Урок №22. Тема




Скачати 103.9 Kb.
НазваУрок №22. Тема
Дата конвертації13.03.2013
Розмір103.9 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Інформатика > Урок


УРОК №22.
ТЕМА: Пошук у Всесвітній мережі.

Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації. Правила роботи з пошуковою системою. Найпоширеніші служби Інтернету.

Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Практична робота № 8.

Пошук інформації в Інтернеті.
Тема: Пошук у Всесвітній мережі. Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації. Правила роботи з пошуковою системою. Найпоширеніші служби Інтернету.

^ Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Практична робота № 8. «Пошук інформації в Інтернеті».

Мета: Актуалізувати в учнів знання про виникнення Всесвітньої мережі, принципи, покладені в основу функціонування Інтернету, з поняттям Всесвітньої павутини, призначенням браузера і основами навігації у Всесвітній павутині. Формувати знання про призначення пошукових систем та принципи пошуку інформації, правила роботи з пошуковою системою, найпоширеніші служби Інтернету. Закріпити вивчений навчальний матеріал під час виконання практичної роботи.

Тип уроку: Комбінований урок.
План викладу:

Актуалізація опорних знань учнів.

Вивчення нового навчального матеріалу.

  1. Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації.

  2. Правила роботи з пошуковою системою.

  3. Найпоширеніші служби Інтернету.

Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Практична робота № 8. «Пошук інформації в Інтернеті».

Домашнє завдання.
Актуалізація опорних знань учнів:

  1. Розповісти про основні причини виникнення Всесвітньої мережі та принципи, покладенні в основу функціонування Інтернету.

  2. Що таке Всесвітня павутина? Яке призначення браузера?

  3. Основи навігації у Всесвітній павутині.


Вивчення нового навчального матеріалу:

  1. Призначення пошукових систем. Принципи пошуку інформації.

Для того, щоб швидко відшукати сайт з потрібною інформацією, використовують пошукові системи.

Пошукова система – це веб-сайт, що надає можливості пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Існують два принципи пошуку – це тематичний пошук та пошук за ключовими словами.

Тематичний пошук можливий тому, що всю сферу діяльності людини можна поділити на певні напрямки. Користувач просто вказує, у якій групі шукати потрібну інформацію, і використовуючи систему гіперпосилань, він переходе в потрібну йому підгрупу і так далі, поки не знайде потрібну йому інформацію.

Якщо людина не знає, у якій групі треба починати пошук потрібної інформації, то використовують принцип пошуку за ключовими словами. Для пошуку інформації за ключовими словами треба ввести ключове слово чи комбінацію слів у спеціальному рядку введення запиту. При цьому, пошукова система відбирає із своєї бази даних URL-документи, які містять указані для пошуку ключові слова.

Першою пошуковою системою була система Wandex, яку створив у 1993 році Метью Грей (сьогодні вже не працює), а першою системою, яка шукала інформацію за ключовими словами, стала розроблена у 1994 році система WebCrawler.

Сьогодні існує багато пошукових систем. Наприклад, пошукові системи Google і Yahoo шукають інформацію за ключовими словами, введеними різними мовами. Найвідоміші російські пошукові системи це Yandex, Rambler, Aport, а українські   Bigmir)net, Mema.


  1. Правила роботи з пошуковою системою.

Основні правила роботи з пошуковими системами розглянемо на прикладі пошукової системи Мета (www.meta.ua).

1). Ця система дає змогу шукати інформацію за ключовими словами з урахуванням правил української та російської морфології, тобто коли користувач вказує в рядку введення пошукового запиту ключові слова, він обов’язково набирає їх у певному відмінку, а Меmа виведе адреси сайтів, на сторінках яких ключові слова трапляються в будь-якому відмінку або числі.

2). У запитах, що складаються з кількох слів, не ігнорує так-звані «стоп-слова», до яких належать прийменники, сполучники й частки. Це дає змогу отримати адреси сайтів з інформацією, що повністю відповідає пошуковому запиту.

3). Уводячи запити з кількох слів, треба вміти користуватися логічними операторами. Якщо між простими ключовими словами записати логічний оператор та, то пошуковий запит набуде істинного значення лише тоді, коли справдяться обидві прості умови. При записуванні між частинами складеної умови оператора або складена умова буде істинною, якщо справджується хоча б одна з простих умов.

4). Подвійні лапки дають змогу знаходити точне словосполучення, розташоване в них.

5). Фігурні дужки дають змогу знаходити словосполучення, близькі до заданого.

Проте, починаючи пошук у Всесвітній мережі, потрібно не лише знати основні правила роботи з певною пошуковою системою. Для швидкого досягнення оптимального результату треба правильно обирати стратегію пошуку інформації.


  1. Найпоширеніші служби Інтернету.

Найпоширеніші сучасні зручні сервіси Інтернету:

1). Електронна пошта один із найдавніших сервісів Інтернету, створений у 1971 році.

Історія електронної пошти починається від часу створення Інтернет. Проект ARPA був створений для обміну інформацією на випадок військового нападу чи конфлікту з Радянським Союзом. Війна не відбулася, а між вузлами сітки, яка дуже швидко розросталася передавали військову інформацію. Проте дуже швидко основна маса інформації стала суто цивільною, оскільки службовці обмінювалися повідомленнями про проведені вихідні, погоду, здоров’я і т.д.

З появою технології WWW (гіпертекстових документів) електронна пошта стала найшвидшим, найдешевшим і найнадійнішим засобом зв’язку.

Користувач комп’ютера створює на спеціальному поштовому сервері свою поштову скриньку. Під'єднуючись до цього вузла він має можливість або переглядати надіслану йому кореспонденцію, або відправити свої повідомлення.

2). Телеконференція   обмін інформацією між користувачами через мережу Internet (режимом роботи з групами новин, службою новин, режим UseNet). Для цього комп’ютер повинен мати прямий контакт (on-line) з сервером новин і відповідне програмне забезпечення: програму Trumpet News Reader або Netscape Navigator або MS Internet Explorer тощо. За допомогою телеконференцій можна швидко отримати повідомлення на задану тему або відіслати інформацію іншим учасникам. Наприклад, у конференції UA.BISNESS можна ознайомитися з діловими пропозиціями українських підприємців або опублікувати свою пропозицію, а в конференції PVT.LVIV.MUSIC - ознайомитися з новинами музичного життя Львова чи поза його межами тощо.

3). Файловий сервіс FTP (протокол), дає змогу переглядати вміст каталогів серверу та завантажувати файли з сервера на сервер.

Однією з найважливіших можливостей, що надає даний протокол, є анонімний FTP, який дає змогу зробити обрані файли доступними всім користувачам Всесвітньої мережі. Анонімний FТР не вимагає від користувача реєстрації на комп'ютері, на якому встановлено цей сервіс. Для входу використовують спеціально зарезервоване ім'я, а як пароль користувач має ввести свою електронну адресу. Після цього користувач може вільно користуватися послугами сервера. Велика кількість анонімних серверів працюють цілодобово, але на деяких з них у робочий час доступ закритий.

4).Віддалене керування комп'ютером.

Сервіс Теlnet дає змогу перетворити ваш комп'ютер на віддалений термінал іншого комп'ютера. Цим віддаленим комп'ютером може бути будь-який комп'ютер мережі, на якому ви зареєстровані як користувач, або загальнодоступний сервер, який надає певні послуги (наприклад, бібліотека або база даних залізниці).

5). Інтерактивне спілкування.

До інтерактивних сервісів, створених для спілкування людей за допомогою Інтернету, належить сервіс ІRС (розмови за допомогою Інтернету), що його створив 1988 року фінський студент Ярко Ойкарінен.

Інший сервіс — Іпstant Меssaging (що можна перекласти з англійської як миттєві повідомлення), відоміший під іншою назвою — ICQ, що насправді є назвою популярної клієнтської програми, її встановлюють на комп'ютері користувача, і на відміну від електронної пошти, вона дає змогу обмінюватися повідомленнями в реальному часі. Можна передавати текстові повідомлення, звукові сигнали, зображення та відео.

6). ІР-телефонія.

Можливість передавати голосові повідомлення за допомогою мережі з пакетною комутацією було зреалізовано 1993 р. Цю технологію назвали VоІР (голос за допомогою ІР).

Одним із застосунків зазначеної технології є ІР-телефонія — послуга передавання телефонних розмов абонентів за протоколом IР. Інтернет можна використовувати для голосового зв'язку між абонентами аналогічно до того, як використовують звичайний телефон. Під'єднаний до комп'ютера мікрофон перетворює звук на електричний сигнал, який передають каналом у цифровій формі. Перед передаванням його стискають, щоб видалити надлишковість, притаманну людській мові. Після приймання цей сигнал знову перетворюють на звук, який за допомогою акустичної системи або навушників, під'єднаних до комп'ютера, чує співрозмовник.

Крім розглянутого варіанта розмови «комп'ютер-комп'ютер» можливі варіанти «комп'ютер-телефон» (дзвінки з комп'ютера на звичайний телефон) і «телефон-телефон», коли телефонують з одного номера на інший за допомогою мережі Інтернет.

7). Електронна платіжна система — це сукупність процедур та пов'язаних із ними комп'ютерних мереж, що їх використовують для проведення фінансових операцій. Ці системи розвиваються з кожним роком, отримуючи визнання та довіру споживачів. Вони забезпечують проведення фінансових розрахунків у заздалегідь вибраній валюті між учасниками системи (користувачами, які відкрили рахунок у системі) в режимі реального часу. Різні електронні платіжні системи надають можливість працювати за допомогою веб-інтерфейсу або з використанням програми-гаманця, установленого на комп'ютер споживача.
Практична робота № 8.

«Пошук інформації в Інтернеті».

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Хід практичного заняття:

1. Запустіть браузер, установлений на вашому комп'ютері.

2. В адресному рядку браузера введіть адресу пошукової системи Мета (www.теtа.иа).

3. Додайте адресу пошукової системи Мета до Обраного.

4. Знайдіть адреси сайтів двох музеїв, що розповідають про історію Києва.

Послідовно вводячи знайдені адреси, переконайтеся, що сайти музеїв містять інформацію про історію Києва. Збережіть адреси головних сторінок цих музеїв в Обрану та запишіть у зошит.

5. Використовуючи пошук за тематичними каталогами чи за ключовими словами, знайдіть адресу сайту Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер» (зверніть увагу на те, що частина україн­ських сайтів містить інформацію російською мовою).

^ 6. У новому вікні перейдіть на головну сторінку сайту ліцею. Додайте адресу сайту ліцею «Лідер» до Обраного.

7. Перебуваючи на головній сторінці сайту ліцею, виберіть розділ «Інтернет». Перегляньте перелік рубрик корисних посилань і перейдіть до рубрики «Пошукові системи».

8. *У нових вікнах відкрийте сторінки пошукових систем Шерлок Холмс та АSеаrch, адреси яких є на сервері ліцею. Ознайомтеся з умовами пошуку в цих системах.

9. Використовуючи будь-які пошукові системи, знайдіть таку інформацію.



Завдання

Адреса сайту і відповідь на запитання

1

Музей історії розвитку інформаційних технологій в Україні.




2

Національний художній музей України.




3

Літературно-меморіальний музей Михайла Булгакова.




4

Рік створення Андріївського узвозу. У зв'язку з якими подіями його було створено?




5

Фотографія майдану Незалежності.




^ 10. Створіть на диску D: вашого комп’ютера папку Пошук і збережіть у ній веб-сторінки, що містять списки отриманих посилань.

11. *3а допомогою пошукових систем знайдіть у Всесвітній мережі інформацію та ілюстрації, якими ви змогли б доповнити виконані вами реферати з будь-якого навчального предмета.

12. **Використовуючи інформацію, подану у Всесвітній мережі, підготуйте повідомлення на одну з тем: «Історія мого краю», «Віктор Михайлович Глушков — основоположник інформаційних технологій в Україні», «Цікаві досліди з фізики», «Історія створення та розвитку Інтернету».
Домашнє завдання:

  1. Вивчити §16 на ст. 233-247.

  2. Завершити виконання завдань практичної роботи.

Схожі:

Урок №22. Тема iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок №22. Тема iconУрок №7. Тема
Тема: Підсумковий урок з тем «Інформація. Інформаційні процеси та системи», «Апаратне забезпечення інформаційних систем»
Урок №22. Тема iconУрок №8 Тема. Урок контролю знань учнів
Учні відповідають на поставлені вчителем запитання І демонструють відповідь на пк
Урок №22. Тема iconУрок №17. Тема
Тема: Підсумковий урок з теми «Системне програмне забезпечення. Службове програмне забезпечення»
Урок №22. Тема iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок №22. Тема iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Урок №22. Тема iconУрок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування
Урок №1 Тема: Основні принципи будови та функціонування World Wide Web, протокол нттр, адресація в мережі
Урок №22. Тема iconУрок 15 Тема. Підсумковий урок з тем: «Модульcrt розгалуження І вибір», та
Будь-яка програма, записана на мові Паскаль, завжди закінчується службовим словом
Урок №22. Тема iconУроку з математики у супроводі ікт тема: «числові функції»
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (урок проводиться у комп’ютерному класі з мультимедійним...
Урок №22. Тема iconУрок №25. Тема
Тема: Сортування й фільтрування даних в таблицях. Використання розширених фільтрів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка