В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка




Скачати 78.12 Kb.
НазваВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка
Дата конвертації13.03.2013
Розмір78.12 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Інформатика > Документы


Відділ культури Вознесенської райдержадміністрації

Центральна районна бібліотека

ім. Т.Г. Шевченка







(методичні матеріали)

м.Вознесенськ, 2010 рік

Перед тим як шукати спонсорів, необхідно добре обміркувати для чого саме вам потрібні гроші, виберіть завдання, яке бажаєте виконати за допомогою залу­чених ресурсів. Зберіть повну інформацію щодо ньо­го та продумайте аргументи на його користь.

Складіть план розв'язку проблеми, бюджет та вста­новіть терміни. Оформіть все у проект. Пам'ятайте, що 150% успіху кампанії залучення спонсорів залежить від вміння переконувати у необхідності розв'язання існуючої проблеми силами саме вашої організації.

Пам'ятайте! Чим більше потенційних спонсорів бу­де залучено, тим більше коштів, товарів, послуг ви можете отримати для успішної реалізації своєї місії.

Варто взяти до уваги те, що дехто зі спонсорів міг би допомогти товарами чи послугами, які необхідні для вашої успішної діяльності. Не кожен спонсор охо­че віддасть частину свого прибутку, навіть при наяв­ності пільг. Іноді йому легше оплатити вже виписаний рахунок, ніж викласти «живі гроші». До того ж, коли ми замінюємо грошові витрати на безкоштовно надані

спонсорами послуги, товари, вартість проекту набага­то зменшується, а гроші потрібні лише на виплату за­робітної платні і оплату податків.

Нераціонально намагатися отримати усю суму від одного. Краще добре поміркувати і визначитися, хто і що саме може легше віддати для ваших потреб. Спон­сору краще віддати невелику частину, ніж усе одразу.

Подумайте про можливі мотиви ваших по­тенційних спонсорів, які з них, на ваш погляд, їх можуть заохотити.

Визначте своїх прихильників, до яких можна звернутися у першу чергу.

Подальші ваші дії:

  • Спробуйте якнайбільше дізнатися про керівни­ка та саму фірму.

  • Складіть лист до фірми, базуючись на проекті та переліку вигод для фірми від співпраці з вами.

  • Зустріньтеся з представниками фірми і презен­туйте Вашу бібліотеку.

Складання листа – це дуже важливо! Його треба писати безпосередньо кожному потенційному спонсору, з урахуванням того, що вам вдалося про нього дізнатися.

Завжди точно й виразно висловіть прохання про те, що саме та скільки ви хочете отримати.

Весь текст листа повинен вміститися на одну сторінку і в жодному разі не більше двох. Простежте, щоб лист був охайно оформлений і мав широкі поля (на випадок, якщо на листі спонсор захоче зробити помітки). Намагайтеся уникати абревіатур, скоро­чень, спеціальних термінів, жаргонів - не усі можуть знати справжнє значення таких слів. Текст може бути типовим, але не надто бюрократичним. Виклад мусить бути простим і доступним для розуміння, а речення - короткими й змістовними. І не потрібно «сліз» - можливо, не усі полюбляють сентиментальність.

Пам’ятайте про ввічливість! Не забувайте називані людей «шановними», «доб­родіями», «відомими», висловлюйте щиро свою повагу.
Текст листа-звернення до ваших потенційних спонсорів може мати наступний зміст:
1. Шапка (назва організації, її адреса, прізвище та ініціали керівника).

2. Коротка невимушена інформація про вашу бібліотеку:

а) назва;

б) місія (мета існування)',

в) час утворення й офіційний статус (громадська, благочинна);

г) хто є членами або для кого працює.

3. Коротка інформація про програму (проект то­го, що ви збираєтесь робити).

4. Вартість проекту.

5. Суть прохання (гроші, майно, послуги або щось інше, що є у спонсора).

6. Терміновість ваших потреб (коли потрібні кош­ти, до якого часу).

7. Ваші гарантії (наприклад, коли ви подасте звіт про використання отриманих ресурсів).

8. Можливий мотив спонсора (чому ваш проект заслуговує саме на його увагу).

9. Відомості про пільги для спонсора та механізм передачі внесків або грошей.

10. Реквізити вашої організації (адреса, телефон, факс, електронна пошта, номер рахунку).

11. З ким і у який час контактувати з питань, що пов'язані з вашим листом.

12. Висловлення побажання співпрацювати зі спонсором та поваги до нього. Вказати автора листа, що засвідчується підписом.

P.S. Намагайтеся захопити читача листа першими фразами. Якщо йому стало нецікаво, то ви ризи­куєте нічого не отримати. Нудні листи, як правило, не читають. Використовуючи реальні приклади з ро­боти, покажіть, як проблема, що вами розв'язуєть­ся, може бути вирішена і як це робите ви. Пишучи простою мовою, уникайте банальних висловів типу «чорнобильські діти потребують...» - це і так усім зрозуміло. Якщо ви бажаєте повідомити щось особ­ливе - використовуйте «пост-скриптум». Більшість людей, у силу своєї допитливості, можуть зацікави­тися повідомленням.

Лист з проханням про гроші може не принести грошей, але це заявка про вас і ваші проблеми. Вам кілька разів можуть відмовити, ну і що? Це не кінець світу. Заявляйте про себе, звертайтеся ще раз.

Мотиви, з яких люди погоджуються стати спонсорами:
1. Тому, що їх переконливо і аргументовано по­просили про це.

2. Щире прагнення допомогти бібліотеці, якою самі користуються.

3. Особиста користь (чи користь фірми) у розв'язанні проблеми.

4. Суспільний інтерес до проблеми чи до бібліотеки.

5. Отримання непрямої вигоди або вигоди у май­бутньому.

6. Відомість (хороша реклама), підвищення репу­тації, іміджу.

7. Реклама товарів (послуг).

8. Пільгове обслуговування співробітників.

8. З амбіцій («я не гірший(ша) за інших»).

9. Бажання бути причетним до благородної справи.

10. З релігійних міркувань.

11. Почуття громадянського обов'язку.

12. Почуття вдячності бібліотеці, якою користу­вався (користується) сам чи родина.

13. Розуміння важливості роботи.

14. Демонстрація соціальної відповідальності.


Деякі поради щодо переговорів зі спонсорами:


  • Будьте уважними.

  • Будьте доброзичливими.

  • Вмійте слухати.

  • Будьте компетентними.

  • Висловлюйтеся коротко і зрозуміло.

  • Просіть конкретну (визначену) суму.

  • Говоріть про майбутнє.

  • Наводьте приклади підтримки.

  • Дякуйте.

  • Пам'ятайте про мету візиту.

  • Пам'ятайте, що спонсор теж людина.

  • Умійте показати результати.

  • Не «наїжджайте».

  • Не перебивайте.

  • Не намагайтесь «перевербувати».

  • Не відповідайте на питання, якщо не знаєте точної відповіді.

  • Не «хваліться» бідами та немощами.

  • Не ображайтеся.

  • Не обманюйте навіть у дрібницях.

  • Не «нийте».

  • Не сперечайтеся.

  • Ніколи не спізнюйтесь.

  • Не перетворюйте розмову на монолог.



У переговорах ставтеся до спонсора з щирою повагою, але без приниження й лестощів. Спробуйте зро­зуміти його справжні мотиви та побажання, про що говорять жести, дії, слова, що він (вона) відчуває, яку позицію має до оточуючого. Намагайтеся вести розмову на тому рівні, який найбільше доступний ва­шому співрозмовнику. Будьте готові відповісти на всі питання, розповідайте про те, що ви вже зробили. Пам'ятайте про своє завдання. Дайте співрозмовнику зрозуміти, що саме його внесок є найважливішим для вашої організації.

Будьте твердо переконані в то­му, що справу, яку хоче робити ваша бібліотека за до­помогою коштів, що має виділити спонсор, є настіль­ки важливою, що відмовити у проханні неможливо. Разом з цим будьте внутрішньо підготовлені до відмови. Можливо, сьогодні у вашого співрозмовни­ка немає вільних грошей, або він виділив їх іншій організації, чи його не цікавить ваш проект, або ва­ша організація вам не відома. Це звичайна ситуація. Не слід впадати у відчай чи ображатися та злитися. Нічого страшного не станеться, якщо ви запитаєте про причину відмови й з'ясуєте, на які добрі справи хотів би виділити кошти ваш співрозмовник.

Не забудьте розповісти, на що підуть виділені гроші. Яких результатів буде досягнуто. Розкажіть про підтримку, яку ви вже отримали від інших. На­магайтеся піти від потенційного спонсора, якщо і без грошей, то хоча б з обіцянкою дати їх у майбутньому. Запитуйте, хто б ще міг допомогти у реалізації вашо­го проекту, до кого з бізнесменів варто звернутися з проханням про виділення фінансування.

Пам'ятайте, що успіх вашої кампанії залежить не від бажання спонсора або бажання дати гроші, а від конкретної роботи вашої бібліотеки, вашого вміння переконувати та вашої наполегливості.

Абсолютна більшість невдач під час збору коштів (пожертв) ви­кликана недостатньою підготовкою та неправильним вибором стилю поведінки при переговорах, відсутністю реклами роботи бібліотеки.

Реклама бібліотечної діяльності – це соціальна реклама. Її довгострокова мета – формування відношення аудиторії до культури, знання як вищих цінностей. Просуваючи відомості про наші фонди, виховуючи культури читання, споживання інформації, розкриваючи широкий спектр бібліотечних можливостей, ми реально впливаємо на поведінкову модель людей.




Упорядник : зав. відділом організаційно-методичної

та інформаційної роботи Мазур Н. І.
Комп’ютерний набір: оператор Сєннікова О.А.



Схожі:

В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Бібліотекарі Вознесенської цбс постійно перебувають у творчих пошуках, прагнуть створити умови для самореалізації користувачів, їхнього...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
У випуску представлено рекомендації щодо методики підготовки та проведення активних форм популяризації книги серед юнацтва
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
До Вашої уваги інформаційно-методичні матеріали, які допоможуть змінити діяльність вашої бібліотеки та створити Опікунську раду при...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
З метою створення оперативної інформаційної бази для інформування органів місцевого самоврядування та повноцінного задоволення запитів...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
П. Тичина переїхав до Харкова І став членом редколегії журналу «Червоний шлях». Належав до «Гарту», потім до вапліте. У цей період...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Ви напружено навчались у школі. Тепер перед Вами стоїть непроста задача: здати зовнішнє незалежне оцінювання І здійснити свою мрію:...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Нова модель сільської бібліотеки, яку ми намагаємося створити, повинна з'явитися спочатку в нашій свідомості. Перш ніж міняти бібліотеку,...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconР айонний відділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна...
Волонтерська діяльність – це добровільна, неприбуткова, суспільно корисна діяльність, що здійснюється у вільний від основної роботи...
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Дорий день, шановні гості нашого свята! Сьогодні ми зібралися в цій залі щоб відсвяткувати Всеукраїнський день бібліотек
В ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна бібліотека ім. Т. Г. Шевченка iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Пропонуємо вашій увазі методичні рекомендації з підготовки та проведення Дня бібліографії
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка