Тема. Прості та складні речовини Цілі




НазваТема. Прості та складні речовини Цілі
Дата конвертації13.03.2013
Розмір32.6 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Тема. Прості та складні речовини

Цілі: поглибити знання учнів про класифікації ре­човин за складом їх молекул; дати поняття про прості та складні речовини; навчити розрізняти поняття «хімічна сполука» і «суміш речовин», «проста речовина» і «хімічний елемент»; на­вчити учнів аналізувати якісний склад простих і складних речовин.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь, лабораторні досліди, самостійна робота.

Обладнання: зразки простих речовин (сірка, вугілля, залізо, алюміній), зразки складних речовин (вода, на­трій хлорид, купрум (ІІ) оксид, цукор), пробір­ки, пробіркотримач, спиртівка, сірка, залізний порошок, магніт.

^ ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

Складання таблиці класифікації хімічних елементів, порівняння властивостей металів і неметалів на дошці, коментарі учнів.

  • Згадаймо, що таке молекула. (Молекула — це дрібна частинка речови­ни, що має її властивості)

  • 3 чого складається молекула? (З атомів)

  • 3 однакових чи різних? (Із однакових, і з різних)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і виклад нового матеріалу

Демонстрація

Змішали порошок сірки і порошок заліза.

  • Як можна розділити цю суміш? (Залізо в суміші зберігає свої магнітні властивості, тому легко притягується магнітом) (Демонструємо, як залізо притягується до магніту.)

  • Чому залізо не можна вилучити з цієї ж суміші після нагрівання? (Залізо прореагувало із сіркою)

Запишемо рівняння:



Тепер і залізо, і сірка змінили свої властивості. Відбулася хімічна реакція, з атомів Сульфуру і Феруму утворилася речовина складу FeS. Речовини до проведення досліду складалися з однакових атомів Sі Fе, після досліду речовина складається, з молекул FeS.

За якісним складом речовини поділяються на прості та складні.



Прості — речовини, молекули яких складаються з атомів одного хі­мічного елемента:



(Індекс унизу праворуч указує на число атомів у молекулі.)

Складні — речовини, молекули яких складаються з атомів двох і біль­ше хімічних елементів.



  • Вода — проста чи складна речовина? (Складна; складається з двох атомів Гідрогену й одного атома Оксигену — Н 2O)

Це можна довести шляхом розкладу води під дією електричного струму. Розгляньмо рисунок у підручнику, де зображено спеціальний прилад — електролізер, а рівняння реакції записується так:



^ IV. Закріплення і поглиблення знань

Робота з навчальною таблицею

1) Морський бій.

Учитель називає координати, учень — просту чи складну речовину під цими координатами.

Опитування проводиться по ланцюжку для кожного учня.

2) Учні по вертикалі виконують завдання за таблицею.

Варіант І: виписати десять формул простих речовин.

Варіант II: виписати десять формул складних речовин.

Варіанти обмінюються виконаними завданнями і перевіряють.

3) На дошці виписані формули простих і складних речовин двох учнів, які першими виконали завдання. Усі учні по ланцюжку читають записи, аналізуючи якісний склад написаних речовин.


^ V. Лабораторний дослід № 1
«Ознайомлення зі зразками простих
і складних речовин»


В учнів на столі зразки:

простих речовин: сірка, залізо, вугілля, алюміній;

складних речовин: вода, натрій хлорид, купрум(ІІ) оксид, цукор.

1) Розгляньте речовини та відзначте:



  • агрегатний стан;

  • колір;

  • відношення до води;

  • запах.

2) Зробіть висновок про фізичні властивості простих і складних речо­вин.

3) Ґрунтуючись на власному досвіді, запропонуйте можливі способи застосування цих речовин.

4) Чи можна за зовнішнім виглядом судити про приналежність речо­вини до простих чи складних речовин?

Учні записують у зошитах спостереження й оформляють їх у вигляді таблиці, окремо для простих і складних речовин.

^ VI. Оцінювання роботи на уроці, підбиття підсумків.

Висновки

За якісним складом усі речовини поділяються на прості та складні. Складні речовини істотно відрізняються від суміші речовин. Складні та прості речовини відрізняються за фізичними й хімічни­ми властивостями.

VII. Домашнє завдання

Прочитати параграф, відповісти на запитання, повторити назви й хі­мічні символи елементів. Виписати з підручника п'ять формул складних речовин і описати їх якісний склад.



Схожі:

Тема. Прості та складні речовини Цілі iconТема. Речовини. Чисті речовини та суміші Цілі уроку
Цілі уроку: повторити відомості про речовини, суміші та їхні властивості; навчити учнів розрізняти фізичні
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconПрограма підготовки учнів до ІІ (районного/міського) етапу Всеукраїнських...
Класифікація речовин. Прості й складні речовини. Фізичні та хімічні методи одержання простих речовин (кисень, водень)
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconЯвище існування хімічного елемента у вигля­ді двох або кількох простих...
Хімічні елементи у вільному стані існують у формі простих речовин. Так, елемент Оксиген утворює дві прості речовини — кисень О2 та...
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconТема: Оксиди План
Оксидами називаються складні речовини, до яких входять два елементи, один з яких оксиген
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconВступ 1
Листок прості та складні листки, типи жилкування, розташування листків на стеблі
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconУрок фізики 7 клас тема : густина речовини. Мета
Проведення самостійної роботи по визначенню густини речовини за результатами фізичного експерименту
Тема. Прості та складні речовини Цілі icon7 клас урок №34 Метали І неметали. Прості речовини. Кисень. Залізо Мета
Форми роботи: гра-аукціон. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconІ. Графічний редактор Paint
Одним з простих графічних редакторів є Paint. Але, не зважаючи на його простоту, він дозволяє створювати не тільки прості малюнки...
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconТема. Створення та редагування простих фігур. Практична робота №9 «Малюємо прості фігури». Мета
Закріплення вивченого матеріалу. Практична робота №9 «Малюємо прості фігури». (25хв)
Тема. Прості та складні речовини Цілі iconХімічні бойові отруйні речовини
Хімічна зброя це отруйні речовини та засоби їх застосування на полі бою. Основою уражаючої дії хімічної зброї є отруйні речовини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка