Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми




Скачати 37.45 Kb.
НазваРекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми
Дата конвертації02.05.2013
Розмір37.45 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.

2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.

3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.

4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми.

1. Бути доброзичливим і чуйним.

2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.

3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.

4. Мати широке коло інтересів.

5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей.

6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.

7. Мати живий та активний характер.

8. Володіти почуттям гумору.

9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.

10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.

11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.

12. Володіти емоційною стабільністю.

13. Уміти переконувати.

14. Мати схильність до самоаналізу.

Існують критерії за якими можна визначити обдарованість дитини

Обдарованими можна вважати дітей, якщо вони:

  • часто "перескакують” через послідовні етапи свого розвитку;

  • у них чудова пам’ять, яка базується на ранньому мовленні;

  • рано починають класифікувати і категорувати інформацію, що надходить до них;

Із задоволенням віддаються колекціонуванню. При цьому їхня мета – не приведення колекції в ідеальний і досить постійний порядок, а реорганізація, систематизація її на нових підстановках;

  • мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття;

  • можуть займатися кількома справами відразу, наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них;

  • дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять будь-яких обмежень свої досліджень;

  • у ранньому віці здатні простежувати причинно-наслідкові зв’язки, робити правильні висновки;

  • можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально "занурюються” в своє заняття, якщо воно їм цікаве;

  • мають сильно розвинуте почуття гумору;

  • постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу;

  • визначаються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно;

  • часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію;

  • їм бракує емоціонального балансу, вони часто нетерпеливі та поривчасті;

У своїй діяльності я використовую творчі методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:

  • повага до бажання учнів працювати самостійно;

  • вміння утримуватись в процесі творчої діяльності;

  • надання дитині свободи вибору галузі застосування свої здібностей, методів досягнення мети;

  • індивідуальне застосування навчальної програми залежно від особливостей учня;

  • заохочення роботи над проектами, запропонованими самими учням;

  • виключення будь-якого тиску на дітей, створення розкріпаченої атмосфери;

  • схвалення результатів діяльності дітей в одній галузі метою спонукати бажання випробувати себе в інших галузях діяльності;

  • підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей;

  • надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників;

  • добування максимальної користі з хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;

  • терпиме ставлення до можливого безладдя;

  • заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності;

  • переконання учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не ворогом.

При складанні індивідуальних програм потрібно врахувати проблеми обдарованих дітей:

  • неприязнь у школі часто з’являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини;

  • ігрові інтереси – обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники. Як наслідок – дитина опиняється в ізоляції;

  • заглиблення у філософські проблеми – для обдарованих дітей є характерним замислюватися над такими явищами, як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато частіше, ніж для інших дітей;

  • невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком – обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню із дітьми старшого віку. Через це їм важко бути лідерами, бо вони поступаються фізичним розвитком;

  • прагнення до досконалості – для обдарованих дітей характерна внутрішня потреба досконалості – вони не заспокоюються, доки не досягнуть бажаного;

  • почуття незадоволеності – вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку;

  • нереальні цілі – вони часто ставлять перед собою завищені цілі, не маючи можливості досягти їх, переживають;

  • надмірні чутливість, вразливість;

  • потреба в уважному ставленні дорослих;

  • нетерплячість, зневажливість у відношенні до дітей, які сточть нижче від них в інтелектуальному розвитку.

Схожі:

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconРекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми
Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconМетодичні рекомендації по роботі з обдарованими дітьми та дітьми...
Методичні рекомендації по роботі з обдарованими дітьми та дітьми з девіантною поведінкою
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconАналіз підсумків роботи з обдарованими дітьми за 2010-2011 н р
У минулому навчальному році пріоритетними напрямками у роботі з обдарованими дітьми була реалізація Обласної цільової програми підтримки...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconПлан роботи з обдарованими дітьми зош І-ІІІ ступенів села Великі Гаї на 2007-2010 рр
Залучити творчих вчителів до роботи з обдарованими дітьми в гуртках, секціях, факультативах
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconМетодичні рекомендації щодо організації роботи з обдарованими дітьми
Що стосується психосоціального розвитку, то обдарованим дітям, як правило, властиві такі риси
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconСтатут учнівського наукового товариства
Нту є творчою базою школи-гімназії в роботі з обдарованими дітьми в організації науково-дослідницької діяльності, участі у відповідних...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconЕфективність використання ікт в роботі з обдарованими дітьми
Наглядність повинна не тільки демонструватися, до неї повинні бути проблемно-пізнавальні запитання І завдання. Ілюстративний І дидактичний...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconСлавутицька міська рада Київської області Славутицька загальноосвітня...
Міністерства освіти І науки України від 18. 08. 1988 р. №305,рекомендацій міського теоретико – практичного семінару від 20. 10. 11...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconМетодичні рекомендації  щодо організації роботи з обдарованими дітьми школи І ступеня 
Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З'явилася нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних,...
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми iconРайонна цільова програма роботи з обдарованими дітьми та молоддю...
Підстава для розроблення: Закони України “Про місцеве самоврядування”, “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка