Скачати 112.99 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Запорізький національний технічний університет Інститут інформатики та радіоелектроніки "ЗАТВЕРДЖУЮ" Директор інституту інформатики та радіоелектроніки, д.т.н., проф. _____________________/Д.М. Піза/ "_____"_________________ 2007 р. РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА дисципліни "СИСТЕМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ" для студентів за професійним спрямуванням "Комп'ютерні науки" спеціальності 7.080402 "Інформаційні технології проектування" Факультет інформатики та обчислювальної техніки Кафедра "Програмних засобів"
Робоча програма складена к.т.н., доцентом Субботіним С.О. Схвалена методичною комісією факультету інформатики та обчислювальної техніки. Протокол № ___ від "___" ____________ 2007 р. Голова методкомісії, декан ФІОТ ___________________М.М. Касьян Затверджена на засіданні кафедри програмних засобів. Протокол № ___ від "___" _____________ 2007 р. Зав. кафедри програмних засобів ___________________А.В. Притула ^ ЇЇ МІСЦЕ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ 1.1 Мета викладання дисципліни Метою курсу є вивчення загальних принципів побудови та функціонування інтелектуальних систем, математичних методів моделювання актів інтелектуальної діяльності, надбання практичних навичок розробки, відлагодження та використання програмних засобів з елементами штучного інтелекту. ^ В наслідок вивчення дисципліни студенти повинні:
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні: знати:
вміти:
^ Вивчення даної дисципліни базується на знаннях, одержаних при вивченні дисциплін "Нейроiнформатика та еволюційні алгоритми", "Основи дискретної математики", "Обробка та інтерпретація соціально-економічної інформації", "Об'єктно-орієнтоване програмування". Отримані знання будуть використовуватися при вивченні дисциплін "Теорія прийняття рішень", "Математичні основи представлення знань", а також у курсовому та дипломному проектуванні. ^ (34 години) 2.1 Загальні відомості про системи штучного інтелекту Поняття інтелектуальної системи. Властивості інтелектуальних систем. Основні напрями досліджень у галузі штучного інтелекту. Історія розвитку штучного інтелекту. Агентний підхід до інтелектуальних систем. Архітектура інтелектуальної системи. Технології інтелектуального аналізу даних. Лекцій - 4 год. Самостійна робота - 10 год. Література [2, 3, 6, 8-16, 22, 23, 33, 35] ^ Задача розпізнавання образів. Основні поняття теорії розпізнавання образів. Задача відбору і критерії оцінювання інформативності ознак на основі евристичного, інформаційного, статистичного та імовірнісного підходів. Комбінована оцінка інформативності ознак. Розбиття вихідної вибірки на навчаючу та тестову. Навчання без учителя. Кластер-аналіз. Навчання з учителем. Методи метричної класифікації. Класифікація з оцінкою значимості ознак. Лекцій - 12 год. Лабораторних робіт - 24 год. Самостійна робота - 6 год. Література [1-4, 7-9, 14, 15, 22, 26] ^ Принципи організації і класифікація нейронних мереж. Формальний нейрон. Одношаровий персептрон. Багатошаровий персептрон. Навчання нейромоделей. Нейромережі в задачах розпізнавання і прийняття рішень. Лекцій - 10 год. Лабораторних робіт - 10 год. Самостійна робота - 10 год. Література [7-9, 14, 15, 18-20, 24-31, 36-38] ^ Принципи побудови систем, заснованих на знаннях. Основні моделі подання знань у системах штучного інтелекту: мережні і логічні моделі. Логічне виведення. Пошук у просторі станів. Лекцій - 4 год. Самостійна робота - 6 год. Література [2, 3, 5, 10, 12-17, 21, 29, 32-35] ^ Задачі підтримки прийняття керуючих рішень. Інтелектуальний аналіз даних. Технічна і біомедична діагностика. Експертні системи. Інтелектуальний пошук та аналіз інформації в комп'ютерних банках даних. Програмні засоби з елементами штучного інтелекту. Лекцій - 4 год. Самостійна робота - 8 год. Література [6-8, 10] ^ 3.1 Розпізнавання образів на основі метричної класифікації (8 годин). 3.2 Кластер-аналіз в задачах діагностики (8 годин). 3.3 Методи відбору ознак для побудови розпізнаючих моделей (8 годин). 3.4 Розпізнавання на основі нейронних мереж (10 годин). ^ 5.1 Архітектура інтелектуальної системи (2 год.). 5.2 Історія розвитку штучного інтелекту (4 год.). 5.3 Технології інтелектуального аналізу даних (4 год.). 5.4 Методи кластер-аналізу (4 год.). 5.5 Самоорганізація та навчання без учителя (2 год.). 5.6 Методи оптимізації в задачах навчання нейромереж (4 год.). 5.7 Моделі нейромереж (4 год.). 5.8 Застосування нейромереж для видобування знань з даних (2 год.). 5.9 Моделі подання знань (2 год.). 5.10 Пошук у просторі станів (4 год.). 5.11 Інтелектуальний пошук та аналіз інформації в комп'ютерних банках даних (2 год.). 5.12 Програмні засоби з елементами штучного інтелекту (2 год.). 5.13 Програмні засоби для побудови інтелектуальних систем (4 годин). Контроль самостійної роботи передбачає вибіркове опитування та написання рефератів або контрольних робіт. ^ 6.1 Основна література
^
|
![]() | Міністерство освіти І науки України Запорізький національний технічний... | ![]() | Міністерство освіти І науки України Запорізький національний технічний... Схвалена методичною комісією факультету інформатики та обчислювальної техніки. Протокол №9 від 30. 05. 2005 р |
![]() | Міністерство освіти І науки України Запорізький національний технічний... Схвалена методичною комісією факультету інформатики та обчислювальної техніки. Протокол №9 від 30. 05. 2005 р | ![]() | Міністерство освіти І науки України Запорізький національний технічний... Робоча програма складена на основі (дата навчальної програми, дата затвердження) освітньо-професійної програми вищої освіти України... |
![]() | Міністерство освіти І науки України Запорізький національний технічний... Програмне забезпечення автоматизованих систем" напряму 050103 “Програмна інженерія” від 17. 07. 2007 р за Міжнародним проектом "Європейсько-український... | ![]() | Міністерство освіти І науки України національний технічний університет... |
![]() | Міністерство освіти І науки України Національний технічний університет України | ![]() | Міністерство освіти І науки україни запорізький національний технічний... Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Основи автоматизованого проектування радіоелектронної апаратури» для студентів... |
![]() | Міністерство освіти І науки України Національний технічний університет України Д. Кожарін – к т н., ст н с., секція №2, тел. 454-9478, e-mail: Kozharin @psf ntu-kpi kiev ua | ![]() | Міністерство освіти І науки України Київський національний економічних... Міністерство освіти І науки України Київський національний економічних університет |