Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка




Скачати 103.06 Kb.
НазваВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка
Дата конвертації27.03.2013
Розмір103.06 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы


Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації

Центральна районна бібліотека

ім. Т.Г. Шевченка







Методичні поради проведення

Дня відкритих дверей

( до Всеукраїнського дня бібліотек

30 вересня 2010р).

м. Вознесенськ, 2010 рік


Книжкова виставка «Скарбниця знань і мудрості людської»;

Акція «Прощення гріхів» для читачів-боржників;

12.00- свято відкриття Дня бібліотек «Бібліотека-храм книги» (різні кат. кор.);

12.30- екскурсія до бібліотеки «Для вас відкриті двері і серця»(діти);

13.30-інтелект-шоу «Новий час-нові казки»( різні кат. кор..);

14.00-турнір знавців довідкової літератури «Ключ до знань»;( діти);

14.30-інформаційний колаж «Бібліотека-свідок і творець історії краю» (різні кат. кор.);

15.00-Бібліотечні посиденьки «Книга-восьме чудо світу»(різні кат. кор.);
^ Сценарій відкриття Всеукраїнського Дня бібліотек

«Бібліотека – храм книги»



Бібліотека... Тиша.. Століття...

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці,

А двері широко відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

Герої романів, легенд, повістей,

Тут радо говорять із нами.

В книжках – відкриття всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.


Ведуча

Дорий день, шановні гості нашого свята! Сьогодні ми зібралися в цій залі щоб відсвяткувати Всеукраїнський день бібліотек.

Є багато див на землі, створених природою і зроблених руками людини. Чи не найбільше диво з див - книга, у ній увесь неосяжний світ. З книгою ми пов’язуємо своє життя, з нею ми працюємо й відпочиваємо, їй ми безмежно віддані.
Ведуча

Віками книги збирають людську мудрість. В книгах відображена історія людства, його досвід, думки, почуття. Книги стали для нас такою ж необхідністю як земля, чисте небо над головою, як хліб насущний на столі. Важко навіть собі уявити, як би розвивалася культура планети Земля, коли б не було винайдено книгу.
Ведуча

У книги люди, наче бджоли в соти,

Знесли духовний, чародійний мед.

Сліпцеві очі ним протри і вмить

Побачить сонце й голубі висоти

Відчує мислі найстрімкіший лет,

Збагне людські страждання і турботи,

Поможе іншим темряву збороти,

Рвучи з очей пов’язки чорних лент!

Благословенна та ясна година,

Коли Буквар бере до рук дитина,

Коли читає "Кобзаря " юнак,

Коли Франка "огромнії сонети"

Підносять дух, коли говорять Гете,

Шекспір, Міцкевич, Лєрмонтов, Бальзак



Ведуча

А видатні люди висловлювались так: "Люди перестають мислити, якщо перестають чигати" (Дідро), "Книги - діти розуму" (Д. Свіфт), "Книжки - кораблі думки, що мандрують хвилями часу " (Френсіс Бекон).

Давним давно людина почала збирати книги. Багаті правителі вважали за свій обов’язок та честь мати при своїх палацах бібліотеки. Ще і слова такого не було «Бібліотека», а зібрання книг уже існувало
Ведуча

Бібліотека – древня і вічно юна оселя людського розуму. Все життя Всесвіту зосереджено у цьому магічному кристалі, що називається – бібліотека.

І як незгасний смолоскип, шлях людині вказує книга.

Читати люблять усі. Діти з цікавістю слухають, коли їм читають дорослі, а навчившись читати уже ніколи не розлучаються з книгами. Книга – одне з найбільших див створених людиною.
Ведуча

Книги допомагають людині пізнавати навколишній світ, дізнаватися про давно минулі часи, уявити собі життя майбутніх поколінь. «Люди перестають мислити, коли перестають читати» - писав Д. Дідро. А розширити літературний кругозір допоможе Тиждень книги, який ми сьогодні розпочали.
ІІ учень: Книги, книги на полицях

Завжди тихо поміж книг.

Та яку ти не розгорнеш

То й легенда в кожній з них.

Ведуча

Як до людей прийшла книга?

«Сторінками» найперших книг були камені та стіни печер. Пізніше люди додумалися писати на глині. «Глиняні книги» - це таблички, кожна табличка являла собою листок книги. Писали на ній гострою дерев’яною паличкою, а потім обпалювали в печі, таким чином табличка ставала твердою та довговічною. Із цих табличок і складалася книга. Кожна книга складалася із 100, а інколи більше табличок. Тому ці книги були не зручні та дуже важкі.

Минув час і люди навчилися робити зручніші і легші книги – з тонкої козячої або телячої шкіри й називали їх пергаментом. Пергамент більш зручний і міцний матеріал для письма. Його можна згортати, складати, він залишається цілим. Але такі книги були дуже дорогі. На виготовлення однієї книги необхідно було забити стадо тварин.

Пізніше люди почали робити з болотняної рослини – папірусу – сувої, на яких писали. Писати на сухих стеблах папірусу було зручно, але через кілька років вони пересихали і ламалися.

І нарешті китайцями було винайдено папір на якому почали писати в усіх країнах.
І учень: Дружба з книгою це свято,

Не було б його у нас,

Ми б не знали так багато

Про новий і давній час
Ведуча

Книжка … Для одних – це річ, як і тисячі речей повсякденного побуту, для інших – данина моді, але для багатьох – це скарб неоцінений. Велику користь мають люди від навчання книжкою. Книги – мов ріки, які наповнюють собою увесь світ, це джерела мудрості, в книгах бездонна глибина. Книжка вчить, як на світі жить, книжка відповідає на безліч запитань і сама вміє запитувати.

Чи задумувалися ви над тим, чому живуть і не вмирають книжки. Безсмертні вони тому, що в них живе і не вмирає сам народ. Вони упродовж віків були і залишаються чарівними провідниками доброти та милосердя.
І учень: Все, що серце і що розум

Вік творили не один,

Повизбирувало людство

В книги – перли із перлин.
ІІ учень: Людино! Розумна істото!

Ти можеш усе на землі.

Відсунути можеш потопи –

І будуть цілі кораблі.

Та знову, і знову людино,

До тебе звертаємось ми

Ми гинемо, гинемо, гинемо,

Будь ласка, ти нас збережи.

Хай будуть в нас цілі дерева,

Рослини, тварини й птахи.

Звертаються книжки до тебе…

Людино і нас збережи.

Ведуча

Чи зможе людина прожити без книги?

Зможе. Погано, нудно, не цікаво, але зможе. Та людство – ні. Книги – це пам’ять. Саме з книжок ми дізнаємося, як живуть народи різних країн, дізнаємося про великі відкриття науки і техніки, про зірки і планети, про рослин і тварин. З давніх-давен вчені, письменники, філософи відображали в книжках знання, досвід свого покоління, свої думки і зберігали це для нащадків.
І учень: Герої романів, легенд, повістей

У тиші говорять із нами.

В книжках – відкриття всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.
Ведуча

Максим Горький писав: «Усім, що в мене є хороше, я зобов’язаний книзі». І дійсно. Все життя нас супроводжує вчить, виховує і розважає книга.

А що ж бібліотека? А бібліотека – це той храм, де народжується і зберігається духовність. У давнину бібліотеку називали "дім життя", "притулок мудрості", "аптека для душі". "Якщо стара бібліотека була джерелом, до якого йшли всі, хто бажав знань, то новітня – це водопровід, який розносить життєдайну вологу по будинках", – вважає Мельвіль Дьюі.

Тож ще раз щиро вітаємо Вас дорогі друзі із святом, яке разом з нами відзначає весь український народ. Бажаємо творчості і натхнення, щастя, добробуту, приємного і розумного срілкування з книгою!


^ Екскурсія до бібліотеки

Мета. Ознайомити дітей з відділами бібліотеки, різноманітністю книг у бібліотеці, порядком розстановки книг на по­лицях; правилами користування бібліотекою, правилами користування книгою; виховува­ти любов та бережне ставлення до книги.
Бібліотекар. Діти, сьогодні ви вперше прийшли до бібліотеки. А хто скаже, що ж таке бібліоте­ка? Так, бібліотека — це чудовий будиночок, в якому живуть книги. І як бачите, книг у нашому будиночку дуже багато.

Які книжечки з тих, що вам читала мама, тато, бабуся, дідусь, братик, сестричка вам запам' яталися ?

Діти, мабуть, у кожного у вас є вдома кни­ги, які вам купували батьки. І ось тепер, як ви вивчили всі букви, я впевнена, що ви прочитаєте всі книги, які є у вас вдома.

— А які книги є у вас вдома?

— Чи любите ви читати?

— Чи доводилось вам самостійно прочита­ти книжку? Яку?

— Чи читають вам книжки вдома? Хто читає ?

— Що ви любите найбільше слухати: каз­ки, оповідання чи вірші?

— Хто у вашій сім'ї читає найбільше?

— Що ви любите отримувати в подарунок найбільше: книжку, іграшку, одяг чи цукерки?

— Де можна брати книжки для читання? Для того, щоб ви краще дізналися про те, що вас цікавить, про того чи іншого героя, про рослини, про тварин, про дітей — ваших ровесників і та ін. вам потрібна буде бібліотека.

Ось подивіться, скільки книг у бібліотеці! Всі вони красиві, різнобарвні, з яскравими малюнками (показуть різні види книг).

А в книгах живуть ваші улюблені герої: це і Дюймовочка, і Чомучка, і дядечко Степан, і Котигорошко, і Попелюшка і багато-багато інших. Хто з вас не знає казку про лікаря Айболита, про Мийдодира, про Буратіно, про Алісу з країни чудес...

А ось ми зараз і перевіримо, як ви гарно знаєте дитячі книги, і пограємо з вами у гру, яка називається «Яка це книга?». Я вам буду зачитувати уривки з творів, а ви повинні на­зивати з якої це книги. 1.Скаче сито по полях, А корито по лугах, За лопатою мітла Вздовж по вулиці пішла.(К. Чуковський «Федорине горе»)

2.«Жили-були старий зі старою Біля синього моря; Жили еони в старенькій землянці Рівно тридцять три роки». (О. Пушкін «Казка про рибалку й рибку»)

3.«І стали звірі між собою радитися, як до тієї справи приступити, щоб розбійників звідти вигнати; і ось, нарешті, знайшли во­ни спосіб. Вирішили, що осел повинен пос­тавити передні ноги на вікно, а собака плигне...»(Брати Грімм «Бременські музиканти»)

Діти, а скажіть, будь ласка, коли ви напи­сали листа бабусі, яка живе у іншому місті, то як цей лист найде дорогу до бабусі?

Правильно, за адресою, написаною на конверті. Посилаючи листа, ви написали на конверті назву міста, вулиці й номер будин­ку, номер квартири і, звичайно ж, прізвище та ім'я бабусі. Тепер лист без затримки до­береться до неї. Ось і в бібліотеці в кожної книги є своє місце, своя адреса, куди її тре­ба поставити, щоб швидко знайти книгу.

Бібліотека — це начебто книжкове місто. У кожної книги своя кімната на поличці. В ньому є вулиці й будинки. В одному будинку поселились казки, в іншому — вірші, далі — оповідання. (Розгляд поличок у бібліотеці). Коли станете читачами бібліотеки, дізнаєтесь про адреси всіх книг.

Але для того, щоб стати читачем бібліоте­ки, потрібно знати основні правила корис­тування бібліотекою.

Але перш за все я вам хочу розповісти ка­зочку про книгу.

Було це не в далекі часи, а зовсім недав­но — в нашому книжковому містечку. Кни­жечки в ньому жили — не тужили. До них приходили діти, такі ж, як і ви, кликали до себе в гості. Не надовго — на тиждень, на два. Книжечки раділи. Вони люблять манд­рувати, дружити з дітьми, знайомитись з но­вими людьми. Деяким книгам сподобалось в гостях, їх бережно одягали в гарні платтяч­ка, які називались обкладинками, між лис­точками клали яскраві закладинки, щоб швидко знайти останню прочитану сторінку. А відпочивали вони на чистих сто­ликах або шафах. Але деяким книжечкам жилось погано. «Мене ногою під диван заш­товхували!» — скаржилась одна. «Сторінки пом'яли!» — підхопила інша. «А мене брали брудними руками, і тепер я така замурзана», — плачучи говорила третя... (Показують книги).

Ви уважно слухали казочку, а. хто тепер скаже, як потрібно поводитися з книгою?

На скільки днів можна брати книгу в бібліотеці?

Щоб потрапити до ваших рук, книга про­ходить великий і важкий шлях. Спочатку книгу пише письменник чи поет. Потім ця книга потрапляє до редактора, який перечи­тує її. І аж тоді книгу друкують на друкарсь­кому станку. Дуже багато книг ви бачите з яскравими малюнками. Отже, в створенні книги беруть участь і художники.

Це ще раз доводить, що книгу потрібно берегти. Не можна кидати її, рвати, малюва­ти на ній, вирізати з неї малюнки і сторінки, загинати аркуші.

Особливо бережно треба поводитись з бібліотечною книгою: обов'язково обгорну­ти її в чистий папір, носити в папці, а про­читавши здати завчасно в бібліотеку. Розірвану книгу треба підклеїти.

Ось перед вами виставка дитячих кни­жок. Ці книжечки написані для таких ма­леньких діток, як ви. З більшістю з них ви, мабуть, уже знайомі. Подивіться, які вони всі красиві, різнокольорові, з красивими ма­люнками: всі ці книги, після того як ви за­пишетесь до бібліотеки, зможете взяти і по­читати.

Але не кожну книжку можна взяти додому. Є книги, які додому не видаються. З ними діти працюють прямо тут, у бібліотеці, це дуже цінні й рідкісні книги. (Наводиться приклад).

(Показують дітям формуляр, пояснюється що це картка, в яку записуються книги, які ви­даються додому. Кожний формуляр відповідає одному учню, прізвище й ім'я якого пишуться на формулярі. Формуляри розставляються по класах. Записуються діти до бібліотеки. Вони вибирають книги). Ще раз наголошується на тому, де розміщені твори для учнів молодших класів, як берегти книги й користуватися ними.

Упорядник : зав. відділом організаційно-методичної

та інформаційної роботи Мазур Н. І.
Комп’ютерний набір: оператор Сєннікова О.А.





Схожі:

Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconР айонний відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна...
Волонтерська діяльність – це добровільна, неприбуткова, суспільно корисна діяльність, що здійснюється у вільний від основної роботи...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Пропонуємо вашій увазі методичні рекомендації з підготовки та проведення Дня бібліографії
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Акція спрямована на популяризацію здорового способу життя серед дітей та молоді, профілактику негативних явищ та шкідливих звичок...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Бібліотекарі Вознесенської цбс постійно перебувають у творчих пошуках, прагнуть створити умови для самореалізації користувачів, їхнього...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Серед наочних форм популяризації документів найважливіше місце посідає книжкова виставка традиційна форма роботи бібліотек, один...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Тому так важливо сьогодні не обмежуватися традиційними формами роботи, а шукати нові шляхи популяризації бібліотечних ресурсів. У...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
На сьогоднішній день усе більше роботодавців використають Інтернет для пошуку співробітників. Каталоги вакансій мають дуже зручну...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
На жаль, останні роки в Україні характеризуються збереженням негативних тенденцій зниження основних показників життєдіяльності населення,...
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
У випуску представлено рекомендації щодо методики підготовки та проведення активних форм популяризації книги серед юнацтва
Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
До Вашої уваги інформаційно-методичні матеріали, які допоможуть змінити діяльність вашої бібліотеки та створити Опікунську раду при...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка