Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.»




НазваУрок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.»
Дата конвертації31.01.2014
Розмір37.4 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Географія > Урок
ВУГЛЕДАРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ЛІЦЕЙ – ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ»

Урок №4

Тема:

«Багатства вод Світового океану. Охорона океану.»

підготувала

вчитель географії

Таран А.М.

Тема: Багатства вод Світового океану. Охорона океану.

Мета: сформувати поняття про різноманітність багатств Світового океану, про планктон, нектон, бентос; розвивати вміння працювати з додатковими джерелами знань, стисло висловлювати свої думки, розвивати в учнів навички визначення за картою океанів головних родовищ мінеральних ресурсів; сформувати світоглядно ідею про значення Світового океану і необхідність його охорони; виховувати почуття доброти, колективізму.

Обладнання: фізична карта півкуль, карта океанів, таблиці із зображенням ресурсів океанів, малюнки учнів, підручник, атласи, дидактичні тестові картки

^ Тип уроку: комбінований.

Опорні поняття: океан, рослини, тварини, корисні копалини; ресурси: біологічні, мінеральні, енергетичні

Охорона вод Світового океану –

завдання усього людства”.
Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Прийом “Мікрофон» (відповідаючого призначає учень)

    • Які частини гідросфери зображені на карті? Що таке „Світовий океан”?

    • Чим протока відрізняється від затоки?

    • Охарактеризуйте одну з властивостей Світового океану.

    • Як змінюється температура вод Світового океану?

  1. Гра «Географічне лото»

(використовуючи розрізану контурну карту та підказки, визначити назви географічних об’єктів).

6 розрізаних фрагментів (Додаток 1)
3. Географічний практикум (усно)

  • Порівняйте солоність Аравійського моря та Бенгальської затоки. Назвіть причини різної солоності цих частин Індійського океану. (використання атласу).




  1. «Карусель»

  • За допомогою цього методу повторимо основні поняття про частини Світового океану.

Учні –„екзаменатори” внутрішнього кола перевіряють знання термінів учнями зовнішнього кола.


  1. Робота за тестовими картками (2 учні) (Додаток 2)


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      1. Міні-бесіда

  • Океан – колиска життя на Землі. Він забезпечує людство продуктами харчування і корисними копалинами, є місцем відпочинку, впливає на клімат. Океан щедро ділиться своїми багатствами з людиною. Наше завдання сьогодні – познайомитися з цими багатствами.




      1. «Аукціон знань»

  • Давайте спробуємо скласти схему „Ресурси Світового океану”. А об’єднавшись у групи, спробуємо дослідити ці ресурси.



IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. «Ажурна пилка»

Дві групи отримують завдання і опрацьовують його для обміну цією інформацією.

1 група – мінеральні ресурси;

2 група – енергетичні ресурси.

Після завершення роботи в групах відбувається обмін інформацією між групами (по одному учню в кожну групу).


  1. Робота в парах

    • А тепер треба заповнити таблицю „Біологічні ресурси океану”. Замалюйте організми, які живуть в водах океану. (Додаток 3)




  1. Розповідь учителя

  • Господарська діяльність людини призводить до негативних наслідків: виснаження рибних запасів, забруднення великих районів океану. На межі зникнення деякі види китів, черепах, сардин, небезпеку становить нафтове забруднення.




  1. Доповіді учнів на тему: „Екологічні проблеми океанів” (випереджаюче завдання)


^ V. Закріплення знань

  1. Прийом «Інтерв’ю»

    • Готуються дві пари учнів, в кожній: один – кореспондент, інший – відповідає на запитання, потім учні міняються ролями. Таким чином швидко повторюється матеріал уроку.


^ VІ. Підсумок уроку

Гра «Рибалка»

На кінці указки, яка виконує роль вудки, магніт; на столі запитання, скріплені скріпками. Потрібно „зловити рибку” та відповісти на запитання.
Запитання

  1. Що таке „планктон”:

а) мандрівник;

б) морська їжа;

в) мікроскоп.

  1. Знайдіть зайве: Атлантичний, Тихий, Індійський, Середземне.

  2. Які корисні копалини добувають в океані?

  3. Які рухи води людина використовує для виробництва електроенергії?

  4. Чи правильне твердження, що морська вода є рідкою рудою? Поясніть цю думку.

  5. Як ви гадаєте, чому води океану необхідно охороняти від забруднення нафтою?


VІІ. Оцінювання результатів роботи на уроці
VІІІ. Домашнє завдання.

§ 31 вчити; стор 149 відповісти на запитання письмово; повторити тему „Світовий океан” та підготуватися до уроку-конкурсу.

Схожі:

Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconТи́хий океа́н, Великий океан частина Світового океану. Обмежений...
Світового океану), об'єм води 710 мільйонів км³. Найбільш глибокий басейн Світового океану, середня глибина — 3 980 м, максимальна...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconУрок №2 Тема : Клімат, води, органічний світ Тихого океану
Мета: поглибити знання про типи клімату, солоність води, органічний світ І закономірності його поширення, багатства Тихого океану,...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» icon"Літосфера, гідросфера (укр.)"
Частина світового океану, яка розміщена між материками, має великі розміри, самостійну циркуляцію вод І атмосфери та особливий гідрологічний...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» icon6 охорона навколишнього середовища
Поруч із використанням родовищ органічного палива на суші буде розвиватися видобуток нафти й газу в районах континентального шельфу...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» icon6 охорона навколишнього середовища
Поруч із використанням родовищ органічного палива на суші буде розвиватися видобуток нафти й газу в районах континентального шельфу...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconНаведіть по 2 приклади назв хімічних елементів, які походять від назв
На 1 кг води Світового океану в середньому припадають такі маси солей: NaCl – 27,2 г; MgCl2 – 3,8 г; CuSO4 – 1,3 г; MgSO4 – 1,6 г;...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconЯкі властивості води?
Приміром, верхній десятиметровий шар океанічних вод утримує стільки тепла, скільки не має вся атмосфера. Охолоджую­чись, океан щедро...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconБрейн – ринг для учнів 6 класів Ведучий
Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не побувала людина. Відкрито важкодоступні землі, дослідженно віддалені райони світового...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconГлоба́льні пробле́ми лю́дства
Глобальні проблеми людства взаємопов'язані охоплюють всі сторони життя людей,стосуються всіх країн народів та верств населення,стосуються...
Урок №4 Тема: «Багатства вод Світового океану. Охорона океану.» iconДо якої з оболонок Землі належать океани?
Звідси й з'явилося поняття «світовий океан». Простори, охоплені ним, настільки значні, що на­шу планету іноді називають водною планетою....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка