Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум




Скачати 47.43 Kb.
НазваПедагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум
Дата конвертації20.12.2013
Розмір47.43 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Філософія > Документы

Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум

Перехід з початкової школи в середню пов’язаний із зростанням навантаження на психіку учня. Психологічні й психофізіологічні дослідження свідчать, що на початку навчання у п’ятому класі школярі переживають період адаптації до нових умов навчання, багато в чому подібний до того, що був характерний для початку навчання в першому класі. Різка зміна умов навчання, розмаїтість й якісне ускладнення вимог, що пропонуються школяру різними вчителями, і навіть зміна позиції "старшого" у початковій школі на "наймолодшого" у середній - все це є досить серйозним випробуванням для психіки дитини.

Як показує практика, більшість дітей переживають перехід із початкової школи в основну, як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів з різними вимогами, різними характерами, різним стилем викладання є для них очевидним показником їхнього дорослішання. Вони із задоволенням і з певною гордістю розповідають батькам, молодшим братам, друзям про свої успіхи. Крім того, певна частина дітей усвідомлює своє нове становище, як шанс заново почати шкільне життя, налагодити стосунки з педагогами.

Умовою успішної адаптації випускників початкової школи до навчання у 5 класі є забезпечення можливості формування у них уміння робити усвідомлений вибір. На відміну від початкової школи, де варіативність освіти задається ззовні (батьки, школа, вчитель мають право вибору прийомів навчання), у підлітковому віці необхідно навчати дитину обирати додаткові предмети, форми позакласного навчання, пізніше готуватися до вибору профілю навчання у старшій школі.

Успішність самореалізації підлітків тісно пов'язана із мікрокліматом в учнівському колективі. Важливо, щоб вчителі - предметники створювали ситуації, які б дозволяли підлітку проявляти ініціативу, мати право на помилку, на власну думку, брати участь у спільній діяльності, працювати в умовах альтернативи, вибору, створювати демократичну, неавторитарну атмосферу навчання.

 Нової якості у п'ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть почувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнаними друзями. Спілкування з друзями стає самостійною діяльністю. Вона існує, з одного боку, у вигляді вчинків підлітків по відношенню один до одного, а з іншого - у формі осмислення вчинків однолітків та стосунків з ними і має значення для формування уявлення про себе. Ця сфера життя і спілкування стає для підлітків надзвичайно важливою і особистісно значимою.

Водночас, досить часто у школярів цієї групи проявляється так зване "почуття дорослості”: діти потребують поваги і самостійності, серйозного та довірливого ставлення до них з боку дорослих. Якщо ж, основна школа не пропонує учням засобів реалізації їх почуттів дорослості, то у підлітків формується установка на вчительську несправедливість і необ'єктивність.

Результат тої чи іншої діяльності для молодшого підлітка досить часто є другорядним, а на перше місце виходить сам задум. Тому якщо вчитель не стимулює ініціативу, самостійність, дитячу творчість, а лише „контролює” результати навчальної діяльності, то таке навчання втрачає для підлітка привабливість і актуальність.

^

Для визначення стратегії організації адаптаційного періоду керівникам необхідно зробити наступне:


• створити атмосферу доброзичливості, щирості; будувати стосунки зі школярами з урахуванням їх індивідуальності, готовності до навчальної діяльності;

• поряд з індивідуальними розвивати групові форми проведення занять, якісно змінюючи ступінь відповідальності кожного за загальний результат;

• розвивати рефлексивні уміння учнів дивитися на себе "з боку”, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

У сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на освітній заклад, і від того, як організована робота з батьками,  значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання учнів.

Співпраця педагогічного колективу з батьками може проводитись у різноманітних формах і з використанням різних методів педагогічної діяльності. Провідною формою роботи  з батьками, яка характеризується значною педагогічною доцільністю, є батьківські збори. Батьківські збори – це громадський орган, який своїми рішеннями визначає завдання, зміст, напрямки роботи батьківського колективу, класу, освітнього закладу.      

Має сенс підготувати до батьківських зборів діагностичний або статистичний матеріал, пов’язаний із вивченням окремих аспектів життя учнів класу. Корисність зборів для батьків полягає в отриманні особливо актуальної для них саме на цей час інформації, тому батьківські збори доцільно урізноманітнити такими розділами, які згодом можуть стати традиційними, що сприятиме більш тісним взаєминам у тріаді «вчитель - учень – батьки».

Буде набагато краще, якщо класний керівник передасть кожному з батьків індивідуальне запрошення, де чітко пропишете час, місце і порядок денний зборів. Такий підхід покаже серйозність наступних зборів, їх офіційний характер, вашу зацікавленість у присутності саме тих батьків, яким адресоване запрошення. Таким чином,  класний керівник не тільки висловить повагу до батьків, а і власну зацікавленість в їх присутності. Якщо хтось із батьків не зможе прийти на збори, він на зворотній стороні зможе про це повідомити, а також узгодити  дату та час свого приходу до школи. 

Бажано залучати до підготовки зборів батьків, даючи їм окремі завдання. Дуже важливо порадитися з батьками щодо того, які проблеми і питання їх цікавлять, провести анкетування, напередодні обговорити  делікатні моменти зборів, налаштовуючи  батьків на підтримку в спірних питаннях. Збори не повинні зводитись до монологу класного керівника. Це - взаємний обмін думками, ідеями, спільний пошук вирішення проблем.


Золоті правила класного керівника 5 класу

  • проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;

  • реалізовувати демократичний стиль керівництва;

  • не має бути „любимчиків”, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим

  • не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;

  • намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;

  • орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;

  • допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:

  • проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;

  • залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;

  • на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;

  • звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.




Схожі:

Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconПоради щодо запобігання переохолодженню та відмороженню частин тіла
Одягайтеся багатошарово. Тобто одягніть на себе кілька легких светрів замість однієї теплої. Це попередить спітніння, яке на морозі...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconУ дітей, які не знають, що їм робити у час дозвілля, псуються І голова,...
«Не судіть про дитину по знаннях, судіть про неї по її старанності, моральних, якостях, звертайтеся не тільки до неї, а, перш за...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconКонцепція організації схожа з Біблійною концепцією Церкви як єдиного...
Об'явлення 3: 15 я знаю діла твої, що ти не холодний, ані гарячий. Якби то холодний чи гарячий ти був!
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconЗначення дошкільного дитинства
Від того, яким воно було, хто супроводжував дитину в дитячі роки, що увібрали її розум І серце з навколишнього світу, залежать якості...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconЗ лабораторної роботи №6 з курсу програмування
Крім того, калькулятор має бути доповнений певними функціями, такими як, наприклад, обчислення виразів у різних системах числення...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconВикористання педагогічної спадщини
Як квітка тягнеться до сонця, так допитливий розум І чутливе серце дитини тягнеться до вчителя світоча знань, а світочем знань він...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconТема. «Вчимося слухати один одного»
Слово вчителя. Діти, кожна людина має власне особисте І тільки одне життя. Але людина живе з людьми, між людьми, серед людей. Людина...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconБернська конвенція про охорону літературних та художніх творів
Оскільки передбачена охорона може бути витребувана в будь-якій країні Союзу за умови, що законодавство країни, до якої належить автор,...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconТема номера
«швидка» психологічна допомога, в якій психолог школи та педагог-організатор дадуть відповідь на всі питання, що стосуються виховання...
Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум iconКодекс адміністративного судочинства стаття 65. Свідок
Як свідок в адміністративній справі може бути викликана судом кожна особа, якій можуть бути відомі обставини, що належить з'ясувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка