Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання




Скачати 165.37 Kb.
НазваВідділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання
Дата конвертації08.03.2013
Розмір165.37 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Фізика > Документы
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Роботу виконала

учениці 11 класу

Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст.

Кієнко Тетяна Володимирівна

Керівник:

Мироненко Л.П.

вчитель трудового навчання

2011 рік

ЗМІСТ

І. Історичні відомості…………………………………………………1

1.Сувенір – подарунок на згадку…………………………………….1

2.Міфологічний дракон………………………………………………..1

ІІ. Розробка моделі м’якої іграшки «Дракон з м’ячем»…………..2-16

1.Обгрунтування вибору проекту…………………………………….2

2. Зразки моделей-аналогів та їх опис………………………………3-5

3.Ескіз моделі-пропозиції, опис та зразок. …………………………6 -7

3.1.Готовий вигляд сувеніру………………………………………….6

3.2.Опис зовнішнього вигляду моделі-пропозиції…………………7

4.Розробка технічного проекту………………………………………8-12

4.1.Конструктивна розробка моделі…………………………………8-11

4.2.Специфікація матеріалів та фурнітури…………………………12

4.3.Добір інструментів та пристосувань……………………………12

5.Технологічна послідовність виготовлення сувеніра…………….13-14

5.1.Розкрій виробу…………………………………………………….13

5.2.Пошиття м’якої іграшки…………………………………………13

5.3.Наповнення іграшки ватою………………………………………13

5.4.Виготовлення футбольного м’яча з бісеру…………………….13-14

5.5.Вишивка на іграшці напису «Євро-2012» хрестиком………….14

6.Розрахунок собівартості виготовленого виробу………………….15 -16

ІІІ.Висновки………………………………………………………………17

Бібліографія………………………………………………………………18

Додатки……………………………………………………………………19-29

І. ІСТОРИЧНІ ВІДОМОСТІ

1.Сувенір – подарунок на згадку.

Сувенір – подарунок на згадку або річ, пов’язана зі спогадами. Сувенір на згадку – зазвичай про якусь подію або подорож. З розвитком туризму як внутрішнього, так і іноземного, з’явилося навіть окреме поняття «сувенірна промисловість». Ще у не далекому минулому сувеніри виготовлялися виключно вручну.

Сувенірами часто служать брелки, значки, ручки, офісні подарункові набори, запальнички. Традиційні українські сувеніри – писанки, дерев’яні булави, ляльки, іграшки, рушники, глиняні глечики, куманці.

Прекрасним сувеніром завжди була м’яка іграшка, яку ставили на стіл, завдяки компактному розміру. Відмінною особливістю таких сувенірів є наявність стрічки або прапорця, на який наносять вітальний текст або рекламне гасло.

^ 2. Міфологічний дракон.

Дракон – один із найпереможніших, сильних і щасливих знаків Східного Гороскопу. Він напористий у всьому, боєць та переможець. У дракона широка душа та добре серце. Він завжди в центрі уваги, ним захоплюються, його поважають, до його думки прислухаються. Він завжди хоче бути лідером у всьому.

Дракон символізує собою випробування, які потрібно пройти, щоб отримати скарб. Міфологічні образи драконів можна побачити в архітектурі та скульптурі, які створюються спеціально, щоб зацікавити туристів.

Дракон дуже любить подорожувати. Тож я пропоную, щоб, виготовлена мною м’яка іграшка «Дракон з футбольним м’ячем», здійснила подорож не лише по Україні, а й в інші країни. 2012 рік – рік Дракона. Тож хай він буде переможним для нашої команди. Хай цей сувенір принесе їм удачу.

ІІ. РОЗРОБКА МОДЕЛІ М’ЯКОЇ ІГРАШКИ-СУВЕНІРА

^ «ДРАКОН З ФУТБОЛЬНИМ М’ЯЧЕМ»

1.ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ ПРОЕКТУ

Об’єкт проектування: м’яка іграшка-сувенір «Дракон з м’ячем»

Вимоги до моделі: функціональність, естетичний вигляд, привабливість.

^ Матеріально-технічне забезпечення проекту:

Види матеріалів: тканина, бісер, ґудзики, нитки, м’ячик, вата;

голки, ножиці;

література з технології виготовлення виробу;

техніко-технологічна документація;

інструкції з техніки безпеки.

^ Поставлені завдання:

Конструктивні: функціональність виробу;

зручність при експлуатації.

Технологічні: стандартність технології і вибір устаткування;

складність і об’єм виконаних робіт .

Екологічні: використання екологічно чистих матеріалів;

можливість використання відходів виробництва.

Естетичні: оригінальність;

декоративність;

привабливість.

^ 2.ЗРАЗКИ МОДЕЛЕЙ-АНАЛОГІВ ТА ЇХ ОПИС

2.1.Опис моделей-аналогів

1.Модель №1

М’яка іграшка «Дракон з крилами».

Західний дракон, скульптура якого є в Любляні (Словенія). Іграшка символізує доброго дракона, що видно по кольору та виразу очей. Крила дракона схожі на руки. Виготовляється із м’якої тканини трьох кольорів: зеленого, жовтого та червоного.

^ 2.Модель №2.

М’яка іграшка «Червоний дракон».

У міфології червоні дракони наділені розумом і можуть перетворюватися на людей. Дракон стоїть на задніх лапах, простягнувши передні до людей. Цей жест говорить «Я прийшов до вас з добрими намірами». Іграшка виготовляється із м’якої тканини червоного кольору різних відтінків.

^ 3.Модель №3.

Картина «Дракон з шаром»

Червоно-золотистий дракон з сяючим шаром, який символізує землю.

2.2. Моделі-аналоги

Модель № 1

Модель №2 Модель №3

^ 2.3.Аналіз моделей-аналогів.

В результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити такий висновок: усі моделі відповідають своєму призначенню. Крім того вони достатньо прості з точки технології виготовлення.

Усі моделі-аналоги мають естетичний вигляд, оригінальні щодо дизайну і можуть використовуватися для подальшого проектування.

Основою для створення моделі-пропозиції стали наступні елементи моделей-аналогів: дракон, який стоїть на задніх лапах (модель 2); крила зеленого дракона (модель 1); шар, який можна зробити у вигляді футбольного м’яча з бісеру (модель 3).

Так, як м’які іграшки в моді дуже давно і коштують дуже дорого, зробити самій її набагато вигідніше.

Завершальним елементом цього дослідження є розробка моделі-пропозиції.

^ 3.ЕСКІЗ МОДЕЛІ-ПРОПОЗИЦІЇ, ОПИС ТА ЗРАЗОК.

3.1.Зразок моделі-пропозиції.

3.2.Опис зовнішнього вигляду моделі-пропозиції.

М’яка іграшка «Дракон з футбольним м’ячем» рекомендується як сувенір «Євро – 2012». Сувенір символізує рік Дракона, м’яч забарвлений в жовто-блакитні кольори, що символізують український прапор. Футбольний м’яч виготовлений з бісеру, який прикріплений до пластиліну та покритий безбарвним лаком. На м’ячі зображено Герб України. Як і всі м’які сувеніри іграшка має рекламний напис «Євро – 2012», який виконаний швом «косий хрестик» голубими нитками.

^ Рекомендована тканина.

Основна – тканина ворсового переплетення, оксамит чи велюр двох контрастних кольорів: чорного та жовтого;

додаткова – біла.

Особливість виробу полягає в тому, що він поєднує різні техніки виготовлення:

1.Пошиття м’якої іграшки ручними стібками «за голку».

2.Виготовлення футбольного м’яча на основі Буковинської техніки прикрашання бісером: приклеюванням його до відповідної основи, створюючи узор.

3.Вишивка емблеми швом «косий хрестик».

^ 4.2.Специфікація матеріалів та фурнітури.

Назва матеріалу

Призначення

Одиниці

вимірю-

вання

Витрати

матеріалу

Оксамит чорного кольору

Основні частини м’якої іграшки

м

0,25

Штучний шовк

жовтого кольору

Додаткові частини м’якої іграшки

м

0,20

Вата

Для наповнення іграшки

гр

100

Флізелін

Грива і крила

м

0,10

Нитки муліне

голубого кольору

Емблема

мот.

0,5

Бісер голубого кольору

М’яч

гр.

30

Бісер жовтого кольору

М’яч

гр.

20

Бісер чорного кольору

Луска

гр.

10

Нитки чорні

Для зшивання деталей

кот.

0,5

Тенісний м’ячик

М’яч

шт.

1

Гудзики

Очі

шт.

2

^ 4.3.Добір інструментів та пристосувань.

1.Ножиці для розкроювання виробу та обрізання ниток.

2.Голка ручна №3 для зшивання виробу.

3.Голка з великим вушком для вишивання.

4.Голка бісерна для вишивки бісером.

5.Наперсток для виконання ручних робіт.

6.Праска для виконання прасувальних робіт.

7.Сантиметрова стрічка для виготовлення викрійок.

8.Лінійка для виготовлення викрійок.

9.Олівець для виготовлення викрійок.

10.Шпильки для прикріплення викрійок.

11.Прасувальна дошка для прасувальних робіт.

^ 5.ТЕХНОЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ СУВЕНІРА

5.1.Розкрій м’якої іграшки «Дракон».

Під час розкроювання всі деталі іграшки повинні розкладатися по нитці основи. Розкрій починаємо з більших деталей.

^ 5.2.Пошиття м’якої іграшки.

1.Пошиття ніг

2.Пошиття рук.

3.З’єднання вставок з боковими частинами.

4.З’єднання бокових частин з животиком.

5.Пошиття хвоста

6.З’єднання хвоста з основною частиною.

7.Пошиття голови.

8.З’єднання голови з тулубом.

9.З’єднання передніх та задніх лап з тулубом.

10.З’єднання гриви з тулубом.

11.Пришивання крил.

^ 5.3.Наповнення іграшки ватою.

5.4.Виготовлення футбольного м’яча з бісеру.

1.Бісер під час роботи пересипте в широкі з низькими бортами мисочки або маленькі блюдечка. Щоб намистинки не скочувались, не бились об стіл, застеліть скатерку, лляну серветку або одноколірну тканину з неслизькою поверхнею.

2.^ Методичні поради: довготривала робота з бісером викликає напруження очей і швидку втому. Для профілактики рекомендую кожні 15-20 хв робити перерви, слухати тиху музику (музикотерапія допомагає швидко набратися сил і продовжити роботу в попередньому темпі), а також виконувати вправи.

Вправа 1.Зігрівання долонями. Закрийте очі, прикладіть злегка зігнуті долоні, не торкаючись до них. Уявіть собі, що тепло сконцентрувалося в центрі долоні, 30-60 с «направляйте» його в очі.

Вправа 2. «Вісімка». Спочатку подивіться вгору-вниз, потім вправо-вліво і, нарешті,- по горизонтальній «вісімці»: зліва направо і справа наліво. Повторити 5-10 разів кожну фігуру.

3.^ Технологічний етап. Спочатку обліплюємо тенісний м’ячик пластиліном, потім розграфлюємо його у вигляді футбольного м’яча, малюємо герб, прикріплуємо бісер до пластиліну по малюнку, покриваємо його безбарвним лаком, прикріплюємо м’яч до лап дракона.

^ 5.5.Вишивання напису «Євро – 2012» хрестиковими швами.

1.Пришивання канви до іграшки.

2.Вишивання напису на канві.

3.Витягування ниток канви.

^ 5.6.Оздоблення іграшки.

Для виконання оздоблення використовується бісер.

При виконанні всіх технологічних операцій необхідно дотримуватись правил безпечної праці з гострими і ріжучими інструментами та при роботі з праскою.

Бажано, щоб світло було природнім .

^ 6.РОЗРАХУНОК СОБІВАРТОСТІ ВИГОТОВЛЕНОГО ВИРОБУ.

Для визначення собівартості сувеніру необхідно зробити розрахунок витрат.

6.1.Розрахунок витрат матеріалів.

^ Назва матеріалу

Ціна одиниці

вимірювання, грн

Витрати

матеріалів

Вартість

витрат, грн

Оксамит чорного кольору

60 грн за м

0,25 м

15 грн.

Штучний шовк

жовтого кольору

40 грн за м

0,20 м

8 грн

Вата

2,50 за 100 гр

100 гр

2,50 грн.

Флізелін

5 грн за м

0,10 м

0,50 грн.

Нитки шерстяні

голубого кольору

2 грн за 1 моток

0,5 мотка

1 грн.

Бісер голубого кольору

0,75 грн. за 1 уп.

3 упаковки

2,25 грн.

Бісер жовтого кольору

0,75 грн. за 1 уп.

2 упаковки

1,50 грн.

Бісер чорного кольору

0,75 грн. за 1 уп.

1 упаковка

0,75 грн.

Нитки чорні

1,50 грн за бобіну

0,5 бобіни

0,75 грн.

Гудзики

0,50 грн. за шт.

2 штуки

1 грн.

Тенісний м’ячик

0,50 грн. за шт.

1 шт.

0,50 грн.

Разом: 33.75 грн

^ 6.2.Розрахунок оплати праці.

На підставі, що плата працівнику 3 розряду складає 1 грн. за годину:

15 годин потрібно для виготовлення сувеніра, тому

Роп=15 грн.

^ 6.3.Вартість витрат на електроенергію.

Тривалість прасування – 10 хв.

Ціна за 1 кВт/год електроенергії складає 18 коп

Це=0,18 * Е , де

Це – вартість спожитої електроенергії;

0,18 – вартість тарифу на електроенергію (грн./кВт)

Е=Р * t, де

Е – спожита електроенергія (кВт/год)

Р – потужність споживача електроенергії (Вт)

t – тривалість роботи споживача електроенергії (год)

Р=1,8 кВт

t=0,2 год

Е=1,8 * 0,2=0,36 кВт/год

Це= 0,18 * 0,36 = 0,0648 грн

^ 6.4.Визначення амортизаційних відрахувань на інструменти та

обладнання.

Час користування інструментами та обладнанням є відносно незначним, тому амортизаційні відрахування можна не враховувати. Використовувала шкільне і домашнє обладнання.

^ 6.5.Визначення загальної собівартості виготовлення виробу.

С=Цм+Роп+Ве

С=33,75 + 15 + 0,06= 49 грн.

6.6.Маркетингове дослідження.

Я провела маркетингову роботу, відвідавши декілька крамниць та ринок. Поставила перед собою завдання: переглянути подібні до моєї м’які іграшки, звернути увагу на якість виготовлення, ціну та попит покупців. Ціна м’яких іграшок коливалась від 30 до 60 грн. Аналізуючи ціни та якість виробів, я вирішила, що ціна мого сувеніру середнього рівня, а вигляд досить привабливий. Отже, такі сувеніри повинні з задоволенням купляти туристи.

ІІІ. ВИСНОВКИ

Я поставила за мету виготовити сувенір «Євро – 2012» у вигляді м’якої іграшки «Дракон з футбольним м’ячем». 2012 рік – рік Дракона, а чемпіонат Європи по футболу буде проходити в Україні, тому футбольний м’яч я відобразила в жовто-блакитних кольорах, які символізують державний прапор. На м’ячі також є зображення герба.

Створення творчого проекту було розроблено по стадіях проектування виробу: технічне завдання; технічна пропозиція; ескізний проект; розробка технічного проекту; розрахунок собівартості моделі-пропозиції.

Технічне завдання сувеніра – це краса, оригінальність і практичність.

Технічна пропозиція складає технічні і техніко-економічні обумовлення цілеспрямованості розробки документації на основі аналізу технічного завдання і різних варіантів виробу. Проаналізувавши моделі-аналоги, можна сказати, що вони відповідають призначенню, естетичні й оригінальні.

Для виготовлення сувеніру виготовлено примірник виробу; нормовано витрати матеріалів; складено опис та аналіз виробу, що проектується; розроблені розрахунки собівартості моделі-пропозиції; подана технологічна послідовність виготовлення сувеніру.

Розроблений проект допоміг мені створити оригінальний виріб. Який служитиме як сувенір.

На мою думку виконана модель відповідає естетичним, економічним, функціональним, конструкторським вимогам.

БІБЛІОГРАФІЯ

1.Антонович Є.А. Декоративно-прикладне мистецтво.- Львів.: Світ, 1993.-

273 с.

2.Гура Л.П. Прикрась свій дім.- Київ.: Техніка, 1988. – 304 с.

3.Литвинець Є.М. Українське народне мистецтво.- Київ.: Вища школа,2004.

4.Молотобарова О.С. Гурток виготовлення іграшок-сувенірів.-Москва.:

Просвіта, 1990.- 176 с.

5.Назарова К.Н. Російський сувенір.-Москва.: Просвіта, 1973.

6.Перевертень Г.І. Вироби із текстильних матеріалів.- Москва.: Просвіта,

1990.- 160 с.

7.Цибульова Г.К. Ручне вишивання.- Київ.: Техніка, 1982.-53 с.

5.Трудове навчання.-№3, 2008.-1-5 с.

6.Трудова підготовка в закладах освіти.-№5-6, 2007.-13-15 с.

Додаток 1.

Пошиття м’якої іграшки-сувеніра «Дракон»

Розкладання викрійок на тканині та їх обведення

Розкрій виробу

Пошиття виробу

Наповнення іграшки ватою

Пришивання крил

Пришивання очей

Додаток 2.

Виготовлення футбольного м’яча з бісеру.

Додаток 3.

Вишивання емблеми «Євро-2012» швом «косий хрестик».

Додаток 4.

Оздоблення виробу.

Схожі:

Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconВідділ освіти Балтської райдержадміністрації районний методичний...
«Забезпечення конкурентоспроможних освітніх послуг шляхом запровадження системно – цільового підходу в управління сучасними загальноосвітніми...
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconВідділ освіти Віньковецької райдержадміністрації Районний методичний...
Відоме та невідоме: посібник для вчителів та учнів основної школи загальноосвітніх навчальних закладів. – 2009. – 30с
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconПроблема
Квітневська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, 10 клас, с. Квітневе Науковий керівник: Немирович Тетяна Миколаївна, вчитель української...
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconНауковий керівник: Якимчук Людмила Володимирівна – вчитель математики...
Квітневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Білогірської районної ради Хмельницької області
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання icon1 Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Миронівської...
Вул. Леніна, 24, с. Пустовіти Миронівського району Київської області, телефон 44-3-40
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconПро сутність людського життя в творчості
Квітневська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, 11 клас, с. Квітневе Науковий керівник: Немирович Тетяна Миколаївна, вчитель української...
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconПастирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смілянської районної...
Керівник: Степаненко Олена Іванівна, вчитель початкових класів Пастирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconМагдалинівська районна державна адміністрація Відділ освіти Районний...
Складання опорних схем за текстом підручника – один з найефективніших методів формування географічної освіти
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconДячук В. В. Михалюк О. І. Мисюк І. В
Медвідь П. М. старший вчитель, вчитель трудового навчання Хорошівської зош І-ІІІ ступенів
Відділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Пустовітська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Роботу виконала учениці 11 класу Пустовітської ЗОШ І-ІІІ ст. Кієнко Тетяна Володимирівна Керівник: Мироненко Л. П. вчитель трудового навчання iconВідділ освіти Віньковецької райдержадміністрації Інформаційно-методичний...
Автор: В. Д. Нагорна, учитель початкових класів Пилипо-Олександрівської зош І-ІІІ ступенів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка