання організму добре при­готовленої і смачної їжі, яка містить оптимальну кількість різних пожив­них речовин, необхідних для розвит­ку та діяльності.

«Хто до ста років хоче жити, той пра­вильно їсти повинен вміти»,— гово­рить народне прислів'я.

3. Питання для обговорення.

— Давайте згадаємо все, що знаємо про харчування.

  • Скільки разів на день слід їсти?

  • Якою повинна бути їжа?

  • Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?

  • Як потрібно їсти?

4. Складання правил харчування (на дошці, колективно).

  • їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час, потроху.

  • їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

  • їсти потрібно правильно, ретельно пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

  • Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит й погіршує засвоєння продуктів.

  • Не можна переїдати. Переїдання — причина багатьох захворювань.

5. Що означає «правильно харчуватись? Яка їжа для людини корисна? Що необхідно їсти, щоб бути здоровим? Розповідь вчителя про корисну їжу.

— У природі не існує якогось одно­го продукта, який би міг задовольни­ти потреби організму людини в цих поживних речовинах. Ось чому лише комбінація продуктів може забезпе­чити організм всіма необхідними ре­човинами.

Що ж потрібно нашому організму для життя? Які поживні речовини?

Для нормального розвитку і життєді­яльності нашому організму потрібні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, мікроелементи і зви­чайна вода. Яку роботу виконують вони в нашому організмі?

Білки — це будівельний матеріал для нашого тіла. Наші м'язи, кров, вну­трішні органи, волосся, нігті й шкі­ра — це все білки.

Якою буде людина, якщо в її організ­мі бракуватиме білків? (Гальмування росту людини, слабкість м'язів, відсутність захисту організму від навко­лишнього середовища.)

^ Жири — джерело енергії.

Вуглеводи — забезпечують нормальну роботу м'язів, серця й печінки.

Вітаміни — органічні речовини, які надходять з їжею до організму люди­ни; необхідні для нормального обмі­ну речовин і життєдіяльності.

^ Мінеральні речовини беруть участь у створенні й укріпленні кісток лю­дини.

6. Які продукти корисні для людини?

На дошці знаходяться малюнки, на яких зображені різноманітні продук­ти. Вчитель пропонує дітям обрати ті, які, на їх думку, найкорисніші.

помідор

тістечко

морозиво

яблуко

сир

риба

лимон

петрушка

цукерка

батон

ковбаса

молоко

масло

олія

капуста

сметана

яйце

огірок

7. Вітаміни, що корисні для дити­ни.

— Вітаміни потрібні для нормаль­ного росту й розвитку дитячого ор­ганізму.

Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору. Його багато в моркві, маслі, сирах, помідорах, зеленій ци­булі, риб'ячому жирі.

Вітамін в потрібен для розумової й фізичної праці, поліпшує травлен­ня. Він є у житньому хлібі, горосі, квасолі, м'ясі.

Вітамін С запобігає простуді, поліп­шує кровообіг, сприяє росту, укріплює зуби. Його міститься багато в капус­ті, картоплі, помідорах, цибулі, час­нику, лимоні, шипшині.

Вітамін Д"зміцнює кістки. На нього багатими є молоко, печінка, риб'ячий жир.

— Правильно вчиняє дитина, яка вживає тільки ті продукти, які їй до вподоби?

— Чи потрібно повністю відмовлятися від масла, м'яса, шоколаду?

Висновки. Продукти потрібно вживати різноманітні, щоб збагатити свій ор­ганізм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку свого організму. Більш корисними є овочі й фрукти. їх можна вживати у великій кількості. Вживання деяких продуктів слід обмежити. Це цукор, жири, сіль, м'ясо, вершкове масо, цукерки.

8. Гра «Відгадай корисний овоч або фрукт».

  • І печуть мене, і варять, і їдять мене, і хвалять. (Картопля)

  • Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)

  • Кругленька, та не сонце, біла, та не папір, з хвостиком, та не миша. (Ріпка)

  • Без вікон, без дверей повна хата дітей. (Огірок)

  • Зозуляста, сріблиста, сорочок наділа триста. (Капуста)

  • Хто цей овоч роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

9. Гігієна споживання їжі.

Складання з учнями корисних зви­чок, якими необхідно користува­тись під час їжі.

  • Перед їжею помий руки з милом.

  • Дотримуйся режиму харчування.

  • їж повільно, ретельно пережовуй їжу.

  • Не розмовляй під час їжі, не дивись телевізор.

  • Після вживання їжі прополощи рот водою, помий руки.

10. Запитання для повторення.

  • З яких поживних речовин складається наша їжа?

  • Чому потрібно їсти тільки свіжу їжу?

  • Навіщо на продуктах ставиться дата виготовлення й термін зберігання?

  • Чи можна пити сиру воду?

11. Складання учнями меню продуктів для шкільної їдальні на один день (групова робота).

Схожі:

Харчування І здоров\Конспект уроку Основи здоров 'я 6 клас Тема. Продукти харчування наші друзі І вороги Мета
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Харчування І здоров\Свято здоров’я Мета
Мета. Формувати поняття про правильне харчування, уявлення про значення здоров’я у житті людини. Виховувати дбайливе ставлення до...
Харчування І здоров\Урок №5 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Вікові вимоги до харчування підлітків
Мета: сформувати в учнів поняття про раціональне харчування та особливості харчування в підлітковому віці
Харчування І здоров\Тема: Фізична складова здоров’я мета
«Калорійність продуктів харчування»; «Джерела води в організмі людини»; «Твій добовий раціон»
Харчування І здоров\Здоров’я дітей – здоров’я нації 
Мета: дати дітям поняття про здоров’я, як основу життя людини, про ознаки гарного здоров’я, про чистоту, як запоруку здоров’я; розуміння...
Харчування І здоров\Лекція тема 8: Основи здоров’я людини. Мета : навчити виділяти складові...
Мета: навчити виділяти складові здоров’я людини та пояснювати вплив навколишнього середовища на організм людини
Харчування І здоров\Лекція тема 7: Законодавча база щодо охорони здоров’я людини. Мета...
Мета: ознайомити з нормативно – правовою базою України про охорону здоров’я людини
Харчування І здоров\Культура харчування Мета
Мета: закріпити поняття збалансо­ване, раціональне харчування, динамі­ка вживання їжі; формувати уявлен­ня про гігієну І правила...
Харчування І здоров\Уроку на тему : «Значення правильного харчування в житті людини»
Обладнання та матеріали: проектор, екран, таблиця «Споживні речовини», конверт з пазлами, презентація «Основи харчування», гра «Колесо...
Харчування І здоров\Медико-соціальні аспекти здоровя населення. Роль сімейного лікаря...
Перспективні технології розвитку здоровя, профілактичне харчування, «Школи здоровя». Оцінка поширеності факторів ризику в розвитку...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка