Тема уроку. Будова




Скачати 62.91 Kb.
НазваТема уроку. Будова
Дата конвертації29.03.2013
Розмір62.91 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок
ТЕМА УРОКУ. Будова і функції сечовидільної системи.


МЕTА. Освітня. Ознайомити учнів із будовою сечовидільної системи людини; розкрити особливості будови нирок, сечоводів, сечового міхура та сечівника в зв’язку з функціями, які вони виконують; дати поняття “нефрон”, “мальпігієвий клубочок”, “капсула Шумлянського”.

Розвиваюча. Розвивати уміння учнів порівнювати будову та функції органів людини, які беруть участь у виділенні продуктів обміну; уміння логічно мислити та робити відповідні висновки.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та необхідність дотримання здорового способу життя. працелюбність, вміння доказово відповідати.
^ Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’ ́язки: медицина, зоологія.

Матеріали та обладнання: схема на дошці, малюнки в підручнику, таблиці « Внутрішні органи», « Органи виділення ».

^ Основні поняття та терміни: нирки, корковий шар, мозковий шар, сечоводи, сечовий міхур, сечівник, нефрон, ворота нирок, вхідні судини, вихідні судини, ниркова миска.

^ ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Пригадаємо слова Франсуа Війома:

Я ЗНАЮ ЧОРНЕ, БІЛЕ І РЯБЕ…

Я ЗНАЮ ЯК ГОСПОДЬ СТВОРИВ ЛЮДИНУ…

Я ЗНАЮ ВСЕ Й НЕ ЗНАЮ ЛИШ СЕБЕ…

Що ж цікавого ми знаємо про свій організм ?
А) «Мікрофон» - ( корисна інформація ) … ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЩО? …

Ви одержите інформацію і викладете її, починаючи словами « Я знаю, що…»

( ДОДАТОК )

- ( РОБОТА В ПАРАХ) ПРО ЯКУ СИСТЕМУ ОРГАНІВ ЙДЕТЬСЯ?

Б) Розглянемо таблицю « Внутрішні органи» та назвемо ті, які вже вивчили.

В) Перед вами малюнки окремих органів ( нирки, легені, шкіра, шлунково – кишковий тракт). Що об’єднує їх? Які шкідливі речовини виводяться з організму завдяки ним? Я ви думаєте – який із органів виконує найбільший об’єм роботи?

^ Г) Пригадайте поняття гомеостаз?

ІІІ. Перехід до нової теми.

Отже, більша частина продуктів обміну, яка мітиться в крові, виходить через видільну систему разом з сечею.

Пригадайте, які органи входять до її складу.

^ Як ви думаєте, який з органів – найважливіший?

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тому на цьому уроці ми повинні вивчити не тільки будову та функції сечовидільної системи, а і розв’язати проблемне питання – чому

при порушенні функції нирок відбувається отруєння організму людини, які захворювання

трапляються.

V. Виклад нового матеріалу.

Ми продовжуємо вивчення організму людини,

Ще раз назвемо органи виділення, користуючись ілюстрацією підручника 8.1 та таблицею « Органи виділення».

Звичайно ж, будова тісно пов’язана з функціями, які вони виконують. Як саме, поміркуємо разом і заповнимо таблицю. ( метод «Гроно» - на дошці з’являються нові поняття ).


Орган


Особливості будови

Функції

НИРКИ

  • кірковий шар




  • мозковий шар:

15 -20 пірамідок,

ниркові чашки,

ниркові миски. ( іл. 8.2 – внизу )
( 1млн нефронів - ниркове тільце, звивисті канальці І порядку і ЗК ІІ порядку)

( іл. 8.2 вгорі )

^ Видільна, регуляторна, гомеостатична

СЕЧОВОДИ

- циліндричні трубки

З’єднують нирки з сечовим

міхуром

СЕЧОВИЙ МІХУР


- непарний порожнистий орган ( 3 шари м’язів )

^ Накопичує сечу

СЕЧІВНИК

- трубчастий утвір

Виводить сечу


Чому нирки – найважливіший орган? ( Б Е С І Д А )
( Через нирки протікає 1000 – 1200 мл крові за хвилину.

Кров проходить через 2 сітки капілярів: капілярних клубочків і капілярів і віддає речовини, які безпосередньо надходять з клітин.

^ Речовини виводяться з сечею ).
Чому при порушенні функції нирок відбувається отруєння організму людини?

( - « Ланцюжок відповідей» )
СКЛАД СЕЧІ - сечова кислота, сечовина,

креатин, пігменти ( схема )

Виконаємо завдання 8 на стор. 131. - « Мікрофон»

ЗАХВОРЮВАННЯ ОРГАНІВ ВИДІЛЕННЯ:
1. нефрити


2. пієлонефрити

3. цистит

4. уретрит

5. сечокам’яна хвороба ( ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНІВ )
ЗАПИС У ЗОШИТ - «ПРОФІЛАКТИКА ЗАХВОРЮВАНЬ»

(« Мозковий штурм»)

1. ПРАВИЛА ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ

2. ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ.

3. ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ

4.

5.

VІ. Закріплення нового матеріалу

Продовжити речення ( робота в парах)

  1. Нирки – це …

  2. Вони мають таку будову …

  3. Це пов’язано із функціями що вони виконують…

- А ТЕПЕР ПРОСЛУХАЙТЕ ЗАПИТАННЯ, ЯКІ МОЖУТЬ БУТИ НА ЕКЗАМЕНІ ( з досвіду минулого року ).

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 43, виконати завдання на стор. 131

Підготувати повідомлення « Штучна нирка »
VІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

ДОДАТОК ДО УРОКУ

Ц і к а в а і н ф о р м а ц і я
Люди – єдиний вид ссавців, у яких болить голова.
^ Достатньо розуміти лише до 70% того, що ви чуєте, решту доповнює

мозок.
Вага нашого тіла в 40 разів більша за вагу мозку.
На голові людини росте 125 тис. волосин.
Тіло людини містить 250 видів клітин.
Найтвердіша тканина людського організму – зуби ( зубна емаль не відновлюється ).
^ Найдовшу пам'ять серед усіх людських клітин мають лімфоцити. Вони завжди пам’ятають ворогів організму, будучи частиною імунної системи.
15 хвилин сміху на день - мінус 2 кг 200 г жиру на рік.
^ Надлишкова рідина, надходячи в організм, сприяє виведенню калію, що підвищує ризик інсульту.
За все життя в людини випадає і знову виростає 1,5 млн волосин.
^ У жінок більш короткі голосові зв’язки, ніж у чоловіків.
Звичайно людина вживає за рік близько 900 кг їжі і напоїв .
Відбиток язика кожної людини є унікальним.

В одній брові людини у середньому 550 волосинок.
^ Найлегше – усміхатись, у цьому бере участь 17 м’язів.

Щоб насупитись – 43.
Людська волосина міцніша за свинець, мідь, платину.
За середню тривалість життя людина виробляє 38 тис літрів слини.
Ми починаємо відчувати спрагу, якщо об’єм води в нашому організмі знижується лише на 1 %.
^ Щоб сказати 1 слово потрібна робота 72 м’язів.
Щодня ми промовляємо 5000 слів.
До 60 років більшість людей втрачають половину смакових рецепторів.
Коли ми сміємось, повітря виходить з легенів назовні короткими поштовхами зі швидкістю 113 км/ год.
Кожна людина має свій, лише притаманний їй колір волосся.
^ Шкіра людини щоденно зазнає впливу 20 000 агресивних речовин. Це в 500 разів більше, ніж 100 років тому.
5,7 млрд. літрів сечі щоденно віддає людство. Ніагарський водоспад із цієї рідини міг би текти 20 хвилин.

Гадяцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3 Гадяцької районної ради

Полтавської області

КОНСПЕКТ УРОКУ
НА ТЕМУ:
« БУДОВА ТА ФУНКЦІЇ
СЕЧОВИДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ »
9 клас

ПІДГОТУВАЛА Ї ПРОВЕЛА:

ВЧИТЕЛЬ БІОЛОГІЇ

КОНОНЕНКО ОЛЕНА

ГЕРАСИМІВНА,

СПЕЦІАЛІСТ ВИЩОЇ

КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ

2012 рік

Схожі:

Тема уроку. Будова iconУрок географії в 6 класі. Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Обладнання: підручник, атласи, схема «Внутрішня будова Землі», карта півкуль, мультимедійна дошка
Тема уроку. Будова iconУроку в темі Тема уроку
Дискретність електричного заряду. Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду
Тема уроку. Будова iconУроку Тема Дата
Словосполучення. Будова І типи словосполучень за способом вираження головного слова
Тема уроку. Будова icon8 клас Тестове опитування по темі “Будова періодичної системи. Будова ядра.” І варіант. Тести
Вкажіть елементи, що належать до групи галогенів а Br, Cl, f б I, Cl, Mn в F, Ge, Br г Sc, Cd, Hg
Тема уроку. Будова iconТема: Будова персонального комп’ютера

Тема уроку. Будова iconТема. Будова шкіри, нігтя, волосини

Тема уроку. Будова iconПерелічить рівні організації живої матерії, будова скелету ссавців,...

Тема уроку. Будова iconТема уроку
Тема уроку: “Колiр засіб виразності живопису. Головні кольори. Тепла кольорова гама ”
Тема уроку. Будова iconУрок №1-2 Тема уроку
Тема уроку: Узагальнююче повторення навчального матеріалу за 10клас. Підготовка до діагностичної контрольної роботи
Тема уроку. Будова iconТема уроку 24
Тема уроку 24: Правила поводження у громадському транспорті, на зупинках. Поведінка при дтп
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка