Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі




Скачати 322.71 Kb.
НазваІнструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі
Сторінка1/3
Дата конвертації20.04.2013
Розмір322.71 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
  1   2   3


“ ПОГОДЖЕНО” „ЗАТВЕРДЖЕНО”

Протокол ПК Наказом директора школи

№ ___ від ___________ 200 р. № __ від ________200 р.

Голова ПК _______________ Директор школи: _______

.

Інструкція № 1-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі:

1. Визначення ціни поділки вимірювального приладу. Вимірювання об’єму.

2. Визначення розмірів малих тіл.

3. Визначення маси тіла на важільних терезах.

4. Визначення густини твердого тіла.

5. Градуювання пружини і вимірювання сил динамометром.

1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

^ 2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

^ 3.Під час виконання роботи:

3.1. Робота зі склом ( скляним посудом ).

3.1.1.Користуйтесь мензурками, колбами, трубками, які мають округлені краї.

3.1.2 Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.1.3. Не допускайте різких змін температури і механічних ударів.

3.1.4. Підбирайте для з’єднання гумові і скляні трубки однакових діаметрів, а кінці змочуйте водою, гліцерином або вазеліном.

3.1.5. Будьте обережними, вставляючи корки в скляні трубки або виймаючи їх.

3.1.6. Спрямовуйте вбік від себе і учнів отвір пробірки або шийку колби під час нагрівання в них рідини.

3.1.7. При наявності небезпеки розривання колби в наслідок нагрівання або відкачування повітря на демонстраційному столі встановіть захисний екран з органічного скла.

3.1.8 Не збирайте уламки хімічного скла голими руками, а користуйтесь щіткою та совком.

3.1.9. Не пробуйте на смак рідини, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.1.10.Користуючись гострими предметами (голкою, шилом), уникайте пошкодження рук або інших частин тіла.

3.1.11. Опускайте тверді тіла в мензурку на міцній нитці, щоб не розбити мензурку.

3.2. Правила зважування:

3.2.1. Користуючись терезами, не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів.

3.2.2. Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, гарячі тіла, не насипайте сипучі речовини.

3.2.3. Дрібні гирі беріть тільки пінцетом.

3.2.4. Зважуйте тіло і важки опускайте на шальки обережно.

^ 4.Після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

4.4. Терези переносьте тільки в неробочому стані.

^ 5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежегасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2 У разі виникнення нещасного випадку (травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Зав. кабінетом _______________

“ ПОГОДЖЕНО” „ЗАТВЕРДЖЕНО”

Протокол ПК Наказом директора школи

№ ___ від ___________ 200 р. № __ від ___________200 р.

Голова ПК _______________ Директор школи: _________
Інструкція № 2-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі:

  1. Визначення виштовхувальної сили, що діє на занурене в рідину тіло.

  2. З’ясування умов плавання тіла в рідині.

  3. З’ясування умов рівноваги важеля.

  4. Визначення ККД при підніманні тіла по похилій площині.

^ 1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці.„Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

^ 2. До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве з столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

^ 3. Під час виконання роботи:

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.4. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.5. Слідкуйте за кріпленням бруска з важками при визначенні сили тертя і порівняння її з вагою.

3.6. Опускайте тіло в мензурку на міцній нитці, плавно, щоб уникнути її розбиття.

3.7. Для роботи користуйтесь лише промитим і сухим піском.

^ 4. Правила роботи з важелем:

4.1. Обережно зрівноважте важіль за допомогою гайок, що містяться на його кінцях.

4.2. Підвішуйте тягарці до плечей важеля так, щоб він не обертався навколо осі і не вдарив вас.

4.3. Обережно підвішуйте динамометр до важеля, щоб важки не зірвалися з плеча важеля (підтримуйте його рукою).

^ 5. Після закінчення роботи:

5.1. Змініть важки, притримуючи важіль руками.

5.2. Зніміть важіль і важки, складіть їх у коробку.

5.3. Зніміть зі штатива прикріплені на ньому підручні інструменти та прилади.

5.4. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

5.5. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

^ 6. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежегасіння;

- організувати евакуацію майна.

Зав. кабінетом __________ .


“ ПОГОДЖЕНО” „ЗАТВЕРДЖЕНО”

Протокол ПК Наказом директора школи

№ ___ від ____________ 200 р. № ____ від ____________200 р.

Голова ПК _______________ Директор школи: _____________

.

Інструкція № 3-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 8 класі:

  1. Порівняння кількості теплоти при змішуванні води різних температур.

  2. Визначення питомої теплоємності твердого тіла.

^ 1.Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

^ 2.До початку роботи :

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

^ 3.Під час виконання роботи:

3.1. Забороняється закривати посудину з гарячою рідиною корком, поки вона не охолоне.

3.2. Забороняється брати прилади та посудину з гарячою рідиною незахищеними руками з метою попередження опіку.

3.3. Користуйтеся, як пальним до спиртівки, тільки сухим спиртом.

3.4. Перевіряйте чи немає тріщин на термометрі, пробірці, іншому посуді.

3.5. Скляний посуд (мензурки, пробірки та інше) закріплюйте в лапці штатива за допомогою смужки паперу.

3.6. Не виймайте термометр з пробірки з затверділою речовиною.

3.7. Слідкуйте, щоб на сухий спирт не попала вода, бо при запалюванні він буде розтріскуватися і розлітатися в різні боки, що може привести до опіків.

3.8. Гасіть сухий спирт за допомогою спеціального ковпачка або металевого стакана від калориметра.

3.9. Не нахиляйтеся над полум’ям і посудиною з киплячою водою.

^ 4.Після закінчення роботи:

4.1. Повідомте вчителя про закінчення роботи.

4.2. Дайте можливість приладам охолонути і складіть їх в такому порядку, в якому вони були до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

^ 5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежегасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4. У разі виникнення нещасного випадку (термічного опіку, травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.
Зав. кабінетом ___________________

(прізвище, ініціали)

“ ПОГОДЖЕНО” „ЗАТВЕРДЖЕНО”

Протокол ПК Наказом директора школи

№ ___ від ____________ 2006р. № ___ від ___________2006 р.

Голова ПК ________________ Директор школи: _________
Інструкція № 4-ф.

з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 8 класі:

  1. Складання електричного кола та вимірювання сили струму на різних ділянках кола.

  2. Вимірювання напруги на різних ділянках електричного кола.

  3. Визначення опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.

  4. Визначення роботи і потужності електричного струму.

  5. Визначення ККД установки з електричним нагрівником.

  6. Складання електромагніту і випробування його дії.

(7. Вивчення електромагнітного двигуна постійного струму.)

^ 1.Загальні положення:

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці. „Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях ) фізики загальноосвітніх навчальних закладів” затвердженого наказом Держнаглядохорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98 .

^ 2.До початку роботи:

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

^ 3.Під час виконання роботи:

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Вірно вмикайте прилади (амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно), дотримуйтесь полярності вказаної на них.

3.3. Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.4. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6. Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7. Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами

3.8. Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.9. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.10. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.11. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.12. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтеся опіків розжарених спіралей.

^ 4.Після закінчення роботи:

4.1. Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2. Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

^ 5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежегасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2.1. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.2.2 Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.2.3. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.2.4. У разі виникнення нещасного випадку ( отруєння, хімічного чи термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.
  1   2   3

Схожі:

Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі icon1 Дана інструкція для вартівника (сторожа) є нормативним документом,...
Дана інструкція для вартівника (сторожа) є нормативним документом, що містить обов’язкові для дотримання працівником вимоги з охорони...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі icon2. вимоги безпеки перед початком роботи
При виконанні робіт на комп'ютерах необхідно дотримуватися вимог загальної та даної інструкції з охорони праці, пожежної безпеки
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconДержавний вищий навчальний заклад «український державний хіміко-технологічний...
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу „Основи охорони праці” для студентів ііі–іv курсів технологічних спеціальностей...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconУ навчальному процесі
У статті розглянута структура робочих зошитів, виходячи з мети та функцій їх використання на лекційних заняттях, при виконанні практичних,...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconТехніка безпеки в кабінеті (лабораторії) фізики
Кожен учень зобов’язаний проходити інструктажі з питань охорони праці при проведені лабораторних та практичних робіт з фізики відповідно...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconІнструкція з охорони праці під час виконання монтажних робіт інструментами І пристроями
Ця Інструкція поширюється на працівників, які виконують монтажні роботи із застосуванням інструментів І пристроїв на об'єктах промислового...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconПосадова інструкція №4
Дана Інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики заступника директора навчального закладу. При розробці...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconВимоги безпеки праці при виконанні робіт по професії електрогазозварник
Однією із інноваційних технологій являються ігрові технологій, ефективність їх застосування показанні в роботах науковців І практиків...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі icon1. загальні положення
Дана інструкція для вчителя школи (надалі – вчителя) є нормативним документом, що містить обов”язкові для дотримання працівником...
Інструкція №1-ф з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у 7 класі iconІнструкція з охорони праці для заступника директора з навчально-виховної роботи
Організовує роботу з дотримання в навчальному процесі норм І правил охорони праці
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка