Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного




Скачати 40.55 Kb.
НазваКомпетентнісно орієнтований підхід до тематичного
Дата конвертації20.09.2013
Розмір40.55 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Компетентнісно – орієнтований підхід до тематичного

оцінювання навчальних досягнень учнів з історії.
Основною одиницею оцінювання є навчальна тема. На практиці процедура оцінювання часто відкладається на останній урок з теми, визначений у навчальній програмі, як «тематичне оцінювання» в результаті створюється загальна картина засвоєння учнями навчального матеріалу , проте втрачається діагностування розвиненості в учнів інтелектуальних і спеціальних умінь і навичок. Отже, оцінюється насамперед рівень знань учнів і ступінь розвиненості пам’яті, а інтелектуальних розвиток залишається поза увагою вчителя. Щоб цього уникнути, треба відійти від орієнтації навчання на знання як основний показник навчальних досягнень учнів і запровадити компетентнісно орієнтований підхід.

Компетентнісно орієнтований підхід передбачає більш чітке визначення кола інтелектуальних і спеціальних умінь і, відповідно, розробку системи завдань, спрямованих на їх розвиток. Такі завдання можна використовувати під час навчання і тематичного оцінювання, їх самостійне використовування дозволить визначити і оцінити рівень навчальних досягнень учнів.

Вони логічно поєднуються у шість груп. Кожна спрямовується на виявлення в учнів рівня:

- загально інтелектуальних вмінь (виділити головне, аналізувати, узагальнювати, тощо), повноти, глибини і систематизації знань, набуття досвіду творчої діяльності ( завдання А);

- вміння орієнтуватися в часі ( локалізувати історичні події в часі) (завдання Б);

- вміння орієнтуватися в історичному просторі (завдання В);

- вміння порівнювати історичні явища, події та особи, виявляти зміни, що відбулися (завдання Г);

- вміння виявляти причинно-наслідкові зв’язки між історичними явищами, подіями та процесами ( завдання Д);

- вміння аналізувати історичні джерела (завдання Е);
^ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

ЗА КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНИМ ПІДХОДОМ


Рівень

А

Загальні інтелектуальні вміння,

якість знань

Спеціальні історичні вміння

Б

Орієнтація в часі

В

Орієнтація в історич-

ному

просторі


Г

Виявлення змін,

порівняння

Д

Визна-

чення при-

чинно- на-

слідкових

звязків

Е

Робота з джерелами

1

2

3

4

5

6

7

Початковий

Пригадування окремих подій і постатей

На рівні «раніше» - «пізніше»

Привязу-

вання

території, де відбувалися події, до сторін світу

На рівні «краще» - «гірше»

Власних дій або окремих фактів за аналогом



-

Середній

Виділення головного, відтворення значної частини фактичного матеріалу


Знання дат, орієнтація в хронологічній послідовності

Загальна орієнтація на карті

Визначення відмінн-

ностей за визначеними критеріями


Окремих подій

Аналіз фрагментів джерел, спираючись на систему запитань і підказку вчителя




Достатній

Відтворення значної

частини матеріалу

теми з власними узагальнен-нями

Синхронізація подій та явищ, що відбувалися на одній території

Орієнтація на карті в межах визначеного завдання

Визначення відмінного і спільного за вільно обраними критеріями

Кількох подій або явищ за схемою «причина-явище-наслідок»

Залучення матеріалу джерел для розв’язання завдань

Високий

Поєднання оглядового викладу теми з дета-

лізацією

окремих моментів, широке узагальнення, розв’язання проблемних ситуацій

Вільна орієнтація в часі, визначення синхронності подій історії України з подіями всесвітньої історії

Вільна орієнтація на історичній карті, самостійне складання картосхеми


Вільне використання набутих знань



Комплексу причин і явищ складного явища

Самостійний аналіз фрагменту джерела

Схожі:

Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconКомпетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико...
Шмо вчителів математики, фізики та інформатики працює над впровадженням проблемної теми,, Компетентнісно – орієнтований підхід при...
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного icon«Від творчості вчителя до творчого потенціалу учнів»
«Вдосконалення професійної компетентності вчителя в відповідності з стандартами освіти, шляхом впровадження нових педагогічних технологій»,...
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconКомпетентнісний підхід
Компетентнісний підхід спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є такі ієрархічно-підпорядковані...
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconПроблемно – орієнтований аналіз діяльності школи в 20 20 н р

Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconКомпетентнісний підхід у навчанні математики1
Саме з його впровадженням пов’язують надії на формування сучасного типу навчання. Чи виправдане це сподівання, покаже час. У даній...
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconШколи
Тема школи: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі»
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного icon"Особистість (укр.)"
Тип особистості (або поведінки), що орієнтований у своїх проявах на зовнішній світ, на оточуючих
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconУроку : систематизувати матеріал, перевірити готовність учнів до...
Мета уроку: систематизувати матеріал, перевірити готовність учнів до тематичного оцінювання навчальних досягнень
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconІндивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні...
Гатьох учених І практиків. Проте кожен з дослідників трактував її по-своєму. Зважаючи на це, викладемо свої міркування щодо розкриття...
Компетентнісно орієнтований підхід до тематичного iconСучасні теоретики менеджменту розрізняють такі концепції І підходи...
Сучасні теоретики менеджменту розрізняють такі концепції І підходи до розвитку науки управління: поведінкова концепція, системний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка