Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів»




Скачати 328.28 Kb.
НазваУрок на тему: «Формування здорового способу життя школярів»
Сторінка1/3
Дата конвертації02.03.2013
Розмір328.28 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок
  1   2   3
«Формування здорового способу життя школярів »

Розробка

Першого уроку в 2012-2013 навчальному році





МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

СВАЛЯВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

САСІВСЬКА ЗОШ І – ІІ СТУПЕНІВ

Перший урок на тему:

«Формування здорового способу життя школярів »



Підготувала

класний керівник 8-го класу

Павлик Тамара Іванівна
2012 рік, як відомо, проголошений Президентом України Роком спорту та здорового способу життя. Лейтмотивом цього стали дві знаменні події – з 8 червня по 1 липня відбувся футбольний чемпіонат ЄВРО-2012, а з 27 липня по 12 серпня – ХХХ Літні Олімпійські ігри.


^ Мета уроку: орієнтація дітей на пріоритетність вічних загальнолюдських цінностей життя і здоров'я, мотивацію ведення здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку, самовдосконалення та самозбереження у сучасному світі, запоруки успішної самореалізації кожної дитини у повсякденному та майбутньому дорослому житті.
^ ХІД УРОКУ.
І. Організаційний етап ( 1 - 2 хв.)

.

Психологічний настрій.

Добрий день. Я рада вітати вас на уроці.

Ви - молоді, завзяті та кмітливі. Ви – сповненні сил та енергії. Ви маєте багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, відкриваєте світу себе. Ви хочете все осягнути, все зрозуміти і щоб вас зрозуміли. Ви мрієте про успіх, кохання і щастя, бо ви – молоді. Усе життя для вас попереду. Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви самі відповідальні за нього.

Вчитель. Прикро, але ситуація зі станом здоров’я в Україні дедалі гіршає. Багато людей утрачають своє здоров’я задарма, не замислюючись про наслідки. Здоров’я не можна купити ні за які гроші, його можна сформувати шляхом одержання знань і постійною роботою над собою, а саме дотриманням правил здорового способу життя.

Сьогодні на уроці у вас є можливість почути, побачити і діяти самим, застосовуючи отриманні знання за попередні роки навчання, і використати їх у вивченні теми. Ми повинні узагальнити, поглибити, розширити і закріпити діапазон ваших знань про здоровий спосіб життя.

Тому тема сьогоднішнього уроку:

«Формування здорового способу життя»

Вчитель.

Першим питанням теми розглянемо:

Поняття «Здоровий спосіб життя», його основні складові.

Індикатори здорового способу життя. «Здоровий спосіб життя» - звучить настільки знайомо, що ми, в своїй переважній більшості, просто пропускаємо цю фразу повз нашої свідомості. Мозку навіть ні за що зачепитися в цьому буденному словосполученні. Наші дитячі асоціації, що складаються із закликів журналу «Здоров'я» загартовуватися і робити вранці зарядку, а також гасла в спортивному залі школи «Швидше! Вище! Сильніше!» так і залишилися в нашому глибокому дитинстві. «Доросле» життя внесло свої корективи. Уявіть собі типовий день вигаданої людини:

Ранок. Ледве піднявши себе з ліжка, швидко зібрався, на ходу випивши чашку чаю (щоб нарешті прокинутися), вибіг на вулицю в світ штовханини у, щоб дістатися до школи Вдень понервував з дрібних та не дуже приводів, позаздрив знайомому або не пообідав, пробігав увесь день або просидів за комп'ютером, жодного разу не вставши і. Увечері обжерся, дістався до дивана та утикнувся в телевізор. Заснув з думками, що будуть вихідні, будуть шашлики, і взагалі - добре Нічого спільного не знаходите? Ми всі в тій чи іншій мірі живемо за схожим сценарієм. І коли організм починає хворіти без видимої причини, коли сонливість стає хронічною, на роботі не можемо зконцентруватися, якісь депресії і взагалі незадоволення життям якесь підозріле... Ось тут-то і стоїть той «камінь біля доріг» - «на право підеш - коня втратиш, на ліво - голову».

Занервували - схопилися за сигарету. Відчули невпевненість - трохи випили «для хоробрості».. .

І помітили - розслабився, повеселішав... Просто та без особливих зусиль, створили собі «щасливу реальність», у якій і проблеми якось віддалилися, впевненості стало більше,

а головне стало якось легко... Скажете:- « Ну і що тут такого?! У мене дід усе життя палив (пив) і помер в 99 років», а про себе подумаєте - «А що мені загрожує? Я ж не п'ю непробудно, контролюю себе. Палю...ну то й що? Захворію раком легенів? Це про когось іншого, а у мене генетична стійкість». Так ось кажучи та думаючи так, забувається простий факт, що дід жив при іншій екології, і ритм життя у нього, певно, був іншим, та і «натурального» у нього в житті було більше.

От так ось «полегшуємо» собі існування, а проблеми по суті то нікуди не йдуть, навпаки - ростуть. ... І апатія постійна, та ще й безсоння з'явилося... Для деяких покурити та трохи випити вже недостатньо. Наркотики. А з ними «ілюзія життя». Так виглядає шлях в нікуди.

Існує інша реальність, інший шлях вирішення проблем. Відчуваєте занепад сил - йдіть у тренажерний зал. Відчуваєте емоційне виснаження - йдіть у басейн або займіться йогою. Заперечите: «Немає часу» або «зараз немає грошей». Це всього лише відмовки. Порахуйте, скільки часу ви проводите біля телевізора і скільки грошей ви витрачаєте на пиво та сигарети. А потім замисліться: які інвестиції ви робите в самого себе? Щоб одержати від організму безперебійну роботу та гарний настрій в нього треба щось вкласти. Дати йому нові сили, енергію та душевний спокій.

Людина - істота вільна. Вона сама визначає для себе свій власний спосіб життя. І хочеться сподіватися, що все-таки розум візьме верх над суєтою та лінню, і вибір буде зроблено правильний. Задумайтесь, юні друзі. Наша зустріч сьогодні – можливість поміркувати, зробити для себе висновки.

Гра «Станьте ті, хто …»
Діти стають у коло. Учитель просить стати всередину тих, хто: любить довго спати, завжди миє руки з милом, щоранку робить зарядку, дотримується режиму дня, без нагадувань чистить зуби, займається спортом, багато часу проводить біля телевізора, завжди вітається зі своїми товаришами, любить солодке,

Вчитель.

Питання до класу: «Що важливіше - здоров'я або гроші?», то напевно відповідь «здоров'я» буде стовідсотковим.. Якщо поставити питання по-іншому: «Що ви робите для свого здоров'я щодня?», то відповіді навряд чи зазвучать так само бадьоро. Тому що, як правило, здоров'я сприймається, як щось само собою зрозуміле, і піклуватися про нього починають, коли виявляється його недостача. Простіше кажучи, щира відповідь на перше питання - здоров'я або гроші - залежить від того, що в даний момент в дефіциті. Що таке гроші, зараз ми не обговорюємо. А що таке здоров'я? Давайте пригадаємо?

^ Відповіді учнів.

  1. Здоров'я динамічний стан організму, що забезпечує повно­цінну фізичну та психічну працездат­ність людини.

  2. "Здоров`я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад".

Вчитель..

Піклуватися про своєчасну профілактику свого здоров'я - це не означає бути в постійній душевній і фізичній напрузі і страху за життя. Це, якщо завгодно, ощадливість життя, забезпечення природного її протікання. Духовний і душевний дискомфорт є причиною багатьох нездужань. Організм не захворює сам - людина робить це. Розум і тіло постійно підштовхують один одного до здоров'я або хвороби. І безпосередньо примусити свій організм стати здоровим ми не можемо - нам залишається тільки не заважати йому в цій діяльності. .

Здоровий спосіб життяце спосіб життєдіяльності людини, метою якого є формування, збереження і зміцнення здоров’я, все, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту

^ Основні складові здорового способу життя.

-рівень культури суспільства й особи;

-місце здоров’я серед потреб людини;

-мотивації збереження і зміцнення здоров’я;

-настанова на довге здорове життя;

-навчання засобам збереження і зміцнення здоров’я.
Розроблені індикатори здорового способу життя:

  1. задоволеність своїми даними:

(учні висловлюють свої припущення)

  • зовнішність;

  • тіло;

  • успішність або виконання службових обов`язків порівняно з іншими;

  • своїм статусом у колективі (друзів, однодумців тощо);

  • своїм статусом у сім`ї;

  • своїм сприйняттям світу.


2. задоволеність соціальним оточенням:

  • сприйняття соціальних проблем;

  • сім`я;

  • сусіди;

  • родичі;

  • колеги;

  • товариші у закладі освіти;

  • рівень соціальної напруженості;

  • політична ситуація;

  • довіра до керівних органів;

  • рівень безпеки.


3. задоволеність можливостями:

  • рівень зарплатні;

  • житло;

  • предмети довготривалого користування;

  • престижні речі;

  • одяг;

  • харчування;

  • транспорт;

  • освіта;

  • робота;

  • медичне обслуговування;

  • культурні запити;

  • спілкування;

  • отримання інформації;

  • сексуальні стосунки;

  • громадська активність.


Розглядаємо друге питання нашої теми:

Можливості реалізації здорового способу життя.

Вчитель

Люди, які ведуть здоровий спосіб життя, дотримуються правил безпеки навчання та праці, яким властива висока духовність, залишаються здоровими до глибокої старості. Справедливо зазначає видатний український хірург Микола Амосов: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадобу, а інколи — й від нерозумності».

Збереження і відновлення здоров’я залежить від рівня культури. Це — не тільки сума знань, а й поведінка людини, сукупність її моральних засад.

Чому слід дбати про здоров’я? Яка мотивація людини в цьому випадку? У кожного — своя мотивація бути здоровим: хтось хоче бути гарним, струнким; дехто зважає на те, що для досягнення успішної кар’єри в певній професії треба бути здоровою людиною; для когось здоров’я означає заощадження коштів на ліках, а для декого — це активне довголіття, радість повноцінного життя.
^ Показники здорового способу життя.

Рухова активність. Одним із найважливіших показників здорового способу життя є обсяг фізичних навантажень. Дослідження показали, що фізичні вправи позитивно впливають на серце, легені, кровоносні судини та м’язову систему і сприяють профілактиці розвитку серцево – судинних захворювань та багатьох форм раку.

Намагайтесь займатися фізичними вправами принаймі три рази на тиждень протягом 20 – 30 хвилин у режимі оптимальної частоти серцевих скорочень під час тренування. Вправи повинні бути тривалими та енергійними.

Харчування. Показовим чинником здорового способу життя є структура (якісний склад) продуктів харчування, що вживаються в повсякденному режимі. Неправильний режим харчування та часте вживання смажених, гострих страв веде до розвитку захворювань травного тракту. Харчування повинно забезпечувати функціонування, ріст, розвиток і відновлення організму людини. Воно повинно бути збалансованим, тобто включати всі основні види продуктів: хліб, крупи, молочні продукти, м'ясо, рибу, овочі та фрукти.

(аналіз таблиці)

Таблиця.

«Значення поживних елементів для організму людини».

^ Поживні елементи

Значення для організму

Продукти з найбільшим вмістом елементів

Вуглеводи: крохмаль, цукор і клітковина.

Забезпечують енергією життєдіяльність організму. Допомагають травленню і запобігають запорам. Сприяють накопиченню жиру.

Крупи, хліб, макаронні вироби. Овочі і фрукти. Мед.

Жири тваринного походження.

Забезпечують енергією. Матеріал для побудови клітин організму.

Тваринне масло, сир, жирне м’ясо.

Жири рослинного походження

Сприяють накопиченню жиру.

Рослинна олія

Білки

Матеріал для побудови клітин організму. Каталізатори обміну. Захист проти інфекції

М'ясо, риба, яйця, квасоля, молоко, кефір, сир, горіхи.

Мінерали: кальцій, залізо, фосфор.

Матеріал для побудови клітин організму і підтримання їх у повноцінному стані.

Овочі.

Вітаміни: А, В, С. Д, Е, К та ін..

Сприяють хімічним процесам в організмі.

Молочні продукти, яйця, риба, фрукти.

Вода

Матеріал для побудови клітин.

«Транспортний засіб» для речовин в організмі.

Вода, сік, овочі і фрукти.

Кількість енергії, яку людина повинна одержувати з їжі для підтримання свого здоров’я і забезпечення активного способу життя, індивідуальна. Наприклад, дітям необхідно більше енергії для росту. З віком енергетичні затрати знижуються, оскільки припиняється ріст.

У період вагітності жінкам рекомендується збільшувати кількість білків, вітамінів і мінеральних солей. У віці 60 років і старше метаболізм стає менш інтенсивним, тому літнім людям рекомендується значно скоротити або повністю виключити зі свого раціону гостру і жирну їжу, а також сіль, віддаючи перевагу фруктам і овочам.Ви можете уникнути багатьох проблем зі здоров’ям, підтримуючи свою нормальну вагу. Надлишок ваги сприяє розвитку серцевих захворювань, високого кров’яного тиску, діабету та ін…

^ Питання до класу:

  • Що необхідно робити, щоб позбутися зайвої ваги?

Відповіді учнів.

Для того, щоб позбутися зайвої ваги, дотримуйтесь таких принципів:

  • споживання калорій зменшуйте поступово;

  • щоактивніше ви фізично, то більше витрачається калорій.

  • ставте реальну мету (схуднути на півкілограма за тиждень, а не два – три дні);

  • їжте повільно, насолоджуючись смаком їжі;

  • пам’ятайте, що кожна людина має індивідуальний показник метаболізму, має власні звички в їжі і у ставленні до їжі, що значною мірою і визначає процес схуднення чи набирання ваги.


Відсутність шкідливих звичок. Питома вага шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотиків, інших хімічних речовин) у комплексі впливів, що визначають спосіб життя, надзвичайно суттєва. За офіційними даними наркоманія, токсикоманія та алкоголізм на сьогоднішній день значно "помолоділи", тобто вперше ці речовини у більшості випадків спробують у віці 14–18 років. Чинники, що руйнують здоров'я, діють не ізольовано, а разом, взаємозв'язано. Це значно підсилює їх шкідливий ефект.

Безпечна сексуальна поведінка. Статистика поширення в Україні в останні роки захворювань, що передаються статевим шляхом і ВІЛ/СНІДу, дані щодо погіршення репродуктивного здоров’я молоді потребують ретельного вивчення цих явищ у вітчизняному молодіжному середовищі. Основні аспекти проблеми: інформація про початок статевого життя, характеристики статевих контактів молоді, ступінь обізнаності щодо засобів запобігання статевим захворюванням і засобів контрацепції, сексуальну орієнтацію, ступінь задоволення статевим життям, обізнаність з проблеми ВІЛ/СНІДу, ставлення до груп ризику і хворих.
Контроль за стресом.

Необхідно виконувати декілька таких порад:

  • займайтесь улюбленою справою, яка приносить вам радість;

  • утримуйтесь від вживання напоїв або знеболюючих засобів, що містять кофеїн і знижують вашу здатність протистояти стресу;

  • ставте перед собою мету, яку ви спроможні досягти. (Нереалістичні завдання посилюють стрес);

  • візьміть за правило виконувати вправи на розслаблення. Робіть глибокий вдих через ніс і видих – через рот. Сконцентруйтесь на диханні протягом 10 хвилин.

Як би там не було, але загальновідомим є те, що лікуватися набагато дорожче, ніж вести здоровий спосіб життя.

Настанова на довге здорове життя — важливий чинник здоров’я. Якщо людина думає тільки про хворобу, «входить» у неї, не мобілізує внутрішні резерви, їй складно, а то й неможливо досягти певного рівня здоров’я. Настанова на довге здорове життя допомагає зміцнити здоров’я, а при потребі — перемогти хворобу.

Навчання здоров’ю на перший погляд, — простий процес. Адже зараз є так багато інформації про здоров’я, про засоби його зміцнення.
  1   2   3

Схожі:

Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconУрок з основ здоров’я у 3 класі на тему: «Формування здорового способу життя»
Мета: формувати у дітей прагнення до здорового способу життя, дати учням поняття про вплив на здоровий спосіб життя, закріпити прагнення...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconСучасні підходи до формування в школярів здорового способу життя
Стратегічним шляхом реалізації цього завдання є створення І розвиток системи валеологічної освіти, яка б передбачала розробку основних...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconЗдорового способу життя
Малишко В. М. Формування в учнів навичок здорового способу життя засобами фізичної культури. Переяслав-Хмельницький. 2008. 77 с
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» icon2012 рік Рік спорту І здорового способу життя в Україні Вебліографічний покажчик
Також розроблено проект Концепції «Загальнодержавної цільової соціальної програми Формування здорового способу життя молоді України...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconУрок-тренінг для учнів 3-4 класів
Мета та завдання: формування у школярів свідомого ставлення до здорового способу життя та систематичних занять фізичними вправами;...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconНаказ
Віл-інфекції серед дітей, учнівської та студентської молоді, формування здорового способу життя у межах реалізації спільно з Всеукраїнською...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconВідомості про стан роботи загальноосвітніх навчальних закладів щодо...
Снід на 2009-2013 роки, листа Головного управління освіти І науки від 22. 10. 2009 року №01-11/5585 відділ освіти просить надати...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconНаказ
Згідно плану роботи відділу освіти Уманської райдержадміністрації та методичного кабінету, з метою вивчення системи роботи навчальних...
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconШкільний проект
Актуальність теми здорового способу життя серед молодших школярів підтверджує статистичний показник здоров’я
Урок на тему: «Формування здорового способу життя школярів» iconПлан роботи бібліотеки цдют на січень 2012 Р
Роком спорту та здорового способу життя. (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2011 р. №360-р «Про заходи щодо...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка