Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини?




НазваЯким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини?
Дата конвертації07.03.2013
Розмір29.4 Kb.
ТипВопрос
uchni.com.ua > Фізика > Вопрос
Роль казки у вихованні дитини

Багатьох батьків, які обирають чергову книгу казок для свого малюка, цікавлять наступні питання:

* Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини?
* Чому, чим молодша дитина, тим більше їй цікаві казки про тварин?
* Коли дитина стає здатною сприймати чарівні казки?
* Чи може чарівна казка налякати малюка і завдати шкоди його психічному розвитку?
* В якій мірі казка може допомогти у вирішенні психологічних проблем дитини?

Для того, щоб відповісти на ці питання, необхідно уявити собі хоч би найпростішу схему розвитку мислення дитини.

До двох років дитина проходить першу стадію інтелектуального розвитку, названу сенсо-моторною. Це стадія, на якій дитина опановує своїми сенсорними і моторними діями, пізнаючи навколишній світ через органи почуттів, руху власного тіла і маніпуляції з предметами. На нього впливає тільки те, що він безпосередньо відчуває, бачить, чує.

Для однорічного немовляти найважливіше - доповзти, долізти, дійти до наміченої мети, схопити, спробувати на смак, обмацати, постукати об підлогу, розібрати, зламати і так далі. Таким чином, в цьому віці дитина може "подумати"  про те, що знаходиться або нещодавно перебувало у зоні її безпосереднього сприйняття.

Перший рік життя дитини - це період, коли найбільше значення для розвитку її мислення має звернений до неї материнський фольклор: колискові пісні, в яких звучить мотив бажаності дитини, її включеності в навколишній світ, і пестушки, вірші, що закликають до ігор з різними предметами, до руху, розвитку і усвідомлення нею власного тіла, її положення в просторі.

Між двома і п'ятьма роками по наростаючій починає розвиватися здатність дитини образно представляти в розумі і фантазувати. Інакше кажучи, до двох-трьох років мозок дитини готовий до сприйняття чарівних казок. Дитина може "подумати" про відокремлений від її дій образах. Однак саме це досягнення інтелектуального розвитку дитини може стати причиною виникнення страхів, пов'язаних з персонажами чарівних казок.

Батькам необхідно звертати увагу на улюблених і нелюбимих дитиною персонажів, що допоможе їм вчасно виявити психологічну проблему малюка, якщо вона існує, і вчасно скоригувати його розвиток.

Так як фантазія дитини цього віку поки не має чіткого вектора, і її легко направити як в позитивне, так і в негативне для розвитку дитини русло, важливо почати читання чарівних казок з творів, що мають простий сюжет, коли в результаті послідовно розвиваючих подіях настає щасливий кінець . Сприйняття казки має сприяти підвищенню в дитини впевненості в собі, у своєму майбутньому, а не лякати її.

Краще підбирати казки з відкритим сюжетом, куди батьки та дитина можуть внести власні зміни по ходу дії, що допоможе дитині в образній формі висловити свої потреби.

Таким чином, у віці від двох до п'яти років головне - щоб казка мала сенс для самої дитини, а не сама по собі, тобто вона повинна збагатити її життя, а не налякати малюка і обмежити його розвиток. Крім того, казка може допомогти знайти шляхи вирішення усвідомлюваних і не цілком усвідомлених сімейних проблем.

 Між п'ятьма і семи роками дітям можна читати будь-які казки, сюжет яких заволодіває увагою дитини, збуджує її допитливість, розвиває інтелект, і, головне, допомагає зрозуміти свої бажання та емоції. Тобто, цей твір має зачіпати всі сторони особистості дитини: мислення, уяву, емоції, поведінку. У цьому віці дитина продовжує шукати в казці рішення своїх насущних проблем. Тепер малюк може "подумати" про те, чого немає насправді, несучись у своїх фантазіях в бажану реальність.

Однак у фантазіях дитини можуть у гіпертрофованій формі відбиватися бажання і потреби, які відкрито висловлювати вона боїться. Тому так важливо, щоб в дитячо-батьківських відносинах завжди були присутні чуйність, довіра, доброзичливість, щирість і відкритість. Читаючи або придумуючи казки, батьки разом з дітьми потрапляють в чарівний простір, де їм надається можливість проявити ці почуття і стати ближчими один до одного.

Дорогі матусі і татусі! Розуміти зміст казкових образів так, як це роблять діти, і навчитися складати казки не так уже й складно: треба тільки безстрашно заглянути в чарівне дзеркало старої бабусі-казки і побачити там своє відображення.

Схожі:

Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconЯким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини?
Багатьох батьків, які обирають чергову книгу казок для свого малюка, цікавлять наступні питання
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconТема. Казка мудрістю багата. Казка «Краплини води та їх життя». Мета
Мета. Вчити дітей складати казки за опорними словами, підбирати заголовки до них. Розвивати здібності самостійно творчого мислення,...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconУрок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета. Виробляти навички виразного читання. Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів....
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconУрок українського читання Тема: Казка «Мільйон мільйонів сестричок». Читання за особами
Мета: розвивати навички усного переказу за допомогою казки О. Леонтовича «Три сестриці»; формувати навички читання за особами, спираючись...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconКолись діти слухали на ніч казки І дивилися передачу “На добраніч,...
Минуло не так багато часу, І тепер на запитання: “Ти де був?” дітки відповідають однозначно: “Пиво пив!”. Товстун, з яким “час летить...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconУкраїнські народні казки ( уроки читання)

Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconТема. Казки про тварин – один із найдавніших різновидів казки. Мета
Мета: охарактеризувати збірку індійських казок «Панчатантра»; ознайомити учнів з окремими казками з не; дати поняття про алегорію,...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconНавчання у початкових класах можна порівняти з фундаментом будинку,...
Необхідний деякий початковий рівень психічного розвитку дитини, без якого навчання у школі, як правило, буде сумним І з дуже низькими...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? iconЗначення режиму для фізичного стану дитини
Правильний режим, крім цього, сприяє правильному функціонуванню внутрішніх органів дитини, забезпечує її врівноважений, бадьорий...
Яким чином підбирати для читання саме ті казки, які відповідали б рівню розвитку дитини? icon«Подорож до країни Казки»
Дорогі друзі! Сьогодні ми разом з п’ятикласниками відправимось відправимось у подорож до країни «Казки». Для цього потрібно добре...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка