Метод проектів на уроках географії




Скачати 34.81 Kb.
НазваМетод проектів на уроках географії
Дата конвертації18.03.2013
Розмір34.81 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Географія > Урок
Метод проектів на уроках географії

     В основу методу проектів покладено розвиток пізнавальних, творчих інтересів учнів, уміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; розвиток критичного мислення. Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів (індивідуальну, парну, групову), яку учні виконують упродовж певного відрізку часу. 
     Метод завжди передбачає розв'язування певної проблеми за допомогою різноманітних методів, прийомів, засобів навчання, інтегрованих знань, умінь із різних галузей науки; творчість.
     Розробка проектів містить:
• знайомство з прикладами роботи над проектом на уроці;
• визначення, чого повинні навчитися учні в результаті роботи над проектом;
• ознайомлення з можливими способами презентації;
• ознайомлення з можливими способами самостійного обговорення в групах методів дослідження, і формулювання гіпотез, аргументування висновків, оформлення результатів проекту.

Існує кілька типів проектів

1. Дослідницький проект

    Вимагає добре продуманої структури проекту, визначених цілей, актуальності проекту для всіх учнів, соціальної значущості, виважених методів, у тому числі експериментальних і дослідних робіт, методів обробки результатів.

Наприклад. Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з теми «Африка», 7 клас

Мета: перевірити засвоєння учнями матеріалу тематичного блоку «Африка»; закріпити навички самостійної роботи учнів з картографічним матеріалом, додатковою літературою, ілюстрацією.

Форма проведення: урок-імпровізація.

^ ХІД УРОКУ

Клас поділяється на п'ять команд і отримує завдання заздалегідь: вибрати будь-яке африканське плем'я або народ, знайти відповідні ілюстрації та інформацію, створити традиційний костюм.

^ I. Організаційний момент

II. Основна частина

1. Презентація костюма командами (стислий опис костюма).
2. Бесіда з класом.
• Чи с відмінності в традиційному одязі племен? Які саме?
• Чи можна за одягом визначити, в яких кліматичних і природних умовах проживає плем'я? Відповідь обґрунтуйте.
• Чи можна визначити в якій місцевості (рельєфі) проживають племена?
• Чому в одного народу традиційний одяг яскравий, а в іншого ні?
• Порівняйте відповіді з інформацією, підготовленою командами про свої племена.

• В яких країнах проживають ці племена та народи? Покажіть на карті.

III. Підбиття підсумків

^ 2. Літературно-творчі проекти

Завдання проекту під час розігрування сюжету навчити дітей грамотно логічно та творчо викладати свої думки щодо завдання.

^ Конкурс листів з теми «Антарктида», 7 клас

Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань і вмінь з теми, закріпити навички учнів самостійно працювати з додатковою літературою, виявити та розвивати творчі (літературні) можливості учнів.

За тиждень до проведення уроку учням дається завдання написати листа до родичів або друзів з Антарктиди з науково-дослідницької станції «Академік Вернадський». У листі потрібно описати природу Антарктиди та свою наукову діяльність (метеоролога, геолога, біолога тощо)

Лист учня 7 класу 
Вітаю тебе, Тетяно!

     Я не знаю, що зараз у вас, а у нас — полярний день. Я тут людина нова. Колектив у нас дуже дружний. Тут в основному біологи, зоологи, геологи, та, звичайно ж, картограф.
     Антарктиду можна чокати одним з найбільш незвичайних материків Землі. Багато з особливостей антарктичної природи визначаються й географічним положенням. Вона займає південну полярну область Землі. Я працюю в кількох галузях науки. Ти просила написати про мою роботу. Зараз працюю над розробкою «розморожування» крижаного купола. Висновки такі: влітку, за умов полярного дня, материк міг би отримувати велику кількість сонячного світла і тепла. Але переважна частина сонячної радіації відбивається від блискучої поверхні материка (криги). Але якщо змінити колір поверхні материка, то це зменшить його здатність відбивати промені що призвело б до танення льодовитого купола Нещодавно з Анастасією (біологом) ми ходили в невеликий похід у пошуках рослин, але висновки невтішні. Через суворий клімат переважна частина материка с крижаною пустелею. Оскільки опади випадають тільки у твердому вигляді — тут немає річок. Зачатки ґрунтово-рослинного покриву спостерігаються лише в антарктичних оазах — невеликих ділянках побереж, у літній час вільних від криги. Прибережне каміння вкрите лишайниками та водоростями, деякі з них мають яскраве забарвлення. Робота станції «Академік Вернадський» хоч складна, але приємно усвідомлювати що робиш внесок у науку майбутнього. Крім роботи над «розтоплюванням» криги, вивчаю геологічну будову материка. Товщина крижаного купола в центральній частині становить 4 км, а середня висота — 2040 м. і під вагою криги ложе материка прогнулося, через що багато ділянок розташовані нижче від рівня Світового океану. В основі переважної частини материка лежить давня Антарктична платформа, до прилягає область альпійської складчастості.
     Я знаю що ти любиш тварин. Тому напишу трохи про них. Найбільш типовими з них є пінгвіни. Вони плавають і пірнають, але літати не вміють Свої яйця вони не висиджують, а “вистоюють”. Молоді пташенята можуть стати здобиччю морських леопардів.
       Як у вас справи? Чи всі здорові?






Схожі:

Метод проектів на уроках географії iconНа уроках географії
П 14 Застосування структурно – логічних схем на уроках географії. Посібник з географії.– Кривий Ріг, 2012. 23с
Метод проектів на уроках географії iconКлючові слова: проектна технологія, метод проектів проектна діяльність,...
Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Він виник ще у 20-і роки минулого сторіччя в США. Метод ще має назву...
Метод проектів на уроках географії iconВикористання методу проектів на уроках та в позаурочний час
У комплексі з навчанням він здобуває дедалі більшого поширення в системах освіти різних країн світу. Метод проектів у силу своєї...
Метод проектів на уроках географії iconНа уроках географії при вивченні розділу
У посібнику представлено опис сучасних технологій, цікавих форм та прийомів роботи, які були апробовані на уроках географії. Також...
Метод проектів на уроках географії icon«Метод проектів, як спосіб підвищення якості та ефективності пізнавальної...
...
Метод проектів на уроках географії iconМетодичні рекомендації вчителям української мови та літератури проектні...
Метод проектів  це модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей...
Метод проектів на уроках географії iconНа уроках географії
Розівка Запорізької області Приазовського району, вул. Бікбулатова, 12, тел. 97-731
Метод проектів на уроках географії iconВідділ освіти
Експериментальне вивчення використання методу проектів на уроках англійської мови в середній школі
Метод проектів на уроках географії iconПоняття про художній метод Художній (творчий) метод
У той період деякі теоретики прямо переносили філософський метод в область художньої творчості. Це було спрощення: не враховувалася...
Метод проектів на уроках географії icon«впровадження ігрових технологій на уроках географії»
Розробка уроку по темі: Електроенергетика як складова пек україни, її значення. Основні типи електростанцій та
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка