Технологія електротехнічних робіт




НазваТехнологія електротехнічних робіт
Сторінка1/5
Дата конвертації25.04.2013
Розмір0.55 Mb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
  1   2   3   4   5
Технологія

електротехнічних робіт



  • Календарно-тематичне планування

  • Розробки уроків



Вчитель трудового навчання

Квітневської ЗОШ I-IІI ступенів

Міщук І. Р.


2012р.
Міщук І. Р. – вчитель трудового навчання Квітневської ЗОШ I-IІI ступенів, Білогірського району.
Рецензент : Гуменюк О. Р. – керівник районного методичного об’єднання вчителів трудового навчання.
Схвалено радою Білогірського РМК

(протокол №3 від 18.03. 2011р.)

В посібнику поміщено календарні плани і розробки уроків варіативного модуля: «Технологія електротехнічних робіт» 5 - 6 клас


Посібник може бути використаний вчителями трудового навчання загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій.
^ Технологія електротехнічних робіт

5 – 6 клас



Кіл.

Год.

Дата

Назва теми та її зміст

Практична робота

^ Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

5




^ Основи електротехнічних робіт.







1

1




Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії.

Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії.

Характеризує поняття по електричну енергію та електричне коло, будову та призначення проводів;

пояснює призначення електролічильника;

називає елементи електричного кола;

розпізнає електромонтажні інструменти;

наводить приклади побутових електроприладів;



2

1




Джерела та споживачі електричної енергії.



Практична робота інструктаж з БЖД Поняття про провідники та ізолятори. Проводи та їх види.

3

1




Електромонтажний інструмент та прийоми роботи з ними.

Електричне коло.



Практична робота інструктаж з БЖД Умовні позначення елементів електричного кола.

4

1




Побутова електроарматура. Запобіжники.

Побутові електроприлади.


Практична робота інструктаж з БЖД Види побутових електроприладів. Паспортні дані.

5

1




Правила безпечної праці під час виконання електромонтажних робіт.

Надання допомоги при ураженні електричним струмом.

Практична робота інструктаж з БЖД

Ознайомлення з професією електрика по обслуговуванню електрообладнання.

2

10




^ Практичні роботи.







6

1




Розрахунок вартості спожитої електричної енергії.

Практична робота інструктаж з БЖД Планування заходів щодо економного використання електроенергії

Здійснює розрахунок витрат електроенергії;

застосовує електромонтажний інструмент під час роботи;

виконує підготовку проводів до монтажних робіт;

здійснює монтаж простого електричного кола;

здійснює демонтаж та складання лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання;

визначає характеристики електроприладів на основі паспортних даних;

дотримується правил електробезпеки.

7

1




Вивчення будови електричних проводів.

Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови електричних проводів.

8

1




Прийоми роботи електромонтажним інструментом.


Практична робота інструктаж з БЖД Прийоми роботи електромонтажним інструментом.


9

1




Підготовка проводів до електромонтажних робіт.


Практична робота інструктаж з БЖД Підготовка проводів до електромонтажних робіт.


10

1




Складання простого електричного кола.



Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола.

11

1




Складання простого електричного кола.

Практична робота інструктаж з БЖД Складання простого електричного кола.

12

1




Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

Практична робота інструктаж з БЖД Вивчення будови лампового патрона, вимикача, штепсельного з’єднання.

13

1




.

Читання паспортних даних побутових електроприладів.


Практична робота інструктаж з БЖД Читання паспортних даних побутових електроприладів.

14

1




Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.



Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.


15

1




Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.

Практична робота інструктаж з БЖД Складання з деталей конструктора простих електричних кіл.































3

1




^ Підсумкове заняття










1














Дата ___________ Урок №1

Тема: Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії.

Мета: навчити учнів виконувати облік електричної енергії; розвивати просторове уявлення значимості макетів і моделей у проектуванні; виховувати любов до праці.

^ Тип уроку: комбінований

Практична робота: Планування заходів щодо економного використання електроенергії. Облік електричної енергії.

Обладнання: макет електролічильника, провідники, джерело живлення, вимикач, вимірювальні прилади, електротехнічний інструмент

Поняття: електричний лічильник, електрична енергія, облік електричної енергії.

^ Хід уроку.

  1. Організаційна частина.

  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учня.

Що таке речовина?

З яких частинок складається речовина?

У яких станах може перебувати речовина? Чим вони відрізняються між собою?

Які відомі тобі прилади працюють за рахунок електричної енергії?

Де виробляється електрична енергія?

Для яких потреб людина використовує електричну енергію?

  1. ^ Мотивація навчальної діяльності

Дійсно, людина майже на кожному кроці використовує електричну енергію? Спробуймо навести приклади, де використовується електрична енергія? Тема нашого уроку: «Електрична енергія в господарстві держави. Облік електричної енергії».

  1. ^ Вивчення нового матеріалу

Що ж таке електрична енергія?

Які пристрої її виро­бляють?
У кожному будинку, в кожній квартирі закріплена неве­лика коробочка зі скляним віконцем. До неї підведено проводи, а за склом обертається металевий диск. Це - відомий кожному прилад електричний лічильник.

Якщо електричні прилади вимкнено, диск стоїть на місці. Проте, якщо ввімкнути хоча б одну електричну лам­почку або інший прилад, диск починає обертатися. Початок обертання диска свідчить про те, що почалось використан­ня електроенергії. Чим більше приладів увімкнено в квар­тирі, тим швидше обертається диск, а отже, більше викори­стовується електричної енергії.

Складними дослідами було встановлено, що, крім молекул і атомів, у речовинах містяться менші від них, невидимі заряджені частинки. Наприклад, у металах їх нази­вають електронами. Якщо кожну з цих частинок «підштов­хнути», то можна примусити їх рухатися всередині речовини у певному напрямку. Такий упорядкований рух заряджених частинок називають електричним струмом , а пристрій, за допомогою якого ці частинки ру­хаються, - джерелом електричного струму, або джерелом електричної енергії.

Якщо заряджені частинки рухаються по спіралі елек­тричної лампочки або електричної плитки, вони нагрівають їх до певної температури. У результаті цього спіраль лам­почки світиться, а спіраль плитки - виділяє тепло.

Електрична енергія має велике значення в житті та праці людей. На підприємствах країни працює величезна кіль­кість різних електричних машин і приладів. Вони приво­дять в рух трамваї і тролейбуси, ескалатори і будівельні крани. Електрика плавить метал і випікає хліб, доїть корів і виводить в інкубаторах курчат. Її використовують для освітлення квартир, вулиць, приміщень, кінотеатрів, спор­тивних залів. За допомогою електричної енергії працюють холодильники і швейні машини, пилососи і кондиціонери, телевізори і комп'ютери та багато інших електричних при­ладів).

Тому, яку б професію ти не обрав після закінчення шко­ли, тобі необхідно оволодіти знаннями з електротехніки.

Електротехніка - галузь науки і техніки, пов'язана з ви­робленням, розподілом та використанням електричної енергії.

Люди створили багато різних пристроїв, машин, які виробляють електричну енергію. Для живлення плеєрів, магнітофонів, радіоприймачів, інших приладів, використо­вують відомі тобі батарейки їх ще називають гальванічними елементами, тому що в них відбуваються хімічні перетворення.

Гальванічний елемент має цинковий корпус і вугільний стержень, занурений в спеціальний порошок (суміш нашатирю і борошна). З'єднавши між собою кілька таких елементів, дістанемо батарею електричного струму. У батарейці від кишенькового ліхтарика з'єднано три елементи: вугільний стержень першого елемента з'єднаний з цинковим стаканчиком другого, а вугільний стержень друго­го - з цинковим стаканчиком третьо­го. Від цинкового стаканчика першого елемента і вугільного стержня третьо­го виведені металеві пластинки, які називають полюсами батарейки: до­вша пластина, прикріплена до цинкового корпусу, слугує негативним полюсом, який позначається знаком «мінус» (-), коротша пластинка є позитивним полюсом і позначається знаком (+). У таких батареях хімічна енергія перетворюється в електричну.

Електричні прилади мотоциклів, моторолерів, авто­мобілів та інших машин працюють від акумуляторів . У них також електрична енергія виробляється внаслідок хімічних перетворень. Недолік цих пристроїв - їх вихід з ладу через певний час використання.

Надійніші пристрої - генератори. Вони виробляють еле­ктричний струм на електричних станціях внаслідок обертан­ня турбіни.

В електротехніці всі пристрої, які виробляють електрич­ну енергію, називають джерелами електричної енергії.

Прилади і машини, які працюють за рахунок використа­ної електричної енергії, називають споживачами елект­ричної енергії.

Для вироблення електричної енергії на електростанціях спалюють велику кількість вугілля, нафти, газу, витрачають воду річок. Щоб зменшити їх витрати, необхідно економно використовувати електроенергію. Ресурси, які залишаються від економії, можуть використовуватися для інших потреб. Зменшення кількості спалюваних речовин сприяє зменшен­ню шкідливих викидів у атмосферу, збереженню довкілля, поліпшенню життя на землі.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Запитання та завдання

  1. Для чого призначені джерела електричної енергії?

  2. Які пристрої називають споживачами електричної енергії?

  3. Яке значення електричної енергії в житті людини?

  4. Чому необхідно економити електричну енергію?

  1. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Поточний інструктаж (проводжу при необхідності індивідуальний, фронтальний).

Заключний інструктаж.

Завдання

  1. Планування заходів щодо економного використання електроенергії.

  2. Облік електричної енергії.

VII. Підсумки уроку

1. Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?

  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?

  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?

  • Яких результатів досягли?

  • Що вдалось, а що ні?

  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?

  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній ді­яльності?

  1. Аналіз кращих робіт учнів. (Учні називають авторів, роботи яких найбільше сподобались. Учитель аналізує найкращі розробки, акцентуючи увагу на правильності виконання ескізу, дотриманні конструктивних та естетичних вимог, грамотному описі моделі, обґрунтуванні доцільності вибору).

  2. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.

  3. Контроль за прибиранням робочих місць.

^ VIII. Домашнє завдання

Провести облік домашньої енергії.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата ______________ Урок №2

  1   2   3   4   5

Схожі:

Технологія електротехнічних робіт iconУрок з предмету: «Обладнання та технологія зварювальних робіт» на...
«Обладнання та технологія зварювальних робіт», проведений викладачем спецдисциплін зварювального виробництва сенік оленою миколаївною...
Технологія електротехнічних робіт iconМетодика проведення лабораторно-практичних робіт з предмета «технологія...
Методика проведення лабораторно-практичних робіт з предмета «технологія приготування їжі з основами товарознавства»
Технологія електротехнічних робіт iconТематика контрольних робіт для студентів заочної форми навчання з...
Тематика контрольних робіт для студентів заочної форми навчання з дисципліни «Технологія зберігання І переробки зерна»
Технологія електротехнічних робіт iconНова технологія. Net, запропонована компанією Mіcrosoft, відбиває...
Розроблювачам програмного забезпечення технологія. Net надає нову програмну платформу І чудові інструментальні засоби розробки, у...
Технологія електротехнічних робіт iconЗбірник лабораторно-практичних робіт з предмета «технологія приготування...
Автор: Злобіна Оксана Василівна, викладач спецдисциплін з професій ресторанного бізнесу Дзержинського професійного ліцею, спеціаліст...
Технологія електротехнічних робіт iconНагляд під час виконання робіт за нарядом
Правил, покладається на керівника робіт або наглядача. Керівник робіт І наглядач повинні весь час перебувати на місці робіт, в міру...
Технологія електротехнічних робіт iconПідписка виконавця робіт
Без одержання дозволу інспекції держархбудконтролю на виконання будівельних робіт не допускати проведення робіт на об’єкті
Технологія електротехнічних робіт iconУроків з використанням опорних конспектів та опорні конспекти з предмету...
Використовуються такі нетрадиційні форми уроків як: робота в малих групах, урок – квк, бінарні уроки, урок – «конференція», урок...
Технологія електротехнічних робіт iconОсобистісно зорієнтована технологія це освітня технологія, головною...
Основне завдання — надання допомоги учневі у визначенні свого ставлення до самого себе, інших людей, навколишнього світу, своєї професійної...
Технологія електротехнічних робіт iconКонспект лекцій з дисципліни «Електротехнічні матеріали» для студентів...
Значний обсяг матеріалу присвячено діелектричним матеріалам, опису властивостей та кількісних характеристик матеріалів, найбільш...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка