Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу




Скачати 52.02 Kb.
НазваЗавдання для ІV (загальнонаціонального) етапу
Дата конвертації03.03.2014
Розмір52.02 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу

VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика
І-ІІ рівень складності

(для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Раби – це нація, котра не має слова,

Тому й не може захистить себе (О.Пахльовська).


  • О мово рідна! Їй гаряче віддав я серце недарма.

Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема! (В.Сосюра).

12 б.

2. Перепишіть, уставляючи, де потрібно, апостроф.
Безхмар..я, з..ясований, міжгір..я, дров..яний, Юр..ївка, Григор..єв, р.ядно, р..юмсати, нев..янучий, Терт..яков, р..яжанка, кав..ярня, Рум..янцева, медв..яний, св..ятощі, зіп..ястися, Стеф..юк, пів..Юрмали, пів..ящика, під ребер..я, ф..юзеляж, б..джет, без..ядерний.

5 б.
3. Запишіть словосполучення, передаючи числа словами та вказуючи, де потрібно, паралельні відмінкові форми.
1487 осіб, 114 журналістам, 37 організаціям, з 5 примірниками, у 90 представників, 16 країнам, 874 кілограмів, на 48 підприємствах, надіслано 423 громадянам, 263 студентам.

4 б.

4. Зніміть риску та запишіть слова разом, окремо або через дефіс.
Альфа/промені, хто/зна/з/чим, який/небудь, ні/за/який, всесвітньо/відомий, пів/олівця, віце/спікер, авто/мото/вело/шино/тракторний (завод), чий/небудь, приватно/власницький, акустико/артикуляційний, гірко/кисло/солодкий, тьма/тьмуща, австро\італо/французький..

4 б.

5. Подані прислів’я та приказки введіть у зв’язний текст.
^ Вірний приятель – то найбільший скарб. Друзі пізнаються в біді. Від своєї совісті не втечеш. Правда і в морі не тоне. Не радій чужому горю.

5 б.

6. Уявіть, що вам запропонували стати головним редактором всеукраїнської газети. Як би ви її назвали? Які теми хотіли б розглянути? Які замітки надрукували б насамперед?

5 б.

7. Запишіть не менше п’яти висловів про рідну мову, культуру мовлення, зв’язок мови з мисленням (з поезії й прози, публіцистики, афоризми).

5 б.

^ Завдання для усного туру.

Обговорення теми «Одна державна українська мова в Україні і багатомовність громадян України».

5 б.
ІІІ рівень складності

(для студентів педагогічних училищ і коледжів)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Слова – полова, але вогонь в одежі слова – безсмертна, чудотворна фея, правдива іскра Прометея (І.Франко).




  • Не згасни, свічко Пам’яті.

12 б.

2. Поясніть значення термінів, навівши приклади.
Метафора, інверсія, персоніфікація, анафора, епіфора.

6 б.

3. Поставте подані іменники у формі родового й орудного відмінків.
Радість, молодь, повість, взуття, щастя, мати, любов, сталь, Керч, смерч, гість, комар, гончар, біль, дріб, площа, круча, курча, плащ, яблуня, рідня, обличчя, iм’я, річ, подорож, рукопис.

6 б.

4. Подані слова запишіть у три колонки: разом, окремо, через дефіс.
Честь/честю, геть/чисто, видимо/не/видимо, з/року/віку, до/пізна, не/до/вподоби, на/жаль, з/боку/на/бік, все/одно, на/диво, більш/менш, десь/інде, в/цілому, в/смак, по/латині, с/під/лоба, не/мов/би/то, тим/то, на/совість, що/місяця, по/за/вчора, аби/куди, до/дому.

5 б.
5. Згрупуйте подані слова й запишіть у три колонки: архаїзми, діалектні слова, професіоналізми.
Очіпок, вивірка, каганець, клас, електромережа, струм, хороми, трансформатор, вуйко, напруга, горниця, бараболя, лічильник, урок, поміщик, rаздиня, файний, рубильник, обрізка, файл.

6 б.

6. Визначте національний компонент у значенні українських лінгвокультурем.

^ Верба, калина, рушник, вишиванка, китайка, колядка, щедрівка.

5 б.

7. Визначте, з якого твору наведені нижче слова, хто автор слів і музики. Продовжіть текст з пам’яті.
^ Боже Великий Єдиний,

Нам Україну храни.
Завдання для усного туру.

Конференція на тему: «В.О.Сухомлинський – мій ідеал».

5 б.
ІV рівень складності

(для студентів неспеціальних факультетів ВНЗ ІV рівня акредитації)

1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Мова росте елементарно, разом з душею народу (І.Франко).

  • Слово – зброя. Як усяку зброю, його треба чистити й доглядати (М.Рильський).

  • Засвіти свічку пам’яті за невинно убієнними.

12 б.
2. Доберіть до запозичених слів українські відповідники. Слова запишіть парами.
Корпорація, електорат, пролонгація, дифірамб, лінгвістика, еволюція, прогрес, ефективний, індустріальний, менеджмент, адаптація, комплект.

5 б.
3. Запишіть слова й речення, знявши риску.
Якби/ж/то, не/мов/би, ніби/то, як/небудь, поки/що, невідь/чим, навряд/чи, іди/ж/бо, аби/який, аби/в/чому, ні/до/кого, не/наче/б/то, все/ж/таки, тільки/що, он/який, отакий/то, що/разу, казна/коли, читай/но.

4 б.

4. Числа передайте словами. Поставте числівники у родовому й орудному відмінках.
2973, 142,5, 1836

5 б.

5. Поясніть походження і значення фразеологізмів. Складіть із ними речення.
Сізіфова праця, прокрустове ложе, титанічна праця, терновий вінок, як зіницю ока.

4 б.

6. Складіть текст реклами вашого навчального закладу. Використайте професійну лексику.

5 б.
7. Складіть мовний автопортрет.

5 б.
^ Завдання для усного туру.

Сформулюйте життєве кредо і професійне самовизначення.

5 б.
V рівень складності

(для студентів філологічних спеціальностей ВНЗ

ІV-V рівнів акредитації)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Мова – одяг нашого менталітету.

  • Голодомор 1932-1933 р.р – геноцид української нації.

  • А суржик сипле звідусюд… Невже не соромно? Не досить? Невже влаштовує мій люд сіріти досі в малоросах?

12 б.
2. Які наслідки занепаду редукованих голосних відбиті в сучасній українській мові? Наведіть приклади (не менше трьох).

4 б.
3. До поданих стійких сполук слів доберіть по одному синоніму-фразеологізму.
З вогню та в полум’я. Всипати перцю. Встати не на ту ногу. Бити на сполох.

3 б.

4. Напишіть про відомі вам наукові версії щодо етимології слова «Україна».

4 б.
5. Подані слова запишіть у такій послідовності: 1) історизми; 2) архаїзми; 3) діалектизми.
Перст, чоло, подушне, глас, льоха, кожух»яка, когут, піїт, вагани, рало, червінець, жалива, печеніги, сапетка, очіпок, ректи, зигзиця, копаниця, жандарм, ланіти, рать

2 б.

6. Напишіть, які зміни в Українському правописі запропоновані у проекті В.В.Німчука, ви підтримуєте. Обґрунтуйте вашу позицію.
7. Розкрийте метафоричність образів крил і коріння. Назвіть стилістичні фігури. Свою думку обґрунтуйте.

5 б.

Свої крила сьогодні віддав за коріння –

За коріння рослини, за порив її непростий.

Своє вміння літати – окрилене вміння –

Я віддав за уміння у землю рости.

Своє вміння витати ген-ген в емпіреях

Я життям оплатив, найдорожче віддав.

Та щоб нині і прісно лиш бути з землею –

За коріння я крила собі обрубав… (Є.Гуцало).

5 б.

Завдання для усного туру.

Конференція на тему «Екологія української мови».

5 б.

Схожі:

Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconІнформація щодо проведення ІV (загальнонаціонального) етапу ХІІІ...
Хііі міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика для учнівської та студентської молоді в Донецькій області
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії
Примітка : Журі II етапу олімпіади розробляє критерії оцінювання запропонованих завдань І відповідно до них визначає рівень навчальних...
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання для І етапу олімпіади з астрономії
Назвіть планети Сонячної системи у правильній послідовності та поділіть на групи.(2бали)
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconІнструменти та матеріали, необхідні для виконання завдання практичного...
Ручка для напилка L120; Ø29 з металевим кільцем Ø ≈22 з отвором під напилок Ø3÷4мм.; L60мм. 2шт
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconПолтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти...
М. В. Остроградського Завдання II етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики для 7 класу
У середині однієї кулі є порожнина. Запропонуйте спосіб, за допомогою якого можна було виявити кулю з порожниною
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconМіністерство освіти І науки україни
Міністерства освіти України від 18 серпня 1998 p. №305. Завдання, що пропонуються для першого (міжшкільного) етапу змагань, подано...
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики 26 грудня 2009 р

Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання для ІІІ етапу ІХ міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Склади (віршами або прозою) байку, персонажами якої були б Снігуронька та Сніговик. Байку запиши (обсяг – 6-8 речень), добери до...
Завдання для ІV (загальнонаціонального) етапу iconЗавдання ІІ (районного) етапу обласної олімпіади з історії рідного краю 2012 – 2013 Н. Р

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка