Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою




Скачати 114.94 Kb.
НазваКомпетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою
Дата конвертації11.03.2013
Розмір114.94 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №75

ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

АНАЛІЗ РОБОТИ ШМО УЧИТЕЛІВ

МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ, ІНФОРМАТИКИ

ЗА 2011-2012 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ТА ЗАДАЧІ НА 2012-2013 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


КЕРІВНИК: БАРДІНА Н.В

ЗАПОРІЖЖЯ

2012
ШМО вчителів математики, фізики та інформатики працює над впровадженням проблемної теми ,, Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“

^ Нашою метою є сприяти формуванню компетентнісно – орієнтованої особистості учня, удосконалення рівня методичної майстерності вчителів, їх ерудиції та компетентності в галузі математики, фізики та інформатики.

Для реалізації мети було сплановано та проведено 5 засідань ШМО, на яких були розглянути наступні запитання:

  • Удосконалення роботи з учнями при організації повторення матеріалу, корекційної роботи .

  • Підготовка і проведення шкільного туру олімпіади, конкурсів ,,Кенгуру“, ,, Левеня “, ,,Бобер“.

  • Перспективне планування заходів під час проведення Декади предметів фізико-математичного циклу.

  • Роль вчителя у формуванні інформаційної культури в роботі з допоміжною літературою з предметів; активізація роботи учнів з бібліотекою школи.

  • Форми і методи створення позитивного мікроклімату на уроці.

  • Огляд методичної та дидактичної літератури з актуальних питань викладання предметів.

  • Результативність навчальних досягнень учнів за І семестр.

  • Форми і прийоми роботи з батьками учнів, які мають труднощі в навчанні.

  • Розвиток творчого мислення старшокласників на уроках математики через використання інформаційних технологій.

  • Участь вчителів в обласному конкурсі ,,Intel“.

  • Аналіз роботи вчителів зі шкільною документацією.

  • Звіт вчителів, що відвідували курси підвищення кваліфікації.


Засідання ШМО проходили у вигляді діалогу, творчих звітів, круглого столу. Найбільш вдалою формою виявилася форма ,, круглого столу “, коли педагоги ділилися власними досягненнями в питаннях підвищення якості викладання предметів на основі втілення інноваційних технологій та їх елементів, впровадження педагогіки співпраці на уроках на засадах створення позитивного мікроклімату.

Протягом навчального року вчителі продовжили роботу над темами самоосвіти, результатом цієї роботи стало створення наступних дидактичних та методичних матеріалів:


П.І.Б вчителя

Предмет

Вид роботи

Улінець Л.М


Спецкурс ,, Інформаційний працівник “

Спецкурс ,, Комп’ютерна

графіка “

Спецкурс ,. Бази даних в інформаційних системах “



Наглядний електронний посібник з теоретичною базою та завданнями проекту

Наглядний електронний

посібник з теоретичною

базою, вправами, завданнями

Наглядний електронний посібник з теоретичною базою


Мацкуляк Ю.В


Алгебра 8 – 9 кл,

Геометрія 8 – 9 кл.


Різнорівневі картки, таблиці, схеми та опорні

конспекти щодо осмислення навчального матеріалу, вироблення початкових умінь; для формування і перевірки знань, вмінь, навичок учнів.


Кавардакова О.І

Математика 5 кл,

Алгебра 7 кл,

Геометрія 7 кл.



Картки – пам’ятки з алгоритмами розв’язання завдань, побудови геометричних фігур, картки – індивідуальні завдання з усіх тем за рівняннями; різнорівневі розробки щодо проведення самостійних та контрольних робіт

Гаврілюк І.К

Геометрія 7-8 кл.

Фізика 7-11 кл.

Картки – пам’ятки;

розробки математичних,

графічних, фізичних диктантів


Бардіна Н.В

Математика 6 кл,

Алгебра 8 кл,

Геометрія 8 кл.

Різнорівневі тематичні контрольні роботи, картки – пам’ятки з алгоритмами розв’язання завдань



Педагоги ШМО є активними учасниками методичної роботи школи ( виступи на педрадах та семінарах з питань:

,,Адаптація учнів 5-А класу. Прийоми, форми і методи роботи “ – Кавардакова О.І. ;

,, Особливості реалізації виховної мети на уроках математики “ – Мацкуляк Ю. В; Бардіна Н.В. ;

,, Розробка шкільного веб – сайта. Розміщення звітів в Інтернет “ –

Улінець Л.М.)

району ( виступи на засіданнях РМО з питань ,, Одна геометрична задача крізь різні розділи “ – Кавардакова О.І.; ,, Огляд методичних літературних новинок з фізики “ – Журибіда О.О.;

Перевірка контрольних робіт вчителів з комп’ютерної грамотності за критеріями оцінювання, розробленими ЗРА. – Улінець Л.М. )

У рамках педагогічних семінарів з тем ,, Диференційний підхід на уроках з використанням ІКТ та на інтегрованих уроках “, ,, Виховний потенціал уроку “ були проведені для вчителів школи відкриті уроки :

у 8 – Б кл. з теми ,, Функція y = k / x , її графік та властивості“ – Мацкуляк Ю.В. ; у 7 – А кл. з теми ,, Суміжні та вертикальні кути “ – Гаврілюк І.К.

Учителя ШМО є активними учасниками процесу інформатизації школи:

  • використання Інтернет – ресурсів ( пошук цікавої інформації, історичних фактів з життя вчених ),

  • проведення уроків з використанням мультимедійних засобів :

П.І.Б вчителя

Клас, предмет

Тема уроку

Мацкуляк Ю.В


8 – Б, Г (алгебра)

8 – Б, Г (алгебра)

9 – А, Б, В (алгебра)
8 – Б, Г (геометрія)
8 – Б, Г

(геометрія)
9 – А,Б,В

(геометрія)

Функція y = k / x, її графік та властивості
Розв’язування задач за допомогою складання системи рівнянь
Арифметична прогресія

Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника
Теорема Піфагора

Координати вектора


Бардіна Н.В.

6 – А, Б

(математика)

6 – А,Б

(математика)

Відношення і пропорції
Координатна площина



Одним із напрямків роботи вчителів є корекційна робота з учнями, що мають низьку мотивацію до навчання. Після проведення стартових контрольних робіт вчителі ШМО з ціллю ліквідації прогалин в знаннях учнів при навчанні математичних дисциплін; створення умов для успішного індивідуального розвитку учнів, розробили корекційні програми з математичних дисциплін; відкорегували її після аналізу навчальних досягнень учнів за І семестр.

Корекційна робота велася вчителями під час індивідуальних додаткових занять; під час уроків за допомогою використання завдань з елементами допомоги, завдань зі зразком способу дії; під час факультативних занять

( Улінець Л.М.)

Важливим напрямком в роботі вчителів ШМО є робота з обдарованими учнями. В основному вона здійснюється під час підготовки учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, декадах та учнівських олімпіад.

Результати цієї роботи надані у таблиці:

П.І.Б. вчителя

Клас

П.І. учнів

конкурс

результативність

Бардіна Н.В.


6-А

6-А

11-А

6-А

8-В

11-А
6-А

6-Б

8-В

Лепетуха А.

Тимченко Ю

Журба О.

Зайченко К.

Боднарук П.

Ольшанська Дар’я

13 учнів

5 учнів

3 учня

Олімпіада

Олімпіада

Олімпіада

Олімпіада

Олімпіада

Олімпіада
Кенгуру

Кенгуру

Кенгуру

І місце, школа

ІІ місце, школа

ІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

Мацкуляк Ю.В

8-Б

8-Б

8-Г

8-Б

8-Г

9 кл.

Панченко А.

Мацкуляк Г.

Гавров А.

7 учнів

7 учнів

9 учнів

Олімпіада

Олімпіада

Олімпіада

Кенгуру

Кенгуру

Кенгуру

І місце, школа

ІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

Гаврілюк І.К.


7-А

10-Б

7-А

8-А

10-Б

10-Б

Кий В.

Діброва С.

3 учня

3 учня

6 учнів

1 учень

Олімпіада

Олімпіада

Кенгуру

Кенгуру

Кенгуру

Левеня

ІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

Кавардакова

О.І.



7-Б

7-Б

5-А

7 кл.

Кадієв С.

Корчев С.

4 учня

8 учнів

Олімпіада

Олімпіада

Кенгуру

Кенгуру


ІІІ місце, школа

ІІІ місце, школа

Романчук В.О.



5-Б

Циммерман Олексій

Кенгуру

ІІІ місце, школа

Журибіда О.О



7-Б

8 кл.

9 кл.

1 учень

3 учня

2 учня

Левеня

Левеня

Левеня




Улинець Л.М.

5-Б

7 кл.

10-А

10 кл.

11-А

Циммерман

5 учнів

Карфік Р.

5 учнів

4 учнів

Бобер

Бобер

Бобер

Бобер

Бобер

Відмінний сертифікат

4- добрий сертифікат

Відмінний сертифікат

4- добрий сертифікат

3- добрий сертифікат

Вчителі ШМО постійно ведуть позакласну роботу з предметів фізико – математичного циклу: індивідуальну, факультативну.

Традиційною формою позакласної роботи в школі є проведення предметних декад. У грудні 2011 року була проведена декада фізико – математичної галузі. Метою декади було: навчання учнів опрацьовувати додаткову літературу, критично мислити, розмірковувати, творчо підходити до вирішення завдання; розвиток образного мислення учнів.

Під час проведення декади вчителі використовували різні форми роботи, що сприяло охопленню всіх учнів заходами декади, активності учнів у проведенні конкурсів, вболіванню за результат класу.

Під час декади були проведені: Уроки-лекції та уроки-практикуми:

  • ,, Математика в Давній Русі “ для 7-А кл. (вч. Гаврілюк І.К.)

  • ,, Цікавинки навчання “ для 8-В кл. (вч. Бардіна Н.В.)

  • ,, Піфагоріада “ для 8-А кл. (вч. Гаврілюк І.К.)

  • ,, Задачі на відсотковий вміст речовини. Купецький метод “ для 10 кл. ( вч. Гаврілюк І.К.)

Конкурси з математики:

  • ,, Математичний зорепад “ для 9 кл. (вч. Мацкуляк Ю.В.)

  • ,, Про математику – ліричними рядками. Задачі - вірші “ для 6 кл.

(вч. Бардіна Н.В.)

Позакласні заходи:

  • ,, Геометрична мозаїка “ для 8-Г, Б кл. (вч. Мацкуляк Ю.В)

  • ,, Розумні та кмітливі “ для 7 кл. ( вч. Кавардакова О.І.)

Гра:

  • ,, Останній герой “ для 8- Б кл. ( Журибіда О.О.)

Конкурси кросвордів та малюнків:

  • ,, Для тих, кому математика не байдужа “ для 11 кл. (вч. Бардіна Н.В.)

  • ,, В країні Ребусландії “ для 5 – 11 кл. (вч. Улинець Л.М.)

  • ,, Математичні задачі у малюнках учнів “ для 6 кл. (вч. Бардіна Н.В.)

  • ,, Створити малюнок на комп’ютері – легко! “ для 10-А, 11-А кл.

(вч. Улинець Л.М. )

  • ,, конкурс Новорічних листівок “ для 9 – 11 кл. ( вч. Улинець Л. М.)

Тематичні стінгазети:

  • ,, Информационная Библия “, ,, 50 причин почему компьютеры лучше человека “ для 5 -11 кл. ( вч. Улинець Л.М.)

  • ,, Електричний струм “ для 9 кл. (вч. Журибіда О.О.)

Робота в проекті:

  • ,, Використання можливостей та ресурсів глобальної мережі Інтернет “ для 10 – А кл. ( вч. Улинець Л.М.)

Конкурс рефератів з фізики між учнями 7-8 кл. ( вч. Журибіда О.О. )
Декада пройшла за затвердженим планом, всі заплановані заходи були проведені.

Вчитель математики Мацкуляк Ю.В. та учні 8 –Б класу ( Мацкуляк Г.;

Глущенко Д.; Чинков М.; Шумейко Д.) прийняли участь в обласному конкурсі навчальних проектів ,, Геометрія навколо нас “.

Таким чином , роботу ШМО вчителів фізико – математичного циклу предметів можна вважати ефективною, такою, що знаходиться на достатньому рівні.

Проте є певні проблеми, над якими необхідно продовжити роботу у наступному році :

  • залучення школярів до науково – дослідницької та пошукової діяльності при вивченні математики;

  • розвиток творчих здібностей учнів;

  • навчання на високому рівні складності; навчання швидкими темпами;

  • формування стійкого інтересу учнів до вивчення предметів на основі системи вимог до формування особистості;

  • виховання на уроках математики на засадах розвитку життєвих навичок;

Шляхи вирішення:

  • Застосування методів активізації навчально – пізнавальної діяльності учнів: проблемних уроків, уроків – дискусій, презентацій, рольових ігор, круглих столів тощо.

  • Мотивація навчальної діяльності учнів, яка спонукає їх до навчання.

  • Підвищення пізнавального інтересу на уроках при розв’язанні творчих задач та задач високого рівня складності.

  • Надання учням завдань для науково – дослідницької та пошукової діяльності та орієнтирів для їх навчальної діяльності.

  • Здійснення всіх видів контролю за ефективністю засвоєння знань.

  • Продовження тісної співпраці с класними керівниками, соціологом, психологом, батьками учнів з метою визначення рівня мотивації навчальної діяльності у конкретного учня.

Схожі:

Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconКомпетентнісно орієнтований підхід до тематичного
Щоб цього уникнути, треба відійти від орієнтації навчання на знання як основний показник навчальних досягнень учнів І запровадити...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconПлан проведення декади фізико математичного циклу предметів (03. 12 18. 12. 2012р.) №

Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconМетодична робота
Дудник Л. В.) предметів фізико-математичного циклу (керівник Квас О.І.), предметів гуманітарного циклу (керівник Лукомська Ж. А.),...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconМатематична декада
Аналіз проведення декади фізико – математичного циклу предметів, що проходила у зош №75 в період з 03. 12 – 18. 12. 2012 року
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів Біологія
Вступ. Програма призначена для вивчення біології на рівні стандарту у класах суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного,...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconКонкурсі "Кенгуру" ” Міжнародний математичний конкурс “
Організація І проведення в Україні Міжнародного математичного конкурсу "Кенгуру" покладається на Центральний організаційний комітет,...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconНавчальна програма для учнів 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10 класі старшої школи в загальноосвітніх навчальних закладах математичного, фізичного...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconЛеонід Віталійович Канторович (Cantorovych)
Навчаючись в аспірантурі фізико-математичного факультету, одночасно викладає математику у вищих навчальних закладах Ленінграда. Стає...
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconЗа яким профілем Ви навчаєтесь?
З яких предметів шкільного компонента рівень викладанні ае задовольняє Вас І чому?
Компетентнісно – орієнтований підхід при викладанні предметів фізико – математичного ціклу.“ Нашою метою iconЗаліків зимової сесії 2008/09 н р. по фізико-математичного факультету

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка