Уроках математики




Скачати 48.42 Kb.
НазваУроках математики
Дата конвертації11.03.2013
Розмір48.42 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
Соловйова О. А. ,

вчитель математики Макіївської

загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. № 62
ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
В наш час прискорення науково-технічного прогресу, коли володіння інформацією стає важливішим інструментом у будь-якій сфері людської діяльності, головною задачею є навчання підростаючого покоління жити в інформаційному світі, уміти знаходити та використовувати необхідні знання. Одними з ефективних засобів розв’язання цієї задачі є використання та застосування інформаційних технологій у галузі освіти. Тобто, вчитель на своїх уроках повинен створити такі умови творчої діяльності учнів, при яких буде формуватися та розвиватися їх пізнавальна потреба. Однією з особливостей викладання шкільного курсу математики є необхідність використання саме інформаційних технологій, які дійсно забезпечують активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Інформаційна технологія — цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування.

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації , засобом здійснення яких є комп'ютер.

Комп’ютерні засоби навчання - це такі програмні засоби, які призначені для вирішення різних педагогічних задач.

Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:

- можливість диференціювання роботи учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів;

- високий рівень наочності;

- можливість моделювання різноманітних об’єктів і процесів;

- звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння

основного змісту;

- можливість учня активно приймати участь у процесі пізнання;

- можливість організації колективної та індивідуальної роботи;

- різноманітність форм представлення інформації;

- можливість організації комп’ютерного оперативного контролю і допомоги з боку вчителя.

Збільшення розумового навантаження на уроках математики примушує розмірковувати над тим, як підтримати увагу та зацікавленість учнів до вивчаємої теми, активність на протязі усього уроку. Використання комп’ютера дозволяє підтримати такий інформаційний простір, який стимулює допитливість.

Комп'ютер можна використовувати на усіх етапах процесу навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі. Для успішного проведення уроку вчителю необхідно розв’язувати наступні задачі: дидактичну (підготовка навчального матеріалу, комп’ютерної програми); методичну (визнати методи використання комп’ютера у викладанні теми, аналіз результатів уроку); організаційну (організувати роботу так, щоб діти не втомлювалися та час було використано раціонально); навчальну (відпрацювати та закріпити знання учнів за темою, вміння та навики роботи з наведеною програмою).

Уроки математики відрізняються деякими особливостями, які потрібно враховувати під час підготовки сучасного уроку з використанням ІКТ. Зміст спирається на раніш вивчений матеріал, підготовлюючи основу для засвоєння нових знань; приділяється велика увага розвитку логічного мислення учнів, вмінь розмірковувати та доводити; необхідно створювати умови для того, щоб кожен учень міг засвоїти на уроці саме головне; математика є опорним предметом для вивчення інших дисциплін; теоретичний матеріал засвоюється у процесі розв’язання задач. Все це потрібно враховувати.

На своїх уроках з використанням ІКТ ставлю мету:

  1. Інтенсифікувати навчальний процес; розвити математичні здібності учнів.

  2. Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

  3. Формувати освітні компетентності.

  4. Підвищувати рівень вмінь праці з інформацією із різних джерел.

  5. Формувати інформаційну культуру учнів.

  6. Сприяти самоосвіті учнів.

Комп’ютерні засоби навчання, які використовую на уроках математики:

  • мультимедійні підручники;

  • навчальні програми;

  • тренажери, тренувальні вправи;

  • тематичні презентації;

  • електронні енциклопедії, довідники, плакати;

  • відеоуроки;

  • мережа Інтернет.

Програми, які використовую найчастіше у своїй роботі: Microsoft PowerPoint – створення тематичних презентацій; Microsoft Excel – побудова графіків функцій та розв’язання рівнянь n-го степеню, побудова діаграм; програмно-методичний комплекс GRAN 3D - забезпечення підтримки вивчення математики (планіметрії, стереометрії, тригонометрії, алгебри та початків аналізу, початків теорії ймовірностей и математичної статистики); GRAN 1- розгляд координатної площини.

Досвід роботи показує, що найбільш ефективніше проходять уроки з геометрії, стереометрії, алгебри при вивченні функцій та графіків, а також при розгляді тем, які виходять за рамки шкільних підручників.

Наведу приклади напрямів які використовую у викладанні математики: підготовка дидактичних матеріалів , створення презентацій для використання на уроці , використання СD для організації діяльності учнів , використання Інтернету для пошуку інформації історичного та практичного характеру , застосування комп’ютерних тестів для контролю ЗУН учнів.

Використання ІКТ на уроках математики дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати діяльність, підвищити мотивацію учня та підняти рівень ефективності уроку. Також дозволяє розвити та поширити мислення ( просторове, творче, інтуїтивне ), формування навичок прийняття оптимального рішення, вміння виконувати експериментально-пошукову діяльність, інформаційну культуру. Застосування комп’ютерної техніки робить урок нетрадиційним, ярким, насиченим; на таких уроках кожен учень працює активно та захоплено. Саме демонстрація процесу вирішення задачі ( побудова графіка, визначення екстремумів, перетин тривимірних фігур, анімаційне відображення ) спрощує сприйняття учнями матеріалу і приводить до кращого засвоєнні, дозволяє підняти навчальний процес на більш вищий якісний рівень.

ЛІТЕРАТУРА:

1. Жалдак М.І. Компютер на уроках математики : посібник для вчителів / М. І. Жалдак – К.:Техніка, 1997. – 304 с.

2. Жалдак М.І. Нові інформаційні технології навчання геометрії// Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук.праць. /Редкол.-К.:”Компютер у школі та сім′ї”.-1988.-231с.

3. Жалдак М.І., Пеньков А.В. Нова інформаційна технологія на уроках математики//Рідна школа.-1991.№1.-С.77-80.

4. http://kzsh12.hiblogger.net/1090303.html

5. http://duboviki.ucoz.ua/index/ikt_na_urokakh_matematiki/0-29





Схожі:

Уроках математики iconУроках математики
Проблема, над якою працюю: «Формування в учнів просторового уявлення та логічного мислення на уроках математики»
Уроках математики iconУроках математики у початкових класах
Використання комп`ютерних технологій навчання на уроках математики у початкових класах
Уроках математики iconУроках математики в початковій школі
Значення позакласної роботи з математики з молодшими школярами полягає в наступному
Уроках математики iconКонспект уроку з геометрії у 7 класі. Вчителя математики: Гадяцької...
Проблема: Застосування особистісно орієнтованих та біоадекватних технологій на уроках математики
Уроках математики iconУроках інформатики та математики
Яковишина Аліна Володимирівна, вчитель математики та інформатики Калюсецької зош І-ІІ ступенів
Уроках математики iconУроках математики
Метою педагогічної діяльності педагога є забезпе­чення необхідного рівня засвоєння систематизова­них знань з математики через розвиток...
Уроках математики iconУроках математики
Вступ
Уроках математики icon«Проектне навчання на уроках математики»»

Уроках математики iconУроках математики
Сценарії уроків для формування математичних знань І залученні їх у практичній діяльності
Уроках математики iconПрограми з математики (2-4 клас) пояснювальна записка цілі навчання математики
Цілі навчання математики. Курс математики початкової школи є складовою частиною курсу математики спеціальної загальноосвітньої школи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка