Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку




Скачати 48.52 Kb.
НазваТема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку
Дата конвертації03.02.2014
Розмір48.52 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Географія > Урок
Тема . Арабська народна казка» Сіндбад – мореплавець». Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці

Мета уроку: познайомити учнів з арабськими казками, їх своєрідністю національним колоритом і навчити знаходити риси чарівних казок; формувати уміння аналізувати текст,виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстрації до твору.

“Ніякі описи мандрівників не дадуть Вам

такого вірного, такого живого зображення норовів і умов суспільного життя мусульманського Сходу, як “ Тисяча і одна ніч»

В.Г.Бєлинський
Хід уроку

^ I. Актуалізація опорних знань.

-Про який жанр устної народної творчості ми говорили на минулих уроках? (Про казку.)

- Які види казок ви знаєте? (Казки про тварин, побутові,чарівні)

Схема «Народні казки»

- До якого виду відноситься казки народів Китаю? (Чарівна.)

^ II. Мотивація навчальної діяльності 

Але атмосфера казки не обмежується тільки чарами. В казці міститься невичерпане багатство різних підходів до життя.Є казки, схожі на байки, казки, в яких чаклунство стоїть на другому плані, а на першому – подорожі. І сьогодні ми будемо говорити саме про такі казки.

- Чому схожі казки народів світу?

- Чому герої чарівних казок особливо привабливі?

- Які арабські казки користуються найбільшою популярністю у читачів багатьох поколінь різних країн?

^ III. Оголошення теми і мети уроку.

Розшифруйте слово ( звучить арабська мелодія) і ви дізнаєтесь про місце нашої подорожі.

ДАДГАБ

І V. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово учителя. Повідомлення учителя про Багдад з презентацією.

- Середньовічний Багдад – це одне з найкрасівіших міст. Купола палаців, павильони, канали і водойми, звіринці і пишні квітники, дерева зі золотими стовбурами і срібними листями, шумні базари, на яких змагалися оповідачі, розповідаючи про дивовижні пригоди Сіндбада, прекрасну царівну Будур, жорстокого султана Шахріяра і покорившей його Шахерезаді – це все Багдад. І ось в 31 ніч почала Шахерезада розповідати казку про Сіндбада-мореплавця.

- У XII столітті були написані казки книги “Тисяча і одна ніч”.

Дослідники розходяться в судженнях, коли виникла ця дивовижна збірка. Найраніші записи відносяться до VIII ст.., а найбільш пізні до XVII. Багато піску унесено вітрами в пустелі, багато води утекло в ріках, не одно покоління пройшло по землі, і всі ці зміни знайшли відображення в збірці, яка до сіх пір є унікальною енциклопедією звичаїв побуту, моралі мешканців великого регіону, привабливого і загадкового Сходу. Ця збірка створювалася віками,поступово вбираючи в себе нові і нові витвори різних народів Сходу – персів,індусів, але в основному арабів. Спочатку збірка називалася « Тисяча ночей» і містила розповіді про султана Шахріяра, дочку його візира Шахерезаду та служницю Дуньязаду. Ці казки нагадували намисто перлин.

2. Читання епіграфу. В. Г. Белінський писав: “Ніякі описи мандрівників не дадуть Вам такого вірного, такого живого зображення норовів і умов суспільного життя мусульманського Сходу, як “ Тисяча і одна ніч ”.

  • Як побудована збірка « Тисяча і одна ніч».

  • Хто розповідає про подорожі Сіндбада?

  • Скільки подорожей здійснив Сіндбад?( сім)

3. Читання казки про Сіндбада ( третя подорож).



4.Бесіда за змістом казки.

1.Хто головний герой?

2.Куди потрапили мандрівники?

3.Як вдалося врятуватися Сіндбаду?

4.Які риси характеру виявив Сіндбад?

5.Що подібного в арабській казці про Сіндбада і давньогрецькому епосі про подорожі Одіссея?

V. Підсумок.

Ми з вами прочитали дивовижну казку про Сіндбада-мореплавця, яка входить до збірки “Тисяча і одна ніч ”.

А тепер перевіримо, як добре ви запам’ятали матеріал

Перед вами кросворд, треба розгадати його

1.Місто, в якому царював султан Шахріяр.

Б

А

Г

Д

А

Д

2. Ім’я злого і жорстокого султана.

Ш

А

Х

Р

І

Я

Р

3. Посада батька Шахерезади.

В

І

З

И

Р

6. Національність Сіндбада.

А

Р

А

Б

7. Хто здійснив 7 подорожей.

С

І

Н

Д

Б

А

Д

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення: « Казка мене навчила…»

VI . Домашнє завдання .

Прочитати казку про Сіндбада. Відповісти на запитання підручника.

Скласти свій кросворд або намалювати ілюстрації до казки.

Схожі:

Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconТема: Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва...
Короткими відомостями про Китай, його культуру,з текстом народної казки; показати силу мистецтва та його вплив на оточуючий світ;...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconТема уроку; Важливі фізичні відкриття XX століття. Освітня мета
Освітня мета; Узагальнити та систематизувати розвиток фізичної науки, досягнення вчених країни та світу у розвитку високих технологій...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconУрок читання у 1 класі
Тема: Закріплення звукового значення вивчених букв. Українська народна казка «Івасик – Телесик»
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconУрок читання. (З клас) Тема. Прославлення героїзму в народних казках....
Мета. Виробляти навички свідомого, виразного читання. Формувати вміння характеризувати персонажів. Вчити працювати в групах. Розвива­ти...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconТема. «Фарбований шакал». Індійська народна казка. Мета
Вона супроводжує людину з найдавніших, найсивіших часів до нинішніх. Завдяки їй розвивається наша фантазія, зростає інтерес до книжки....
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconТема : Історія двох сердець. Образ Кая жертви злих чар у казці "Снігова королева" Мета
Обладнання: портрет Г. К. Андерсена; малюнки учнів до казок Г. К. Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку icon„Дружні звірі” (українська народна казка)
Мета: поглибити уявлення дітей про народну казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку. Викликати зацікавленість...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconТема. Казка мудрістю багата. Казка «Краплини води та їх життя». Мета
Мета. Вчити дітей складати казки за опорними словами, підбирати заголовки до них. Розвивати здібності самостійно творчого мислення,...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку icon «Про Аладдіна І про чарівну лампу» (Арабська казка)
Методи І прийоми, форми : «Очікування», «Вузлики», дидактична гра «Телефоніст», асоціативний кущ, «Прогнозування», «Порушена послідовність»,...
Тема. Арабська народна казка Сіндбад – мореплавець. Утвердження жаги відкриття світу,мужності й людяності в казці Мета уроку iconУрок географії у 7 класі. Тема уроку
Тема уроку: Антарктида й Антарктика. Своєрідність географічного положення материка, його розміри. Відкриття Антарктиди та сучасні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка