Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність




Скачати 32.98 Kb.
НазваПерешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність
Дата конвертації02.04.2013
Розмір32.98 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
ПЕРЕШКОДИ УПРОВАДЖЕННЯ ДІЛОВИХ ІГОР
Коба С.Л.

Володимир-Волинського ВПУ

викладач спецдисциплін

Актуальність. У навчально - педагогічній грі виграють усі - і ті, хто бере у ній участь, і ті, хто за нею спостерігає. При розв'язуванні гострої психолого - педагогічної ситуації учасники відчувають динаміку гри з перших хвилин, що максимально мобілізує їх інтелектуальні і моральні сили. Як підтверджує досвід, саме в таких ситуаціях виникає загострене відчуття реальної особистої відповідальності за знання і долю того чи іншого учня.

^ Мета статті. Дослідження перешкод впровадження ігрових занять та пошук шляхів їх подолання.

Технічні проблеми навчальних ігор — це лише один з напрямків технізації методів активного навчання взагалі. Технічне оснащення навчальних ігор може розглядатися в широких межах — від прозаїчної відсутності якої б то не було технічної бази до використання в навчальних іграх сучасної електронної обчислювальної техніки. Можливі її проміжні стани з використанням різноманітних аудіовізуальних технічних засобів навчання.

Часто на шляху нового стає консервативний і непіддатливий до новацій досвід роботи. Певні проблеми щодо цього пов'язані з особливостями мислення багатьох педагогів, які орієнтуються на здоровий глузді побутові уявлення про свою професійну діяльність. Ці уявлення зводяться до висновку, що педагог повинен добре знати свою справу, а все інше — зайве. Заважають інноваціям застарілі, консервативні інструкції, розпорядження і накази, намагання органів консервативні інструкції, розпорядження і наказ намагання органів управління освітою все зарегламентувати, карати за будь-які відхилення.

Упровадження нової ідеї, проекту або технології часто наштовхується на різні перешкоди, суть яких необхідно досліджувати.

Антиінноваційні бар’єри— зовнішні або внутрішні перешкоди, які заважають здійсненню інноваційної діяльності.

До зовнішніх бар’єрів належать [3,63]:

- Соціальні бар’єри (несумісність нового з наявним досвідом і цінностями, прийнятими в суспільстві; стереотипи мислення педагогічного співтовариства);

- Організаційні бар’єри (протидія керівних органів освіти втіленню нововведень; відсутність координаційних центрів з розроблення та впровадження педагогічних інновацій);

- Методичні бар’єри (брак методичного забезпечення нововведення, недостатня поінформованість у галузі педагогічної інноватики);

- Матеріально-технічні бар’єри (навантаження педагогів, побутові умови, рівень заробітної платні).

До внутрішніх бар’єрів належать психологічні (особистісні) бар'єри, які приховують глибинні особистісно-професійні проблеми[3,64].

Серед кола організаційних проблем, які виникли в нас є такі:

- При вивченні яких навчальних предметів, розділів і тем застосовувати ігри?

- За яких умов вони дадуть найбільшу результативність?

- Де взяти навчальний час?

- Яка послідовність, взаємозв'язок, наступність і поділ навчальних функцій контролю знань і навчальної гри?

- Хто, де, коли, як і під чиїм керівництвом буде розробляти і досліджувати навчальні ігри?

- Як зробити навчально-педагогічні ігри методично і практично загальнодоступними?

- Як оцінювані результати впровадження?

Навчально-педагогічні ігри в принципі можуть застосовуватись в нашому навчальному закладі, коли виникає потреба сформувати інтелектуальну атмосферу професійної діяльності викладача - ефективне творче мислення, швидке і раціональне прийняття рішень навчально-виховного характеру в усіх видах спілкування з учнями, їх батьками і колегами.

Слід враховувати і те, що ігри вносять у процес навчання принципово інше - реальне відчуття фактора часу, змушують розуміти час як важливий критерій успішної чи невдалої професійно - педагогічної діяльності. Гра дає змогу як «розтягти» (що особливо важливо), так і «стиснути» реальний час.

Висновок. Щоб подолати всі бар’єри впровадження ігрових занять, педагог нерідко повинен не тільки виносити, осмислити, обґрунтувати ідею гри, а й виявити педагогічне бажання під час її моделювання та реалізації.

^ СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний - посібник. — К.: Академвидав, 2004. — 352 с.

2. Лисейко О. Інновація як умова ефективного процесу навчально-виховного процесу. Професійно технічна освіта. 2004. №2 – 56с.

3. Селевко Г.К. Современное образовательные технологии: Учебное пособие – М.: Народное образование, 1998. – 256с.

4. Селевко Г.К. Альтернативные педагогические технологии. М.: НИИ школьных техн., 2005. – 224с.

5. Щербань П.М. Навчально – педагогічні ігри у вищих навчальних закладах: Навч. посіб. – К.: Вища шк.., 2004. – 207 с.

Схожі:

Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconМетоди контролю та самоконтролю вихованості учнів нестерук В. В....
Актуальність. Управління цілісним педагогічним процесом неможливе без зворотного зв’язку, який несе характеристику його результативності....
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconМетодика проведення конкурсу «Кращий за професією» Осічка Л. В. Володимир...
Конкурси проводяться з метою підвищення рівня професійної підготовки, розвитку творчої активності учнів, удосконалення організації...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconКомплексне методичне забезпечення та ефективність його використання...
У північних народів є простий І мудрий афоризм: якщо подарувати людині одну рибину, людина буде ситою один день. Якщо подарувати...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconРозвиток творчості учнів шляхом запровадження інтерактивних технологій...
Нині, як ніколи, настала нагальна потреба в оновленні змісту науки І освіти. У цьому аспекті особливий інтерес ставлять інтерактивні...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconОрганізація колективної, групової та творчої роботи на уроці марчук...
Актуальність навчального прикладного педагогічного дослідження «Організація колективної творчої діяльності учнів на уроках» обумовлене...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconЛабораторно-практичні заняття в сістемі професійної підготовки кваліфікованих...
Ослідження "Практичні та лабораторні заняття в системі професійної підготовки кваліфікованих робітників" обумовлено наявністю протиріччя...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconПатріотична молодь – процвітаюче майбутнє юскевич Л. А. Володимир...
Духовна криза, в якій перебувають чимало наших співвітчизників, загрожує кризою соціальною І національною, а звідси І розгортанням...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність icon2013 впу №40 Шишкіна Людмила Миколаївна викладач вищої категорії, старший викладач
Використання інформаційно-комунікаційних технологій – потужний стимул у навчанні]
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconІндивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні...
Гатьох учених І практиків. Проте кожен з дослідників трактував її по-своєму. Зважаючи на це, викладемо свої міркування щодо розкриття...
Перешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського впу викладач спецдисциплін Актуальність iconЗастосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці...
Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми І методи навчання та виховання. У цьому аспекті...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка