Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки




НазваУправління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки
Сторінка1/7
Дата конвертації03.03.2013
Розмір0.9 Mb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Економіка > Документы
  1   2   3   4   5   6   7
Управління освіти Шепетівського

міськвиконкому

Методичний кабінет
Основи економіки

( плани - конспекти

занять курсу в 4 класі )
Методичне

об’єднання

вчителів

початкових

класів

СЗОШ № 2

м. Шепетівки

2006

Рецензенти:

Лешкевич В.В. - вчитель географії та

економіки старших класів,

вчитель – методист.

Несвіцька С.П. - вчитель початкових

класів вищої категорії.

Посібник містить розробки уроків з курсу “ Основи економіки”, у яких розглянуто різноманітні види роботи на всіх етапах уроку, відповідно до вимог програми Міністерства освіти і науки України для 1 – 4 класів.

Для вчителів початкових класів.


Передмова

У зв’язку з переходом від командної до ринкової економіки виникла потреба виховання покоління, яке було б позбавлене стереотипів зрівнялівки. Вступаючи в життя, молодь пови- нна розуміти цінності демократії, майнових прав і нести відповідальність за індивідуальні рішення.

Введення в навчальну діяльність молодших школярів курсу “ Основи економіки” дає мож- ливість у юному віці розпочати підготовку до дорослого життя; ознайомити з загальними економічними поняттями.

Розроблені заняття курсу “ Основи економіки” відпові- дають змісту програми рекомендованої Міністерством освіти і науки України. Даний посібник допоможе організувати заняття курсу “ Основи економіки” з учнями 4 класу. Оскільки вчителі зустрічаються з труднощами під час підготовки до занять пов’язані з недостатньою кількістю матеріалу ми пропонуємо власні наробки завдань, ігор, задач економічного змісту, які допомо- жуть молодшим школярам на доступному рівні за- своїти ази економічної науки.

1

Зміст

  1. Що таке обмін.

  2. Історія обміну і торгівлі.

  3. Для чого існує обмін.

  4. Хто може бути учасником обміну.

  5. Що можна обмінювати.

  6. Поділ праці.

  7. Коли продукт стає товаром.

  8. Ціна товару.

  9. Поняття вигоди.

  10. Добровільність і взаємо вигідність обміну.

  11. Види обміну ( товар – товар, товар - гроші, гроші – товар ).

  12. Що таке ринок.

  13. Різновиди ринку: базар, ярмарок, спеціальні і універ- сальні магазини, кіоски.

  14. Різновиди ринку в нашому районі.

  15. Оптова і роздрібна торгівля.

  16. Права покупця і продавця.

  17. Основні правила поведінки на ринку.

  18. Ціни. Чому ціни різні.

  19. Як правильно здійснювати покупку.

  20. Розрахунок за покупку: у магазині, на ринку, на підприємстві, побутове обслуговування, на транспорті.

  21. Що таке гроші. Для чого служать гроші.

  22. Чому і як з’явились гроші. Види товарних грошей.

  23. Монети. Про що повідомляють старовинні монети.

  24. Нумізматика.

  25. Сучасні гроші України.

  26. Хто випускає гроші.

  27. Де зберігаються гроші.

  28. Банки.

  29. Дбайливе ставлення до грошей.

  30. Підсумковий урок за рік.


2

Урок 1 -2

Тема: Що таке обмін. Історія обміну і торгівлі.

Мета: дати поняття “обмін”, ознайомити учнів з історією обміну і торгівлі. Обґрунтувати, що люди торгують товарами і послугами. Коли очікують отримати від цього вигоду. Показати необхідність і вигоду добровільного обміну для всіх його учасників. розвивати економічне мислення, увагу.

Виховувати самостійність, працьовитість.

^ Хід заняття

I Організація класу.

Всім увага, стали в коло,

Подивилися навколо.

Міцно за руки взялись

І тепло подарували,

Посміхніться, приголубте.

А тепер часу не гайте,

Працювати починайте.

II Актуалізація опорних знань.

  • Щоб визначити тему уроку пропоную розв’язати

кросворд


1

2

3

4

5


1 Монети, купюри, банкноти – ( гроші )

2 Місце, де зберігаються гроші (банк)

3

3.Що закопав Буратіно в землю? (монети)

4. Кількість грошей, яку ми обмінюємо на одиницю певного товару ( ціна)

  • Яке слово утворилось по вертикалі?

То яка тема заняття?

III. Оголошення теми, мотивація уроку.

Вивчення нового матеріалу.

  • Отже тема нашого уроку “Що таке обмін. Історія обміну і торгівлі. ”

  • А зараз вправа “Передбачення”

  • Як на вашу думку, для чого вивчати ці питання?

  • Яке значення вони мають для економічного життя?

  • Яким чином ви можете використовувати в майбутньому ці знання?

  • Яких результатів на уроці ви хочете досягти?

  • Чого ви очікуєте від цього уроку?

а) Створення проблемної ситуації.

- Давайте пригадаємо давні часи. Тоді люди жили в пе- черах, ходили на полювання, вирощували рос лини, яки-ми харчувалися. Кожен працював сам на себе, потім на общини, тобто довго вели натуральне господарство.

( Вивішую таблицю)

Але чи такий спосіб задоволення потреб був правильним ми з’ясуємо, коли прослухаємо у записі казку. ( Вклю- чаю запис )
4

Казка

Заблукав один хлопчик у лісі. Дивиться, стоїть на узліссі хатинка стара, маленька. Постукав у двері і попросив переночувати і повечеряти.

- Я вам заплачу!,-сказав хлопчик

- Для чого мені твоя плата? Ми ніколи нічого не купуємо. Все що потрібно ми робимо самі, а вечеряти дати тобі не можемо,- самим їжі не вистачає,- відповів старий чоловік, хазяїн хатинки.

- Можемо запропонувати лише постіль на підлозі. І давай швиденько! Я так стомився, цілий день працював, а завтра рано вставати: сіно косити, дрова рубати… Справ непочатий край!

- Чому ви так погано живете, якщо цілий день працюєте? Може ви з дружиною погані господарі?

- Я поганий господар? Та все що в моїй хаті і сама хатина – все-все зроблено нами! Меблі з дошок збили, дошки теж самі зробили з тих дерев, що в лісі зрубали. Посуд із глини, що самі добули. Їжа у нас лише та, яку можна виростити і приготувати самим. Але в одному ти правий, скільки б не працювали – жити краще не стає. Встаємо рано-вранці, працюємо без відпочинку, а роботи не меншає. Але що ж ти хочеш, сам спробуй. Щоб сорочку пошити, треба спочатку льон посіяти, виростити, вижати, висушити, а ще його треба м’яти, волокти, теребити, потім ниток напрясти, тканини наткати, сорочечку розкроїти, тільки потім її зшити. А ще ж інструменти для цього

5

потрібно зробити самому: прядку, ткацький станок, голку. Щоб їх зробити самому треба мати інструменти. Їх теж самому треба зробити. Крім цього ще й інші турботи є: щось їсти потрібно, десь жити маємо. Добре моєму сусідо- ві справа. У нього глина з під рук сама у глечики та миски перетворюється, а в жінки сусіда зліва – одяг просто диво. Як влитий сидить.Шити вона майстер. Так…Але нічого, такі підкови як в мене ніхто зробити не може!В цьому ділі я справжній майстер і всі мені заздрять!
- Діти, що ви могли б порадити чоловікові?

- Так, можна домовитись із сусідами обмінятись горщи- ками і тарілками, на підкови. Цей процес називається обміном.

б) Люди з часом зрозуміли, що скільки б не працювали самі на себе, але всього самі зробити не зможуть. Вони стали мінятися. Тому на зміну натуральному господарству при- йшло товарне, тобто таке, де один товар чи послуга обмінюється на інший. ( Вивішую таблицю “Товарне господарство”

- Тисячі років тому люди не потребували грошей. Все , що необхідно було вгосподарстві, виробляли самі.Але поступово відбувається розподіл праці. Одні стали виро- щувати зерно, другі – розводити скотину, треті – займа- тися ремеслом (виготовляти посуд іграшки, ткати поло- тно…)

З того часу й виникла потреба обміну одних товарів на

6

інші.Спочатку це було нескладно, товарів було небагато, вибір невеликий.наприклад, приходили один до одного і домовлялись, скільки мішків зерна треба віддати за одну корову, і угода укладена. З розвитком ремесла зростали і потреби. Все складніше ставало робити обмін, доводилось міняти цілий ланцюжок товарів, щоб отримати необхід- ний. Наприклад, мірошнику потрібні були чоботи, а чобо- тарю шкіра. Як тут бути?

І починалися пошуки.мірошник міняв борошно на колеса, колеса на сокиру, сокиру на бочечку меду, мед-на шкіру і тільки тоді шкіру на чоботи.

- Чи зручний був такий спосіб обміну?

- Так. Тому далі виникли товарні гроші.

( Вивішую таблицю “Товарні гроші”)

- Товарними грошима виступали зуби акули, мушлі, пта- шине пір’я, сіль ,зерно, тютюн, шкури, жива худоба…

Наприклад у Ефіопії, Верхній Нігерії у 22 столітті товарними грошима була сіль у кубиках, у Древній Греціі-корови, а в Київській Русі – худоба.

^ IV Фізкультхвилинка.

Релаксація “Сонячний зайчик” під музику.

Уявіть себе на березі моря. Сонячний зайчик заглянув у ваші оченята. Заплющте очі, зайчик побіг по обличчю. Погладьте його ніжно долоньками: по лобі, на щічках, на підборідді. Правда приємно? Погладжуйте тихенько, щоб не сполохати його: голову, шийку, ручки, животик, ніжки. Раптом він заліз на комір, погладьте його там. Він любить

7

і пестить вас. А ви гладьте його і подружіться з ним. Прислухайтесь до своїх відчуттів і повертайтесь у клас.

- Спасибі тобі сонячний зайчику, що ти розвеселив нас.

- Давайте подякуємо йому оплесками.

^ V. Закріплення вивченого матеріалу.

а) Мабуть з тих давніх часів з’явилися вислови, які ви

зараз складете із цих слів.




Міняти зозулю на яструба.


Міняти шило на мило.

- Уявімо, що ми живемо серед людей, у яких взагалі немає грошей і вони обмінюються товарами.

“В одному селі за 6 курей можна було одержати 1 сокиру, або три метри полотна, або 12 глиняних глечиків, скільки метрів полотна можна обміняти на три сокири?”

- На скільки глиняних глечиків можна обміняти 1 м поло- тна. ( Відповідь: 9 м полотна, 4 глечики.)

^ VI Підсумок уроку.

Гра “Мікрофон”
8

- Що таке обмін? Чи давно виник обмін? Яке спочатку господарство вели люди? Для чого існує обмін?

VII Домашнє завдання.

Скласти казку про обмін.

Урок 3

^ Тема: Для чого існує обмін.

Мета:З’ясувати для чого існує обмін. Охаракте- ризувати “бартер”, як найбільш просту форму обміну, тобто прямий обмін товарами і послугами. Обґрунтувати ,що люди тор- гують товарами і послугами тоді, коли очікують отримати від цього вигоду, розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу. Здійснювати економічне виховання.

Хід заняття:

I Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок

Вже пора почать урок.

Економіку вивчаймо,

Розум й пам’ять розвиваймо.

^ II Актуалізація опорних знань.

а) Виберіть правильну відповідь.

Економіка – це …

- уміння вести домашнє господарство. Наука, що вивчає виробництво, обмін, розподіл і споживання товарів і послуг.

- уміння обробляти земельні ділянки.наука, що вивчає рослинний світ Землі.

9

б) Економічна розминка.

1. И Р Б Е О Т П

7 4 6 5 2 3 1 – бажання споживача придбати і використати конкретний товар, або послуги ( Потреби)

- Від чого залежать потреби? Назвіть первинні потреби людини.

2. Ж П В О С Ч И А

4 2 6 3 1 8 5 7 – той, хто задовільняє свої потреби. ( Споживач)

3. В Т А Р О

3 1 4 5 2 – продукт діяльності, призначений для продажу.( Товар)

- Наведіть приклади товарів.

4. У П Г С И Л О

5 1 6 3 7 4 2 - види діяльності, що можуть задовольняти потреби людей. (Послуги

III Оголошення теми, мотивація уроку. Вивчення нового матеріалу.

а)(Виставляю таблицю слів)

Потреби

Споживач

Товар

Послуги

  • Що спільного між цими словами?

  • Пригадайте тему минулого уроку і скажіть, яке слово може об’єднати всі ці слова. ( Обмін)

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось для чого існує обмін. 10

б) Пропоную вам гру “Очікування від уроку”

- Розгляньте твердження і ті, з якими ви погоджуєтесь виділіть оплесками.

1. Дізнатись щось цікаве і нове.

2.Побешкетувати.

3.Розвинути економічне мислення, увагу.

4.Поспілкуватися з однокласниками.

5.Посміятися.

в) Гра “Обери позицію”

- Діти, я пропоную розглянути дві позиції і зайняти місце, обравши правильну на вашу думку позицію.

- Для чого існує обмін?

1. Для задоволення 2. Для здійснення

власних потреб покупок, щоб

отримання вигоди. Задовольнити свої потреби.


  • Сьогодні на уроці ми попрацюємо і я сподіваюсь ви зможете обрати правильну позицію.

г) А для цього послухайте казку

^ Півник і бобове зернятко”

Жили собі Курочка і Півник. Півник завжди кудись поспі- шав, а курочка завжди йому говорила: ”Півнику, друже, не поспішай!”

Одного разу Півник клював зернятка. Було серед них і велике бобове зернятко. Півник клював і ковтав так швид- ко, що бобове зернятко застрягло у нього в горлечку. Півник не міг не зітхнути ні охнути. Він упав на землю, -

11

оченята закриті, дзьобик відкритий…

Курочка злякалась. Вона побігла до Господині та й гово- рить: “Будь ласка, дай мені шматочок маслечка – змастити Півнику горлечко. Вдавився Півник бобовим зернятком, упав - і начебто неживий лежить. А в обмін на маслечко дам тобі яйце”.

Господиня на те відповіла:” Не потрібне мені яйце. Краще біжи до Корови, попроси у неї молока. З молока я зможу збити масло і дати тобі шматочок для Півника.” Курочка побігла до корови і говорить їй: “Корівонько, дай мені скоріше молока – зіб’є з нього Господиня маслечко, дасть мені шматочок, щоб змазати Півнику горлечко, вдавився Півник бобовим зернятком, упав – і начебто неживий ле -жить! А я в обмін на молоко дам тобі яйце.” Корова похита- ла головою. “Не потрібне мені яйце. Іди до господаря, нехай принесе він мені свіжої трави. ”

Курочка побігла до господаря і говорить йому: “Господарю, будь ласка, дай мені скоріше свіжої трави для корови! Тоді Корова дасть молока Господині, вона зіб’є з нього маслечко, дасть мені шматочок, щоб змазати Півнику горлечко, вдавився Півник бобовим зернятком, упав – і начебто неживий лежить! А я в обмін на молоко дам тобі яйце ”.

Господар показав на дім коваля: ”Іди швидше до коваля і принеси мені косу ”. Курочка прибігла до коваля і просить його: “Будь ласка, дай мені косу для Господаря! Господар накосить свіжої трави для Корови, Корова дасть мені

12

молока. Господиня зіб’є з нього маслечко, дасть мені шматочок, щоб змазати Півнику горлечко, вдавився Півник бобовим зернятком, упав – і начебто неживий лежить! А я в обмін на молоко дам тобі яйце.”

Погодився Коваль. Він дав косу для Господаря, а в обмін отримав косу для Господаря, Господар приніс Корові свіжої трави, Господиня зробила з молока маслечко, Курочка взяла шматок маслечка і змастила Півнику горлечко, Півник проковтнув бобове зернятко, підхопився, забив крилами і радісно закричав КУ-КУ-РІ-КУ-У-У-У!!!

Обговорення казки.

- Отже, чому Курочка обмінювалась різними речами з іншими?

- Що на що вона міняла? ( Вивішую таблицю)


Яєчко Коса

Коса Свіжа трава

Свіжа трава Молоко

Молоко Масло



- Чому дружина господаря не погодилась обміняти масло на яєчко?

- Що потрібно було Корові?

- Чому Господар не погодився обміняти траву на яєчко?

- Чому Господар погодився обміняти траву на косу?

- Отже, для чого здійснюється обмін?

- Так, обмін необхідний для задоволення потреб?

13

- Курочка обмінювалась за допомогою бартеру.

А що означає це слово ви дізнаєтесь з повідомлення учня. Бартер – це прямий обмін товарами і послугами за допомогою грошей.

- Діти, ви бачите, що всі персонажі казки готові були здійснити обмін за допомогою бартерної угоди з Куроч- кою тільки тоді, коли вона готова була запропонувати їм вигідні умови.

- Тобто, коли в однієї людини є те, що потрібно іншій, а

в іншої те, що потрібно першій, кажуть, що відбувся збіг потреб.

Збіг потреб необхідний, щоб відбувався обмін. У Курочки було яєчко, а потрібно їй було молоко. У Корови було молоко, а яєчко їй не потрібне.

- Чи був у них збіг потреб?

- Наведіть приклади бартерних угод, які ви будь-коли в житті здійснювали і чим вам доводилось обмінюватися?

- Чому ви змогли обмінятися?

- Хто в результаті обміну виграв?

- Отже, обмін потрібен для отримання вигоди.

^ IV Фізкультхвилинка

Бартер, обмін ми вивчаєм

Результати гарні маєм

Ну а зараз відпочиваймо,

Силу й гнучкість розвиваймо.

Руки в гору піднімали,

На носочки всі ставали,

14

Раз-присіли,

Два-всі встали,

Щоб здоров’я усі мали

А тепер тихенько сіли.

^ V Закріплення вивченого матеріалу.

а) – А зараз ми об’єднаємось за кольором смужки і будемо укладати бартерні угоди.

( Діти утворюють групи по 8 чоловік )

( Кожна група одержує набір карток. Додаток №1

У верхній частині картки написано власником якої послуги чи товару ви є, а внизу – який товар чи послугу ви хотіли б отримати в результаті обміну.)

- Діти, розріжте картки по пунктирній лінії. Обміняйтесь верхньою частиною карткі в середині групи, щоб отримати те, що написано в нижній частині картки. ( Діти обмінюються )

- Скільки обмінних угод ви провели, щоб отримати те, що хотіли?

  • Хто в групі почав обмін?

  • Що дозволяє зробити обмін?

  • Чи легко вам домовитись між собою?

- Якого роду обмін мав місце у цій грі? ( Бартерний)

- Які існують проблеми, пов’язані з використанням бар- теру?

б) Картка ”Вибух ”

Робота в групах.

Завдання кожної групи проаналізувати і швидко

15
відповісти на запитання.

  • Для чого потрібен обмін?

  • Хто виграє в результаті добровільного обміну?

  • Що таке бартер?

  • Чого вимагає бартер?

VI Підсумок заняття.

Прочитайте закличку і скажіть між ким відбувався обмін? Послугами чи товаром обмінювалися?

Закличка.

Дощику, дощику,

Звари мені борщику,

А я тобі кашки,

Підем до Мелашки ( Обмін послугами)

Примовка

Мурашка, мурашка, садова я кашка,

Дай мені кваску,

А я тобі – медку. ( Обмін товарами )

- Давайте повернемось до гри “Займи позицію”

- Хто з вас змінив її? Чому?

^ VII Домашнє завдання.

Написати “Історію про бартер”

16

Урок №4

Тема: Хто може бути учасником обміну

Мета: З’ясувати хто може бути учасником обміну, розвивати пізнавальний інтерес ,вчити робити логічні висновки, поповнити словниковий запас економі- чними термінами. Виховувати активність, працьо- витість, самостійність.

^ Хід заняття.

I Організація класу.

- Діти, візьміться за руки, передайте один одному тепло, добро, любов, повагу. Посміхніться і побажайте один одному успіхів і гарних результатів.

II Актуалізація опорних знань.

а) “Мозковий штурм”

Запитання

  1. Що таке обмін?

  2. Для чого люди обмінюються?

  3. Що таке бартер?

  4. Що можна обмінювати?

  5. Чого очікують учасники від бартерної угоди?

  6. Чого вимагає бартер?

б) Складіть слово із букв

Н Ч А У С И К (Учасник)

III Оголошення теми, мотивація уроку, вивчення.

а) – Сьогодні на уроці ми дізнаємось, хто може бути учасником обміну.

Гра “Мікрофон” Ваші очікування від уроку.

17

б) Обговорення ситуації

- Уявімо, що Донна, підліток-водій під’їжджає до міс -цевої автозаправної станції і заправляє свою машину бензином. За це вона платить власнику заправки 15 доларів.

- Це приклад торгівлі чи обміну?

- Так, адже 15 доларів були виміняні на бензин.

- Хто в цій ситуації виграв, а хто програв?

- Правильно, обидва її учасники одночасно щось ви- грали, а щось втратили, тобто, чимось пожертвували.

- Тобто, учасником обміну можуть бути окремі особи.

( Вивішую на дошці )

в) Пропоную вам утворити групи і зібратися біля офісу своєї фірми. Подумайте, чим ви могли б займатися?

  • Поміркуйте які бартерні угоди ви могли б здійсни-ти між собою?

  • Отже, обмін, бартерні угоди можуть здійснюва- тись між підприємствами, фірмами.

( Вивішую на дошці )

^ IV Фізкультхвилинка

Вишні-черешні розвиваються,

Синє озеро розливається,

Ясне сонечко усміхається,

Жито силоньки набирається.

Через тин вишня похилилася,

Дві подруженьки посварилися,

Тобі яблучко, мені грушечка,

18

Не сварімося, моя душечко,

Тобі яблучко, мені зернятко,

Не сварімося, моє серденько.

  • Який тут обмін здійснився?

V Продовження роботи над темою уроку.

Гра “Назви країну виробника”

( Демонструю картинки)

  • Телевізор “SAMSUNG”(Японія)

  • Машина BMV(Німеччина)

  • Шоколад “Світоч” (Україна)

- А як продукція інших країн потрапляє до нас?

- Чи можна цей процес назвати обміном?

- Чи потрібен такий обмін?

Отже, учасниками обміну можуть бути країни.

( Вивішую на дошці )

^ VI Закріплення вивченого матеріалу.

а)- Назвіть приклади обміну між різними країнами.

- Чому цей обмін здійснюється?

б) Попрацюйте в групах і поміркуйте, враховуючи те, що ми живемо на Україні, чим би ми ще могли обмінюватися з іншими країнами?

^ VII Підсумок уроку.

  • Хто може бути учасником обміну?

  • Чого очікують учасники обміну один від одного?

VIII Домашнє завдання

Скласти рекламу.

19

Урок №5

^ Тема: Що можна обмінювати.

Мета: З’ясувати, що можна обмінювати. Розвива-ти критичне мислення, вміти бачити економічні поняття у навколишньому середовищі. виховувати відповідальність, працьовитість, самостійність.

^ Хід заняття:

I Організація класу.

Посміхніться всі гарненько,

Сядьте правильно, рівненько.

Час даремно ми не гаймо,

Економіку вивчаймо.

^ II Актуалізація опорних знань.

а) Вправа на увагу.

- Знайдіть зайве слово у ланцюжку слів:

Земля, вода, повітря, пшениця, будинок, соняшник, курка, вугілля, час.

б) Теоретична хвилинка “Вибух”.

^ Робота в групах.

( Вчитель надає картку, на якій записані питання. Завдання кожної групи їх проаналізувати і швидко відповісти)

Картка ”Вибух”

  • Про які конкретні відомості ви дізнались на оста -нньому уроці?

  • Яку додаткову цікаву інформацію ви знайшли по цій темі?

  • Де ви можете використовувати ці знання в майбут- ньому?

III Мотивація уроку, оголошення теми. Вивчення нового матеріалу.

20

а) Розгадування ребусів.

1
, , ,

Р Т Е Р
.

( Бартер)


  • Що таке бартер?



2.


, , ,

Т О

БУКВАР


( Товар )

  • Що може бути товаром?

  • Які види послуг ви знаєте?

  • Що спільного між цими словами?

  • Отже тема нашого заняття:

“Що можна обмінювати”

б)Слухання і обговорення казки “Моркв’яні шубки”

Маленьке Сонечко грілося на гілочці в променях ніж- ного осіннього сонця.

  • Який чудовий день – пам-пам! Який чудовий день – пам-пам!- почуло воно знизу. Там, у низу, у когось був гарний настрій.

Сонечко вирішило подивитися, хто ж це наспівує. Під деревом діловито кроїла білу тканину великими ножи- цями Тітонька Їжачиха. Вона завзято працювала і наспі- вувала пісеньку.

21

  • Доброго дня! – привіталось до неї Сонечко.

  • Доброго дня! – зраділа зустрічі Тітонька Їжачиха. – Чудовий день сьогодні, чи не так?

  • Так, гарний день Я почуло, як ви співали, і вирішило подивитися, чим ви зайняті!

  • Ну, співати я не майстриня, - зніяковіла Тітонька Їжачиха. – Співати птахи вміють. А я - так, наспівую, тому, що настрій гарний. Вона посміхнулася Сонечку і хотіла повернутися до своєї роботи. Але Сонечко із цікавістю запитало:

  • А що це ви будете робити?

  • Буду шити білі шубки зайченятам на зиму… Мама Зайчиха шити не вміє, а от я зараз розкрою…

  • А з чого ці шубки? – поцікавилося Сонечко, замилувавшись грою Сонячних зайчиків на теплій біло- сніжній тканині.

  • Із чого, питаєш? З моркви! – серйозно відповіла Тітонько Їжачиха.

А Зайчиха із Зайченятами за це цілий тиждень Лелеченят няньчили. Потім Зайчиха нитки віднесла Ховрашкам, які з них виткали тканину.За це Тато-Заєць візком, на якому вони моркву возять, Ховрашкам з поля допоміг зерно в нірки перевезти…

  • І от тепер, - закінчила свою розповідь Їжачиха, - я розкрою та пошию із цієї тканини шубки для Зайченят. А родина Зайців за це назбирає мені яблук під Дикою Яб- лунею, тією, що на краю лісу росте, і до нірки принесе… От і вся історія!

  • Так ,- задумливо проговорило Сонечко. – Все дійсно почалося з моркви!

  • Я ж тобі говорила, а ти не вірило! – розсміялася

22

тітонька Їжачиха.

  • Тепер все зрозуміло! – посміхнулося у відповідь Сонечко.- Морква, вовна, нитки з вовни, тканина, шубки для Зайченят – це все товари, а догляд няньки за лелече- нятами, перевезення на візку зерна, збір і доставка диких яблук – це все види послуг…Вівця, Зайці, Лелеки, Ховрашки і Ви, Тітонько Їжачихо, - всі ви виробники товарів і послуг. І всі ви обмінювалися результатами своєї роботи!

  • Ух ти! – тільки й змогла виговорити від подиву Їжачиха. – А тепер поясни мені все детальніше.




  • Що вирощує родина Зайців?

- Які потреби зайченят необхідно задовольнити заячій родині?

- Чи може Мама-Зайчиха відразу обміняти надлишок моркви на шубки для ЗАЙЧЕНЯТ?

  • Чому?

- На що Мама-Зайчиха обміняла частину врожаю моркви?

  • Це був обмін товарами чи послугами?

  • Хто виткав тканину з ниток?

  • Що за це зробив для Ховрашків Тато-Заєць?

  • Хто розкроїв тканину і пошив шубки для Зайченят?

  • Що за це зробила родина Зайців для неї?

  • Чи можна пошити зайченятам шубки з моркви?

  • Чому тоді Тітонька – Їжачиха говорила Сонечку про “моркв’яні шубки”

  • Хто з учасників обміну є виробником товарів та по-слуг без грошей.

  • Діти, як ви гадаєте, чи завжди можна задовольнити свої проблеми, здійснюючи обмін?

23

Так, буває важко знайти відповідний обмін, домо- витись про ціну, витрачається багато часу.

^ IV Фізкультхвилинка.

Ми з вами трішки потрудились

І, мабуть, ви вже втомились.

Тепер настав час відпочинку,

Ми проведемо фізкультхвилинку.

( Рухи під музику)

^ V Закріплення вивченого матеріалу

а) Складання таблиці

- Що можна обмінювати?

Товар-товар

Товар-послуги

Послуги-товар

Послуги-послуги

б) Інсценізація казки “Гуси-лебеді”

- Чим обмінювалась дівчинка?

в) Гра “Енерджайзер”

Клас ділиться на дві групи. Діти кожної команди пока- зують рухи, що притаманні певній послузі чи показують товар пантомімою.

VI Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Тематичне інтерв’ю”

  • Діти вибирають “ведучого передачі”

  • Вчитель готує карти з опорними словами за темою.

  • Інтерв’юєр запитує, а діти відповідають.

Домашнє завдання. Скласти казку

24

Додаток №1


1. У вас є пара чобіт.



3. У вас є рюкзак.

1. Ви хочете одержати

книгу.



3. Ви хочете одержати

ляльку.

2. У вас є кишеньковий ніж.

4. У вас є книга.

2. Ви хочете одержати пару чобіт.

4. Ви хочете одержати рюкзак.


5. У вас є годинник.


7. У вас є ковдра.

5. Ви хочете одержати кишеньковий ліхтарик.

7. Ви хочете одержати ки-

шеньковий ніж.


6. У вас є лялька.

8. У вас є кишеньковий ліхтарик.


6. Ви хочете одержати

годинник.

8. Ви хочете одержати ковд-

ру.




25

Урок 6

Тема: Розподіл праці.

Мета: Ознайомлення учнів з поняттям „розподіл праці”, довести учням, що розподіл праці позитивно впливає на якість виготовленої продукції.Розвивати економічне мислення школярів, Сприяти вихованню взаємодопомоги, почуття взаємовиручки.

Хід уроку

^ 1. Організація класу.

- Розгляньте малюнки. Що ви бачите?

- Яку роботу виконують люди?

(Дівчинка вишиває скатертину; гончар виготовляє миску; робітник складає машину)

  • Хто на вашу думку зможе виконати свою роботу самостійно?

  • Скласти машину одній людині під силу, але для цього їй необхідно затратити багато часу, чимало зусиль.

^ 2. Повідомлення теми уроку.

- Отже, сьогодні на занятті ми ознайомимося з таким поня- ттям „розподіл праці” і що він дає для людей, виробництва.

3. Вивчення нового матеріалу.

- Як ви розумієте цей термін – поділена праця?

- Щоб дізнатись, як впливає розподіл праці на виготовле- ння товару проведемо експеримент.
  1   2   3   4   5   6   7

Схожі:

Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconТипове положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі методичний кабінет) є центром методичної допомоги педагогічним працівникам...
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconЧеркаська область уманська районна державна адміністрація методичний...
Додаток методичний супровід організації навчально – виховного процесу в знз 52
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconЧеркаська область уманська районна державна адміністрація методичний...
Додаток методичний супровід організації навчально – виховного процесу в знз 52
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconЧеркаська область уманська районна державна адміністрація методичний...
Додаток методичний супровід організації навчально – виховного процесу в знз 52
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconВідділ освіти Балтської райдержадміністрації районний методичний...
«Забезпечення конкурентоспроможних освітніх послуг шляхом запровадження системно – цільового підходу в управління сучасними загальноосвітніми...
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconВідділ освіти Погребищенської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
України від 11. 05. 2011 року №430 Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року №462, листа управління...
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconОрганізаційно-керівна робота
Районний методичний кабінет відділу освіти Білогірської рда здійснює свою діяльність у відповідності до ст. 12,14,19 Закону України...
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconТема: Правові засади державного управління в сфері економіки
Характеристика управління економікою України в сучасний період. Співвідношення управління та регулювання в сфері економіки
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconФорми методичної роботи з молодими вчителями-стажистами на рівні...
Форми методичної роботи з молодими вчителями-стажистами на рівні “школа відділ освіти, районний (міський) методичний кабінет”
Управління освіти Шепетівського міськвиконкому Методичний кабінет Основи економіки iconВідділ освіти Сквирської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет
Ознайомлення з пакетом нових нормативних документів щодо розвитку освіти України та київської області
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка