Вимоги до кваліфікаційних категорій а) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»
| Перелік вимог
| 1.
| Вимоги до освіти, стажу та підвищення кваліфікації:
| 1.1
| Повна вища педагогічна освіта або інша повна вища освіта з педагогічною підготовкою
| 1.2
| Стаж педагогічної роботи - не менше 3 років.
| 1.3
| Підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на п'ять років до атестації за фахом.
| 2.
| Вимоги до професійної діяльності:
| 2.1
| Знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; теоретичних основ та сучасних досягнень науки з предмета.
| 2.2
| Знання нормативно-правових основ у галузі освіта.
| 2.3.
| Забезпечення засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм
| 2.4.
| Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів
| 2.5.
| Участь у роботі методичної комісії, школи починаючого спеціаліста, у проведенні заходів при проведенні предметної декади, внутрішньоучилищних конкурсах педагогічної майстерності.
| 2.6.
| Проведення відкритого уроку, виховного та позакласного заходу з використанням інноваційних технологій.
| 2.7.
| Розробка дидактичних матеріалів та наочностей.
| 2.8.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних заходів.
| 3.
| Вимоги до особистості педагога.
| 3.1.
| Формування індивідуального стилю педагога.
| 3.2.
| Формування емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності та до учнів.
| 3.3.
| Володіння окремими елементами педагогічної майстерності.
|
б) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»
| ^
| 1.
| Вимоги до освіти, стажу та підвищення кваліфікації:
| 1.1
| Повна вища педагогічна освіта або інша повна вища освіта з педагогічною підготовкою.
| 1.2.
| Стаж педагогічної роботи - не менше 5 років.
| 1.3.
| Підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на п'ять років до атестації за фахом.
| 2.
| Вимоги до професійної діяльності:
| 2.1.
| Знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; теоретичних основ та сучасних досягнень науки з предмета.
| 2.2.
| Знання нормативно-правових документів у галузі освіта.
| 2.3.
| Забезпечення засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм.
| 2.4.
| Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів, методів орієнтованого підходу до організації навчального процесу.
| 2.5.
| Володіння технологіями творчої педагогічної діяльності 3 урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів.
| 2.6.
| Участь у роботі методичної комісії, в організації роботи школи починаючого спеціаліста, у проведенні внутрішньоучилищних конкурсах педагогічної майстерності, в обласних конкурсах професійної майстерності (предметних олімпіадах, фахових конкурсах).
| 2.7.
| Виступи з доповіддю на засіданні методичної комісії, на педагогічній раді, педагогічному читанні, педагогічних конференціях
| 2.8.
| Проведення відкритого уроку з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, відкритого виховного та позакласного заходу з використанням інноваційних технологій.
| 2.9.
| Розробка дидактичних матеріалів та наочностей.
| 2.10.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних заходів.
| 2.11.
| Впровадження перспективного педагогічного досвіду в ПТНЗ.
| 3.
| Вимоги до особистості педагога.
| 3.1.
| Формування індивідуального стилю педагога.
| 3.2.
| Наявність достатнього емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності та до учнів.
| 3.3.
| Володіння елементами педагогічної майстерності.
|
в) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»
| Перелік вимог
| 1.
| Вимоги до освіти, стажу та підвищення кваліфікації:
| 1.1.
| Повна вища педагогічна освіта або інша повна вища освіта з педагогічною підготовкою
| 1.2.
| Стаж педагогічної роботи - не менше 8 років.
| 1.3.
| Підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на п'ять років до атестації за фахом.
| 2.
| Вимоги до професійної діяльності:
| 2.1.
| Знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; теоретичних основ та сучасних досягнень науки з предмета.
| 2.2.
| Знання нормативно-правових основ у галузі освіта.
| 2.3.
| Забезпечення засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм.
| 2.4.
| Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів, методів орієнтованого підходу до організації навчального процесу.
| 2.5.
| Володіння технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів.
| 2.6.
| Володіння, використання та поширення інноваційних освітніх методик.
| 2.7.
| Запровадження оригінальних та інноваційних ідей.
| 2.8
| Застосування нестандартних форм проведення уроку
| 2.9.
| Участь у роботі методичної комісії, в організації роботи школи починаючого спеціаліста, у проведенні внутрішньоучилищних конкурсах педагогічної майстерності, в обласних конкурсах професійної майстерності (предметних олімпіадах, фахових конкурсах
| 2.10.
| Виступи з доповідями на засіданні методичної комісії, на педагогічній раді, педагогічному читанні, педагогічних конференціях.
| 2.11
| Організація та проведення відкритого уроку з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, відкритого виховного та позакласного заходу з використанням інноваційних технологій
| 2.12.
| Розробка методичних рекомендацій відповідно до поставленої проблеми, розробка дидактичних матеріалів та наочностей
| 2.13.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних заходів
| 2.14.
| Поширення перспективного педагогічного досвіду в ПТНЗ області.
| 2.15.
| Участь в роботі обласних секціях, семінарах, конкурсах, тощо.
| 2.16.
| Участь у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності «Інноватика в освіті України», «Сучасні навчальні заклади», «Сучасна освіта в Україні» тощо
| 3.
| Вимоги до особистості педагога.
| 3.1
| Наявність індивідуального стилю педагога
| 3.2.
| Наявність достатнього емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності та до учнів.
| 3.3.
| Вміння адекватно оцінювати психічний стан людини.
| 3.4.
| Досконале володіння технікою саморегулювання в критичних ситуаціях
| 3.5.
| Здатність позитивно впливати на думки та бажання учнів.
| 3.6.
| Досконале володіння педагогічною майстерністю
|
в) Педагогічне звання «майстер виробничого навчання II категорії»
№
| Перелік вимог
| 1.
| Вимоги до тарифного розряду та стажу:
| 1.1.
| Наявність тарифного розряду - «встановлено найвищий тарифний розряд» (12 т.р.).
| 1.2.
| Стаж роботи на займаній посаді - не менше 5 років
| 2.
| Вимоги до професійної діяльності:
| 2.1.
| Знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
| 2.2.
| Знання нормативно-правових документів у галузі освіта
| 2.3.
| Володіння та застосування методів і прийомів виробничого навчання.
| 2.4.
| Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів.
| 2.5.
| Володіння, використання та поширення інноваційних освітніх методик
| 2.6.
| Застосування нестандартних форм проведення уроку виробничого навчання.
| 2.7.
| Участь у роботі методичної комісії, в організації роботи школи починаючого спеціаліста, у проведенні внутрішньо училищних конкурсах педагогічної майстерності, в обласних та Всеукраїнських конкурсах професійної майстерності.
| 2.8.
| Виступи з доповідями на засіданні методичної комісії, на педагогічній раді, педагогічному читанні, педагогічних конференціях.
| 2.9.
| Організація та проведення відкритого уроку виробничого навчання з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, відкритого виховного та позакласного заходу з використанням інноваційних технологій
| 2.10.
| Розробка методичних рекомендацій, розробка дидактичного матеріалу та наочностей.
| 2.11.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних заходів.
| 2.12.
| Впровадження передового педагогічного досвіду
| 2.13.
| Участь у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності «Інноватика в освіті України», «Сучасні навчальні заклади», «Сучасна освіта в Україні» тощо.
| 3.
| Вимоги до особистості майстра в/н.
| 3.1.
| Наявність індивідуального стилю педагога
| 3.2.
| Наявність достатнього емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності та до учнів.
| 3.3.
| Вміння адекватно оцінювати психічний стан людини
| 3.4.
| Досконале володіння технікою саморегулювання в критичних ситуаціях
| 3.5.
| Здатність позитивно впливати на думки та бажання учнів
| 3.6.
| Досконале володіння елементами педагогічної майстерності
|
г) Педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії»
№
| Перелік вимог
| 1.
| Вимоги до тарифного розряду та стажу:
| 1.1.
| Наявність тарифного розряду - «встановлено найвищий тарифний розряд» (12 т.р.).
| 1.2.
| Стаж роботи на займаній посаді - не менше 8 років
| 2.
| Вимоги до професійної діяльності:
| 2.1.
| Знання основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології
| 2.2.
| Знання нормативно-правових документів у галузі освіти
| 2.3.
| Володіння та застосування методів і прийомів виробничого навчання.
| 2.4.
| Використання інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів.
| 2.5.
| Володіння, використання та поширення інноваційних освітніх методик
| 2.6.
| Застосування нестандартних форм проведення уроку виробничого навчання.
| 2.7.
| Участь у роботі методичної комісії, в організації роботи школи починаючого спеціаліста, у проведенні внутрішньоучилищних конкурсах педагогічної майстерності, в обласних конкурсах професійної майстерності (предметних олімпіадах та фахових конкурсах)
| 2.8.
| Виступи з доповідями на засіданні методичної комісії, на педагогічній раді, педагогічному читанні, педагогічних конференціях.
| 2.9.
| Керівництво методичною роботою майстрів в/н (творчі групи, методичні об'єднання).
| 2.10.
| Організація та проведення відкритого уроку виробничого навчання з використанням інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання, відкритого виховного та позакласного заходу з використанням інноваційних технологій
| 2.11.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних конкурсів фахової майстерності
| 2.12.
| Розробка методичних рекомендацій, розробка дидактичного матеріалу та наочностей.
| 2.13.
| Організація та проведення внутрішньоучилищних заходів.
| 2.14.
| Впровадження передового педагогічного досвіду
| 2.15.
| Участь в обласних, Всеукраїнських конкурсах фахової майстерності
| 2.16.
| Участь у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності «Інноватика в освіті України», «Сучасні навчальні заклади», «Сучасна освіта в Україні» тощо.
| 2.17.
| Практична допомога майстрам-початківцям (систематична участь у проведенні засідань школи починаючого спеціаліста, педагогічних читаннях та конференціях).
| 3.
| Вимоги до особистості майстра в/н.
| 3.1.
| Наявність індивідуального стилю педагога
| 3.2.
| Наявність достатнього емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності та до учнів.
| 3.3.
| Вміння адекватно оцінювати психічний стан людини
| 3.4.
| Досконале володіння технікою саморегулювання в критичних ситуаціях
| 3.5.
| Здатність позитивно впливати на думки та бажання учнів
| 3.6.
| Досконале володіння елементами педагогічної майстерності
|
ПЕРЕЛІК
педагогічних досягнень на присвоєння кваліфікаційних категорій та педагогічних звань педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів
а) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»
№
| ^
| 1
| Анотація досвіду, (відповідно до поставленої проблеми).
| 2
| Творчий звіт «Від атестації до атестації»
| 3
| Індивідуальний план самоосвіти в міжатестаційний період (відповідно до поставленої проблеми)
| 4
| Доповіді на педагогічну тематику (не менше «3»)
| 5
| Розробки відкритих уроків з використанням інноваційних технологій (не менше «3»)
| 6
| Розробки відкритих виховних (позакласних) заходів (не менше «3»).
| 7
| Розробка дидактичних матеріалів (не менше до «3» тем)
| 8
| Розробка наочностей виконаних у міжатестаційний період (не менше «3»).
| 9
| Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з дисципліни (предмета).
|
б) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»
№
| ^
| 1
| Анотація досвіду, (відповідно до поставленої проблеми).
| 2
| Творчий звіт «Від атестації до атестації»
| 3
| Індивідуальний план самоосвіти в міжатестаційний період (відповідно до поставленої проблеми)
| 4
| Доповіді на педагогічну тематику (не менше «5»)
| 5
| Розробки відкритих уроків з використанням інноваційних технологій (не менше «5»)
| 6
| Розробки відкритих виховних (позакласних) заходів (не менше «5»).
| 7
| Розробка дидактичних матеріалів (не менше до «5» тем)
| 8
| Розробка наочностей виконаних у міжатестаційний період (не менше «5»).
| 9
| Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з дисципліни (предмета).
|
в) Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»
№
| ^
| 1
| Анотація досвіду, (відповідно до поставленої проблеми).
| 2
| Творчий звіт «Від атестації до атестації»
| 3
| Індивідуальний план самоосвіти в міжатестаційний період (відповідно до поставленої проблеми).
| 4
| Доповіді на педагогічну тематику (не менше «5»).
| 5
| Розробки відкритих уроків з використанням інноваційних технологій (не менше «5»)
| 6
| Розробки відкритих виховних (позакласних) заходів (не менше «5»).
| 7
| Розробка дидактичних матеріалів (не менше до «5» тем)
| 8
| Розробка наочностей виконаних у міжатестаційний період (не менше «5»),
| 9
| Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з дисципліни (предмета).
| 10
| Розробки методичних рекомендацій, розроблених відповідно до поставленої проблеми
|
г) Педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»
№
| ^
| 1
| Анотація досвіду, (відповідно до поставленої проблеми)
| 2
| Творчий звіт «Від атестації до атестації»
| 3
| Індивідуальний план самоосвіти в міжатестаційний період (відповідно до поставленої проблеми).
| 4
| Доповіді на педагогічну тематику (не менше «5»)
| 5
| Розробки відкритих уроків виробничого навчання з використанням інноваційних технологій (не менше «5»)
| 6
| Розробки відкритих виховних (позакласних) заходів (не менше «5»).
| 7
| Розробка дидактичних матеріалів (не менше до «5» тем).
| 8
| Розробка наочностей виконаних у міжатестаційний період (не менше «5»).
| 9
| Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з виробничого навчання
| 10
| Звіт про працевлаштування випускників
|
д) Педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії»
№
| ^
| 1
| Анотація досвіду, (відповідно до поставленої проблеми)
| 2
| Творчий звіт «Від атестації до атестації»
| 3
| Індивідуальний план самоосвіти в міжатестаційний період (відповідно до поставленої проблеми).
| 4
| Доповіді на педагогічну тематику (не менше «5»)
| 5
| Розробки відкритих уроків виробничого навчання з використанням інноваційних технологій (не менше «5»)
| 6
| Розробки відкритих виховних (позакласних) заходів (не менше «5»).
| 7
| Розробка дидактичних матеріалів (не менше до «5» тем).
| 8
| Розробка наочностей виконаних у міжатестаційний період (не менше «5»).
| 9
| Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з виробничого навчання
| 10
| Звіт про працевлаштування випускників
| 11
| Розробки методичних рекомендацій, рецензованих установами вищого рівня (відповідно до поставленої проблеми)
| |