Урок 5 Тем а




Скачати 50.75 Kb.
НазваУрок 5 Тем а
Дата конвертації20.12.2013
Розмір50.75 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Фізика > Урок
Урок 5

Тем а: Втілення в образі Офелії ренесансного ідеалу жінки. Офелія та Гамлет. Аналіз 4 дії трагедії.

Запашні квіти.

А любов сльозами їх

Не змогла омити...

В.Шекспір. "Гамлет"

Мета: проаналізувати 4 дію трагедії "Гамлет", схарактеризувати образ Офелії, виявити художні засоби його створення, з'ясувати сутність трагедії, що переживає Офелія; розвивати вміння аналізувати художній образ, вести дискусію, добирати аргументи для доказів, навички коментованого читання; виховувати моральні якості учнів, формувати гуманістичний світо­гляд школярів.

Обладнання: слайди 1-4 додатку 5.

Тип уроку: урок-дослідження.

Хід уроку


  • Актуалізація опорних знань.

    • Яким способам Клавдій убив свого брата? З якою ме­тою?

  • Чи здогадувалася королева Гертруда про лихі наміри Клавдія?

  • Що сказав привид Гамлету про Гертруду?

  • Як Гамлет дізнався про злочин Клавдія?

У який спосіб він перевірив достовірність слів привада?
Кого і чому убив Гамлет у 3 дії трагедії? Яким словом він позвав небіжчика?

  • З якою метою Гамлет удає із себе божевільного? Назвіть друзів Гамлета і тих, які зрадили, і тих, які зберігали йому вірність.

  • Як Клавдій хотів уникнути помсти Гамлета? Що за­мислив король проти небожа?

  • Загадка на увесь урок.(Слайд 3)

Божевільна Офелія з’являється з букетом квітів. Як ви гадаєте, що символізують ці квіти? Які квіти згаду­ються у розповіді королеви про смерть Офелії?

  • Переказ тексту із творчим завданням.

Перекажіть сцену 1 дії 4. Чого боявся Клавдій? Як він сприйняв смерть Полонія?

  • Коментоване читання.

Прочитайте сцену 2 дії 4. Відзначте промовисті натяки Гамлета в цій сцені, дайте їм своє тлумачення.

  • Бесіда за текстом сцени 3 дії 4.

  • Чому Клавдій не вважав себе у безпеці, поки Гамлет був на волі?

  • Чому король не міг вчинити так само з Гамлетом, як зі своїм братом? Знайдіть підтвердження своєї думки в тексті.

  • Поясніть слова Клавдія: „Важку недугу треба лікува­ти міцними ліками”. Які "ліки " він знайшов для Гамлета?

  • Чому Гамлет відповідає на запитання короля про По­лонія, що він "на вечері"? Про яку вечерю йдеться?

  • Як ви розумієте слова Гамлета про Полонія: "На небі.
    Пошліть туди по нього. Коли ваш посланець не знайде його
    там, то шукайте самі в іншому місці. Але якщо не знайде­
    те за місяць, то почуєте нюхом, ідучи сходами на галерею ",

  • Виразне читання монологу Гамлета "Усе мені навколо докоряє..." (сцена 4, дія 4).

  • Що спонукало Гамлета до цього монологу?
    (Зустріч із військом Фортінбраса).

  • Визначте основну тему монологу.

(Гамлет розмірковує, як йому діяти далі. Осмислює свою поведінку. Його нерішучість — слабкість чи тверезий роз­рахунок? Гамлет говорить про те, що людина повинна осмислювати свої вчинки, зважувати все, діяти, але не забу­вати, що вона — людина.

  • Які риси характеру, людські якості виявляє Гамлет у монолозі?

  • Виразне читання в особах (або інсценізація) сцени 5 дії 4 (поява божевільної Офелії у замку).

  • Евристична бесіда.

До кого прийшла Офелія?
(До королеви).

Чому вона звертається саме до неї?

(Офелія звертається до неї як до матері, як до жінки, що може зрозуміти її, до того ж вона й мати її коханого — Гамлета, смерть якого віщує Офелія).

^ Чому королева не хоче приймати Офелію?
(Напевне, Гертруда уникає розмови про сина, бо це їй нагадує власну зраду).

Що говорить про Офелію придворний? Як дівчину ха­рактеризує її поведінка?

(Вона збожеволіла).

^ Які причини божевілля Офелії? Що про це говорять присутні?

  • Коментоване читання першої пісні Офелії ("Як пізнати, хто ваш милий...").

(Тут звернення до королеви. Офелія говорить про Гамлета, якого відправляють з Данського королівства. Він йде на­зустріч смерті.

