Скачати 74.6 Kb.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Урок географії 7 клас Тема: «Африка. Географічне положення. Історія дослідження.» О.В.Довгань вчитель географії Октябрський НВК №1 «Школа – гімназія» ![]() 2011рік Мета:
^ вивчення нового матеріалу Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, комп’ютерна презентація «Африка. Географічне положення. Історія дослідження», атласи, підручники, зошит для практичний робіт. ^ Організаційний момент Девіз уроку: «Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся» Китайська мудрість - Поясніть, як ви розумієте цей вислів? ^ Бліцопитування.
^ Ми закінчили з вами вивчати тему «Океани», та починаємо вивчати великий розділ про материки. А самим першим буде …(перегляд відеоролику) ^ Материк, який ви вивчатимете першим,— Африка. Чому саме Африка? Можливо, тому, що це материк, про існування якого європейці дізналися першими. А можливо, і тому, що Африка й досі вабить своєю нерозгаданістю. ^ ( робота виконується разом з показом презентації) 1.Походження назви материка ( слайд 2) Спочатку словом “афри” населення давнього Карфагену називали людей, які існували неподалеку від міста. Цю назву зазвичай відносять до фінікійського “afar”, що означає “ пил ”. Коли Карфаген став римською частиною , римляни зберегли цю назву, тільки додали до неї суфікс “-са”, що означає “країна” або “край”. Пізніше Африкою стали називати і всі відомі регіони цього континенту, а потім і сам континент. 2. Діти, у вас на партах лежить план вивчення материка. Ознайомимося з ним. Кожен материк вивчають за таким планом:(слайд 3)
( Учні записують пункти типового плану, а також розмірковують і дають відповідь на питання «Чому вивчення материка розпочинається з його географічного положення та дослідження і освоєння?». Вчитель відзначає найбільш вдалі відповіді та найактивніших учнів.) Вивчення за таким планом ґрунтується на існуючих в природі залежностях між компонентами географічної оболонки. Це полегшить вивчення природи материків та порівняння їх один з одним. 3. Знайомство з планом вивчення ФГП материка (слайд 5)
4.А зараз за допомогою карт атласу ми визначимо географічне положення Африки та будемо наносити елементи географічної номенклатури на контурну карту ( сторінка 54, зошит для практичних робіт). Питання: А) Як розташовано материк відносно екватора, тропіків, початкового меридіану?(слайд 6) (Африку посередині перетинає екватор; більша частина лежить між тропіками, тому це самий спекотний материк на Землі;початковий меридіан перетинає Африку на заході, тому більша частина материка лежить в східній півкулі) Б) Визначимо географічні координати крайніх точок ( виконанання практичної роботи №7), наносимо їх на контурну карту та робимо перевірку ( слайд 7,8) Північна точка – мис Рас-Енгела 37˚пн.ш. та 10˚сх.д. Південна точка – мис Агульяс (Голковий) 35˚пд.ш. та 20˚сх.д. Західна точка –мис Альмаді 15˚пн.ш. та 17˚зх.д. Східна точка – мис Рас-Гафун 11˚пн.ш та 51˚сх.д. В) Знаходимо відстань з півночі на південь по 20˚східної довготи, та відстань с заходу на схід по 10˚північної широти ( слайд 9). Перевіримо результати ( слайд 10) Північ - Південь 32опн.ш. +35опд.ш. = 67 о 111км X 69 о = 7437км Захід - Схід 13оз.д. +51ос.д. =64 о д. 110км X 64 о =7040 км Г) Площа материка, моря та океани, материки сусіди (Африка омивається двома океанами: зі сходу – Індійським, із заходу – Атлантичним, із півночі – Середземним морем Атлантичного океану) Д) Особливості берегової лінії: Визначити: - сильно чи слабко розчленована; - які затоки вдаються в суходіл; - які великі півострови виступають в океан; - які великі острови та архіпелаги розташовані поблизу узбережжя материка (Береги материка слабо розчленовані. На сході в суходіл вдається Аденська затока, на заході – Гвінейська. Найбільший півострів – Сомалі. Найбільший острів – Мадагаскар, він має материкове походження. Поблизу узбережжя в Атлантичному океані розташовані острови Зеленого мису) А зараз пограємо в гру « Що зайве та чому?» ( слайд 13) 1)Голковий, ^ , Альмаді? 2)Індійській, Атлантичний, Тихий? 3) Середземне, Гвінейська, Червоне? 4) Помірний, Екваторіальний, Тропічний? 5) Гібралтарська, Мозамбіцька, Аденська? 5. Фізкультхвилинка ( слайд 14) Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити: Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись; Руки в боки, руки вгору, Руки вище підніміть, а тепер їх відпустіть. Плесніть в руки кілька раз: до роботи, все гаразд !!! 6. Історія дослідження та освоєння материка Зараз ви послухаєте своїх однокласників, які розкажуть вам про дослідників, які допомогли нам дізнатися про такий цікавий материк. ( слайди 16-21) ^ У кожного із вас є індивідуальна картка із завданням вставити пропущені слова.. Згадайте, що ми сьогодні вчили та зробіть висновок по темі «Африка»,а потім запишіть його в зошити.
Підсумок уроку
Африка
Домашнє завдання
|
![]() | Урок географії 7 клас Тема: «Африка. Географічне положення. Історія дослідження.» Африки, типовими планами характеристики материків, географічного положення материка | ![]() | Урок №30 Тема. Південна Америка. Загальні відомості. Географічне... Учнів загальне уявлення про географічне положення, площу І форму материка; поглибити систему знань учнів про відкриття І дослідження... |
![]() | Урок географії 7 клас Тема: «Особливості географічного положення... Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, електронний атлас для курсу «Географія материків І океанів», комп’ютерна презентація... | ![]() | Урок №3 Тема: Океанія: географічне положення, острови, населення Мета: формувати в учнів уявлення про географічне положення, особливості господарства та способу життя населення Океанії; поглиблювати... |
![]() | Урок Африка. Особливості географічного положення. Дослідження та... Урок Африка. Особливості географічного положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № Визначення географічних координат... | ![]() | Урок географії у 7 класі. Тема уроку Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні... |
![]() | Тема. Атлантичний Мета: формувати в учнів уявлення про географічне положення, особливості дослідження та рельєфу Атлантичного океану; поглиблювати... | ![]() | Урок №1 Тема: Тихий океан. Особливості географічного положення. Історія дослідження. Рельєф дна Ослідження та рельєфу Тихого океану; поглиблювати практичні навички оформлення контурних,розвивати увагу, спостережливість, мислення,... |
![]() | Державна підсумкова атестація з географії проводиться за результатами... Державна підсумкова атестація з географії проводиться письмово за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації... | ![]() | Урок географії у 8 класі Тема: Вклад українських вчених у розвиток географії Обладнання: карти України, географічні атласи, портрети вчених, роздатковий матеріал, мультипроектор |