Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін




Скачати 27.27 Kb.
НазваЗастосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін
Дата конвертації11.03.2013
Розмір27.27 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці
Окуневич Т. М.

Володимир-Волинське ВПУ

Викладач спеціальних дисциплін

Актуальність

Інновації в педагогічній науці пов’язані з загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією знань і форм соціального буття.

Інноваційне навчання – зорієнтоване на динамічні зміни в навколишньому світі, ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості.

Особливості інноваційного навчання проявляються у його відкритості майбутньому, здатності до передбачення на його основі постійної переоцінки цінностей, налаштованості на конструктивні дії в поновлювальних ситуаціях. Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми і методи навчання та виховання. У цьому аспекті актуальним, важливим являється застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці учнів професійно-технічних навчальних закладів.

Мета статті: узагальнити досвід застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці учнів з професії кравець.

Інтерактивне навчання як різновид активного має свої закономірності та особливості. В цьому випадку навчальний процес відбувається за умов постійної активної взаємодії усіх учнів. Це – взаємонавчання (комплексне, групове, навчання в співпраці), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання. Педагог виступає в ролі організатора процесу навчання, лідера групи. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблеми. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером учнівського колективу.

Викладач повинен провести з учнями особливе «організаційне»заняття, щоб розробити разом з ними «правила роботи в класі», а також налаштувати учнів на сумлінну підготовку до інтерактивних занять. Спочатку необхідно використовувати прості інтерактивні технології: роботу в парах, у малих групах, мозковий штурм тощо. Коли у педагога і учнів з’явиться досвід такої роботи, ці заняття проходитимуть значно легше, а підготовка не забиратиме багато часу.

Для перевірки знань учнів можна використовувати інтерактивні завдання «Статична пара»,. «Технологічна естафета», «Логічні завдання» тощо. Виробничі ситуації та проблемні питання пропонуються учням при вивчені слідуючих тем: «Технологія виготовлення чоловічих сорочок», «Технологія виготовлення спідниць», «Технологічна обробка брюк». Case-метод навчає учнів ставити питання, відрізняти факти, виявляти важливі і другорядні обставини, аналізувати і виносити рішення. Викладач пропонує учням розглянути певну конфліктну ситуацію, в якій обов’язково мають бути присутні дві сторони конфлікту, позиції і інтереси яких суперечать одна одній. Кожна сторона висуває аргументи на захист своєї позиції. В кінці обговорення учні групи роблять чіткий вибір вирішення конфліктної ситуації.

Часто можна використовувати метод «Навчаючи – вчуся» («Кожен навчає кожного», «Броунівський рух») при вивченні блоку інформації або узагальненні й повторенні вивченого. Він дає змогу учням взяти участь у переданні своїх знань одногрупникам. Застосування цього методу надає загальну картину понять і фактів, що їх необхідно вивчити на уроці, а також викликає певні питання й підвищує інтерес до навчання.

Впроваджуючи інтерактивні методи в начальний процес, практично заохочуємо всіх учнів до процесу пізнання.

Висновок. Слід відзначити, що процес навчання охоплює викладання (діяльність викладача) та навчання (діяльність учня). Без методів навчання не можливо досягнути поставленої мети, реалізувати зміст освіти, наповнити навчання пізнавальною діяльністю. Існує багато інтерактивних методів навчання, але кожен викладач продумує, який з них можна застосовувати під час проведення того чи іншого уроку.

Схожі:

Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconМетодика проведення конкурсу «Кращий за професією» Осічка Л. В. Володимир...
Конкурси проводяться з метою підвищення рівня професійної підготовки, розвитку творчої активності учнів, удосконалення організації...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconЛабораторно-практичні заняття в сістемі професійної підготовки кваліфікованих...
Ослідження "Практичні та лабораторні заняття в системі професійної підготовки кваліфікованих робітників" обумовлено наявністю протиріччя...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconОрганізація колективної, групової та творчої роботи на уроці марчук...
Актуальність навчального прикладного педагогічного дослідження «Організація колективної творчої діяльності учнів на уроках» обумовлене...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconРозвиток творчості учнів шляхом запровадження інтерактивних технологій...
Нині, як ніколи, настала нагальна потреба в оновленні змісту науки І освіти. У цьому аспекті особливий інтерес ставлять інтерактивні...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconПатріотична молодь – процвітаюче майбутнє юскевич Л. А. Володимир...
Духовна криза, в якій перебувають чимало наших співвітчизників, загрожує кризою соціальною І національною, а звідси І розгортанням...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconІндивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні...
Гатьох учених І практиків. Проте кожен з дослідників трактував її по-своєму. Зважаючи на це, викладемо свої міркування щодо розкриття...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconКомплексне методичне забезпечення та ефективність його використання...
У північних народів є простий І мудрий афоризм: якщо подарувати людині одну рибину, людина буде ситою один день. Якщо подарувати...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconПерешкоди упровадження ділових ігор коба С. Л. Володимир-Волинського...
Як підтверджує досвід, саме в таких ситуаціях виникає загострене відчуття реальної особистої відповідальності за знання І долю того...
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін icon2013 впу №40 Шишкіна Людмила Миколаївна викладач вищої категорії, старший викладач
Використання інформаційно-комунікаційних технологій – потужний стимул у навчанні]
Застосування інтерактивних методів у професійно-теоретичній підготовці Окуневич Т. М. Володимир-Волинське впу викладач спеціальних дисциплін iconТема : Професії
Використання інформаційних технологій при підготовці до уроку, а також застосування частково-пошукового методу та пояснювально-ілюстративного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка