Уроку




Скачати 73.59 Kb.
НазваУроку
Дата конвертації12.03.2013
Розмір73.59 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок
Тема уроку Бази даних. Фактографічні і документальні бази даних. Ієрархічна, мережевна, реляційна модель бази даних. Основні об’єкти баз даних. Системи управління базами даних. Особливості реляційних БД. Ознайомлення й робота з конкретною базою даних. Пошук інформації в базі даних.
Мета уроку: Вивчити поняття бази даних,СУБД, типи БД.

Розвиток логічного мислення.

Виховати почуття взаємодопомоги при вирішенні тестових завдань.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Методи роботи: індивідуальна, парна.
План уроку:

  1. Порівняльна характеристика типів баз даних.

  2. Особливості реляційних баз даних

  3. Презентація „Бази даних та їх типи.pps”

  4. Відповіді на тестове завдання


База даних(БД) –це сукупність взаємозв’язаних даних, які відображають інформацію про деяку предметну галузь, до якої мають доступ різні користувачі для вирішення своїх завдань.
^ Система управління БД (СУБД) – це програма, що призначена для організації, зберігання, обробки та пошуку інформації в БД.

БД + СУБД - це банк даних.
Приклади : dBase, FoxBase, FoxPro, Access.
Основні можливості СУБД :

  • Відновлення, поповнення та розширення БД;

  • Висока надійність зберігання інформації;

  • Виведення повної та достовірної інф. на запити;

  • Незалежність даних від програми;


Основною функцією БД є зберігання інформації, а не розрахунки. Хоча в БД можливо виконувати фінансові та статистичні розрахунки, вони виконуються не так швидко, як в таблицях EXCEL. Наприклад, СУБД не краща програма для розрахунку податків, але якщо треба відслідити, проаналізувати та зберегти інформацію за декілька років, то краще використати БД.
БД бувають фактографічні та документальні.

Фактографічні – містять короткі відомості про описувані об’єкти.

Документальні – зберігають набори документів про стан деякої предметної області.

БД класифікуються за такими ознаками:



Централізована база даних – зберігається в пам’яті однієї обчислювальної системи. Можливий розподілений доступ ( при наявності мережі).

Розподілена база даних складається з кількох, можливо пересічних або навіть дублюючих частин, збережених у різних ЕОМ обчислювальної мережі.

Файл – сервер – виділення однієї машини в мережі в якості центральної (сервер файлів). На ній зберігається спільно використовувана централізована БД. Всі інші машини виконують функції робочих станцій.

Клієнт – сервер – центральна машина крім збереження централізованої БД виконує основний обсяг обробки даних. Запит на дані, що видається клієнтом (робочою станцією), здійснює пошук і витяг даних на сервері. Витягнуті дані ( але не файли) транспортуються мережею від сервера до клієнта.

БД можуть бути засновані на одній моделі або на сукупності кількох моделей.

Відомі три основних типи організації даних в БД та зв’язків між ними.

Ієрархічна БД – відношення між різними типами записів мають деревоподібну структуру встановлені тільки вертикальні зв’язки.


школа




математика

фізика

хімія

історія


Рівень 1(предмети)



Назаренко Г.М

Петренко АВ.

Іванова П.Р.

Демченко А.Л.




Бутенко Н.П.

Кравченко А.Л.




Петров П.П.

Олексієнко І.В.




Дмитрієв О.О.

Ніколенко Є Т.
Рівень 2(вчителі)

























Рівень 3 (класи)















Учні класу ^ Рівень 4 (учні)




Зверніть увагу: назви класів повторюються, один об’єкт зв’язаний з другим тільки один раз.

При перетворенні такої інформації в плаский файл, запис в таблиці буде мати дуже великий розмір, інформація буде повторюватись
Мереживна БД - кожний елемент може мати довільні зв’язки з будь-якими іншіми.


школа




математика

фізика

хімія

історія


Рівень 1(предмети)



Назаренко Г.М

Петренко АВ.

Іванова П.Р.

Демченко А.Л.




Бутенко Н.П.

Кравченко А.Л.




Петров П.П.

Олексієнко І.В.




Дмитрієв О.О.

Ніколенко Є Т.
Рівень 2(вчителі)

























Рівень 3 (класи)











Учні класу Рівень 4 (учні)





В мереживній БД класи вже не повторюються, але при створенні запису про учня, вона буде зберігати інформацію про всіх вчителів, та про всі предмети, які вивчає учень

Реляційна БД - інформація організована у вигляді прямокутної таблиці. Така таблиця наз. відношенням . В таких БД дані зберігаються тільки один раз( в одній з таблиць) та

встановлюється зв’язок між таблицями.


код

клас

прізвище

ім’я

дата народження

адреса

А001

1-а

Артюх

Іван

01.01.1998

Вул.Прирічна 5 кв.13

Б025

1-в

Болотов

Сергій

11.12.1998

Вул.Північна 54 кв.16

В034

1-а

Возняк

Ольга

15.04.1997

Вул.Північна 50 кв.100

К020

2-б

Клименко

Олег

14.07.1996

Вул.Прирічна 17 кв.23










^ Таблиця подається у вигляді файла даних. Рядок таблиці відповідає запису БД, стовпчик – поле БД. Назва поля це атрибут. Поле повинно мати тип. Тип задає спосіб представлення атрибута. Основні типи даних : числовий, текстовий, дата/час, логічний.

Таблиця не повинна містити однакових записів. Це означає, що в таблиці потрібно виділити один або декілька атрибутів, які наз. ключовим поле БД(ключем). Ключовий атрибут повинен бути унікальним і однозначно виділяти любий запис у таблиці.

Основні об’єкти БД:

Таблиця – містить дані у вигляді двомірної таблиці, схожої на EXCEL. Таблиці - основа

БД, від них залежать усі інші об’єкти.

Запити – здійснюють пошук даних в таблиці на основі заданої умови. Дозволяють

побачити дані з кількох таблиць в одному запиті, обновити або видалити

декілька записів.

Форми – застосовуються для перегляду, введення або зміни даних у таблицях.

Звіти – відображають та друкують дані, на основі створеного користувачем формату.

В звіті дані редагувати не можна.

Макроси – автоматизують стандартні дії.

Модулі – автоматизують складні операції. Це процедури написані на мові програмування.

Схожі:

Уроку iconСамоаналіз уроку вчителем
Яке місце уроку в темі, розділі, курсі? Як він пов'язаний із попе­редніми, на що в них опирається? Як він працює на наступні уроки,...
Уроку iconПлан-конспект уроку алгебри (11 клас)
Запропоновані форми роботи підтримують інтерес учнів до уроку. Наведена технологічна карта дозволяє творчому педагогу надати власному...
Уроку icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
Уроку iconПсихолого-педагогічні та техніко-гігієнічні вимоги до сучасного уро­ку
Точне І творче виконання програмно-методичних вимог до уроку; чітке визначення типів уроку І його місце в темі, бачення особливостей...
Уроку iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку icon«Цілепокладання й планування як реалізація управлінських функцій...
За яким алгоритмом відбувається аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку?
Уроку iconТема уроку: трансформатор (11 клас) Мета уроку
Обладнання уроку: трансформатор лабораторний (36/42В), джерело змінної напруги вс-24, мультиметр dt-830B (або інший), з’єднувальні...
Уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Уроку iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку iconТема уроку: «Приготування перших страв». Мета уроку
Мета уроку: поглибити І закріпити знання учнів при приготуванні перших страв, дотримання правил техніки безпеки, санітарних вимог,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка