План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи




Скачати 380.89 Kb.
НазваПлан проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи
Сторінка1/3
Дата конвертації09.03.2013
Розмір380.89 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
  1   2   3
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідуюча районним методичним Начальник відділу освіти Петрівської

кабінетом райдержадміністрації

О. Лепська Г.Москалець
20 лютого 2009 року
ПЛАН

проведення районного семінару - практикуму

заступників директорів з навчально - виховної роботи
Дата проведення: 25 лютого 2009 року

Місце проведення: Володимирівська ЗОШ І-Ш ступенів
Тема семінару: Впровадження інноваційних технологій у навчально — виховний процес
900 – 915 Зустріч учасників семінару

Чупрій О.Л., заступник директора з виховної роботи

915 - 920 Психологічний тренінг

Чупрій О.Л., заступник директора з виховної роботи

920 – 930 Комп'ютерна презентація школи

Погорєла Т.М., заступник директора з навчально - виховної роботи
Теоретична частина

930 – 1030 Вступне слово з теми „Впровадження інноваційних технологій у навчально - виховний процес"

Лепська О.П., завідуюча РМК До вершин педагогічної майстерності.

Представлення досвіду роботи заступника директора з навчально – виховної роботи Погорєлої Т.М.

Перегляд комп'ютерної презентації з досвіду роботи Погорслої Т,М.

Гаврилова В.О., директор школи
Інноваційна діяльність учителів і учнів у навчально - виховному процесі.

Перегляд комп'ютерної презентації з досвіду роботи.

Погорєла Т.М., заступник директора з навчально —виховної роботи
Методичні засади апробації навчальної літератури

Погорєла Т.М., заступник директора з навчально - виховної роботи
Про хід апробації підручників „Алгебра", „Геометрія" (О.Істер.7 клас)

Лісайчук Н.С., вчитель І кваліфікаційної категорії
Представлення вчителів, які дають уроки та позакласні заходи.

Погорєла Т.М., заступник директора з навчально - виховної роботи
Презентація власного досвіду роботи з проблеми „Створення середовища, сприяє розвитку творчих здібностей школярів на уроках математики

Лазарчук ПО., вчитель вищої кваліфікаційної категорії
Практична частина

1035 – 1310 Вернісаж уроків та заходів,

1035 – 1120 1. Заняття гуртка „Еврика", б кл, Тема: Розв'язання задач. Заняття - мандрівка „Містом грошовим"

Методична мета: використання інтерактивних технологій у позакласній

Лазарчук Г.О.. вчитель вищої кваліфікаційної категорії
2. Урок зарубіжної літератури. 8 кл.

Тема: Франческо Петрарка. Багатство людської душі, краса і щирість почуттів, оспівування кохання в „Книзі пісень" поета.

Методична мета: використання нестандартних форм роботи на уроці літератури. Гаврилова В.О., вчитель І кваліфікаційної категорії
3. Урок фізичної культури.

Тема: Ведення м'яча. Передача м'яча. Кидання м'яча в кільце. Навчальна гра.

Методична мета: використання інтерактивних форм навчання на уроці фізкультури.

Тімурджі А.Г., вчитель І кваліфікаційної категорії
1125 – 1225 Усний журнал „Моніторинг: теорія і практика''

Практична робота „Визначення рівня здійснення науково — методичної роботи" Погорєла Т.М., заступник директора з навчально - виховної роботи
1235 – 1310 Так - шоу „Життєві навички - ефективний метод профілактики поведінкових проблем підлітків і запорука якісної освіти"

Методична мета: використання інтерактивних форм під час проведення позакласних заходів
1310 – 1330 Підведення підсумків семінару

Лепська О.П., завідуюча РМК

^ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ "НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ"
Мета: дати можливість учасникам визначити свої очікування,

Час: до 10 хвилин.

Кількість учасників: без обмежень.

Матеріали: аркуші паперу, відповідно до числа учасників, з трьома незакінченими реченнями, ручки.

Особливі вимоги до приміщення: відсутні.

Процедура: тренер роздає кожному учаснику аркуш паперу, на якому написані

такі незакінчені речення:

а) від семінару я очікую...;

б) від інших учасників я очікую...;

в) від себе я очікую...;

Тренер пропонує кожному відповісти на запитання одразу, потім збирає заповнені аркуші. Коли семінар завершиться, ці аркуші будуть роздані учасникам знову, щоб вони могли вирішити, якою мірою семінар задовольнив їхні очікування.

Інноваційна діяльність вчителів і учнів

у навчально – виховному процесі
Нині наша школа переживає складний і водночас цікавий період реформування.

Перед педагогами школи постає завдання забезпечити всебічний розвиток особистості учня. Реалізація цього завдання може здійснюватися лише за умови якомога активнішого включення у навчально - виховний процес кожного школяра.

Одним із найважливіших напрямків удосконалення навчання учнів є пошуки впровадження у навчально — виховний процес інноваційних технологій. Сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально - виховного процесу має бути учень.

В даний період пропонується широкий спектр стратегій, тактик методик, технологій, але не всі вони можуть застосовуватись в умовах масової школи. Вчитель має глибоко усвідомити свою систему роботи, ефективно переробляти інформацію про сучасні педагогічні технології, вибирати особистісний педагогічний стиль, почерк.

Вчитель повинен так організовувати процес учіння, щоб учень став його активним учасником і стверджував себе як особистість та індивідуальність. Кожна дитина повинна усвідомити: відкрити таємницю можна лише одним ключем - власною дією.

Наші педагоги розуміють, що необхідно вчити учнів отримувати знання на творчому рівні, тобто аналізувати, осмислювати, знаходити для них практичне застосування.

Вчителями школи проведено відкриті уроки, позакласні заходи з проблеми впровадження інноваційних технологій у навчально - виховний процес, на які запрошувалися педагоги школи, округу, батьки.

Досить ефективно впроваджують у сою педагогічну практику інноваційні технології вчителі початкових класів Кращенко О.В., Мельничук З.С., Шефер Л.М., вчитель історії Дудник Н.В., вчитель географії Ляхович І.Б., вчитель української мови та літератури Ющенко П.С., вчитель англійської мови Майданик З.С.

Сміливе впровадження новітніх методик та технологій вчителями нашої школи дає свої позитивні результати. В цьому навчальному році наші учні здобули 12 перемог на районних предметних олімпіадах з базових дисциплін, здобули 7 перемог в районному конкурсі "Інгулецька росинка", стали переможцями районних конкурсів "В об'єктиві натураліста" та "Краса і біль України", команда учнів 9 класу здобула II місце в районному етапі "Брейн — ринг".

За останні 3 роки 12 випускників школи стали студентами вищих навчальних закладів, 8 із них навчаються на державній формі.

У системі факторів підвищення ефективності уроку важливе місце посідає його відвідування та аналіз керівниками школи, їх рекомендації, висвітлені в процесі аналізу уроку, нерідко сприяють удосконаленню педагогічної майстерності вчителів. Окремі вчителі школи вже сьогодні досягли поставлених цілей. Про це свідчить, що 4 вчителі є членами творчих груп, слухачами постійнодіючих семінарів обласного рівня:

- Лазарчук Г.О. з проблеми "Пошук шляхів роботи з обдарованими учнями в процесі їх підготовки до участі в природниче - математичних олімпіадах";

- Ляхович І.Б. з проблеми "Сучасний урок з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності, фізичної культури";

- Дудник Н.В. з проблеми "Вивчення історії Кіровоградщини";

- Лісайчук Н.С. з проблеми "Сучасні методи і форми апробації підручників з математики".

2 вчителі школи керівники районних методичних об'єднань:

- Ляхович І.Б. керівник РМО вчителів ОБЖ;

- Дудник Н.В, керівник РМО вчителів етики.

Досягнення в розвитку педагогічної науки, внесок у виховання та навчання підростаючого покоління не залишаються поза увагою адміністрації школи і всього колективу в цілому. І, як результат цього, Ющенко П.С. у 2005 році та Дудник Н.В. у 2008 році були удостоєні премії імені В.О.Сухомлинського. Це ще раз говорить про те, що у нас є усі можливості для заохочення вчителів до нововведень, до педагогічного росту, до вдосконалення.
Погорєла Т.М., заступник директора з навчально – виховної роботи

^ Методичні засади апробації

навчальної літератури
З кожним роком інноваційних технологій стає все більше. І ось однією із новітніх інновацій є апробація навчальних посібників.

Апробація навчальної літератури - це процес перевірки якості навчальної літератури, який має на меті схвалення або відхилення навчальних видань як таких, що відповідають або не відповідають основним принципам навчання, віковим особливостям учнів.

На базі нашої школи вже другий рік проходить апробація підручників "Алгебра" та «Геометрія» у 7 класі.

На початку навчального року директор школи видає наказ про проведення апробації підручника, яким призначає відповідального за проведення апробації, визначає інструментарій: проведення діагностики, анкетування, тестування, відвідування уроків, проведення контрольних зрізів.

Перед початком апробації була оформлена діагностична анкета вчителя, що проводить апробацію, яка допомогла визначити відношення та підготовку вчителя до вирішення даної проблеми.

Проводилося анкетування як учнів 7 класу, так і їхніх батьків. В анкетах розглядалися питання: чи подобається оформлення матеріалу, чи доступний він для сприйняття, чи сподобалося працювати з таким підручником, чи батьки змогли розібратися з тим матеріалом, який подано в підручнику тощо.

Адміністрація школи відвідала ряд уроків математики у 7 класі ( вчитель Лісайчук Н.С.) з метою виявлення в апробованому підручнику нових форм і методів навчання дітей, формування в них загальнонавчальних умінь та навичок. Під час обговорення цих уроків Наталія Сергіївна давала об'єктивну характеристику як завданням, які виконувалися на уроці, так і самому оформленню підручника. Всі ці зауваження потім були висвітлені нею у підсумкових матеріалах по апробації.

Належна увага приділялася і проведенню зрізів знань, які проводилися на початку навчального року, в середині року та в кінці року по завершенню роботи за новим підручником.

Результати контрольних зрізів обговорювалися на засіданні міжшкільного методичного об'єднання вчителів фізико - математичного циклу та на нараді при директорові. Результати показали, що навчальний матеріал, який проходить апробацію, може бути використаний як додатковий, роздатковий, індивідуальний.

Погорєла Т.М., заступник

директора з навчально – виховної роботи

Про хід апробації підручників «Алгебра»

та «Геометрія» (О. Істер, 7 клас)
Прагнення людини пізнавати навколишній світ викликане не лише природною цікавістю, а й потребою забезпечити собі необхідні умови для життя. Якість життя людини є у роя мій залежності від рівня використання наукових здобутків.

Одним із друкованих засобів навчання математики є підручники і посібники, робочі зошити, методичні і дидактичні посібники, довідники, збірники задач, розв'язними. До матеріальних засобів навчання відносяться підручники і матеріальні посібники. Ідеальні засоби - це ті засвоєнні раніше знання та вміння, що використовуються вчителем і учнем для навчання математики. Ідеальні засоби навчання можуть представлятися у двох формах: вербалізації та матеріалізації.

Вербалізація - це викладання засобів міркування., аналізу, доведення за допомогою мови (використовується це під час фронтальної бесіди з класом з наперед визначеної теми, усного опитування учнів). Матеріалізація - це подання вказаних засобів у абстрактних символів: графіків, таблиць, схем, діаграм. Ідеальні навчання у матеріальній формі учні використовують, записуючи коротку умову задачі чи теореми, виконуючи завдання математичного диктанту, подаючи відповіді до тестових завдань.

Матеріальні та ідеальні засоби навчання не протистоять, а доповнюють одні одних. Тому важливим є питання .нових підручників, які поступають в .школу, яка їх роль та місце в навчальному процесі.

Апробацію я розпочала в жовтні - грудні 2007 року, коли надійшли підручники. Була слухачем семінару по апробації підручників Істера О.С. "Алгебра 7", "Геометрія 7". протягом 2007 - 2008 н.р. і по завершенню І етапу дала характеристику (демонструються матеріали апробації)

У програмі апробації виділяють три етапи. Зараз я працюю на ІІ етапі. Але потрібно зауважити, що дуже важко визначити моніторинг якості підручника, якщо під час апробації учні класів, в яких проводиться апробація досить різні за рівнем знань, за відношенням до навчання, за ставленням до дорученої справи.

Підручник "Алгебра 7" Істера О.С. відповідає навчальній програмі, але метод викладення матеріалу носить інформаційний характер. В ньому не достатньо завдань та проблем, розв'язання яких веде до формування в учня поняття, теореми чи методу. У підручнику чіткий поділ на теоретичну і практичну частину, які містять означення, теореми, приклади. типові помилки на застосування; переважають класичні геометричні малюнки, тобто, він містить інформацію, як " готову " галузь знань. Матеріал підручника бажано доповнити домашніми контрольними роботами, які сприяють закріпленню та самоконтролю. Виховна функція виражена недостатньо, не має зв'язку з навколишнім світом (майже відсутні задачі пов'язані з життям)

Підручник має типову структуру.

1. Апарат орієнтування (вступ, зміст, пояснення позначень, звернення), відповідає програмі.

2. Довідковий матеріал (містить відомості з курсу математики 5-6 клас, ст.. 207 - 213, є предметний покажчик). Відсутній тлумачний словник. математичних термінів, одиниці виміру, історична інформація недостатня і не з усіх розділів.

3. Ілюстративний матеріал бажано доповнити, переважають два кольори: чорний та синій, відсутні — червоний та жовтий,

4. Організації засвоєння (запитання є, але не містять проблемних ситуацій, завдання потребують поєднання із сьогоденням), малюнки іноді відірвані від умови завдання (на різних сторінках), що створює певні незручності. Якщо розглянути другий розділ підручника "Цілі вирази" (з 4 § по 21 §) його можна було б розділити на два розділи: «Цілі вирази» і «Розкладання многочленів на множники».

В підручнику не має чергування різних різних видів діяльності (практичних робіт, завдань, самостійних - перевірочних робіт), які б сприяли розвитку різних навичок та вмінь учнів (пізнавальних, практичних та життєвих).

Зовнішнє оформлення задовільне. Ілюстрації на обкладинці дають уявлення про зміст підручника. Форзац підручника можна було б доповнити вимірними одиницями (а також співвідношення між ними). Нумерація сторінок вдала. Книгою зручно користуватися і легко носити. Технічна якість теж відповідає умовам користувача.

Якщо розглянути питання придатності до самостійного користування, виникає ряд проблем. Хоча б підручник і пропонує використання додаткових засобів навчання (посібник «Тематичне оцінювання навчання з алгебри»), але його кількість була обмежена в продажу, відсутні аудіовізуальні матеріали. Підручник не передбачає різні форми роботи (колективні, індивідуальні), не пропонує міркування щодо виконання практичних робіт, не надає учню поради щодо вирішення проблем.

«Алгебра, 7» містить ряд помилок: ст..94,95,107, 111.

Пропозиції. Доповнити підручник методичними рекомендаціями, самостійними та контрольними роботами, робочим зошитом з рівневими завданнями.



Виступ вчителя математики

Лісайчук Н.С.


Презентація власного досвіду

Школа - це маленька держава... Так колись сказав мудрий педагог Олександр Антонович Захарченко. У цій державі мають бути особливі закони, звичаї та традиції, сутність та спрямованість яких визначаються ідеями та мріями, що нарощуються багатою дитячою фантазією і бажанням залишити після себе добрі справи..,

Школа повинна вчити кожного учня і переводити його до наступного класу з тими знаннями яких він набув протягом року. У класі учні різні за здібностями і мають різні рівні навчальних досягнень. Якщо давати учням однакові завдання, то це викличе негативні відчуття... Що робити вчителю,: щоб учні були задоволені роботою та оцінкою, і щоб правильно оцінити їх працю? Отже задача вчителя - наповнити навчання змістом і сенсом, створити всі умови для того, щоб чарівні паростки дитячої особистості не зачахли від впливу буденності шкільного навчання.

На своїх уроках я звертаю увагу на створення середовища для розвитку творчих здібностей школярів. Це самостійні роботи творчого характеру, пошук нових методів доведення теорем, оригінальне розв'язання складної задачі. У процесі навчання намагаюся більше уваги звертати на учнів, які вимагають особливої допомоги та більшої кількості вказівок. Цим учням пропоную картки-підказки із завданням, до яких вказано план або подано зразок розв'язання. Іноді на таких картках подані розв'язання завдань з деякими пропусками. (Показ картки №1)

Уміло підібрані запитання і приклади, оригінальне розв'язання задач різними способами, використання елементів історизму, звернення до нетрадиційних уроків ( казки, подорожі, лабіринти, конкурси) поступово і непомітно залучають кожного учня до процесу пізнання» активізують навчально-пізнавальну діяльність. Маленькі мандрівники - учні 5-б-х класів можуть здійснити «Політ у космос», піднявшись до ракети сходинками, на кожній з яких записано приклад на одну дію. (Показ сходинок). «Математичні турніри» і «Математичні поєдинки» завжди цікаві для дітей усіх вікових категорій. Дидактичні ігри «Морський бій» і художників» зроблять успішним і цікавим вивчення числової площини, допоможуть учням виробити чіткі навички побудови точок за їх координатами. Не обходжу увагою і математичні софізми і парадокси, оскільки міркування над ними вимагає від учня глибокого розуміння математичних фактів, уміння застосовувати наявні знання на практиці. Прості, очевидні на перший погляд логічні кроки і дивний висновок софізму зацікавлюють дітей, змушують відшукати допущену помилку. Немає сумніву, що здобуті в такий спосіб знання надовго залишаться у пам'яті дитини. (Софізм)

Важливо привчати школярів до виконання одного й того ж самого завдання різними способами і виробляти в них уміння визначати найкращий з них. Можливість свідомо знаходити краще, особливо якщо це стосується предмета власної творчості, розвиває в учнів самокритичність. А це разом із творчими здібностями - важлива риса, потрібна кожній людині в практичній діяльності. Розв'язувати задачі різними способами доцільно хоча б для того, щоб показати учням, що такі способи існують і доступні для них. Це сприятиме тому, що учень спочатку з учителем, а потім і самостійно вибиратиме найбільш легкий та ефективний спосіб розв'язування задачі. Якщо вчителю вдається зацікавити учнів пошуком різних способів розв'язання задач, то він чимало зробить для розвитку дослідницьких творчих здібностей учнів, (Розв'язання ірраціонального рівняння)

На одному прикладі показали, як з допомогою звичайного ірраціонального можна з учнями повторити:

1) загальну схему розв'язування ірраціональних рівнянь;

2) спосіб введення заміни під час розв'язування рівнянь;

3) формули піднесення двочлена до куба;

4) способи розв'язування системи двох рівнянь, одне з яких є лінійним;

5) побудову графіків з допомогою геометричних перетворень. Тобто встановлюється ціла низка внутріпредметних зв'язків у курсі алгебри, що надзвичайно важливо на етапі систематизації та узагальнення знань учнів.

Учням подобається працювати в парах. Цей метод колективної роботи особливо для формулювання правил, відповідей на контрольні запитання, а також для перевірки робіт, коли діти обмінюються зошитами і олівцем на полях зошита ставлять оцінку. Це дає можливість учителю підтримувати «зворотний зв'язок», залучати до роботи всіх учнів, формувати критерії оцінювати роботи, Згодом цей метод перевірки ускладнюю: знайди у сусіда помилку і поясни її,

сформулюй правило, за яким можна виправити допущену помилку, дай пораду. На уроках напруженої розумової роботи використовую поезію, прислів'я, які дають хвилину відпочинку; історичні довідки, що не тільки несуть додаткову інформацію, а й стимулюють пізнавальний інтерес, Розмаїття математичних задач розвиває логічне мислення, вчить блискавично приймати рішення. Недаремно ж математику називають царицею наук.

Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих було багато, але так і ніхто не зміг написати таку книжку. Дуже важко уявити життя людини без математики.
Вчитель математики

Лазарчук Г.О.

Гаврилова Валентина Олексіївна - вчитель зарубіжної літератури, має вищу

педагогічну освіту, стаж роботи 24 роки. У Володимирівській загальноосвітній школі І - III ступенів працює з 1986 року. За результатами останньої атестації Валентині Олексіївні встановлено І кваліфікаційну категорію.

Це творчий вчитель, який спонукає учнів до самостійної діяльності, вчить працювати творчо, з ініціативою. Урізноманітнює форми роботи на уроці, добирає проблемні, пізнавальні завдання, ігрові моменти з метою активізації розумової активності учнів.

  1   2   3

Схожі:

План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconПлан навчання заступників директорів з навчально виховної роботи...
Тема навчання: Моніторинг у роботі заступника директора з навчально—виховної роботи
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconІнформатор районного методичного кабінету відділу освіти
Нарада керівників закладів освіти: директорів та заступників з навчально-виховної роботи
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconПостійно діючий семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи
Петриченко Микола Анатолійович – відповідальний за роботу з новопризначеними заступниками директорів, заступник директора з нвр сквирської...
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconВсеукраїнський семінар-практикумі заступників директорів обласних...
Еукраїнський семінарпрактикум для заступників директорів центрів туризму І краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів....
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconОлійник С. В., методист лммк
План проведення семінару був затверджений своєчасно ммк. Присутні були вчителі інформатики (Тижненко Н. Е., Жданова Л. В., Ковтун...
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи icon«Програмування виховної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах...
Протягом 2009-2010 навчального року Районне методичне об’єднання заступників директорів з виховної роботи працювало над проблемою...
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconПлан проведення районного семінару керівників шкільних методичних...
Виявлення проблем певної виховної системи та пошук шляхів їх подолання (метод мозкового штурму)
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconСемінару: „ Розвиток особистості дитини, її здібностей, виховання...
На семінарі були присутні заступники директорів з виховної роботи з усіх навчальних закладів, директор зош №6 Сайко Т. П., практичний...
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconПлан проведення обласного семінару з проблеми «Діяльність навчально-виховного...
Заїзд учасників семінару до відділу освіти Заставнівської райдержадміністрації. Реєстрація
План проведення районного семінару практикуму заступників директорів з навчально виховної роботи iconДистанційний курс Заголовок Підвищення кваліфікації заступників директорів...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка