Тема. Неозначена форма дієслова. Мета




Скачати 40.07 Kb.
НазваТема. Неозначена форма дієслова. Мета
Дата конвертації17.06.2013
Розмір40.07 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фінанси > Документы
Тема. Неозначена форма дієслова.

Мета: розглянути таку граматичну ознаку дієслова, як неозначена форма, звернути увагу на лексичну можливість дієслів - їхню здатність вступати у синонімічні відношення; розвивати уважність, спостережливість, мову учнів, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати любов до мови.

Обладнання: сигнальні номери, картки зі словами - синонімами, таблиця складів Зайцева, жетони.

Хід уроку

I. Організація класу.

Привітання:

— Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Привітайте їх.

Добрий день, у добрий час Всіх гостей вітаємо. Здоров'я, творчих успіхів Усім ми побажаємо.

^ Евристична бесіда.

~ Сьогодні незвичайний урок. Ми проведемо його на мовній біржі. Довідкове бюро Біржа - установа, де здійснюються торгівельні, фінансові та інші операції.

Головна умова торгівельної біржі - продавати товар, який пропонують продавці.

1 Особу, яка пропонує товар називають маклером.

Осіб, які беруть участь у купівлі називають брокерами.

~ Отже: я - маклер

ви - брокери.

— Щиро запрошую на мовну біржу.
^ Підготовка до роботи на наступних етапах уроку.

-- Нині ви купуєте товар - завдання. Гроші перед вами.

—Той, хто виконає найбільше завдань - одержить право на участь у

лотереї, в якій розігрується заохочувальний приз.

^ II. Повідомлення теми уроку. Мотивація.
1.
« Ідем в атаку»

Читання теми за таблицею Зайцева ( слідкуємо за вказівкою ).

• Мені хочеться, щоб ми не просто поглибили знання про неозначену форму дієслова, її граматичні ознаки, а й вчились бачити красу

через слова. Бо як говорить Сухомлинський «Слово бачать красу».

- це очі, що

III. Вивчення нового матеріалу.

Робота над матеріалом уроку.

Робота з підручником.

^ 1. Спостереження за мовним матеріалом.

• Пропонується на продаж вправа 88 і 89. Оптова ціна цього
завдання - 5 гривень. Ознайомтесь із завданнями.

• Хто хоче купити це завдання? (Усно)


^ 2. Робота з правилом.

  • А тепер звірте свої міркування з правилом на сторінці 48.

  • Що говорить правило?

ПРОДАНО (жетон)

3. Наступне завдання. Добір дієслів у неозначеній формі. (Запис на

дошці.)

Говорити пошепки

Робити ремонт.

Давати дозвіл.

Давати пораду.

Стати друзями.

  • Замінити подані словосполучення дієсловами в неозначеній формі і записати їх. (Коментовано)

  • Ціна 2 гривні. Бажаючі купити є?

^ IV. Закріплення і осмислення нових знань.

1. Творчий диктант. Ціна - 2 гривні.

• Я читаю слова, а ви добираєте дієслова в неозначеній формі.
Наприклад: Течія- текти. (На дошці, записуємо через риску.)

^ Читання, зелень, вчитель, загадка, малювання, ходьба, посадка.

Фізкультхвилинка

2. Самостійна робота. Ціна - 1 гривня.
• Робота на картонках.


Вірш з пропущеними словами. Вставити слова так, щоб збереглася рима.

Виконують всі, а зачитує той, хто купує це завдання.
^ Ми українські діти,
Хочемо добре... (жити)
Будем..,
(працювати)

У труді.... ( зростат и)

Раз, два, запам 'ятай: До школи вчасно прибігай

Три, чотири, треба знати:
Майна шкільного не..., (псувати)
Товаришам... (допомагати)


«Добрий день» чемно... (казати) Гарно вчитися усім, Бо школа це наш другий дім.

ПРОДАНО (жетон)

^ V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Повторення вивченого про дієслова - синоніми.

( Запис на дошці) Затриматися - застряти Вчити - зубрити Жалітися - плакатися Просити - клянчити Лежати - валятися Пояснити -розжувати

  • Прочитайте пари слів.

  • Чи можна сказати, що дієслова стоять в неозначеній формі? Обґрунтуйте свою думку.

  • Що ви ще можете сказати про ці слова?

  • Які слова можна назвати синонімами?

  • Які з поданих дієслів не тільки називають дію, а й виражають наше ставлення до неї?

  • Складіть одне речення і запишіть його.

^ 2. Складання синонімічного ряду.

Записати дієслова - парами. Ціна - 2 гривні.

Сяяти, нестись, воювати, боятися, хвилюватися, боротися, блищати, линути.

ПРОДАНО

^ 3. Робота з фразеологізмами. Ціна — 3 гривні

Дібрати синоніми до фразеологізмів

Пекти раків - ..., робити з мухи слона - ..., набрати в рота води - ..., надути губи

^ VI. Підсумок уроку.

1. Підведення підсумків.

  • Що таке неозначена форма дієслова?

  • На які питання відповідає?

• Яка кінцева частина таких дієслів?

2. Фронтальна перевірка. «Мікрофон» (Ланцюжком)
- Утворити неозначену форму

Живемо, іду, слухає, стругав, садить, мовчить, вітаєшся, малювала, відгадала, розмовляла.

  1. Оцінювання. (Підрахунок жетонів)

  2. Розіграш лотереї.

  3. Вивчення вірша.

Не думай, що я неозначена

Тому, що нічого не значу я.

Я часу, особи іроду не маю,

А дію завжди називаю.

VII. Домашнє завдання. Вправа 91, правило.

Схожі:

Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconТема: Неозначена форма дієслова (інфінітив)
Ткаченко Людмила Іванівна, вчитель української мови та літератури знз№35 м. Чернігова
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconТема: К
А. Дієприслівник — це незмінна форма дієслова, що має граматичні ознаки дієслова І прислівника
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconТема: Домашні улюбленці. Повторення
Мета: Повторити лексичні одиниці теми й активізувати їх у висловлюваннях учнів за зразком повторити й відпрацювати модального дієслова...
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconУзгоджено затверджено
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconТема. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини І множини. Мета
Мета: вчити дітей встановлювати зв’язок дієслів з іменниками, змінювати дієслова разом з іменниками за зразком: один багато; розвивати...
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета icon"Затверджую" Зав районним методкабінетом
Форми дієслова jeść ( їсти ) у теперішньому І минулому часі. Чоловічо – особова форма прикметників, присвійних займенників І порядкових...
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconН. наповнен-ий наповнен-е наповнен-а наповнен-і Р
Дієприкметник особлива форма дієслова, яка виражає ознаку предмета за дією або станом І відповідає на питаня який? яка? яке? які?...
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconТема: «Навички оформлення акта про нещасний випадок на виробництві (форма н-1)»
Мета роботи: закріплення та поглиблення знань з розслідування нещасних випадків, набуття практичних навичок
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconВид: 1) доконаний (що зробити?) – заверш дія 2)недоконаний (що робити?)...
За характером особових закінчень теперішнього часу (або майбутнього часу дієслів доконаного виду) дієслова поділяються на дві дієвідміни:...
Тема. Неозначена форма дієслова. Мета iconДієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні
Цикл уроків з теми «Дієприслівник» для учнів 7 класу загальноосвітніх шкіл з російською мовою навчання за підручником Ворон А. Українська...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка