Донецької області




Скачати 74.07 Kb.
НазваДонецької області
Дата конвертації25.12.2013
Розмір74.07 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Біологія > Урок


МІСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

ХАРЦИЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРЦИЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ № 3

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ




5 клас .

Урок № 1 Дата_________________

Розробка уроку на тему: «Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини»

Мета:

Навчальна - Створити умови для засвоєння учнями знань про раціональне харчування та режим харчування підлітків, поняття про кулінарію , навчити самостійно вирішувати проблемні ситуації.

Розвиваюча - Сприяти розвитку мовлення учнів, пізнавального інтересу до предмета, оволодіння учнями всіма видами пам'яті. Розвивати кругозір учнів, ерудиці, розумову діяльність учнів на основі вправ аналізу , синтезу.

^ Виховна : Сприяти вихованню здорового способу життя та дотримання правильного харчування.

Обладнання та матеріали: кухонний інвентар, посуд, настінна таблиця «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», таблиця "Харчові речовини" для 5-го класу; картки з назвами страв і кухонного устаткування.

^ Тип уроку : набуття учнями нових знань з елементами пізнавальної гри.

Ключові слова: кулінарія, їжа, сировина, напівфабрикати, готова продукція, калорійність харчових продуктів, культура харчування, поживні речовини, раціон, раціональне харчування.

^ Міжпредметні зв’язки: основи здоров'я, біологія, хімія.

Форми організації діяльності школярів: індивідуальна; фронтальна;

групова робота.

^ Методи навчання:

Пояснення вчителя, бесіда, робота з картками, самостійна робота учнів.



^ Структура уроку

з/п

Види діяльності

Тривалість ( хвилини )

І

Оргмомент


2

1.

  • Перевірка наявності учнів




1/2

2.

  • Перевірка наявності спецодягу




1/2

3.

  • Оголошення теми, мети уроку

1

ІІ


Мотивація


3

ІII

Актуалізація опорних знань


5




Гра «Ланцюжок здорового харчування»

5

ІV

Пояснення нового матеріалу


29

1.

Бесіда «Що таке повноцінне здорове харчування»

2

2.

Гра «Дерево знань»

8

3.

Розповідь вчителя «Поняття про кулінарію та раціональне харчування»

5

4.

Бесіда про сучасних кухонних пристосуваннях і обладнанні для приготування їжі

5




Гра " Відгадай - ка…."

7




Фізична хвилинка

2

VI

Підведення підсумків уроку

6

1.

Рефлексія

2

2.

Оцінювання

2

3.

Домашнє завдання

1

4.

Прибирання робочих місць


1

Хід уроку.

I. Оргмомент

  • Перевірка наявності учнів.

  • Перевірка наявності спецодягу.

  • Учитель оголошує тему, мету.

ІІ. Мотивація

Уявіть собі, що вам потрібно побудувати гарний будинок. На базі будматеріалів вам запропонували кілька варіантів цеглин. Дайте відповідь, які цеглини треба купити для міцного і довговічного будинку. (Великі та міцні або красиві, але не міцні.

Вибір дітей схожий і це не дивно: всі розуміють, що з поганих будматеріалів будинок не побудувати. А якщо побудувати гарний будинок, але з неякісних будматеріалів, то будинок довго не простоїть.

ІII. Актуалізація опорних знань

Гра «Ланцюжок здорового харчування»

Учні один за одним називають по одному правилу здорового харчування, вже відомих їм змолодших класів. Гра закінчується тоді, коли відповіді починають повторюватися. Наприкінці гри вибирають найбільш вдалі з правил і записують їх на дошці. ( Додаток 1)

^ IV. Пояснення нового матеріалу

Учитель проводить бесіду з дітьми

Що таке повноцінне здорове харчування

Харчування є найважливішим фактором, який визначає здоров’я людини. Правильне здорове харчування зберігає здоров’я і відіграє важливу роль у попередженні захворювань сучасної людини, які залежать від якості харчування.

Їжа неоднакова за своїм складом і значенням для організму.

До складу продуктів харчування входять білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини та вода.

^ Гра «Дерево знань»

Дівчата виходять до дошки і зривають листя з «Дерева знань» .

На зворотній стороні листочків написано:

"Жири", "Білки", "Вуглеводи", " Вітаміни"," Мінеральні речовини ", "Вода" та їх значення для людини. (Додаток 2)

Учні знайомляться з інформацією і коментують для чого в організмі

потрібні харчові речовини.

^ Розповідь вчителя.

Поняття про кулінарію та раціональне харчування

Кулінарія — це мистецтво приготування їжі, це наука про харчові продукти, їх цінність для організму людини, способи приготування різноманітних страв.

Їжа — це складна суміш різних харчових продуктів, які готують для споживання. Щоб їжа приносила лише користь, харчуватись слід раціонально. Дівчата, давайте розглянемо принципи раціонального харчування.

Раціон — набір і кількість їжі для людини на певний проміжок часу.

Раціональне харчування — харчування, що забезпечує процеси росту, нормальний фізіологічний стан і діяльність усіх функціональних систем людини.

•Скільки разів на день потрібно їсти?

•Який інтервал має бути між споживанням їжі?

Години споживання їжі для учнів 1-ї зміни навчання: сніданок удома 7.30—8.00; сніданок у школі 10.30—11.30; обід 14.00—14.30; вечеря 18.30—19.30; для учнів 2-ї зміни: сніданок удома 7.30—8.30; обід 12.30—13.30; полуденок у школі 15.30—16.30; вечеря 18.30—19.30.

Режим харчування підлітка — дотримання часу прийому їжі та інтервалів між такими прийомами; правильний кількісний та якісний розподіл харчових продуктів на окремі прийоми; необхідні умови прийому їжі та поведінки під час їжі.

Денний раціон харчування для підлітків повинен включати: м’яса або рибних продуктів — 200 г, молока або молочних продуктів — 0,5 л, хліба і хлібних виробів — 400—500 г, цукру — 50—100 г, картоплі — 300 г, овочів — 400 г, крупи — 40 г, олії — 20—30 г, тваринних жирів — 10—15 г, яйця — 1 яйце на два дні.

Найбільшу кількість їжі споживають під час обіду (40 %), менше на сніданок (30 %) і ще менше на вечерю (20 %), на другий сніданок чи полуденок припадає 10 % добового раціону. Вечерю слід з’їдати не пізніше ніж за 2 г од до сну, щоб не порушити спокійний сон і не спричинити відкладання жиру.

  • ^ Бесіда про сучасних кухонних пристосуваннях і обладнанні для приготування їжі.

- Яке кухонне обладнання вам відомо ? Що можна приготувати з його допомогою ?

Учитель демонструє безпечні прийоми при роботі з різними пристосуваннями : теркою , електрочайником , міксером , та ін .

  • Гра " Відгадай - ка…." ( Робота в парах)

- Дотримуватися режим харчування легше , коли вмієш самостійно готувати корисну страву . Хочете навчитися ? Для цього пропоную вам гру .

Умови гри : необхідно виконати завдання, запропоноване в карточці.

1 завдання : Установіть відповідність між назвами страв та назвами кухонного інвентарю, обладнання, за допомогою якого воно готується. (Додаток 3)

Самоконтроль: Учитель роздає листи самоконтролю, дівчата виконують перевірку.

  • ^ Фізична хвилинка (проводить черговий учень)

Всі піднесли руки вгору — раз!

Став на шпильки увесь клас.

Два — присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

^ V. Підведення підсумків уроку

  • Рефлексія (Додаток 4)

  1. Сьогодні на уроці я дізналася ...

  2. Найцікавішим для мене було ...

  3. Для себе я візьму ...

  • Оцінювання. Учитель аналізує роботу дітей, показує успіхи і недоліки, підводить.

  • Прибирання робочих місць.

  • Домашнє завдання.

Читати §27. 28 підручника// Денісенко Л.І. Трудове навчання. Обслуговуючі види праці. 5 клас. К.: Педагогічна думання, 2005.//

Література

1. Денісенко Трудове навчання. Обслуговуючі види праці. 5 клас. К.: Педагогічна думання, 2005.

2. Бойченко т.е., Василенко с.в. і ін. Основи здоров'я 5 клас. Київ «Навчальна школа», 2005.

3. Біологія. Довідник школяра. Сост. З.А.Власова Москва. 1995.

Матеріали з Internet.

active-mama.com›vkusnye-i-poleznye-buterbrody-…

kraskizhizni.com›family/98-buterbrody-dlia-detey

supercook.ru›zz301-1-06.html

Фоторепортаж (Додаток 5)

56

Схожі:

Донецької області iconДонецької міської ради Донецької області
Донецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №106 профільного та допрофільного навчання учнів філологічним напрямком (профіль...
Донецької області iconЦентралізована бухгалтерія Микитівського району при управлінні освіти...
Реєстраційний рахунок замовника: Централізована бухгалтерія Микитівського району при управлінні освіти Горлівської міської ради Донецької...
Донецької області iconСтатут
Донецька спеціалізована з інформаційних технологій загальноосвітня школа і–ііі ступенів №61 донецької міської ради донецької області...
Донецької області iconДонецької міської ради Донецької області
Визначені національні пріоритети освіти цілком співпадають з вимогами глобального інноваційного суспільства, яке надає кожній людині...
Донецької області iconВ ідділ освіти Петровської районної у місті Донецьку ради Донецька...
Фізичні та хімічні властивості середніх солей. Поширення солей у природі та їхнє практичне значення
Донецької області iconВідділ освіти петровської районної у місті донецьку ради донецька...
У кожній сукупності з n множин, де загальна кількість елементів перевищує n, є принаймні одна множина, в якій міститься не менше...
Донецької області iconЗасідання методичної секції викладачів електротехнічних дисциплін...
Краматорському вищому професійному металургійному училищі (№65) відбулася методична секція викладачів «Електротехніки» птнз краматорсько...
Донецької області iconДонецький навчально-виховний комплекс «корн» донецької міської ради...
Спланувати роботу шкільного методичного кабінету на розв`язання науково методичної проблеми «Консолідація зусиль педагогів, родини...
Донецької області iconМіністерство освіти, науки, молоді та спорту України Донецький ліцей...
Шевченка, перевірити глибину знань текстів, збагатити запас учнів поетовими творам різних періодів, розвивати гнучкість мислення,...
Донецької області iconВідділ освіти петровської районної у місті донецьку ради донецька...
Реалізація стандарту потребує змін у діяльності вчителя, виконання нових функцій у процесі професійно-педагогічної роботи в сучасній...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка