Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором




Скачати 63.87 Kb.
НазваУрок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором
Дата конвертації10.03.2013
Розмір63.87 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
Дата: 12. 02. 2013 р.

Урок № 22

Тема: Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором.

Мета:

дидактична: доповнити та узагальнити знання учнів про призначення, основні можливості систем обробки текстів; ознайомити з середовищем текстового процесора, основними операціями роботи з документом, використанням довідкової системи;

розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси, навички свідомого й раціонального використання програмних засобів, вміння слухати, аналізувати, використовувати набуті знання в практичній діяльності;

виховна: виховувати інформаційну, комунікативну компетентності, уважність, дисциплінованість, культуру оформлення документів ділового стилю.

^ Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: ПК підключені до локальної мережі, інструктивні картки.

Програмне забезпечення: ОС Windows, пакет MO, комп’ютерна презентація вчителя (Додаток 1).

^ План уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань (кросворд)

III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу

V. Домашнє завдання

VI. Практична частина уроку

VII. Підведення підсумків уроку

VIІI. Оцінювання діяльності учнів на уроці

^ Хід уроку

І. Організаційна частина уроку

Доброго дня 9 клас. Одразу нагадаю про дотримання правил техніки безпеки в кабінеті інформатики. На минулому уроці ви робили практичну роботу і закінчили вивчення теми. Якої саме? («Комп’ютерні мережі»). Чого ви навчилися на цих уроках? (відповіді).

Відмітити відсутніх та повідомити тематичну оцінку.

Закінчити вивчення теми я хочу такими рядками:

^ Зробив – це звершення (це для тих, хто здав усе)

Не можу – це поразка

Повинен – це твій борг (хто щось не здав)

Зроблю – це слово радості (зроблю до наступного четверга)

Можу – це твоя сила

Так будьмо ж сильними!

Лише у співпраці можна досягти успіху.




ІІ. Актуалізація знань

Давайте зараз усі разом розгадаємо кросворд і дізнаємося про ключові поняття нашої наступної теми.

(Розгадування кросворду)

Ключові слова – ТЕКСТОВИЙ ПРОЦЕСОР.
^ III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Це словосполучення і є темою, яку ми розпочинаємо вивчати. На цю тему розраховано 4 уроки, з яких 2 практичні роботи.

Тема сьогоднішнього уроку: «^ Системи обробки текстів. Огляд середовища текстового процесора» (учні записують число, Класна робота, тему у зошити)

Сформулюйте мету уроку? (учні формулюють мету, учитель записує її на дошці)

Оцініть у відсотках використання різних видів інформації у навчанні (в сумі 100%) :

  • Текстова + числова -

  • Графічна -

  • Звукова -

  • Відео –

Відповіді дітей.

А ось статистичні дані 2011 року, щодо використання різних видів інформації у навчанні. Як бачимо, з текстовою інформацією людина працює найбільше, тому обов’язковим є знання основ роботи з текстовими документами.

^ IV. Вивчення нового матеріалу

Перед початком вивчення теми, необхідно визначити та розрізняти такі поняття:

  • Редагування – перетворення, що забезпечує додавання, видалення, переміщення або виправлення змісту документа.

  • Форматування – це оформлення тексту (шрифт, вигляд і розмір символів, оформлення абзаців і заголовків).

Які програми для роботи з текстом ви знаєте?

Найпростішою програмою є … (Блокнот) Що можна робити у Блокноті? Які ще програми ви знаєте? (Ворд)

Які його можливості?

Якщо ж класифікувати усі програми для роботи з текстом, то їх можна розділити на 3 види: Текстовий редактор, Текстовий процесор та Видавничі системи – програми для створення поліграфічної продукції (газети, буклети, листівки, візитки, журнали і т.д.)


Демонстрація прикладів програм для роботи з текстом.

Ми будемо вивчати текстовий процесор Word 2007.

Демонстрація завантаження ТП, відкриття, створення нового документа, основних елементів вікна, збереження у різних форматах текстового документа.

Формати файлів, збережених MS Word

  • Doc (Word 2003)

  • Docx (Word 2007)

  • Rtf

  • Txt

Як і у всіх програмах у Word є довідкова система, яка викликається клавішею …F1

А зараз Передай чергу другу (Учень відповідає на запитання, яке з’являється на слайді і називає ім’я наступного, хто буде відповідати)

Призначення клавіш


  • Backspace

  • Delete

  • CapsLock

  • Home

  • End

  • PageUp

  • PageDown

  • Tab

  • Print Screen




Сполучення клавіш у MS Word



  • Ctrl+C

  • Ctrl+V

  • Ctrl+X

  • Ctrl+Z

  • Ctrl+A

  • Ctrl+N

  • Ctrl+S

  • Ctrl+O

  • Shift+Буква




При наборі тексту слід дотримуватись деяких правил. Ці правила у кожного з вас є, ви їх вклеюєте у зошит та вивчаєте. А також там є правила стильового оформлення усіх документів ділового характеру (реферати, повідомлення, наукові роботи і т.д.). Ці правила знати напам’ять. (Додаток 2)

^ V. Домашнє завдання

Параграф 6.1 та 6.2, с. 213 питання 8

*Домашнє завдання – лотерея. (Учні по одному з мішечку витягують назву текстового редактора/процесора/видавничої с-ми, про яку їм слід буде розказати на наступному уроці.)

Підготувати повідомлення на тему:

«Я хочу розповісти про…(текстовий редактор, текстовий процесор, видавничу систему)».

Вказати назву, компанію, яка розробила програму, її можливості, інтерфейс, переваги й недоліки.

^ VI. Практична частина уроку

Створити новий текстовий документ, надрукувати в ньому своє прізвище та ім’я, зберегти його у різних форматах; відкрити Довідкову систему та ознайомитись з її основними розділами

Визначити призначення сполучень Ctrl+B, Ctrl+I, Ctrl+U, Ctrl+E.

^ VII. Підведення підсумків уроку

Ми поставили на початку уроку мету. (Мета на дошці)

Що нам вдалося, а що ні? Чи дізнались ви щось нове?

Чи потрібна така тема у розділі інформатики 9 класу? (Відповіді учнів)

^ VIІI. Оцінювання діяльності учнів на уроці. Кожен учень та учитель складають рейтинг групи по результатам діяльності на уроці за допомогою он-лайн таблиці (сумісне використання документів Google). За зведеною таблицею визначаються бали учнів.

Додаток 2



Правила введення тексту:

  • робити один пропуск мiж словами;

  • розділовий знак не відривати від слова, за яким він стоїть;

  • після розділового знака ставити пропуск;

  • після відкритих дужок або лапок відразу писати текст;

  • закривати дужки або лапки відразу за текстом;

  • до i після дефісу не ставити пропуск;

  • до i після тире ставити пропуск;

  • не робити пропусками відступів від лівого краю;

  • не нумерувати сторінки — це зробить текстовий редактор;

  • для створення нового абзацу натискати клавiшу Enter;

  • для переходу на нову сторінку є функція Вставка-Разрыв страницы.


Правила оформлення документу

  • Розмір шрифту (кегль) – 14 пт

  • Тип шрифту - Times New Roman

  • Абзац (червона строка) – 1 см

  • Міжрядковий інтервал –1,5 пт

  • Відступи від країв документу:

Справа – 1,5 см (1)

Зліва – 2,5 см (3)

Внизу та вгорі по 1,5 см



Схожі:

Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок №24. Тема
Тема: Основи роботи з текстом. Програмні засоби готування текстових документів: призначення та класифікація. Знайомство з текстовим...
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок № Тема
Типова архітектура персонального комп’ютера. Класифікація та призначення апаратних засобів: пристроїв введення, виведення, зберігання...
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок №8. Тема
Тема: Програмне забезпечення. Операційні системи. Призначення та види програмного забезпечення. Операційні системи. Призначення та...
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconЗавдання № Знайомство з текстовим процесором ms word
Мета: оволодіння навичками інсталяції програми ms word, використання інструментів, роботи з меню та довідкою, створення І форматування...
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок №22. Тема
Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації. Правила роботи з пошуковою системою. Найпоширеніші служби Інтернету
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconЛекція №20 Тема: Типова архітектура інформаційних систем, їх класифікація
С – система, що реалізовує автоматизований збір, обробку І маніпулювання даними І включаючи технічні засоби обробки даних. Програмне...
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок №10 Тема. Призначення та основні можливості модуля crt. Практична робота
Використовуючи можливості  модуля crt, можна розробити зручний інтерфейс для будь-якої програми
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок №19 Тема урока Бази даних (БД). Призначення та функції систем...
Тема урока Бази даних (БД). Призначення та функції систем управління базами даних (субд). (Урок №2)
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Тема уроку: Основи роботи в Ексель. Введення та редагування даних. Форматування комірок та діапазонів комірок. Друк аркушів
Урок №22 Тема: Призначення, можливості І класифікація систем обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором iconУрок 48 Тема уроку
Мета уроку: перевірити навички складання лінійних програм в середовищі Паскаля, основні прийоми роботи з текстовим редактором, методами...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка