Скачати 59.57 Kb.
|
Вплив сім’ї на виховання дитини Мета: вирішити проблему батьків і дітей, сприяти і зближенню батьківського й учнівського колективу. На столах учнівські роботи:
Учень Здрастуйте, здрастуйте, здрастуйте, Із нашої школи батьки, Радісно, радісно, радісно, 11 То ви до нас нині прийшли. ^ Батьки і діти! Сьогодні велике свято, бо зібралися всі тут великою дружною сім'єю. 1-й ведучий. І хочеться сьогодні сказати, що такі і зустрічі, як ви уже бачите, стали традиційними. ^ Кожна людина у думках повертається в минуле. Ось давайте і ми заглянемо в нього. Дорогі батьки, згадайте ту мить, коли ви чекали першої посмішки, першого слова, першого самостійного кроку своїх дітей. ^ Ніколи не забудеться і той день, і коли ми разом з вами прийшли до цієї школи, переступили її поріг. 1-й ведучий. Велике спасибі й низький уклін за все, що ви, дорогі батьки, зробили й робите для нас. Нелегка ваша ноша — виховувати дітей, а особливо в підлітковому віці. ^ . Батьки і діти — вічна тема. Сьогодні ми намагатимемось зробити все можливе, щоб ви зрозуміли нас, а ми — вас. 1-й ведучий. Сьогодні ми згадаємо, що таке сім'я, таке родина. У народі кажуть: «Сім'я — це, звичайно, ти, твої батьки і сестрички, тато і мама, бабуся і дідусь. Це наймудріші, найрідніші люди, які шанують і люблять, виховують вас». ^ Батьки і діти, діти і батьки — Життя земного нерозривне коло. Спливає час, лишаються роки — Воно ж не розривається ніколи. Із глибини спресованих віків Шануємо премудрі заповіти: В розумних і освічених батьків Достойні їх народжуються діти. ^ Ми любимо вас щиро-щиро, Бажаємо вам щастя й миру. 2-й ведучий. У народі існує безліч прислів'їв та приказок про родинні стосунки: Який кущ, така й калина, Яка мати, така й дитина. Який дуб, такий клин, Який батько, такий син. ^ Добрі діти — батькам вінець. А злі діти — батькам кінець. 2-й ведучий. Мати. Батько. Які дорогі для кожного з нас ці слова! Скільки в них тепла, щастя, радості, душі, милосердя і доброти, але не завжди ми буваємо до них доброзичливими. Часто не розуміємо їхніх мудрих порад, не завжди реагуємо на їхні зауваження. ^ Пам'ятайте, батьки! Ви виховуєте своїх дітей передусім красою взаємин своїх. Учитель. Важко доводиться нам, учителям, виховувати тих дітей, чиї батьки ніяк не можуть дійти злагоди у своїй родині. Багато сил треба вкласти в душу дитини, яка втратила віру в батька і матір, щоб вона повірила в людину, її доброту і чуйність. ^ . Для добрих люблячих батьків немає нічого дорожчого за дитину. Це вічна істина, бо сенс життя людського в тому, щоб повторити себе в новій людині, підняти дітей своїх на вищий щабель розумового, морального, естетичного розвитку. ^ Родина може виступати в якості як позитивного, так і негативного фактора виховання. Позитивна дія на особистість дитини полягає в тому, що ніхто, крім найближчих для неї в родині людей – мами, тата, бабусі, дідуся, брата, сестри, не ставляться до дитини краще, не люблять її так і не піклуються стільки про неї. І разом з тим, ніякий інший соціальний інститут не може потенційно нанести стільки шкоди у вихованні дітей, скільки може зробити родина. Тому зараз разом із вами ми можемо знайти ті головні напрямки, на які необхідно звернути увагу, щоб не «втратити» свою дитину. Головні пріоритети у вихованні Любов до дитини Спілкування ? Обирання того чи іншого стилю виховання (можливе поєднання) Визначення індивідуальності своєї дитини ? Класний керівник разом із батьками заповнюють схему. За необхідності, батьки протягом зборів можуть самостійно заповнювати схему. ^ Шановні батьки, давайте разом із Вами проаналізуємо головні напрямки роботи у вихованні Педагогічний практикум для батьків Батькам пропонується заповнити анкету. Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині» Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей. 1) Як ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, у якій живе? а) доброї організації побуту; б) радощів від спілкування; в) спокою, захищеності. 2) Що найбільш вас хвилює? а) здоров’я дитини; б) навчання дитини; в) трудова участь дитини в житті родини. 3) Чи самотня Ваша дитина в родині? а) так; б) ні; в) не знаю. 4) Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу? а) так; б) ні; в) не знаю. 5) Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на ваш погляд, для дитини найбільш вагомою? а) бути матеріально забезпеченою; б) зустріти кохання; в) мати багато друзів; г) реалізувати власні інтелектуальні можливості. 6) Чи знайома ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині? а) так; б) ні. 7) Чи є у вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини? а) так; б) ні; 8) Що для вашої дитини вечір, проведений вдома? а) радість спілкування; б) нагода бути самою собою; в) мука та нудьгування. Після заповнення батьками анкети педагог пропонує їм ознайомитись з відповідями їхніх дітей на анкету «Моє життя в родині» та порівняти відповіді. Батькам пропонується обговорити ситуації. Ситуація 1. Ваша донька зробила модну зачіску, відрізавши косу та перефарбувала своє волосся в інший колір. Ваша реакція? Ситуація 2. Син привів додому великого дворового собаку. Ваші дії? Ситуація 3. Вашій донці запропонували роботу за кордоном у якості фотомоделі. Як ви вчините? Ситуація 4. Ви дізнались, що син приховує від Вас, що потоваришував із дівчинкою? Ваша реакція? ^ Задачі батьків Ставити на меті не особисті погляди, а те, що буде корисним для дитини Не допускати протиріч у позиціях батьків Знайти загальне розвязання задачі (переконати один одного) ? ? ? ^ Як результат непорозумінні між батьками та дітьми у деяких сім'ях виникає, нажаль, факт насилля. Це гостра тема і тому я пропоную заслухати соціального педагога Топчійову М.В. ^ У нас у всіх є можливість вибору. Але саме від Вас залежить, якою виросте Ваша дитина. Школа – щось корегує, але ми ліпимо з того, що вже замішано. Реальні вчинки – ось що формує поведінку дитини, а не слова та повчання. Шановні батьки, сьогодні ми говоримо про наших дітей. Про те, яку роль у їх вихованні відіграють сім'я та школа, адже сім'я та школа – це два соціальних інститута, від узгоджуваності дій яких залежить ефективність процесу виховання. Щоб виростити повноцінну людину, культурну, творчу та соціально зрілу особистість, необхідно, щоб вчителі та батьки діяли, як союзники, ділилися з дітьми добротою, досвідом та знаннями. Взаємовідносини сім'ї та школи важливі не тільки в перші роки перебування дитини в школі, коли вона ще не отримала необхідних здібностей до самоуправління своїми почуттями та поведінкою, актуальними вони залишаються і в старшому віці, бо саме в школі в дитини зявляється можливість до самовираження. |
![]() | Стилі виховання дитини в сім ’ ї Мета Мета. Ознайомити батьків зі стилями батьківської поведінки та стилями сімейного виховання. Дати можливість зрозуміти І відчути батькам,... | ![]() | Вз аємодія сім’ї І дошк І льного закладу у вихованні дітей На етапі дошкільного дитинства провідним соціальним інститутом, покликаним забезпечити різнобічний розвиток дитини, є система дошкільних... |
![]() | Виховання І розвиток дитини: особливості, проблеми, шляхи їх вирішення, методи виховання дітей Виховання це процес, завжди орієнтований на певну вікову групу. Завдання, засоби І методи виховання повинні відповідати можливостям... | ![]() | План Вплив образотворчої діяльності на виховання І розвиток дитини... У формуванні особистості дитини неоціненне значення мають різноманітні види художньо-творчої діяльності: малювання, ліплення, вирізання... |
![]() | Тема: Насилля - як вид неправильного виховання Мета: Сприяти формуванню батьківської компетентності шляхом підвищення рівня поінформованості щодо сучасних підходів, форм та методів... | ![]() | Шкідливі звички. Шкідливий вплив тютюнопаління на здоров'я дитини Мета Мета: формувати в учнів уявлення про згубний вплив паління на дитячий організм; формувати уявлення про «пасивного курця»; розвивати... |
![]() | Нака з України», Концепції «Сім’я І родинне виховання», програми родинно-національного виховання «Сім’я І діти», Закону «Про загальну середню... | ![]() | Вплив змі на виховання дітей та молоді Шелест О. В. Вплив змі на виховання дітей та молоді // Науковий вісник Волынского национального университета имени Леси Украинки.... |
![]() | Родинне виховання в сучасних умовах Родина, сім'я — основа формування людської особистості, бо робить життя кожного щасливим, повноцінним, плідним. Недарма в народі... | ![]() | Психологічні особливості виховного процесу в сім'Ї стилі сімейного... Про сучасну родину багато пишуть І говорять. Адже виховання дітей у XXI столітті — процес поєднання плідної та наполегливої праці... |