Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну




Скачати 61.65 Kb.
НазваОб’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну
Дата конвертації10.03.2013
Розмір61.65 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок

Тема:

Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) і правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну.

Мета:

  • Навчити учнів правилам роботи з об’єктами в середовищі текстового редактора;

  • Розвивати інформаційно-комунікативні навички;

  • Виховувати комп’ютерну грамотність, самостійність

Очікувані результати:

Наприкінці уроку учні зможуть:

  • Виділяти слово, строку, абзац….

  • Переносити, копіювати, шукати, робити заміну слова, строки, абзацу.

Обладнання:

Схеми, таблиці, роздавальний матеріал, підручник «Інформатика» И.Т.Зарецкая


Тип уроку:

Урок вивчення нового матеріалу



Структура уроку

  1. Організаційний момент 2 хв

  2. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів 8 хв

  3. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 1 хв

  4. Вивчення нового матеріалу 10 хв

  5. Закріплення нових знань і вмінь учнів 20 хв

  6. Домашнє завдання 1 хв

  7. Підсумок уроку 3 хв


^ ХІД УРОКУ

І. Оргмомент

  • Привітання учнів.

  • Фіксація відсутніх.

  • Інструктаж з БЖ.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Бесіда:

  1. Однією з найбільш розповсюджених функцій сучасного персонального комп'ютера є підготовка різноманітних текстових документів. Які файли називаються текстовими? (Ті, в яких зберігаються текстові документи)

  2. Текстові файли – найбільш наочна форма представлення алфавітно-цифрової, інформації, що дозволяє зберігати, редагувати, читати на екрані й друкувати будь-які текстові документи.

  3. Наведіть приклади текстових документів. (Листи, записи, довідки, об'яви, звіти, статті, вихідні тексти програм і багато іншого.)

  4. Розрізняють дві основні групи програм підготовки текстових документів. Назвіть їх.

  5. (Текстові редактори, текстові процесори.)

  6. Чим вони відрізняються?
    (Текстовими редакторами, в основному, називають програми, що створюють текстові файли без елементів форматування (тобто не дозволяють виділяти частини тексту різними шрифтами і гарнітурами. Текстові процесори вміють форматувати текст, вставляти в документ графіку та інші об'єкти, що не відносяться до класичного поняття текст.)

  7. ^ На що вказує курсор в тестовому процесорі? (Курсор – коротка, як правило, миготлива лінія, показує позицію робочого поля, у яку буде розміщено видимий символ або елемент тексту.)

  8. Для чого потрібна лінійка прокрутки? (Лінійка прокрутки служить для переміщення тексту документу у робочому полі вікна. Буває вертикальна і горизонтальна).

  9. Лінійка прокрутки і координатна лінійка тотожні? (Координатна лінійка визначає межі документу і позиції табуляції.)

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Слово вчителя. Основний стандарт редагування передбачає такі операції:

  • введення алфавітно-цифрової інформації;

  • переміщення по набраному тексту;

  • видалення і вставка символів;

  • видалення і вставка рядків.

Питання: Як ви вважаєте цього достатньо для сучасних документів?

Відповіді дітей: ні, коли ми створювали реферати, листи, ми міняли розмір шрифту, колір, вставляли картинки та інше.

Вчитель. Так, цього недостатньо для створення сучасних текстових документів. Більшість текстових редакторів дозволяє працювати з блоками (фрагментами) тексту, вести пошук та заміну фрагментів тексту, друкувати весь файл чи його фрагменти.

Вчитель оголошує тему та мету уроку

^ IV. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. До фрагментів тексту ми відносимо – символ, слово, абзац, документ.

Символ - це одна одиниця тексту. Це буква, цифра, який-небудь знак.

Слово – совокупність символів.

Абзац - частина тексту, пов'язана смисловою єдністю і виділена відступом першого рядка.

^ Основні прийоми редагування

Найпростіші операції редагування зводяться до вставлення або видалення символу. Вставка символу здійснюється його безпосереднім введенням з клавіатури. Для видалення символу використовуються клавіші Delete і Backspace в залежності від того, потрібно видалити символ праворуч або ліворуч від курсору. Більш складні операції передбачають роботу з фрагментами документа, які можуть містити малюнки, таблиці та інші об'єкти. В MS Word можна переміщати, копіювати і видаляти фрагменти документа. Однак перш ніж приступити до операцій з фрагментами, необхідно виділити фрагмент у документі.

^ Самостійна робота з підручником, с.283-284. Учні вивчають інформацію, роблять помітки у зошитах.

Вчитель. Для копіювання та переміщення тексту можна скористатися Буфером обміну.

Буфер обміну представляє собою область тимчасового зберігання інформації. Це засіб MS Office. Буфер обміну має власну панель інструментів, яка містить кнопки Копіювати, Вставити все, Очистити буфер обміну. На панелі розташовані дванадцять осередків, в які можуть бути поміщені скопіювати або перемістити фрагмент або малюнки. Панель інструментів Буфер обміну відкривається, як і будь-яка панель інструментів MS Word, за допомогою команди Вид -> Панель інструментів -> Буфер обміну.

^ Отже, за допомогою буфера обміну можна:

  • Вирізати фрагмент документа, що містить текст та інші об'єкти, з одного місця і вставити в інше місце.

  • Перенести цілий документ або його частина в інший документ.

  • Копіювати фрагмент в буфер, не видаляючи його з документу, що дозволяє багаторазово використовувати його в різних місцях документа та інших документів.

Тобто, все те, що ви прочитали в підручнику про команди Вирізати, Копіювати, Вставити , все це ми робимо за допомогою буфера обміну.
^ V. Закріплення нового матеріалу.

Бесіда. А тепер давайте усі разом повторимо, що ми сьогодні нового дізнались. Давайте я буду задавати питання, а ви по бажанню будете відповідати на них. Отже, дайте відповіді на слідуючи запитання:

1. Які засоби має редактор для введення і редагування тексту?

(Введення та редагування тексту можна здійснювати в режимі вставки і заміни)

2. Як викликати текстове меню?

(Потрібно на виділеному фрагменті тексту натиснути праву кнопку миші).

3. Які засоби існують у редакторі для виділення фрагменту?

(Саме найлегше це здійснити за допомогою мишки).

4. Як швидко переміститись на початок (кінець) документу?

(Crtl+Home, Ctrl+End).

5. Як скопіювати фрагмент чи об’єкт?

(Правка / Вырезать, Правка / Копировать або за допомогою контекстного меню).

Практична робота. Учням, як роздавальний матеріал, дається аркуш з віршем
«Дом, который построил Джек»

Вот дом,

Который построил Джек.

А это пшеница,

Которая в тёмном чулане хранится

В доме,

Который построил Джек.

А это весёлая птица-синица,

Которая ловко ворует пшеницу,

Которая в тёмном чулане хранится

В доме,

Который построил Джек

Вот кот,

Который пугает и ловит синицу,

Которая ловко ворует пшеницу,

Которая в тёмном чулане хранится

В доме,

Который построил Джек.

Вот пёс без хвоста,

Который за шиворот ловит кота,

Который пугает и ловит синицу,

Которая ловко ворует пшеницу,

В доме,

Который построил Джек.

А это корова безрогая,

Лягнувшая старого пса без хвоста,

Который за шиворот ловит кота,

Который пугает и ловит синицу,

Которая ловко ворует пшеницу,

Которая в тёмном чулане хранится

В доме,

Который построил Джек.

А это старушка седая и строгая,

Которая доит корову безрогую,

Лягнувшую старого пса без хвоста,

Который за шиворот ловит кота,

Который пугает и ловит синицу,

Которая ловко ворует пшеницу,

Которая в тёмном чулане хранится

В доме,

Который построил Джек.
Вчитель. Будь ласка, уважно продивиться цей вірш. Яку закономірність ви в ньому побачили?

Діти. Кожний новий абзац складається з частини старого абзацу, яка повторюється.

Вчитель. Зараз ми проведемо змагання «Хто швидше». Об’єднаємося в групи (по 2 людини) та наберемо текст цього вірша. Нагадую, що ми вивчали сьогодні дії з редагування тексту – копіювати, вставити та інші.

Діти виконують завдання.

Вчитель. Які ви молодці. Усі швидко справилися з завданням. А тепер нове завдання. Змініть ім.’я Джек на своє ім.’я. У вірші слово Джек зустрічається 7 разів, якщо рахувати заголовок - 8. Хто ж швидше виконає це завдання?

Діти виконують завдання.

Вчитель. Якими способами ви скористалися?

Відповіді дітей.

Вчитель. А є такий спосіб (слухаємо і виконуємо). В рядку меню Правка – Знайти, обираємо вкладку Замінити, в полі Знайти пишемо Джек, в полі Замінити на… пишемо – своє ім.’я.
VІ. Домашнє завдання

Прочитати дану тему в підручнику, с.283-286.
VIІ. Підсумок уроку

Що ми сьогодні узнали на уроці, що навчилися робити, чи узнали ви щось нове, чи знадобиться ця інформація вам у житті?

Відповіді дітей.

Урок закінчено. До побачення.

Схожі:

Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconТема: Практична робота. Використання буфера обміну. Робота з фрагментами...
Мета: навчити учнів прийомам редагування тексту з використання буфера обміну. Розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці....
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconПрактична робота робота з текстовими файлами
Ціль: відпрацювання навиків з підготовки текстового редактора до роботи І створення текстових файлів; відпрацювання основних навичок...
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconВикористання буферу обміну. Робота з фрагментами тексту. Зміна параметрів. Друк тексту
Уміти виконувати дії з фрагментами тексту, користуватися буфером обміну, панелями інструментів: стандартною та для рисування
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconWord. Робота з графічними об’єктами в середовищі текстового редактора
Уміти вставляти в документ різні об'єкти: кадри, картинки, гіперпосилання, художньо оформлені слова (WordArt) тощо
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconТема: Робота з графічними об’єктами в середовищі текстового редактора
Мета: уміти вставляти в документ різні об’єкти: кадри, картинки, гіперпосилання, художньо оформленні слова(WordArt)
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconПрактична робота «Створюємо та зберігаємо файли»
Закріплюємо знання про: призначення й основін функції текстового редактора; правила роботи з текстовим редактором; основні операції,...
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconПрактична робота «Створюємо та зберігаємо файли»
Закріплюємо знання про: призначення й основін функції текстового редактора; правила роботи з текстовим редактором; основні операції,...
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconУрок №11. Тема
Тема: Робота з об’єктами операційної системи Windows. Виділення групи об’єктів. Створення та видалення об’єктів. Копіювання та перенесення...
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconМетодичні рекомендації для виконання лабораторної роботи. Тема: Створення...
Мета: Навчитися створювати І форматувати документи в середовищі текстового редактора Microsoft Word
Об’єкти в середовищі текстового редактора (символ, абзац, документ) І правила роботи з ними. Робота з фрагментами тексту: виділення, перенесення, копіювання, форматування, пошук, заміна. Використання буфера обміну iconТема. Комплексна практична робота "Робота в середовищі текстового...
Створити вміщений нижче документ. (Текст та таблиці створюються у Word, діаграму створити у Word )
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка