Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка




Скачати 353.68 Kb.
НазваУрок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка
Сторінка1/5
Дата конвертації07.01.2014
Розмір353.68 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Географія > Урок
  1   2   3   4   5

УРОК № 30
Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.

Ціль: сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, площу і форму материка; поглибити систему знань учнів про відкриття і дослідження Південної Америки; удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка; виховувати зацікавленість до вивчення курсу географії материків.

Обладнання: фізична карта Південної Америки, портрети дослідників материка, атласи, контурні карти, підручник, фрагмент фільму «Бразилия в ритме самбо. Амазония.».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент ………………………………………… .

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів ……………... .

  3. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів .. .

  4. Вивчення нового матеріалу ...……………………………………...... Закріплення нових знань і умінь учнів ………………...… .

  5. Підсумок уроку ………………………………………………………….... .

  6. Домашнє завдання …………………………………………………... .



^

Хід уроку




ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ





  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда з питань і завдань


1. Назвіть материки, що ви вивчали. Покажіть їх на карті.

2. За яким планом вивчають материк?

3. За яким планом вивчають географічне положення материка?

4. Чому дуже важливо знати географічне положення материка?

5. Що вам відомо про відкриття Америки з курсу географії 6 класу?


  1. ^ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Використання прийому «Квітка».

На дошці намальована квітка, в центрі якої записане слово «Південна Америка». Потрібно додати пелюстки, які б давали характеристику материка. (Дощі, найбільша повноводна річка, карнавал, найдовші гори Анди, найбільша змія – анаконда, найменша пташка – колібрі та ін.).

^ Розповідь учителя.

Колись ці землі з легкої руки Америго Віспуччі одержали назву «Новий світ», колись у джунглях цього материка заблудилися герої книги Жуля Верна «Діти капітана Гранта», а наші сучасні уявлення про цю частину світу нерозривно зв'язані зі словами «футбол», «карнавал», «танго». Як ви вже здогадалися, мова йде про материк Південна Америка. Яскрава природа материка, традиції його жителів зацікавлять кожного, тому на сьогоднішньому уроці ми починаємо докладне знайомство з ними. До вашої уваги фрагмент фільму про Південну Америку «Бразилия в ритме самбо. Амазония.»


  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
^

Практична робота


За допомогою атласу самостійно складіть за планом характеристику географічного положення Південної Америки, при цьому:

1. Визначите координати крайніх точок материка. (Північна – мис Гальінас, 120 пн. ш. і 720 з.д. Південна – мис Фроуерд, 540 пд. ш. і 710 з.д. Західна – мис Паріньяс, 50 пд.ш. і 820 з.д. Східна – мис Кабу-Бранку, 70 пд.ш. 34 0 з. д.).

2. Нанесіть на контурну карту назви географічних об'єктів, відзначених під час складання характеристики географічного положення.

^ Розповідь учителя.

Особливості географічного положення Південної Америки наступні: материк цілком лежить у Західній півкулі; екватор перетинає материк на півночі; найближчий заселений материк – Північна Америка, з'єднана з Південною Америкою вузьким панамським перешийком.

Площа території Південної Америки досить велика – 18,2 млн км2. Довжина Південної Америки сама довга: приблизно з півночі на південь (7000 км), довжина з заходу на схід складає 5000 км. Берегова лінія розчленована слабко, за винятком південно-західного узбережжя. Південніше материка розташований архіпелаг Вогненна земля.

Питання.

Чи можете ви пояснити, чому цей архіпелаг має таку назву? (Першими європейцями, що побачили архіпелаг, були учасники експедиції Магеллана. Тубільці Вогненної Землі не вміли видобувати вогонь, тому увесь час підтримували багаття, що і бачив Магеллан.)

^ Розповідь учителя.

На сході материка розташована затока Ла-Плата, на півночі – Карибське море і Великі Антильські острови, від Антарктиди відокремлює протока Дрейка. звідки ці назви? Ла-Плата переводиться з іспанської як «срібна ріка», Карибське море одержало назву від назви місцевих жителів – карибів, Антильські острови розташовані навпроти («проти» з грецької – «анти») материка. Нарешті, англієць Френсіс Дрейк першим проплив по самій широкій протоці планети (900-950 м) у 1578 р.

Як була відкрита Південна Америка? Вам відомо, як високо (іноді на вагу золота) цінувалися в середньовічній Європі індійські пряності – перець, кориця, гвоздика, мускатний горіх. Сухопутні шляхи були блоковані арабами, що мали від своєї монополії на торгівлю з Азією величезний прибуток. Тому європейці були змушені шукати морські шляхи в Індію.

Христофор Колумб вірив у кулястість Землі, тому вирішив направитися в Індію в зворотному напрямку – через Атлантичний океан. Колумб так і не довідався про те, що відкриті їм землі – не Індія. Офіційною датою відкриття Америки вважається 12 жовтня 1492 р. – у ту п'ятницю виснажені моряки першої експедиції побачили один з Багамських островів, Гуанахани для індіанців, Сальвадор для європейців. Берегів Південної Америки досягла третя експедиція Колумба в 1498 р.

Чому ж відкриті Колумбом землі одержали ім'я Віспуччі? Справа в тім, що саме Америго Віспуччі, досліджувавши в 1501-1502 р. східний берег від 5025´ до 250 пд.ш., довів, що ця земля – материк, і описав його природу. Тому лотаринзький картограф Мартін Вальдземюллер у 1507 р. назвав цей материк його ім'ям, а потім ця назва поширилася на обидва західних материка.

Як відбувалася колонізація материку європейцями, які лиха це принесло аборигенам, ви докладніше довідаєтеся в наступному класі на уроках всесвітньої історії. Ми ж зупинимося на наукових дослідженнях Південної Америки.

Першими вченими-дослідниками Південної Америки в 1735-1743 р. стали французькі учасники Екваторіальної експедиції. На рубежі XVIII-XIX ст. материк досліджував видатний німецький вчений Олександр Гумбольдт (разом із французьким ученим де Бопланом). Гумбольдт опублікував результати своїх досліджень у 30-томной книзі «Подорож у рівноденні області Нового Світу». Велике значення мала ботаніко-агрономічна експедиція Миколи Івановича Вавилова, під час якої (1932-1933) були встановлені древні вогнища формування культурних рослин на території Південної Америки.


  1. ^ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Прийом «Вірю – не вірю». З заплющеними очима учні повинні піднімати руку при згоді з твердженням, або навпаки. Всі відповіді після відкриття очей коментуються.

        1. Південна Америка – найвологішій материк. (Вірю)

        2. Материк лежить в східній півкулі. (Не вірю)

        3. На материку знаходяться найдовша гірська система (Вірю)

        4. На материку розташована найповноводніша річка світу (Вірю)

        5. Значний внесок у дослідження материка зробив

О. Гумбольдт, М. Вавілов. (Вірю)

6. Екватор перетинає південну частину материка (Не вірю)

  1. ^ ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

Прийом «Мікрофон» - учні відповідають на питання «Що відбувалося на сьогоднішньому уроці? Чому це відбувалося? Які вправи хотілось би ще повторити в своїй діяльності неодноразово», передаючи уявний мікрофон.

^

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Проробити відповідний текст у підручнику, працювати з географічною номенклатурою вивченою на уроці.

2. Підготувати звіт учасників експедиції Х.Колумба.

УРОК № 31
Тема. Геологічна будова. Основні форми рельєфу Південної Америки. Закономірності поширення родовищ корисних копалин.

Ціль: сформувати в учнів поняття про розташування форм рельєфу і родовищ корисних копалин на території Південної Америки; націлити учнів на пошук визначених закономірностей у розташуванні форм рельєфу і родовищ корисних копалин; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу; виховувати зацікавленість до вивчення курсу географії материків

Обладнання: фізична карта Південної Америки, , атласи, підручники, контурні карти, навчальний фільм «Формування складчастих гір».

Тип уроку: комбінований

Структура уроку:

  1. Організаційний момент ………………………………………… .

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів ……………....

  3. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів .. .

  4. Вивчення нового матеріалу ...……………………………………

  5. Закріплення нових знань і умінь учнів ...……………........

  6. Підсумок уроку …………………………………………………………...

  7. Домашнє завдання …………………………………………………...



  1   2   3   4   5

Схожі:

Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconПівнічна америка. Загальні відомості. Своєрідність природи материка,...
Ртами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою,...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок географії 7 клас Тема: «Африка. Географічне положення. Історія дослідження.»
Африки, типовими планами характеристики материків, географічного положення материка
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок географії 7 клас Тема: «Африка. Географічне положення. Історія дослідження.»
Африки, типовими планами характеристики материків, географічного положення материка
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок Африка. Особливості географічного положення. Дослідження та...
Урок Африка. Особливості географічного положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № Визначення географічних координат...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок географії у 7 класі. Тема уроку
Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconТема. Складання комплексної характеристики однієї з річок материка...
Мета. Скласти комплексну характеристику однієї з річок материка Північна Америка за типовим планом, вивчити логічну послідовність...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок №3 Тема: Океанія: географічне положення, острови, населення
Мета: формувати в учнів уявлення про географічне положення, особливості господарства та способу життя населення Океанії; поглиблювати...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка icon"Австралія и Південна Америка (укр.)"

Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconУрок географії 7 клас Тема: «Особливості географічного положення...
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, електронний атлас для курсу «Географія материків І океанів», комп’ютерна презентація...
Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка iconРезультати тематичного оцінювання з теми південна америка
Маска результатів: "1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10 + 11 + 12 + 13 + 14 15 + 16 + 17 + 18 19 + 20 + 21 22 "
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка