Скачати 56.22 Kb.
|
Тема: ВАЖКА ДОЛЯ - ХТО ВИНЕН Рекомендований вік: 9-10 кл. Вчитель: Третьякова В. І. Мета: Переконати учнів, що зневажливе ставлення до навчання, прагнення до примітивного проведення часу, заздрість, жадність, переважання матеріальних потреб - це джерела формування духовної убогості; а бездуховність життя – одна з причин правопорушень; прищепити відчуття обов’язку до дотримання основних прав і обов'язків громадянина України. Посієш вчинок – збереш звичку Посієш звичку – збереш характер Посієш характер – збереш долю ^ ВЧИТЕЛЬ: Наш урок моральності на тему «Важка доля – хто винен?» мені хотілося б почати з епіграфа. (читання епіграфа) Доля! Щаслива доля, важка доля, від долі не підеш, під щасливою зіркою народився, людина своїми руками долю будує - як часто можна чути ці вислови. Чому такі різні долі? Чому в одних все в житті складається добре, а іншим випадає важка доля? Хто винен у цьому? Сама людина або, може, є інші причини? Давайте спробуємо в цьому сьогодні розібратися. Я пропоную познайомитися з листом підлітка, який він написав і прислав до редакції газети. «Здрастуйте, дорога редакціє. Пише Вам вихованець виховально-трудової колонії. Я засуджений за особливо злісне хуліганство. Відбув уже половину свого терміну. Зараз, здається, що найважче позаду. Знов в думках переглядаю своє життя, помилки, які я допустив, але усвідомив тільки тут. Що мене привело на лаву підсудних? Часто говорили, що винні батьки, п'ють, скандалять, синові нікуди діватися. Але я виріс у благополучній сім'ї. З ранніх років я бачив турботу і ласку. Все, здається, було для того, щоб я виріс справжньою людиною. До третього класу я вчився добре, батьки думали, що і далі буде також. Довіряли мені, перестали перевіряти домашні завдання. Поступово я скотився на двійки і трійки. Інтерес до уроків пропав. Я виривав з щоденника сторінки, тікав з уроків, тільки щоб не отримувати двійки. Нарешті, батьки змирилися. У 9 класі у мене з'явилися дорослі друзі. Сидячи вечорами з друзями біля під'їзду, я слухав їх розповіді, часто ми ходили на вечірки. Тоді і спробував вперше спиртне. Пам'ятаю, мені було дуже весело, ми сиділи, співали пісні, нас намагалися втихомирити, але ми лаяли всіх і виходили гуляти на вулицю. Я відчував себе героєм, і як я помилявся… Такі збори стали повторюватися не тільки вечорами, але навіть вдень. Я думав, де дістати гроші, щоб уволю погуляти. Грошей, звичайно, багато дістати я не міг, але вони завжди були у друзів. Так йшли дні, місяці. Батьки втратили для мене авторитет. Хоча я соромився їм показуватися п'яним. З ними я був ласкавий, своє погане навчання пояснював тим, що багато запустив і за програмою не можу наздогнати. Тому вони жаліли мене, не відмовляли ні в чому, ні в грошах, ні в красивому одязі. Абияк я закінчив 9 клас і поступив в училище, там теж прагнув ушитися з уроків, гроші я вже діставав, віднімав у хлоп'ят з групи. Одного разу, п'яними ми влаштували бійку, потрапили в міліцію. Викликали батьків, мене поставили на облік, в міліцію. Мама довго плакала, удома я, як міг, заспокоював її, обіцяв більше не пити, з отцем була крупна розмова. Але і після цього відносин з «друзями» не порвав. Беру ці слова в лапки, тому що друзями їх тепер вважати не можу. Все продовжувалося. Про майбутнє я не замислювався, в училище майже не ходив. За це моїх батьків викликали у виконком разом зі мною. Я там обіцяв вчитися, працювати. Вперше подумав: «Може досить, час узятися за розум». Але увечері знову були друзі. Я не відмовлявся від їх запрошень, почав помічати, що мій характер став змінюватися. Я став дратівливим, чужий біль мене не чіпав, а тільки злив. І ось після вечірки, на якій здорово розгулялися, ми йшли злі і п'яні. Пристали до перехожих, зав'язалася бійка. Я дивом не вбив людину, нас затримали. Мені дали три роки. Відбувши в ізоляторі місяць, я багато чого зрозумів, вирішив стати на правильний шлях. У колонії з перших днів почав старанно вчитися, працювати на совість. Було важко, але поступово я повірив, що у мене попереду не все втрачено, якщо взятися за розум. Багато в чому мені, звичайно, допомогли вихователі, які дали мені нові сили, примусили повірити в себе. Величезне їм спасибі. Я ніколи не забуду їх, за все, що вони зробили для мене. Тепер я твердо стою на ногах, і мені хочеться сказати хлопцям: «Думайте про своє майбутнє, не ламайте собі життя, будьте наполегливими». ВЧИТЕЛЬ: Ось така непроста доля. Чому склалася доля цього підлітка так? Хто винен? Давайте спробуємо розібратися. Спочатку я пропоную вам подивитися, як дає тлумачення слова «доля» словник Ожегова, а потім спробуємо назвати причини, які на ваш погляд, впливають на те, як складається доля людини. ^ ВИСНОВКИ: А) Тлумачення слова «ДОЛЯ»:
Б) Якою буде доля людини залежить від багатьох причин. Проте можна виділити дві головні: - від умов, в яких проходить життя; - від самої людини. А зараз я пропоную Вам розділитися на групи, кожна група отримує наступне завдання: 1.Проаналізувати лист хлопчика; 2.Спробувати знайти причини, які, на вашу думку, вплинули на долю підлітка; 3. Підтвердити свої висновки словами з листа. Приступаємо до роботи в групах. ^ ВИСТУП ГРУП. ПІДСУМКИ:
ВЧИТЕЛЬ: Давайте зробимо висновки з ваших відповідей. ^ І не випадково епіграфом нашого уроку стали ці слова: «Посієш вчинок – збереш звичку, посієш звичку – збереш характер, посієш характер – збереш долю» Це не просто слова, це не просто прислів'я, це народна мудрість. Як ви зрозуміли її сенс? Доведіть вірність цього вислову. БЕСІДА. ВЧИТЕЛЬ: А на завершення нашої розмови на тему «Важка доля – хто винен?» я хочу розповісти вам невелику легенду. Жив колись давно один старик. Всі люди йшли до нього за порадою, вже дуже розумний і мудрий він був. І ось одна дівчинка вирішила перевірити, чи правда, що він все знає? Вона зловила метелика, заховала його в руках. І вирішила запитати мудреця: «Живе у мене в руках або мертве?» Якщо мудрець скаже «живе», думала дівчинка, я придавлю метелика, відкрию долоньки, а він мертвий. Якщо ж мудрець скаже «мертве», я відкрию долоньки, а метелик вилетить. Прийшла вона до мудреця і запитала його. А мудрець їй відповів: «ВСЕ У ТВОЇХ РУКАХ!» «Все у ваших руках», «Думайте про своє майбутнє, не ламайте собі життя, будьте наполегливими». Я хочу, щоб ці слова з листа хлопчика стали вашою дороговказною зіркою, і ваша подальша доля склалася щасливо. |
![]() | Уроку І. Організація класу. Вчитель Вчитель. Наш урок присвячений дружбі. Ми зібралися разом щоб визначити, яку дружбу слід вважати справжньою; щоб поділитися секретами... | ![]() | Урок по темі "Розмноження та розвиток рослин" Уч и т е л ь. Упродовж кількох уроків ми з вами вивчали тему Розмноження та розвиток рослин, тобто знайомилися з різноманітністю... |
![]() | План-конспект уроку для учнів 3 класу з теми “Our Flat Діти шукають свого партнера за допомогою шнурочків, які тримає вчитель посеред. Вчитель відпускає шнурочки І вони залишаються у руках... | ![]() | Посвята в першокласники Всіх вій любить незрадливо. Хто б до нього не ходив. Здогадались? Це ж наш Гена, Це наш Гена (крокодил) |
![]() | Ой хто, хто Миколая любить Вчитель Вчитель. Далеко у небі в чарівну ніч можна почути срібні дзвіночки: то Святий Миколай поспішає на зустріч із вами, він приносить... | ![]() | Методичні рекомендації На початку уроку вчитель пояснює учням мету... Батьківщини й формування позитивного емоційно – особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань |
![]() | Що я проти нього маю? Отож я й кажу братові: «І не сором тобі, бовдуре! Все скнаруєш, тільки й мови в тебе, хто скільки тобі винен та що мусиш платити... | ![]() | Виступ екологічної агітбригади Наш екогурток, значить, «Паросток» зветься. Корінчики пустим до вашого серця. Панове журі! Балів ви не шкодуйте І саме за бали газету... |
![]() | Виховна година на тему : Хто квітень наш отак підступно зрадив? Влітку тут любили відпочивати багато киян, москвичів. Жили в невеликих дерев'яних одноповерхових будиночках, готували на зиму солонощі... | ![]() | Урок, вчитель, дата, тема І тип уроку Як було організовано увагу учнів, які засоби І прийоми були застосовані вчителем? |