Скачати 59.63 Kb.
|
![]() УРОК 1 Тема: Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей. Види рослин. Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі; формувати поняття “вид”; розвивати допитливість; виховувати почуття краси, любові до природи, бережливе ставлення до неї. Обладнання: Таблиці, малюнки. Тип уроку: вивчення нових знань (слайд 1). Хід уроку: І. Хвилинка спостережень. - Який зараз місяць? - Що ви можете сказати про тривалість дня? ночі? - Як змінився колір неба? - Як часто з’являється на небосхилі сонце? - Які опади спостерігали? - Чи можна сказати, що погода відповідає останньому місяцю осені? ІІ. Перевірка домашнього завдання.
картка № 3. Заповни схему. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Що воно таке? Дихає, росте, живиться розмножується. А не ходить? (рослини) - До якої природи належать рослини? (до живої природи) ІV. Оголошення теми і завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди. (використовуються малюнки, таблиця) а) робота з таблицею і малюнками (слайд 2); - Усі живі організми поділили на 5 царств. - Три з них ми вже добре знаємо, з рештою познайомимося сьогодні. Отже, допомагайте: ![]() ![]() ![]() живі організми ![]() ![]() Гриби Дроб’янки ![]() Віруси
2. Бесіда про значення рослин для людей. а) рослини – зелене диво Землі (слайд 3); - Рослини називають зеленим дивом Землі. Чому? (міркування учнів). - Живі організми дихають киснем повітря, а виділяють вуглекислий газ. А рослини не лише поглинають кисень, а й виділяють його в повітря. Рослини також виділяють речовини, що знищують хвороботворні бактерії. ![]() б) значення рослин для людей (слайд 4).
учнів).
будівельні матеріали, є окрасою життя, приносять задоволення, за допомогою них люди пізнають світ. к ![]() ![]() ![]() рослини т ![]() ![]() л ![]() ![]() ![]() ![]() продукти харчування будматеріали Фізкультхвилинка (слайд 7).
а) поняття «вид» ( слайд 6);
б) порівняння рослин різних видів (слайд 6);
життєдіяльності. в) це цікаво! (слайд 7); - Світ рослин дуже різноманітний. Є рослини-карлики, а є рослини- гіганти. Найвищі у світі дерева-евкаліпти (162 м). Найдовше листя у пальми (30 м). Найтовстіше дерево – баобаб (50 чоловік, щоб охопити). Найбільшу квітку має рафлезія (маса – 6 кг, розміри – 1 м). VІ. Робота з підручником.
Землі» та «Як розрізняють рослин».
VІІ. Закріплення нового матеріалу.
а) 5 царств; б) 6 царств; в) 3 царства. 2. Рослини населяють… а) ґрунт, воду; б) воду, повітря; в) ґрунт, воду, повітря. 3. Назвіть номери рослин одного виду: а) береза, дуб, липа; б) ромашка лікарська, ромашка без’язичкова, ромашка непахуча; в) ожина, калина, терен, бузок; 2. Робота в зошиті (с. 38-39): а) напиши, познач (самостійна робота); - Чому рослини називають зеленим дивом Землі? б) розкажи (метод «Мікрофон»); - Використовуючи таблицю, розкажи, яку цінність мають рослини для людей? в) творча робота; - Складіть розповідь на тему «Рослини в моєму житті». г) «Асоціативний кущ»; - Підпишіть назви видів трав’янистих рослин і скажіть, які асоціації виникають у вас із цими квітами? (дзвоники, конюшина, ромашка).
VІІІ. Підсумок уроку.
ІX. Домашнє завдання. - Намалювати рослини, які вам найбільше подобаються. |
![]() | Тема. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі... Мета. Продовжити формувати поняття природа нежива І жива, сформувати уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність... | ![]() | Урок з біології в 11 класі. Тема уроку. Запліднення Освітня: продовжити формувати знання учнів про індивідуальний розвиток організмів на прикладі способів запліднення у різних груп... |
![]() | Урок 4 Тема: Різноманітність рослин у природі. Водорості, мохи, хвощі... Налічується понад 300 тисяч видів рослин. Залежно від особливостей будови представників царства Рослини традиційно поділяють на нижчі... | ![]() | Різноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі та в житті людини Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю та поширенням голонасінних рослин, дати поняття про їх значення, необхідність охорони. Розвивати... |
![]() | Тема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю... | ![]() | Урок тема. Значення вищих спорових рослин у природі та в житті людини Мета: розглянути значення вищих спорових рослин у житті людини та в природі; розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами... |
![]() | Її величність кухонна сіль Мета: Узагальнити знання про кухонну сіль, її значення в природі та для живих організмів; розвивати пізнавальний інтерес учнів до... | ![]() | Тема. Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в природі та житті людей. Мета Мета: Показати різноманітність кишковопорожнинних, єдність їх організації, розкрити їх роль у природі та житті людей. Продовжувати... |
![]() | Тема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті... | ![]() | Тема: Клас Ракоподібні. Особливості організації ракоподібних, їх... Мета: сформувати у учнів знання про середовище, будову, життєдіяльність річкового рака; познайомити з різноманітністю ракоподібних,... |