С/П природознавства та біології




Скачати 41.12 Kb.
НазваС/П природознавства та біології
Дата конвертації05.06.2013
Розмір41.12 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
С/П природознавства та біології М.Кохнівська ЗОШ І-ІІст.

19 жовтня 2012року
Проблема: «Формування системних знань про організм в курсі природознавства та біології»


  1. Галузевий підхід та пропедевтичні основи формування природничих знань в курсі «Природознавство».

Методист РМК-Яременко О.В.

  1. Реалізація наступності у формуванні поняття «Організм-цілісна система».

Радіна Н.П.- учитель природознавства та біології Рокитненська ЗОШ І-ІІІст.

3. Від традиції до інновації як шлях до успіху. Покращення якості освіти та виховання через використання здоров’язберігаючих технологій навчання.

Остапенко С.А.- керівник М/О учитель біології Кривушівського НВК

4.Практикум:

4.1.Відкритий урок природознавства 6кл. « Види розмноження рослин і тварин».

Ярмонік Є.О.-учитель природознавства та біології Малокохнівської ЗОШ І-ІІІст.

4.2.Практикум: «Моделювання об’єкту пізнання».

З досвіду роботи. Групові форми роботи

4.3. Педагогічне моделювання: « Вибір напрямків навчальної діяльності. Впровадження моделі інтерактивного навчання. Закладення основ інформаційно-комунікаційних , проектних технологій навчання.»

^ Методист РМК-Яременко О.В.

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з предмету:

Учень називає, наводить приклади, пояснює, робить висновок, порівнює, спостерігає та описує, дотримується правил, тощо..

Характеризує, розпізнає на малюнках, муляжах, на живому об’єкті ( наприклад: будова квітки- спосіб запилення, різні типи плодів – способи їх поширення), застосовує знання для( про способи розмноження рослин та ін.)

Демонструє, презентує ( модель, гербарій, проект, результати спостережень та досліджень тощо)

Обгрунтовує ( різницю, умови, та ін.)

^ МОДЕЛЮВАННЯ ОБ’ЄКТУ ПІЗНАННЯ.

План розгляду:

1. Ознаки ( опис об’єкта)

2. Внутрішні та зовнішні зв’язки системи.

3.Висновки про значення об’єкту, визначення/роль даного об’єкта у середовищі життя ( в т.ч. для людини).

________________________________________Приклади:

1.Екосистеми (ліс, водойма, степ, поле, сад) своєї місцевості.
2.Штучні системи ( машини, механізми, електромережі, Інтернет)
3.Організм рослини
4.Організм тварини.
5. Організм людини.
6. Клітина

План вивчення об’єктів:

1.Загальна характеристика.

2. Середовища існування- пристосувальні риси будови й життєдіяльності організму. Різноманітність.

3. Значення у природі та в житті людини.

4. Розпізнавання об’єків ( наприклад :рослин за особливостями будови вегетативних органів, Класів тварин Типу Членистоногі, тощо).


Навчальні екскурсії та практика:
Орієнтовна тематика екскурсій, практичних заходів

  1. Вивчення сезонних явищ у природі.

  2. Ознайомлення з природними та штучними екосистемами.

  3. Вивчення рослин та тварин екосистем своєї місцевості.

  4. Висаджування та вирощування рослин.

  5. Розмноження рослин різними способами .

  6. Дослідження урожайності с/г рослин від умов вирощування.

  7. Складання гербарію.Розпізнавання найпоширеніших бур’янів, кормових та лікарських рослин.

  8. Фенологічні спостереження за ростом і розвитком рослин у природі, догляд за рослинами, виявлення ушкоджень..

  9. Спостереження за поведінкою тварин.

  10. Участь у заходах з охорони природи.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

Семінару-практикуму учителів природознавства та біології М.Кохнівська ЗОШ І-ІІст.

19 жовтня 2012року
Проблема: «Формування системних знань про організм в курсі природознавства та біології»

Завдання шкільних предметів « Природознавство», «Біологія» полягають перш за все у формуванні в учнів знань про принципи функціонування та структуру біологічних систем, взаємозв’язки між біологічними ситемами, середовищем, оволодінні методологією наукового пізнання, формуванні умінь застосовувати теоретичні знання, розвивати уміння встановлювати гармонійні стосунки з природою, формувати мотивацію на здоровий спосіб життя.

З метою забезпечення системного формування у школярів ключових компетенцій, яких потребує сучасне життя необхідно забезпечити:
- дотримання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з предмету відповідно Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

- поетапне формування навчальних досягнень учнів ( з врахуванням вікових особливостей учнів);

- реалізацію наступності у формуванні понять (зміст, поглиблення/складністьзнань, взаємозв’язки з іншими поняттями та ін.);

- комплексний підхід та вибір раціональних напрямків навчальної діяльності. Впровадження моделі інтерактивного навчання. Закладення основ інформаційно-комунікаційних , проектних технологій навчання.
Звернути особливу увагу на:

  1. Формування та розвиток природовідповідного розвивального навчального

середовища.

  1. Організацію дослідницької діяльності учнів на уроках та в позаурочний час .

  2. Впровадження здоров’язберігаючих технологій навчання ( навчання в русі, фізкультхвилики та хвилини психологічного розвантаження, та ін.).

  3. Формування системних знань про організм в курсі природознавства та біології.

  4. Пошук ефективних шляхів удосконалення навчально-виховного процесу.

  5. Організацію роботи та дотримання вимог щодо проведення навчальних екскурсій та навчальної практики відповідно методичних рекомендацій (лист МОН від 06.02.08 № 1/9-61).



Методист О.В.Яременко

Схожі:

С/П природознавства та біології iconУчителів біології та природознавства
Проблема: Інноваційні прийоми креативного розвитку учнів на уроках природознавства та біології
С/П природознавства та біології iconПрограми факультативів та курсів за вибором з біології та екології
У 2012-2013 навчальному році вивчення біології, екології, природознавства у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься...
С/П природознавства та біології iconМетодичні рекомендації щодо вивчення біології та екології у 2012-2013 навчальному році
У наступному навчальному році залишаються чинними програми, підручники й основні вимоги до викладання біології, екології, природознавства...
С/П природознавства та біології iconЗатверджено
З безпеки під час роботи в кабінеті біології, куточку живої природи, на навчально- дослідній ділянці, у теплиці, під час екскурсій...
С/П природознавства та біології iconМетодичні рекомендації щодо вивчення природознавства у п’ятих класах...
«Природознавство» початкової школи І є пропедевтикою для систематичних курсів фізики, хімії, біології, географії та астрономії в...
С/П природознавства та біології iconПрограмне забезпечення з природознавства та біології
Учитель має право самостійно обирати час їх проведення, використовуючи для цього резервні години або години навчальної практики Програми...
С/П природознавства та біології iconМетодичні рекомендації щодо вивчення біології, екології та природознавства в 2011-2012 н р

С/П природознавства та біології iconРекомендації щодо особливостей викладання природознавства у 5-х класах...
Предмета «Природознавство» початкової школи І є пропедевтикою для систематичних курсів фізики, хімії, біології, географії та астрономії...
С/П природознавства та біології iconБіологія. Екологія. Природознавство
У 2012-2013 навчальному році вивчення біології, екології, природознавства у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься...
С/П природознавства та біології iconБіологія. Екологія. Природознавство
У 2012-2013 навчальному році вивчення біології, екології, природознавства у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка