Скачати 71.49 Kb.
|
Технологія інтерактивного навчання «Передати інформацію - це не навчання. Насамперед треба намагатися довести до того, щоб кожний сам думав та робив усе сам» Картер Вудсон Існують різні форми навчання. І вчитель, свідомий того, що більшість учнів потребують різних методів навчання, для досягнення успіху повинен пам’ятати про це. Від уроків, де в центрі уваги перебуває вчитель, в епоху інформації слід переходити до уроків, де учні діють і самі доходять висновків з допомогою вчителя. За таких умов учні прагнуть бути почутими, намагаються висловлюватися з порушеної теми, пропонувати, не боячись помилитися, свої варіанти. На сучасному уроці доцільно використовувати різноманітні форми і методи організаційної роботи учнів, що дозволяють розкрити зміст їх суб’єктивного досвіду із запропонованої теми. Ретельно продумувати чергування видів робіт, типів завдань для уникнення стомлюваності учнів, прагнути до створення ситуації успіху для кожного школяра. Важливе місце в особистісно-орієнтованому навчанні посідають інтерактивні технології. Інтерактивне навчання Суть технології Навчання відбувається шляхом взаємодій всіх, хто навчається. Це спілкування (колективне, кооперативне, навчання у співпраці), у якому і вчитель, і учні є суб’єктами. Учитель виступає лише в ролі координатора, організатора процесу навчання. Інтерактивне навчання найбільше відповідає особистісно-орієнтованому підходу до навчання. Моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного розв’язання, застосовуються рольові ігри. Прогнозовані результати Формування в учнів основних пізнавальних і громадянських умінь, а також навичок і зразків поведінки в суспільстві. Розвиток ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями. Сучасна методика має багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозаїка», «Мозковий штурм», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Використання інтерактивних технологій не самоціль, а засоби створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини почуття страху, зробити її розкутою, навіяти впевненість у своїх силах, налаштувати на успіх, виявити здібність до творчості. Систематичне засвоєння інноваційних форм роботи дасть змогу вчителеві успішно розв`язати порушені проблеми. Для цього треба: визначити рівень підготовленості класу до сприйняття тієї чи іншої технології;
Методист міського методичного центру О.Г. Ряска 1. «Робота в парах» (Один проти одного, один – вдвох –всі разом, « Думати працювати в парі, обмінятися думками» ![]()
2. « Карусель» ![]() Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Ця технологія застосовується:
3. «Ротаційні (змінювані) трійки» ![]() Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою цього осмислення, закріплення та засвоєння. 4. « Акваріум» ![]() Ще один варіант кооперативного навчання , що є формою діяльності учнів у малих групах, ефективний для розвитку навичок спілкування в малих групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови, що учні вже мають добрі навички гру роботи. 5. « Ажурна пилка» Т ![]() Домашні групи ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Експертні групи ![]() 2 2 2 ![]() 4 4 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Домашні групи ![]() ![]() ![]() 6. «Дерево рішень» ![]() Як варіант технології вирішення проблем можна використовувати « Дерево рішень», яке допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень. Проблема ![]() ![]() ![]() Рішення I Рішення II Рішення III Позитивні наслідки ![]() ![]() ![]() позитивні наслідки ![]() ![]() ![]() ![]() позитивні наслідки ![]() ![]() 7. „ Мікрофон” ![]() Різновидом загально групового обговорення є технологія „ Мікрофон” , яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. 8. „ Незакінчене речення” Цей прийом часто поєднується з „ Мікрофоном” і дає можливість працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. ^ . „ Обговорення проблеми в загальному колі” Ця технологія, яка застосовується, як правило, в комбінації з іншими. Її метою є прояснення певних положень , привертань уваги учнів до складних або проблемних питань у навчальному матеріалі, мотивації пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань. 10. „ Мозковий штурм” ![]() Інтерактивна технологія колективного обговорення, що використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Спонукає учнів проявити уяву та творчість , дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета „ Мозкового штурму „ чи „ Мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу. 11. „ Навчаючи – навчаю” ![]() Список літератури до теми 1. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання.-К., 2007 2. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок :інтерактивні технології навчання - К.,2003. 3.Пилипенко В., Коваленко О. Особистісно орієнтовані технології у школі. – Харків, „Основа”, 2007 4.Токмань Г. Методи викладання літератури в їхній особистісній спрямованості на учня // Дивослово. – 2004 - №2 5.Токмань Г. Сучасні навчальні технології та методи викладання. Інноваційні технології : модульно – розвивальна система навчання //Дивослово - 2002. -№11 6.Фасоля А. Особистісно-зорієнтоване навчання : шлях становлення // Українська мова і література в школі.-2006.№5 7. Фасоля А. Проблема методичного інструментарію.- //Дивослово. – 2005. - №9. 8. Фасоля А. Особистісно-зорієнтований урок літератури – мета, зміст, технологія уроку // Дивослово. -2004 - №8. 9. Варзацька Л., Кратасюк Л. Інтерактивні технології в системі особистісно – зорієнтованої освіти // Дивослово. - 2006. - № 4. 10. Гриценко Л. Основні ідеї інтерактивного особистісно орієнтованого навчання // Завуч. – 2003. - №15. ![]() ![]() |
![]() | Тема: Робота з програмою інтерактивного спілкування Мета: Ознайомитись, навчитися працювати та налаштовувати різні програми інтерактивного спілкування | ![]() | Методика І практика форми та методи інтерактивного навчання За визначенням О. Я. Савченко, "форма організації навчання" означає певну взаємодію вчителя та учнів, що регулюється встановленим... |
![]() | Тема: Калинець Ігор Використані сучасні технології навчання. Інформаційна технологія навчання. Урок з використанням програмно методичного забезпечення... | ![]() | Весел івська районна різнопрофільна гімназія Групові форми організації... Манізацію, загальнорозвивальний характер. Особистісно орієнтоване навчання передбачає організацію навчання на засадах глибокої поваги... |
![]() | Особистісно зорієнтована технологія це освітня технологія, головною... Основне завдання — надання допомоги учневі у визначенні свого ставлення до самого себе, інших людей, навколишнього світу, своєї професійної... | ![]() | Новою концепцiєю навчання, починаючи з 50-х poкiв ХХ столiття, є... Сам тepмiн «технологiя» стосовно навчального процесу було вперше вжито 1886 року американцем Дж. Саллi |
![]() | Педагогічна технологія та основний результат ефективного навчання основ здоров’я та обж | ![]() | Комп’ютерні технології на уроках трудового навчання На сьогодні, назріла переорієнтація підготовки школярів до трудової діяльності від уніфікованого, усередненого підходу до індивідуалізованої... |
![]() | Тематика контрольних робіт для студентів заочної форми навчання з... Тематика контрольних робіт для студентів заочної форми навчання з дисципліни «Технологія зберігання І переробки зерна» | ![]() | Психолого-педагогічні умови реалізації інтерактивного навчання «зону комфорту», де відчуває себе у відносній безпеці. Вихід за рамки цієї зони породжує спочатку стан непевності, тривоги, почуття... |