Ці слова можна зрозуміти і як скорботу за померлим бать­ком, і як передчуття смерті Гамлета: „Саван білий, наче сніг...”. Офелія тут віщує смерть. У словах божевільної втіле­на думка про гнітючу атмосферу Данського королівства, де все дихає смертю і все веде до смерті. Люди тут — мерці.)

  • Проблемна ситуація.

У чому ж полягає обман Гамлета?

Наведіть аргументи, висловлюючи своє бачення.

  • Робота зі словником символів.(Слайд 4)

  • Які квіти називає Офелія? З'ясуйте її символічний зміст та роль у тексті.

Розмарин—символ пам'яті. „Благаю, споминай коханий...” — Офелія вірна пам'яті про своє кохання, про Гамлета.

Братки символ роздумів, мудрості.

Рута — символ дівочої цнотливості й водночас нещасли­вого кохання, смутку, горя. „Ви носіть руту як-небудь інакше, не так, як я” — Офелія, судячи з пісні про Валентинів день, повірила Гамлету, однак він завдав їй лише горе. Офелія за­кликає всіх не знати зради, а можливо, і берегти чистоту, духовну цнотливість.

Фіалки зів'ялі—символ смутку, смерті, невинності, скром­ності, беззахисності, відданості своєму коханому, а ще й знак смерті. „Вони всі пов’яли, як батько помер. Кажуть, він по­мер легкою смертю” — Офелія сумує за батьком, але водно­час вона зберігає вірність і своєму коханому. Це підтверджує й наступна пісня про кохання: „Коханий мій Робін — вся радість моя...”

^ З якою квіткою порівнює Лаерт Офелію?
(З трояндою).

Троянда символ небесної досконалості та земних при­страстей, часу і вічності, життя та смерті, краси й цнотли­вості, мовчання і таємниці, у християнстві — символ раю.

  • Виразне читання розповіді королеви про смерть Офелії
    ("Де над рікою хилиться верба...").

  • Бесіда за змістом прочитаного.

За яких обставин загинула Офелія?

Яку роль відіграють тут вінки? Що вони означають?

^ Які рослини згадуються в цьому уривку?

(Офелія потонула, намагаючись розвішати вінки на вербі. Однак гілка відламалася, і дівчина впала у воду. Вінок — символ святості, щастя, успіху, цнотливості, дівоцтва і водночас символ скорботи, смерті. Згадка про вінки надає цій сцені особливого трагізму. Не випадково в уривку згадується верба — символ прадерева життя, а ще символ зажуреної жінки, вдівства. Офелія була надто засмучена тими втратами, що зазнала, тому життя не мало для неї будь-якого смислу. У розповіді про Офелію згаду­ються й інші рослини, які так чи інакше пов'язані зі смут­ком, смертю: стокротки, жовтець, кропива, багряне зілля („пальці мерців”).

  • Дискусія.

Чи справді Офелія — нещасна жертва?

Від чого гине Офелія?

Чи розлюбив Гамлет Офелію? Чому він її відштовхує?

Чи можна назвати Офелію ренесансним ідеалом жінки? Доведіть свою думку.


  • Домашнє завдання.

Прочитати 5 дію трагедії В.Шекспіра "Гамлет".





Схожі:

Урок 5 Тем а iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок 5 Тем а iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок 5 Тем а iconМета: повторити й узагальнити знання учнів з вивчених тем; розвивати...
Учитель. У нас сьогодні незвичайний урок, урок-свято. А без чого не обходиться жодне свято?
Урок 5 Тем а iconУрок: література І математика
Повторення та узагальнення знань із тем "Фольклор", "Літературна казка", розв'язування текстових задач
Урок 5 Тем а iconУрок мовленнєвого розвитку Обладнання : фотокартки міста Новомосковська,...
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 – 82
Урок 5 Тем а iconДата: 19. 11. 10. Клас: 6 Урок № Тем а: Послідовність виготовлення...
Розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та спів ставляти; естетичні смаки учнів
Урок 5 Тем а iconУрок №5 Фламандський та Голландський живопис
З'являється нове коло соціальних тем І сюжетів. Майстрів приваблює тема трагічної долі людини, драматичні конфлікти. Основні художні...
Урок 5 Тем а iconУрок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір роздум на морально етичну...
Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки...
Урок 5 Тем а iconУроків з використанням опорних конспектів та опорні конспекти з предмету...
Використовуються такі нетрадиційні форми уроків як: робота в малих групах, урок – квк, бінарні уроки, урок – «конференція», урок...
Урок 5 Тем а iconУрок-суд, урок-диспут, урок у полі, урок-ярмарок  тощо. Тому, на...
У 80-х роках ХХ ст набуло активності масове застосування нестандартних уроків, з якими вчителі пов’язували підвищення якості навчального...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка