Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?»




Скачати 56.22 Kb.
НазваУроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?»
Дата конвертації22.07.2013
Розмір56.22 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Філософія > Урок
Тема: ВАЖКА ДОЛЯ - ХТО ВИНЕН

Рекомендований вік: 9-10 кл.

Вчитель: Третьякова В. І.

Мета: Переконати учнів, що зневажливе ставлення до навчання, прагнення до примітивного проведення часу, заздрість, жадність, переважання матеріальних потреб - це джерела формування духовної убогості; а бездуховність життя – одна з причин правопорушень; прищепити відчуття обов’язку до дотримання основних прав і обов'язків громадянина України.
Посієш вчинок – збереш звичку

Посієш звичку – збереш характер

Посієш характер – збереш долю
^ ХІД УРОКУ
ВЧИТЕЛЬ: Наш урок моральності на тему «Важка доля – хто винен?» мені хотілося б почати з епіграфа.

(читання епіграфа)

Доля! Щаслива доля, важка доля, від долі не підеш, під щасливою зіркою народився, людина своїми руками долю будує - як часто можна чути ці вислови.

Чому такі різні долі?

Чому в одних все в житті складається добре, а іншим випадає важка доля? Хто винен у цьому? Сама людина або, може, є інші причини? Давайте спробуємо в цьому сьогодні розібратися.

Я пропоную познайомитися з листом підлітка, який він написав і прислав до редакції газети.
«Здрастуйте, дорога редакціє. Пише Вам вихованець виховально-трудової колонії. Я засуджений за особливо злісне хуліганство. Відбув уже половину свого терміну. Зараз, здається, що найважче позаду. Знов в думках переглядаю своє життя, помилки, які я допустив, але усвідомив тільки тут.

Що мене привело на лаву підсудних?

Часто говорили, що винні батьки, п'ють, скандалять, синові нікуди діватися. Але я виріс у благополучній сім'ї. З ранніх років я бачив турботу і ласку. Все, здається, було для того, щоб я виріс справжньою людиною. До третього класу я вчився добре, батьки думали, що і далі буде також. Довіряли мені, перестали перевіряти домашні завдання. Поступово я скотився на двійки і трійки. Інтерес до уроків пропав. Я виривав з щоденника сторінки, тікав з уроків, тільки щоб не отримувати двійки. Нарешті, батьки змирилися. У 9 класі у мене з'явилися дорослі друзі. Сидячи вечорами з друзями біля під'їзду, я слухав їх розповіді, часто ми ходили на вечірки. Тоді і спробував вперше спиртне. Пам'ятаю, мені було дуже весело, ми сиділи, співали пісні, нас намагалися втихомирити, але ми лаяли всіх і виходили гуляти на вулицю. Я відчував себе героєм, і як я помилявся…

Такі збори стали повторюватися не тільки вечорами, але навіть вдень. Я думав, де дістати гроші, щоб уволю погуляти. Грошей, звичайно, багато дістати я не міг, але вони завжди були у друзів. Так йшли дні, місяці. Батьки втратили для мене авторитет. Хоча я соромився їм показуватися п'яним. З ними я був ласкавий, своє погане навчання пояснював тим, що багато запустив і за програмою не можу наздогнати. Тому вони жаліли мене, не відмовляли ні в чому, ні в грошах, ні в красивому одязі. Абияк я закінчив 9 клас і поступив в училище, там теж прагнув ушитися з уроків, гроші я вже діставав, віднімав у хлоп'ят з групи.

Одного разу, п'яними ми влаштували бійку, потрапили в міліцію. Викликали батьків, мене поставили на облік, в міліцію. Мама довго плакала, удома я, як міг, заспокоював її, обіцяв більше не пити, з отцем була крупна розмова. Але і після цього відносин з «друзями» не порвав. Беру ці слова в лапки, тому що друзями їх тепер вважати не можу. Все продовжувалося.

Про майбутнє я не замислювався, в училище майже не ходив. За це моїх батьків викликали у виконком разом зі мною. Я там обіцяв вчитися, працювати. Вперше подумав: «Може досить, час узятися за розум». Але увечері знову були друзі. Я не відмовлявся від їх запрошень, почав помічати, що мій характер став змінюватися. Я став дратівливим, чужий біль мене не чіпав, а тільки злив.

І ось після вечірки, на якій здорово розгулялися, ми йшли злі і п'яні. Пристали до перехожих, зав'язалася бійка. Я дивом не вбив людину, нас затримали.

Мені дали три роки.

Відбувши в ізоляторі місяць, я багато чого зрозумів, вирішив стати на правильний шлях. У колонії з перших днів почав старанно вчитися, працювати на совість. Було важко, але поступово я повірив, що у мене попереду не все втрачено, якщо взятися за розум. Багато в чому мені, звичайно, допомогли вихователі, які дали мені нові сили, примусили повірити в себе. Величезне їм спасибі. Я ніколи не забуду їх, за все, що вони зробили для мене.

Тепер я твердо стою на ногах, і мені хочеться сказати хлопцям: «Думайте про своє майбутнє, не ламайте собі життя, будьте наполегливими».
ВЧИТЕЛЬ: Ось така непроста доля. Чому склалася доля цього підлітка так? Хто винен? Давайте спробуємо розібратися.

Спочатку я пропоную вам подивитися, як дає тлумачення слова «доля» словник Ожегова, а потім спробуємо назвати причини, які на ваш погляд, впливають на те, як складається доля людини.
^ ВІДПОВІДІ УЧНІВ.

ВИСНОВКИ:

А) Тлумачення слова «ДОЛЯ»:

  1. Збіг обставин;

  2. Умови подальшого існування, майбуття.

Б) Якою буде доля людини залежить від багатьох причин.

Проте можна виділити дві головні:

- від умов, в яких проходить життя;

- від самої людини.

А зараз я пропоную Вам розділитися на групи, кожна група отримує наступне завдання:

1.Проаналізувати лист хлопчика;

2.Спробувати знайти причини, які, на вашу думку, вплинули на долю підлітка;

3. Підтвердити свої висновки словами з листа.

Приступаємо до роботи в групах.
^ РОБОТА В ГРУПАХ.
ВИСТУП ГРУП.
ПІДСУМКИ:


УМОВИ, В ЯКИХ ПРОХОДИТЬ ЖИТТЯ


^ САМА ЛЮДИНА

- виріс я в благополучній сім'ї;

- поступово я скотився на двійки і трійки

- з ранніх років я бачив турботу і ласку;

- інтерес до уроків пропав

- все, здається, було для того, щоб я виріс справжньою людиною;

- я виривав з щоденника сторінки, тікав з уроків

- батьки жаліли мене;

- у мене з'явилися дорослі друзі

- багато в чому допомогли мені вихователі;

- тоді і спробував вперше спиртне




- абияк закінчив школу




- в училищі прагнув ушитися з уроків; гроші діставав, віднімаючи у хлоп'ят з групи




- одного разу п'яними ми влаштували бійку, потрапили у міліцію




- але і після цього відносин з «друзями» не порвав




- про майбутнє я не замислювався, в училищі майже не ходив




- вперше подумав: «може, досить, час узятися за розум». Але увечері знову були друзі




- я не відмовлявся від їх запрошень, почав помічати, що мій характер став змінюватися;




- приставали до перехожих, зав'язалася бійка;




- багато чого зрозумів, вирішив стати на правильний шлях;




- почав старанно вчитися, працювати на совість;




- було важко, але поступово я повірив, що у мене попереду не все втрачено, якщо узятися за розум;




- тепер я твердо стою на ногах.

ВЧИТЕЛЬ: Давайте зробимо висновки з ваших відповідей.
^ ВИСНОВКИ:
ДОЛЯ ЛЮДИНИ БАГАТО В ЧОМУ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД САМОЇ ЛЮДИНИ!


І не випадково епіграфом нашого уроку стали ці слова: «Посієш вчинок – збереш звичку, посієш звичку – збереш характер, посієш характер – збереш долю»

Це не просто слова, це не просто прислів'я, це народна мудрість.
Як ви зрозуміли її сенс? Доведіть вірність цього вислову.
БЕСІДА.
ВЧИТЕЛЬ: А на завершення нашої розмови на тему «Важка доля – хто винен?» я хочу розповісти вам невелику легенду.
Жив колись давно один старик. Всі люди йшли до нього за порадою, вже дуже розумний і мудрий він був. І ось одна дівчинка вирішила перевірити, чи правда, що він все знає? Вона зловила метелика, заховала його в руках. І вирішила запитати мудреця: «Живе у мене в руках або мертве?» Якщо мудрець скаже «живе», думала дівчинка, я придавлю метелика, відкрию долоньки, а він мертвий. Якщо ж мудрець скаже «мертве», я відкрию долоньки, а метелик вилетить. Прийшла вона до мудреця і запитала його. А мудрець їй відповів: «ВСЕ У ТВОЇХ РУКАХ!»
«Все у ваших руках», «Думайте про своє майбутнє, не ламайте собі життя, будьте наполегливими». Я хочу, щоб ці слова з листа хлопчика стали вашою дороговказною зіркою, і ваша подальша доля склалася щасливо.

Схожі:

Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconУроку І. Організація класу. Вчитель
Вчитель. Наш урок присвячений дружбі. Ми зібралися разом щоб визначити, яку дружбу слід вважати справжньою; щоб поділитися секретами...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconУрок по темі "Розмноження та розвиток рослин"
Уч и т е л ь. Упродовж кількох уроків ми з вами вивчали тему Розмноження та розвиток рослин, тобто знайомилися з різноманітністю...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconПлан-конспект уроку для учнів 3 класу з теми “Our Flat
Діти шукають свого партнера за допомогою шнурочків, які тримає вчитель посеред. Вчитель відпускає шнурочки І вони залишаються у руках...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconПосвята в першокласники
Всіх вій любить незрадливо. Хто б до нього не ходив. Здогадались? Це ж наш Гена, Це наш Гена (крокодил)
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconОй хто, хто Миколая любить Вчитель
Вчитель. Далеко у небі в чарівну ніч можна по­чути срібні дзвіночки: то Святий Миколай поспішає на зустріч із вами, він приносить...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconМетодичні рекомендації На початку уроку вчитель пояснює учням мету...
Батьківщини й формування позитивного емоційно – особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconЩо я проти нього маю?
Отож я й кажу братові: «І не сором тобі, бовдуре! Все скнаруєш, тільки й мови в тебе, хто скільки тобі винен та що мусиш платити...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconВиступ екологічної агітбригади
Наш екогурток, значить, «Паросток» зветься. Корінчики пустим до вашого серця. Панове журі! Балів ви не шкодуйте І саме за бали газету...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconВиховна година на тему : Хто квітень наш отак підступно зрадив?
Влітку тут любили відпочивати багато киян, москвичів. Жили в невеликих дерев'яних одноповерхових будиночках, готували на зиму солонощі...
Уроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?» iconУрок, вчитель, дата, тема І тип уроку
Як було організовано увагу учнів, які засоби І прийоми були застосовані вчителем?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка