Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета




Скачати 26.21 Kb.
НазваТема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета
Дата конвертації13.08.2013
Розмір26.21 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Біологія > Документы
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини.

Мета: Охарактеризувати різноманітність ракоподібних. Дати поняття про їх роль в екосистемах та значення для людини. Розвивати вміння аналізувати та порівнювати. Виховувати екологічне мислення учнів.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка знань учнів

Тестовий контроль

1.Тіло річкового рака має такі відділи:

А)головогруди і черевце;

Б)голова, черевце, хвіст;

В)тулуб, голова.
2.Скелет ракоподібних називається:

А)ендоскелет; б)екзоскелет; в)міоскелет.
3.Мцний панцир, що оточує його голово груди наз.:

А)паракаптис; б)карапакс; в)черепашка;
4.Органами дотику і нюху є:

А)клішні; б)ногощелепи; в)вусики; г)ніс
5.У самки рака на черевці є:

А)4 пари кінцівок; б)5 пар; в)немає.
6. Кров у рака називається:

А)лімфа; б)гемолімфа в)гемолокс.
7.Органи дихання:

А)зябра б)трахеї в)легені
8.Блакитного кольору крові надає:

А)гемоглобін б)гемоціанін в)вода
9.Зелені залози, що виконують функцію виділення розміщені:

А)на черевці б)на голові в)на хвостовому плавці
10.Очі рака є:

А)фланерові б)фасеткові в)мозаїчні
11.Річкові раки розмножуються:

А)статево б)спорами в)вегетативно г)брунькуванням.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Клас Ракоподібні поділяють на п’ять підкласів і кілька десятків рядів, серед яких обов’язково потрібно назвати такі:

^ Ряд Веслоногі ракоподібні – дрібні рачки, що входять до складу планктону (є основним компонентом зоопланктону): дафнія, циклоп.

Ряд Рівноногі ракоподібні – середні за розмірами тварини, пристосовані до різних умов середовища, в т.ч. до наземного: мокриці.

^ Ряд Десятиногі ракоподібні – різноманітна група відносно крупних тварин, до якої входять креветки, лангусти, раки та краби (камчатський краб, рак-самітник, краб-примара; кам’яний і прісноводний краби – представники, яких занесено до Червоної книги України).

Ряд Гіллястовусі . представник – дафнія (2 – 5мм). Всі дафнії, що мешкають влітку у водоймі – самки. Всі вони розвиваються з незапліднених яєць (партеногенез). Самці з’являються з наближенням осені, тоді самки відкладають запліднені яйця (стійки до замерзання і висихання)

^ Ряд Листоногі. Щитні – примітивні ракоподібні. (до 5 см)Мають 70 пар ніг.

Ряд Коропоїди. Паразитичні рачки, яких наз. «риб’ячими вошами”.

ІV. Закріплення вивченого.

1.Уявіть, що ви збираєтесь провести екскурсію по класу Ракоподібні. Підготуйтесь до неї.

2.Питання с.103 – 104 підручника.

3.Заповнити таблицю:

Ряд

Ознаки

Представники

Десятиногі







Рівноногі







Гіллястовусі







Листоногі







Коропоїди







V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання Вивчити параграф 21

Підготувати цікаві повідомлення «Павукоподібні»

Схожі:

Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconТема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та...
Мета уроку: розповісти про різноманітність кишковопорожнинних; показати єдність їх організації І зв'язок її із способом життя; розкрити...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconКлас Павукоподібні. Загальна характеристика класу. Різноманітність...
И учнів з характерними ознаками класу павукоподібних, показати особливості зовнішньої будови, пов’язані з середовищем перебування;...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconТема: Клас Ракоподібні. Особливості організації ракоподібних, їх...
Мета: сформувати у учнів знання про середовище, будову, життєдіяльність річкового рака; познайомити з різноманітністю ракоподібних,...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconТема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини
Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconУрок подорож Тема : особливості будови, різноманітність, значення молюсків
Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconЗначення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
Учитель. На минулому уроці ми з вами говорили про різноманітність кісткових риб та їх роль у водних екосистемах. Щоби перейти до...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconТема. Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в природі та житті людей. Мета
Мета: Показати різноманітність кишковопорожнинних, єдність їх організації, розкрити їх роль у природі та житті людей. Продовжувати...
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconУрок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних...
Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних
Тема: Різноманітність ракоподібних, їх роль в екосистемах та значення для людини. Мета iconКонспект уроку. 7клас Тема : різноманітність І значення плодів
Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів І насіння ); систематизувати знання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка