Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень




Скачати 91.85 Kb.
НазваПрограма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень
Дата конвертації01.04.2013
Розмір91.85 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Географія > Документы
ПРОГРАМА РАЦІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА УЧНІВСЬКО-СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

МІКРОКЛІМАТИЧНИЙ КАЛЕНДАР НАВЧАЛЬНИХ ПРИМІЩЕНЬ

(Допустимі параметри мікроклімату навчальних приміщень

для різних кліматичних районів за даними О.І. Кореневської)


Показники повітря

Зима

Весна

Осінь

Кліматичні райони

Холодні

Помірні

Жаркі

Помірні

Жаркі

Помірні

Жаркі

Темпера-тура, С

16-21

17-22

18-23

17-23

23-26

15-23

24-28

Вологість, %

25-60

25-60

25-60

Швидкість руху, м/с

До 0,3

До 1,0

До 1,0


^
ОСВІТЛЮВАЛЬНИЙ КАЛЕНДАР ДЛЯ ПОМІРНИХ ШИРОТ



Перше півріччя навчального року

Друге півріччя навчального року

Місяць

Дні

Час вмикання штучного освітлення

Місяць

Дні

Час вмикання штучного освітлення

Вересень

1-10

11-20

21-30

17.00

16.30

16.00

Січень

1-10

11-20

21-30

14.00

14.15

14.30

Жовтень

1-10

11-20

21-31

15.30

15.00

14.30

Лютий

1-10

11-20

21-29

15.00

15.15

15.30

Листопад

1-10

11-20

21-30

14.15

14.00

13.45

Березень

1-10

11-20

21-30

15.45

16.00

16.30

Грудень

1-10

11-20

21-31

13.45

13.45

13.30

Квітень

1-10

11-20

21-30

17.00

17.15

17.30

Травень

1-10

11-20

21-31

18.00

18.00

19.00


^ ПРОГРАМА РАЦІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОВІТРЯНОГО РЕЖИМУ

НАВЧАЛЬНИХ ПРИМІЩЕНЬ
Встановлено, що через дверні та віконні щілини в класах змінюється всього 1-0,5 об’єму повітря за 1 годину. Отже, повітря класу може бути замінене або за допомогою примусової припливної вентиляції, або завдяки провітрюванню.

Тому протягом навчального дня класні кімнати необхідно регулярно провітрювати, передусім весною та восени. При температурі зовнішнього повітря вище 0С в класах повинні бути постійно відкритими 1-2 фрамуги або кватирки, при температурі зовнішнього вище 15С − можна відкривати й вікна.

Кожну перерву повинно проводитися наскрізне (протягове) провітрювання, для чого відкривають всі вікна класу та двері. Ефективність провітрювання залежить від його тривалості, що, у свою чергу, визначається температурою зовнішнього повітря. При температурі нижче –5С його тривалість може бути не більше 3 хвилин, при температурі від +5 до –5 − може тривати 3-7 хвилин, при більш високих температурах повітря тривалість провітрювання повинна складати понад 10 хвилин. Протягом великої перерви та перерв між навчальними змінами у школі час провітрювання можна збільшувати в 3 рази – до 30 хвилин.

^ ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РАЦІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОВСЯКДЕННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКО-СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Гігієнічна організація сну

Відсутність задоволення вікової потреби у сні, внаслідок скорочення його тривалості, створює умови для розвитку нервово-психічних та соматичних захворювань, а у дітей і підлітків може порушувати надходження в кров гормону росту, що може негативно впливати на їх розвиток. Отже, реалізація освітніх перспектив кожного учня неможливі без дотримання режиму сну, тобто при недосипанні страждає саме та стадія сну, від якої залежать здібності до навчання та його успішність − питома вага швидкого сну.

Сучасна наука про природу сну підтверджує існування 2 фаз – “повільного” та “швидкого” сну, найвища частка “повільного” сну в перші 4 години після засипання та наростання “швидкого” сну з другої половину періоду сну до ранішніх годин. Повільна фаза сну є відновлювальною, тому її дефіциту відводять центральну роль серед причин психічних розладів. Для організму, що росте, важливою є функція “повільного” сну, оскільки на цій стадії збільшується екскреція гормону росту. Вона сягає максимуму між 1 и 2 годинами після засипання. Коли час засипання значно зсувається у часовому діапазоні, екскреція гормону зросту затримується до наступного циклу. Крім того, вчені встановили наявність зв’язку між питомою вагою “швидкого” сну (стадія швидких рухів очей) та успішністю навчання. Тому під час іспитів, перед контрольними роботами показано збільшувати свою звичайну тривалість сну (хоча б на 1 годину), тому що напружена розумова діяльність потребує збільшення епізодів “швидкого” сну, а питома вага цієї стадії пропорційна загальній тривалості сну.
^ Подолання проблем із засипанням (як вже існуючих, так і в майбутньому)

Людині необхідно дотримуватися 3 умов:

перша умова: слід лягати спати в один і той же час;

друга умова: після 1800 потрібно обмежувати емоційні та рухові види діяльності;

третя умова: необхідно сформувати власні корисні звички-ритуали, виконання яких сприяє засинанню за механізмом умовного рефлексу (вечірній душ або ванна, прогулянка, читання тощо).

Таким чином, особисті підготовка до сну є вирішальним чинником, що забезпечує засипання та повноцінний відпочинок.

Інтенсивна розумова робота призводить до надмірного збудження нервової системи.

Тому за годину до сну доцільно прогулятися на свіжому повітрі (а не дивитися телевізор) та прийняти теплу ванну.

Лягаючи в ліжко потрібно намагатися не думати про те, що турбувало вдень.

Спати найкраще без одягу або у вільній білизні з льону або бавовни.

Не можна під час сну накриватися ковдрою з головою.

Найкраще положення під час сну – на правому боці.

Дуже корисно мити перед сном обличчя, руки, ноги, однак, не холодною водою, оскільки вона збуджує.

Багато пухових подушок та перин не дають відпочинку і бадьорості. Більш гігієнічними вважаються доволі жорсткі ліжка із пружинним або поролоновим матрацом на жорсткій основі. Від звички спати на 2-3 подушках слід відмовитися, оскільки високе узголів’я погіршує кровообіг хребтової та шийної артерій, які забезпечують кровопостачання головного мозку.

Вечеря не повинна бути занадто пізньою (не пізніше, ніж за 1 годину до сну), не є корисним також і пиття великої кількості рідини на ніч.

Теплі ножні ванни не тільки очищують шкіру, але й зменшують втому, сприяючи швидкому засинанню.
^ Гігієнічна організація харчування

Раціональний режим харчування передбачає, щоб проміжки між прийомами їжі становили не менше, ніж 3 години, і не більше, ніж 4-4,5 години.

Раціональною є 4-5–разова кратність прийому їжі в залежності від віку.

Протягом дня, тобто вдома та у школі, режим харчування повинен включати сніданок в 700-730, гарячий сніданок в школі на 2 або 3 перерві, обід − в 1300-1330, підвечірок − між 1630 та 1700, вечерю − о 1900-1930.

Для забезпечення розумової діяльності шкільне харчування повинно покривати більшу частину добових витрат енергії. Його енергетична цінність має розподілятися наступним чином: 20% – на сніданок, 35% − на обід, 10% − на підвечірок, 35% − на вечерю.


^ Гігієнічна організація розумової праці
Раціональний режим розумової праці: будується на основі урахування індивідуальних особливостей біоритмів. Так званим “совам” (особам із нічним типом працездатності) краще працювати ввечері, в екстрених випадках - вночі, так званим “жайворонкам” - вранці.

Для збереження високої продуктивності розумової праці необхідно дотримуватися чергування 5 – 10-ти хвилинних перерв для відпочинку після кожної 1-1,5 годин розумової праці.

Мікропаузи в роботі є фізіологічно необхідними для відновлення ритму трудової та розумової діяльності, натомість трудова діяльність без них знижує працездатність в 2–2,5 рази.
^ Організація записів: мати “під рукою” папір, олівець, ручку – це викликає “апетит“ до записів, “потяг“ до них.
Техніка запису: записувати основні думки, щоб одразу знайти ключові моменти: виділити окремі думки, починаючи кожну фразу з окремої строки; залишати поля; підкреслювати основну думку або ключове слово; виписки з книжок краще робити не в кінці та не в процесі читання, а по закінченні розділу або глави (запис в процесі читання порушує хід думок, зменшує цікавість до матеріалу, втомлює тощо).
^ Техніка конспектування: конспектувати необхідно лише важкі частини текстів. Конспекти необхідно класифікувати за темою.
Техніка читання: читати про себе, економлячи час та сили (рівень втоми є значно меншим). Незрозумілі місця потрібно перечитувати повторно, користуючись інколи словником або енциклопедією.

^ Гігієна читання: читати сидячи, у зручній позі за столом. Нічого лишнього, крім словника, паперу, інших канцелярських товарів не повинно бути на столі. При настанні втоми слід переривати роботу приблизно на 5 хвилин. Шкідливо читати під час їжі або їсти під час читання.
Раціональна швидкість читання: читання белетристики може здійснюватися із швидкістю 5-6 слів за секунду; спеціальні, важкі та серйозні навчальні тексти – не більше 3 слів за секунду; “штурм” нових та складних текстів – приблизно 1,5 слова за секунду.
Надзвичайно важливо дотримуватися принципу психологічного тренажу, тобто працювати і тоді, коли “немає настрою для роботи”, щоб напрацювати автоматизм “робочої обстановки”: поступово її створення буде стимулювати підвищення працездатності.

Схожі:

Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень icon“ Принципи раціональної організації виробничого процесу
Об'єктом дослідження є принцип раціональної організації виробничого процесу та адаптації підприємства до змін зовнішнього середовища...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу І оснащення...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу І оснащення...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconТехнологій навчання загальноосвітніх
Закону України „Про загальну середню освіту” з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу І оснащення навчального...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро затвердження Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних...
Закону України "Про загальну середню освіту" (651-14), з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу й оснащення...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро затвердження Положення про Всеукраїнський біологічний форум учнівської...
Закону України "Про позашкільну освіту" та підпункту 14 пункту 4 Положення про Міністерство освіти І науки, молоді та спорту України,...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової...
України 09. 12. 2010 за №1237/18532 та особливостей організації навчально-виховного процесу, передбачених у листі Міністерства освіти...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconОбласна конференція Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді
Чернівців відбулася обласна конференції Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді „Моя Батьківщина – Україна”
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconМетодичні рекомендації з організації харчування учнів у загальноосвітніх...
Необхідно враховувати низку загальних вимог до типу закладів ресторанного господарства, їх приміщень, оснащення, характеру організації...
Програма раціональної організації навчального середовища учнівсько-студентської молоді мікрокліматичний календар навчальних приміщень iconПро посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка