Скачати 35.85 Kb.
|
Ессе Співчуття Нагадаю тобі один випадок, який стався на твоїх очах у дитинстві. Ти зайшов до свого однолітка в гості. На кухні сиділа його старенька психічно хвора бабуся. Незважаючи на свою хворобу, це була сама доброта та трудівниця, яких ще пошукати. Аби чимось допомогти дорослій донці по господарству, вона ставала до будь-якої роботи . І хоча посуд після неї прийнято було перемивати, вона намагалася, як могла. Зате зв'язати шкарпетки, виткати доріжку – майстриня. Ось і цього разу, сидячи на кухні, вона в'язала шкарпетки улюбленому онуку. Найдорожчій для неї людині. Його повернення зі школи - для бабусі тиха світла радість... Рідною їй була карельська мова – мова малочисленного зникаючого народу. Нас дуже веселило, коли на незрозумілому говорі вона тихенько молилася, а російською співала непристойні частушки. Твій товариш соромився своєї бабусі. Прикрість назбирувалася. Коли ви роздяглися та увійшли до кухні, вона припинила своє рукоділля. Щира посмішка осяяла її обличчя. Понад окулярами на онука дивилися очі, що випромінювали доброту. Натруджені руки зі спицями для в'язання розслаблено опустилися на заштопаний фартух. І раптом... клубок вовняних ниток пустотливо, наче живий, вислизнув із невпевнених рук, і почав розмотуватися та меншати. Спираючись на кухонний буфет, вона тяжко піднялася з міцного дерев'яного табурета. А далі... (треба ж було такому статися!), вона нахилилася за клубком і ненароком зачепила онука, який наливав собі у кринку молока. Рука похитнулася, і молоко розплескалося... - Дурепа! - несамовито прокричав онук. Усе сталося блискавично: він вхопив важкий сковородник та, вибігаючи з кухні, з порогу жбурнув ним у бабусю. Сковородник ударив її опухлу ногу. Її повні вуста затремтіли, і вона, щось голосячи на рідній мові, притримуючи рукою хворе місце, з плачем опустилася на стільчик. Сльози текли по її розчервонілому обличчі. Ти вхопив шапку, пальто і в безпам'ятстві вибіг з дому. На Душі було бридко. Але Тіло заспокоювало: - Бабуся не наша. Нам що? Нехай самі розбираються. *** Через багато років ти сприйняв її біль як свій особистий. Відтоді ці спогади для твоєї Душі - відкрита рана. Я, як твій Розум, намагався зрозуміти, чому світ несправедливо жорстокий? Можливо, він просто нерозумний? Існує цікавий афоризм: "Ми мислимо занадто дріб'язково. Неначе жаба на дні криниці. Вона думає, що небо - розміром з отвір криниці. Але якби вона вилізла на поверхню, то мала б зовсім інший погляд на світ". Людина також здатна бачити тільки те, що Вершитель долі готовий відкрити для неї в конкретний момент. Всьому свій час. І його не прискориш, пересунувши механічно вперед стрілки годинника. Швидко розвиваються тільки найпростіші організми. Мене осяяло: і "слізки невинної дитини" у творі Достоєвського, та "подвиг" твого однокласника щодо рідної бабусі,- все навмисно влаштовано тільки для того, щоб саме в тобі пробудити співчуття. Хай дійсно не змінити долю книжкового героя та вчинок бездуховного Тіла не скорегувати попереднім числом. (Минуле непідвладне нікому, навіть Богу.) Але є ще теперішнє і майбутнє. Як поступати в подібних випадках надалі? Хтось знову і знову програє у свідомості яскравий ролик із неприємних спогадів. Це - своєрідний тест, запропонований Вищими силами. Під час пошуків вірних відповідей формуються думки та почуття. Та ось дитинство підходить кінця. Дитинство - сон Розуму та Душі. |
![]() | Або про те як соціальна історія стала культурною Таким чином даний текст не є детально розробленим ессе, а швидше тим, що в Cultural Studies називається "kite" | ![]() | Ессе про свободу Я завжди заздрив вільним людям І гадав, що всі вони мешкають за кордоном. Мені здавалося, що радіо «Свобода» І є її втіленням. Але... |
![]() | Шануймо старість! Мета. Виховання людяності, милосердя, співчуття І шанобливого ставлення до людей похилого віку | ![]() | Реферати повинні ві Ессе тема «Нормативно правова регламентація діяльності... Реферат вступ, висновки, список літератури, обсяг 10 сторінок. 5 джерел використаних; зміст – два джерела; здати в перший день сесії... |
![]() | Дитинство Тараса Шевченка Т. Шевченка, прищеплювати риси доброти, співчуття до простих, знедолених селян-кріпаків | ![]() | «Поспішай робити добро» соціальний проект На жаль, цей світ сьогодення недосконалий, більшість із нас, втомившись від проблем, страждають на соціальну байдужість, відсутність... |
![]() | Виховна година на тему Формувати уявлення дітей про голодомори різних часів. Розвивати у дітей такі риси характеру,як взаємодопомога, співчуття, любов до... | ![]() | Вітряна віспа Мета Мета. Ознайомити дітей із вірусним захворюванням – вітрянка, її розпізнаванням, методами лікування І профілактики. Вчити запобігати... |
![]() | Виховна година на тему Формувати уявлення дітей про голодомор 32-33 років. Розвивати у дітей такі риси характеру,як взаємодопомога, співчуття, любов до... | ![]() | Виховна година на тему Формувати уявлення дітей про голодомор 31- 33 років. Розвивати у дітей такі риси характеру,як взаємодопомога, співчуття, любов до... |