Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета




Скачати 74.77 Kb.
НазваТема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета
Дата конвертації01.02.2014
Розмір74.77 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання.
Мета: перевірити якість знань учнів знань з теми “Джерела електричного струму на автомобілі», ознайомити учнів з принципом дії системи запалювання, сформувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення нового, розвивати критичний спосіб мислення, виховувати толерантність, готовність до сприйняття думок інших.
Навчально-методичне забезпечення: плакат «Система запалювання», підручник

«Підготовка водіїв автомобілів». дидактичний матеріал: кросворд (додаток 1) питання бліц-опитування (додаток 2) завдання біля дошки (додаток 3).
^ Матеріально-технічне забезпечення: двигун в зборі. деталі системи живлення: котушка запалювання, переривник-розподільник, свічка запалювання,
Тип уроку: комбінований.
^ ХІД УРОКУ.
Підготовка обладнання до уроку: На демонстраційному столі лежать прилади системи живлення: котушка запалювання, переривник-розподільник, свіча запалювання; джерела електричного струму: фрагмент акумуляторної батареї, генератор.

Учитель готує дві картки: одна «?», інша «!».
^ 1. Розминка – 2 хв.

Дидактичний прийом «Кросворд» (додаток 1). Учням не дозволити сісти за парти, бо це право вони мають заслужити вірними відповідями. Кожному ряду учнів вчитель пропонує розгадати кросворд. Учні можуть групуватися , а не стояти на своїх місця і працювати усі разом. Учні, які швидше справляться з завданням мають право сісти за парти і працюватимуть експертами.
^ 2. Опитування з теми «Джерела електричного струму» - 7 хв.

Іншим двом групам на вибір запропонувати витягнути завдання опитування: Акумуляторна батарея (додаток 2) – Генератор (додаток 3). (листочки згорнуті і учні не знають, що витягують)

По темі «Генератор» - учні виконують завдання біля дошки, по темі «Акумуляторна батарея» - з місця. Учень який відповідає на запитання бліц-опитування може сісти за робоче місце.

Учні групи - експертів оцінюють діяльність колег і доповнюють відповіді.

Оцінювання: бліц-опитування оцінює вчитель, роботу біля дошки – оцінюють учні групи

( говорять, хто краще знає тему і виставляють оцінки)

Підсумок опитування: чи ставити «!» біля джерел електричного струму. Учні вирішують чи добре засвоїли матеріал.
^ 3. Актуалізація- 3 хв.

Запитання до учнів:

1. Згадайте робочий процес двигуна. Що відбувається в кінці такту стиску7

2. Як відбувається запалювання паливної суміші в дизельному двигуні?

3. А як - у карбюраторному?
Постановка проблеми і завдань уроку вчителем : Подивіться на демонстраційний стіл. Які з цих деталей ви знаєте? (свіча запалювання). В якому такті потрібно запалити паливну суміш? ( В такті стиску) На вашу думку, яким чином свічка запалить паливну суміш? Як у свічки виникне іскра? Чи постійно іскрить свічка? А що буде якщо свічка постійно іскритиме ( Учитель керує пізнавальним процесом учнів, аналізує їх думки, вказує на помилки. Які запитання ставитиме – залежить від знань учнів) Чи потрібна свічка запалювання в дизельному двигуні? А такт стиску може відбуватися в усіх циліндрах одночасно?

Застосувати прийом: «Знаю – хочу дізнатися – дізнався»

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

В карбюраторному двигуні паливна суміш запалюється від іскри.

Запалюється паливна суміш в кінці такту стиску.

1. Як подати іскру і запалити паливну суміш у кінці такту стиску?

2. Де взяти струм високої напруги?





^ 4. Обгрунтування навчання – 3 хв.
Перше завдання на урок:

Як подати іскру і запалити паливну суміш кожного разу кінці такту стиску?
Учитель: Як ви думаєте? Який прилад може подати електричний струм на свічку запалювання? (Джерело електричного струму). Хочу вам сказати, що напруги у 12 В не вистачить, щоб між електродами свічки запалювання виникло іскріння, яке запалить паливну суміш і для доброго іскріння потрібна напруга (Викликати подив) у 15-24 тисячі В.
Наступна проблема – Де взяти струм у 1,5 тисяч більший ніж виробляють джерела струму на автомобілі?
Оголошення теми уроку.

^ 5. Усвідомлення змісту – 25 хв
1. Пояснити будову свічі запалювання. (Прийом: пояснення з демонстрацією. Використання плакату, рисунку підручника. Дати можливість учням роздивитися рисунок будови свічки запалювання і спробувати розгадати принцип дії)
(Розпочати на дошці рисувати схему кола струму: АБ (генератор) ---?---?--?---------свічка запалювання
Учитель: Джерелом струму є АБ або генератор. Вони можуть подати струм на свічку запалювання, але цього струму не достатньо, щоб отримати потужну іскру, яка запалить паливну суміш.
Потрібно джерело струму дуже високої напруги. Для того щоб розв’язати цю проблему познайомимося з будовою котушки запалювання і переривником.

(Розповісти про будову котушки запалювання, переривник, продемонструвати учням як перериваються контакти переривника ).

Складемо коло струму з цими приладами:

«+»АБ (генератор) – первинна обмотка котушки запалювання – контакти переривника – маса автомобіля – «-« АБ(генератора).
Учитель: Контакти переривника розімкнулися і розімкнулося коло струму низької напруги. Що відбудеться у котушці запалювання? Струм низької напруги, який проходить по первинній обмотці котушки запалювання створює в іі осерді магнітне поле, що пронизує витки обох обмоток. При перериванні кола струму низької напруги осердя котушки розмагнітиться. Внаслідок цього у вторинній обмотці індукується ЕРС, величина якої завдяки швидкому зменшенню магнітного потоку в осерді і великої кількості витків цієї обмотки досягне 15-16 кВ. (Ознайомити учнів з принципом дії розподільника)
^ Отже при розмиканні кола струму низької напруги, виробляється струм високої напруги у вторинній обмотці котушки запалювання.
Коло струму високої напруги:
«+»АБ (генератор) – первинна обмотка котушки запалювання – вторинна обмотка котушки запалювання – розподільник (центральний контакт розподільника – ротор – боковий контакт розподільника) – свічка запалювання.
^ Учитель: Узагальнити: Отже під час розмикання контактів переривника струм високої напруги від котушки запалювання подається до свічки. Вал переривника прокрутився – контакти зімкнулися і в свічках іскріння не буде тому, що струм пішов по колу низької напруги, розімкнувся – по колу високої напруги і на ту свічку запалювання яка повинна запалити паливну суміш в циліндрі під час такту стиску. (Демонстрація двигуна і правил підключення проводів до свічки запалювання відповідно до порядку роботи двигуна)
^ 6. Рефлексія - 5хв

1.Закріплення та корекція засвоєного через заповнення колонки таблиці.
7.Домашнє завдання.

На уроці ми ознайомилися лише з батарейною системою запалювання. Вона не є досконалою. На сучасних легкових автомобілях такі системи вже не встановлюються. Але принцип дії всіх систем запалювання полягає у перетворенні струму низької напруги у струм високої напруги, в кожній системі є два кола струму, переривник, розподільник.
^ Вивчити матеріал теми. Ознайомитися з різними видами системи запалювання. Визначити недоліки батарейної системи запалювання.

Додаток 1.
























































































































  1. Яка деталь служить для автоматичного регулювання температури охолоджувальної рідини?

  2. Як називається розчин, який заливають у акумуляторну батарею?

  3. Яка деталь приводить в дію ротор генератора?

  4. Яка деталь стискає паливну суміш?


Додаток 2

Бліц –опитування по темі «Будова та принцип дії АБ»

  1. Який розчин заливають у АБ?

  2. Які компоненти входять до електроліту?

  3. Між «+» і «-« пластинами акумулятора встановлюють прокладку яка називається……

  4. Який хімічний елемент впресовують у пластини акумулятора?

  5. Яка напруга акумулятора?

  6. Яка напруга АБ?

  7. Чи тотожні поняття АБ і акумулятор?

  8. Скільки акумуляторів може бути в АБ?

  9. Як називаються заряджені частинки, що утворюють електричний струм в АБ?

  10. Чому на автомобілі встановлюють 2 джерела електричного струму?

  11. Чи правильне твердження: АБ і генератор є джерелами електричного струму і не можуть бути його споживачами.


Додаток 3


Побудуйте схему кола струму генератора при напрузі 12-14В і більше 14 В використовуючи складові електричного кола.
«+» АБ, «-» АБ, обмотка збудження ротора, контакти реле-регулятора, 1-а, 2-а щітки генератора, 1-е, 2-е кільця генератора, додатковий опір.

Схожі:

Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconТема. Будова та принцип дії колекторного двигуна. Перша допомога при ураженні струмом
Мета: ознайомити учнів з призначення та будовою колекторного електродвигуна та першими діями при ураженні струмом; виховувати бережливе...
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconПитання до модуля №1 з дисципліни
Лампа розжарювання. Будова, принцип дії, основні характеристики, структура позначень, переваги та недоліки
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconТема: Оптичні прилади Мета уроку
Мета уроку: сформувати уявлення про призначення та принцип дії оптичних приладів
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconЧим конструктивно відрізняються ультрафіолетові лампи типу дрт та дб?
Лампа дри. Будова, принцип дії, основні характеристики, структура позначень, переваги та недоліки
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconТема: Тип Кільчасті черви. Загальна характеристика. Будова та процеси...
Тема: Тип Кільчасті черви. Загальна характеристика. Будова та процеси життєдіяльності черв'яка дощового
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconУрок 16 Тема
Тема. Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширеність у природі та застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція...
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconРозкрийте сутність закону збереження енергії в теплових І механічних...
Поясніть принцип дії теплових двигунів. Розкрийте зміст поняття «коефіцієнт корисної дії». Обґрунтуйте роль теплових двигунів у життєдіяльності...
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета icon8 клас Тестове опитування по темі “Будова періодичної системи. Будова ядра.” І варіант. Тести
Вкажіть елементи, що належать до групи галогенів а Br, Cl, f б I, Cl, Mn в F, Ge, Br г Sc, Cd, Hg
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconТема, яка виноситься на
Вступ. Мета. Задачі, зміст курсу. Інформація та її форми. Кількість інформації. Системи числення. Правила перекладу, арифметичні...
Тема: Загальна будова та принцип дії системи запалювання. Мета iconТема. Загальна характеристика бактерій
Обладнання: таблиці «Форми бактерій», «Будова бактерій», фотографії та малюнки бактерій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка