Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави»




Скачати 141.26 Kb.
НазваУрок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави»
Дата конвертації25.06.2013
Розмір141.26 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Бухгалтерія > Урок
Методична скарбничка

  1. Свято до Дня захисника Вітчизни (Поліщук Л.Б.)

  2. Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А.Д.)


« Пишайтесь

і гордіться нами –

майбутніми захисниками рідної держави»




Вчитель

Поліщук Л.Б.

2010

Хід свята

Ведуча: Нині в нас сьогодні свято,

Краще свято з усіх свят

Я вітаю усіх радо:

І батьків, і всіх малят!

Напередодні свята Дня захисника Вітчизни ми зібралися у цьому залі, щоб привітати наших любих, дорогих татусів, та майбутніх захисників Вітчизни – братиків та хлопчиків-однокласників.

1. Від батька – слово Батьківщина,

Вітчизна – від отця

Вона для кожного - єдина

І рідна до кінця.

2. Все від звитяги, честі, слави:

І воля, й мирні дні,

Добробут і престиж держави,

І радісні пісні.

3. Все це батьки для нас зробили

Щоб в радості жили,

І щоб до школи ми ходили,

І мріяти могли.

4. Любов несімо у серденьку,

Всі діточки малі

За все вклонімося низенько

Батькам аж до землі.

Ведуча: Усім родинам, що є на святі

Пісню ми хочемо подарувати.

Пісня «Мама і тато»

Ведуча: Наші хлопчики – майбутні захисники Вітчизни. Сьогодні вони хочуть показати, що гідні цього звання, бо сильні, сміливі, спритні. Прийшов час представити команди: команда «Силачі» і «Блискавка»

Привітання командам.

- Команді «Силачі» фізкульт-ура!

- Команді «Блискавка» фізкульт-ура!

Розпочинаємо змагання.

І тур:

1. З м’ячем, зажатим між колінами, прострибати до стільця. Назад повертатись бігом.

2. Передати м’яч поміж ногами, останній ловить м’яч і біжить наперед.

3. Перенести іграшку і передати естафету іншому.

Ведуча: Доки учасники відпочивають, слово уболівальникам. Запрошуємо мам. Ваше завдання – впізнати свого чоловіка на портреті, який намалювала ваша дитина.

Привітання від дівчаток: Пісня «Три бажання»

2 тур:

1. Прокотити м’яч до стільчика, оббігти стільчик і бігом вернутися.

2. Перетягування канату.

3. Стрибки в мішках.

Ритмічний танок

Завдання уболівальникам: попасти в ціль – збити кеглі(дитина і батьки).

Завдання уболівальникам: попасти в ціль – закинути маленьке кільце у велике

(братики і сестрички)

Завдання: перенести кульку щічкою(тато і мама, дитина)

Пісня «Моя мрія»

Ведуча: Шановні батьки, із словами вдячності до вас звертаються ваші діти.

5. Татусю, ти такий красивий!

Я щиро так тебе люблю,

Тобі я небо прихилю,

Щоб ти здоровий був, щасливий.

6. Нестиму в серденьку довіку

Тепло татусевих долонь

Любові чистої вогонь,

І щастя, радості без ліку.

7. Тато мій дуже дужий, сміливий

Він уміє все в світі робити.

Я люблю свого таточка дуже

Ну та як же мені татуся не любить?

8. Тато зі мною читає, задачки рішає,

Водить в поле ранкову стрічати зорю

І в футбол разом з нашими хлопцями грає

І за все це я тата люблю.

9. А зі мною татусь мій частенько майструє

Я від нього майстерності з радістю вчуся

І завжди він щось робить: пиляє, будує

Я роботи ніякої теж не боюсь.

10. Самостійним бути мене тато навчає

Бути мудрим, добрим він вчить.

Бо життя непростим часом буває

А тому треба вчитися в світі цім жить.

11.У кожній грі татусь наш завжди з нами

Він нас навчає в шахи й шашки грати.

пригортає добрими руками

І з дітьми любить книжку почитати.

Танок з м’ячами

Ведуча: Ось і завершилось наше свято для татусів.

Шановні тата!Вітаю вас з наступаючим святом захисника Вітчизни. Бажаю щастя, здоров’я, усіляких гараздів та удачі, світлої радості кожного дня. До нових зустрічей.

Додаток:
Пісня «Мама і тато»
1.У житті буває горе Приспів: Мама, мама і тато,

У житті буває смуток, сонце ви для маляти,

У житті буває смуток, за щастя, мир у вашім домі

смуток і печаль. Діти будуть у поклоні.

Та біда не має сили,

Коли тебе захистили,

Коли тебе захистили,

Ніжні руки твоїх батьків.

2.Подарує батько сину – людську мудрість старовинну,

Подарує мати доньці – ніжність рук і ніжність слів.

Від батьків навчаться діти

Як по світу цім ходити

Як по світу цім ходити

Богу шану віддавать.
^ Пісня «Моя мрія»

1.Лєнка, Лізка, Анька, Людка 2.Я у мами старша донька

Кличуть хлопці нас, Гарне в мене личко

А як скажуть мені Юлька Щічки в мене рум’яненькі,

Плачу цілий час. Вуста як сунички.

Вовка смикав за косички, Стануть хлопці на коліна-

Дімка стільчик не давав, Випросять пробачення,

А Дениско, а Дениско - За портфель мій будуть битись

Той цукерки забирав. Але до побачення!

Приспів: А я маю мрію – зіронькою стати,

І на сцені, як артистка

Гарно виступати,

Стануть хлопці швидко –

Юлечкою звати.

Будуть в черзі ще стояти -

Щоб автограф взяти.


^ Використана література:

Розкажіть онуку. 2006, №21-22

Розкажіть онуку. 2007, №9

Ніколайчук А.Д.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

^ Тема. Розповідь за серією малюнків (на основі ТРИЗ-педагогіки).
Здавалося б, який зв’язок між темою конкурсу-огляду «Панорама творчих уроків» «Формування життєвих умінь та навичок учнів на уроці» та уроками розвитку мовлення, що формують вміння складати розповідь за серією малюнків (на основі ТРИЗ-педагогіки). А суть у тому, що такі уроки орієнтовані на розвиток у дітей логічного компонента: уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, які реально існують у житті. Адже наше життя – це, образно кажучи, «серія картинок». І часто-густо вміння знаходити вихід з екстремальних ситуацій чи попереджувати їх залежить не тільки від знання правил поведінки, а й від вмінь аналізувати реальні події, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формувати уміння визначати за дією мету людини та вміти, при потребі, докладно про це розповісти.

Чому ТРИЗ-педагогіка?

ТРИЗ-педагогіка – наукове та педагогічне спрямування, в основу якого покладена теорія розв’язування винахідницьких задач (ТРИЗ-технологія) Г.Альтшуллера.

ТРИЗ-педагогіка ставить за мету формування сильного мислення і виховання творчої особистості, підготовленої до розв’язування складних проблем у різних сферах діяльності.

Згідно основного принципу методики розвитку зв’язного мовлення у системі ТРИЗ (ТРВЗ) навчання учнів здійснюється в певній послідовності. Кожен крок алгоритму має свою мету, ігрову дію. Вчитель переходить до наступного кроку алгоритму тільки у випадку засвоєння дитиною попереднього завдання.

Основною формою навчання є система ігрових вправ, які реалізуються у спільній діяльності вчителя і учнів.

Згідно методики навчання розповіді за серією малюнків, варто проводити підготовчий етап: при організації різних видів діяльності звертати увагу дітей на послідовність дій, які вони виконують. Мета таких бесід – навчити промовляти ланцюжок взаємопов’язаних дій, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та бачити результат.

- Що ви робите зараз?

- Що ви робили до цього?

- Що ви будете робити після того, як… ?

- Навіщо ви це робили?
^ Урок розвитку зв’язного мовлення (2 клас)

Тема. Складання розповіді за серією малюнків.

Мета. Формування в учнів уміння складати розповідь за серією картинок, вправляти дітей у побудові причинно-наслідкових зв’язків, формувати вміння за дією визначати мету героя, фіксувати результат виконання даної мети; розвивати мовлення, увагу, пам’ять; виховувати почуття відповідальності за власні дії, вміння цінувати час.

Обладнання. Серія малюнків (Додаток 1) та картки зі схемою, як складати розповідь (Додаток 2) для кожного учня класу, вивіска-назва агентства, малюнок сокола, посвідчення детектива для кожного учня класу.

Хід уроку

  1. ^ Організація класу.

Вітання. Знайомство.

- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно й гарно.

Психоемоційне налаштування.

- У нас сьогодні незвичайний та цікавий урок. Вдивляючись у ваші розумні оченята, я впевнена у своїх силах. А ви? Тоді, будь ласка, повторіть за мною. Ми розумні та впевнені у своїх силах!

  1. ^ Мотивація. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

На дошці прикріплена вивіска «Детективне агентство «Сокіл» та малюнок птаха.

Ви знаходитесь в офісі детективного агентства «Сокіл».

Назва агентства символічна. Тому що гострий зір та швидкість цього птаха дає йому можливість завжди бути переможцем.

- Чи знаєте, хто такі детективи? (^ Люди, які щось чи когось шукають)

Я – начальник цього детективного агентства і набираю у штат працівників-детективів. Маю важливе завдання, оскільки отримала серію малюнків, за якими потрібно скласти невеликий звіт-розповідь. Для цього потрібно (завдання прикріплюються до дошки послідовно):

- знайти спільних героїв на картинках,

- знайти місце, у якому відбуваються події,

- визначити час подій,

- назвати дії героїв,

- скласти розповідь,

- дати назву розповіді.

- Мені потрібні перш за все спостережливі, розумні, та точні у висловлюваннях працівники. Кожен детектив, що активно працюватиме у агентстві, обов’язково отримає посвідчення. Чи є серед вас бажаючі?

- Чудово! Тоді негайно розпочинаємо свою роботу.

  1. ^ Підготовчі вправи.

- Щоб легко працювати над складанням звіту, давайте виконаємо підготовчу, тренувальну вправу. Уявіть ситуацію і дайте відповіді на запитання.

Ситуація. Ви йдете до школи.

- Що ви робите зараз? (Йдемо до школи)

- Що ви робили до цього? (збиралися, одягалися, снідали)

- Навіщо ви це робили? (^ Одягалися, щоб зручно себе почувати, снідали, щоб могли гарно працювати на уроках)

- Що ви будете робити після того, як прийдете до школи? (Будемо вчитися на уроках)

- Навіщо ви ходите до школи? (Щоб навчатися, розвиватися, спілкуватися з друзями, вчителями,)

  1. ^ Робота над матеріалом уроку (система творчих завдань, ігрових дій)

( Варто опорні слова, дібрані дітьми, записувати на дошці).

    1. «Знайди спільних героїв на картинках»

- Відкрийте конверти та дістаньте картинки. Розгляньте їх послідовно. (^ Діти розглядають картинки)

- Назвіть спільних героїв (Хлопчик Петрик, песик, котик, дідусь.)

- А тепер перелічіть спільні предмети (Дерево, картузик, вулиця, ціпок дідуся, портфелик).

- Зверніть увагу на зміни (переміщення), що відбуваються з головними героями та іншими предметами на картинках.

(^ Петрик кидає картузик, картузик зачепився за гілку; хлопчик стоїть, думає, приходить до школи.

Дідусь йде, знімає картузик, посміхається.

Котик сидить, спостерігає, втікає

Песик гавкає, дивиться, підстрибує.)

    1. «Знайди місце, у якому відбуваються події»

- Розгляньте уважно першу картинку. Як ви думаєте, де відбуваються події? (^ На вулиці селища. На це вказують будинок з димарем, дерев’яний паркан).

- Розгляньте уважно другу картинку. Де тепер відбуваються події. ? (На вулиці селища).

- Чи змінилося місце події на третій картинці? (^ Ні, не змінилося)

- Де відбуваються події на останній картинці? (У школі біля класу)

4.3. «Визнач час подій»

- Скажіть, в яку пору року відбуваються події? (^ Восени).

- Доведіть (У природі переважає жовтий колір, хлопчик йде до школи, ще не холодно, оскільки він без верхнього одягу)

- Як ви думаєте, чи змінюється час доби на всіх картинках? (Ні не змінюється. Це ранок).

^ 4.4. «Назви дії героїв»

- Спробуємо установити логічний ланцюжок на кожній картинці за схемою:

(Об’єкт Дія Ціль дії)

Хто? Що робить? Навіщо?

(Схему вчитель записує на дошці)

- Розгляньте першу картинку.

- Хто на ній зображений? Що робить? Навіщо робить?

(Петрик кидає картузик, щоб зігнати кота, попустувати.

Песик та котик спостерігають за діями хлопчика.

- Назвіть дії героїв на другій картинці. Навіщо вони це роблять?

^ Хлопчик дивиться на беретик та думає, як його зняти, тому що потрібно йти до школи.

По вулиці йде дідусь, напевно, у своїх справах.

- Розкажіть що роблять герої на третій картинці.

^ Дідусь допоміг хлопчику, щоб той йшов до школи .

Песик радісно підстрибує, радіючи за хлопчика.

- Назвіть дії героїв на останній картинці.

Хлопчик прочинив двері та пояснює вчительці, причину свого спізнення.

Фізкульхвилинка

- Я називатиму слова. Якщо з перелічених слів є назви тих предметів, що зображені на картинках, вам потрібно присісти. Якщо таких предметів на картинках немає – стати на носки та підняти руки вгору. Давайте потренуємось. Хлопчик (присідають), дівчинка (стають на носки). Молодці. Продовжуємо.

Песик, котик, журавель, портфель, ялинка, картузик, дідусь, бабуся, паркан, будинок, машина, вчитель, клас, стадіон, учні.

^ 4.5. «Склади розповідь»

- Давайте складемо усну розповідь за картинками, використовуючи ось таку схему (кожна дитина отримує картку зі схемою):

Одного разу … (пора року, частина доби) у … такому-то місці (вказівка на місце дії, яке проходить на першому малюнку) такий-то … герой (головний герой на першому малюнку) робив … те-то для того-то… .

Потім цей же герой (перехід до другого малюнка, третього) робив … (дія й ціль дії).

У результаті вийшло те-то… , тому можна сказати, що даний герой такий-то… .
- При побудові розповіді уникайте повторів, добирайте слова, близькі за значенням.

(Вчитель вивішує слова, близькі за значенням)

Хлопчик, наприклад Петрик, школяр, учень, він.

Дідусь, старенький, він.

Картузик, беретик, шапочка, кепка.

Ціпок, дідусева паличка, тростина.

- При побудові нашого звіту-розповіді будьте точними у висловленнях, не додумуйте дії, яких немає на картинках. Головне – це оповідання, тому звертати пильну увагу на образні характеристики не треба.

^ Один учень складає розповідь-звіт, а діти виступають у ролі слухачів.

- Хто хотів би уточнити?

- Хто з вас думає по іншому?

- Ось тут наш детектив сформулював свою думку … (ось так). А як інакше можна було б сказати? Скажіть про це по своєму.

Варіант розповіді за серією картинок.

Одного осіннього ранку вулицею селища Петрик йшов до школи. Він побачив песика, який голосно гавкав на кота, що сидів на дереві. Хлопчик кинув по котику своїм картузиком, щоб зігнати його з дерева. Та беретик зачепився і завис на гілці. В цей час, опираючись на тростину, йшов дідусь. Він побачив школярика, який збентежено дивився на свою річ. Старенький зняв своїм ціпком шапочку, щоб той швидше йшов до школи. Зрадів за хлопчика навіть песик та весело підстрибував.

В результаті Петрик запізнився на урок. Тому можна сказати, що хлопчик був пустотливим та не вмів цінувати час.

^ 4.6. «Дайте назву розповіді».

- Придумайте назву розповіді ( Чому Петрик запізнився на урок? Не пустуй, час цінуй. Допомога.)

4.7. Виведення головної думки розповіді.

- Яке з трьох висловлень було б доречною порадою хлопчику:

1. Зробив діло, гуляй сміло.

2. Не хитруй, не мудруй, а чесно працюй.

3. Не пустуй, час цінуй.

- Раніше практичні, цілеспрямовані люди говорили: «Час – це гроші.» Зараз кажуть: «Бережи час, він дорожчий за гроші». Як ви думаєте, чому? (Час не можна накопичити та використати вдруге.)

^ 4.8. «Згадаємо, як ми грали з картинками»

- Ви гарно попрацювали. Покладіть свої розумні голівки на парти. Закрийте очі та спробуйте пригадати послідовність роботи за картинками.

В цей час вчитель міняє місцями завдання, прикріплені до дошки на початку уроку.

- А тепер пригадаємо, що ми виконували як детективи, щоб точно скласти звіт.

^ 5. Підсумок уроку.

- Чи сподобалося працювати у детективному агентстві?

- Що видалось найцікавішим?

- Я щиро вам вдячна за співпрацю. Своєю роботою ви довели, що можете бути працівниками агентства «Сокіл».

(Вручення дітям посвідчень).

^ 6. Домашнє завдання.

- Мені надзвичайно сподобалось працювати з такими детективами. Сьогодні на уроці ми складали усно звіт-розповідь. За бажанням можете його записати на окремому листку, вказавши своє прізвище, на згадку про роботу у агентстві. Ваші звіти зберігатимуться у моєму архіві.
Список використаних джерел

    1. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. К.: «Початкова школа», – 2006. – 432с.

    2. Сходинкам творчості. Методика ТРВЗ в початковій школі / Автори-упорядники: О.В.Лесіна, В.П.Телячук. – Х.: Вид. група «Основа »: «Тріада +», 2007. – 112 с. – (серія «Педагогічні інновації. Майстерня »).


Додаток 1





Додаток 2

Розкажи за картинками,

користуючись схемою

Одного разу … (пора року, частина доби) у … такому-то місці (вказівка на місце дії, яке проходить на першому малюнку) такий-то … герой (головний герой на першому малюнку) робив … те-то для того-то… .

Потім цей же герой (перехід до другого малюнка, третього) робив … (дія й ціль дії).

У результаті вийшло те-то… , тому можна сказати, що даний герой такий-то… .

Придумай назву розповіді, що вийшла.

Схожі:

Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок украинского языка в 7 классе Урок з розвитку зв’язного мовлення...
Урок-проект за темою: «Розвиток зв’язного мовлення. Опис зовнішності людини(говоріння)»
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУкраїнська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема....
Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5 Письмовий твір на самостійну обрану тему за творчістю Т. Г. Шевченка
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУроку: Урок розвитку зв’ язного мовлення. Лист. Адреса
Повідомлення теми (слайд 1 ) І мети (слайд 2) уроку. Мотивація навчальної діяльності
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок зв′язного мовлення із застосуванням технологій розвитку творчої...
Комунальний заклад Кочетоцька загальноосвітня обласна санаторна школа – інтернат I-III ступенів
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок розвитку зв’язного мовлення
...
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок розвитку зв’язного мовлення «Подорож в країну слів. Слова-синоніми,...
Франческо Петрарка «Книга пісень». Любов Петрарки до Лаури, як джерело його інтимної лірики
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУроки розвитку зв’язного мовлення // Сучасна школа України. 2010.   №5 (221), травень. С. 41-49
Назви авторських програм, підручників, посібників, методичних рекомендацій, наукових статей, дисертацій та ін
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconПлан роботи ммк на грудень 2011 року
Засідання дефектологічного консультаційного пункту «Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку із проблемами психофізичного...
Урок розвитку зв’язного мовлення (Ніколайчук А. Д.) «Пишайтесь І гордіться нами майбутніми захисниками рідної держави» iconУрок української мови Клас: 4 Підготувала вчителька вищої категорії...
Показати їх роль в народних прислів'ях. Розвивати в учнів активне мовлення, культуру мовлення, формувати вміння вибирати з ряду синонімів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка