Скачати 34.61 Kb.
|
ВИХОВАННЯ ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ Рекомендаційний список літератури (25 джерел інформації за 1988-2008 рр.) Укладач: О.А.Садохіна Головний недолік традиційної шкільної освіти полягає в тому, що вміння мислити і діяти за певним алгоритмом, зразком, запропонованим вчителем, визначається головною цінністю. Але для людини важливо не тільки засвоювати навчальну інформацію, запам’ятовувати і відтворювати її, але й осмислювати, відчувати, переживати. Всі зусилля вчителів спрямовані на формування розумових умінь, а не менш важливий аспект становлення особистості – формування свідомості учня, його емоційної культури – залишається нерідко поза увагою педагога. Освіта при цьому протікає як знеособлений процес, стає механічною, виконує свої функції без урахування емоцій, інтересів і можливостей школяра. Переведення знань в цінності неможливе тільки на основі інтелектуальних дій, і без урахування опори на емоційну сферу особистості в навчанні. Рекомендаційний список складений на основі перегляду систематичного каталогу і систематичної картотеки статей бібліотеки КДПУ і є вибірковим. Представлено 25 джерел інформації українською та російською мовами (книги, статті з журналів і збірників). Хронологічно охоплено період 1988 – 2008 рр. Розташування за алфавітом прізвищ авторів і назв праць. Список рекомендований викладачам, студентам, аспірантам, слухачам ФПК. 1. 15 В 57 Васильева И.А. Эмоции в системе мыслительной деятельности / И.А.Васильева // Эмоциональная регуляция учебной деятельности. - М., 1988. – С. 11 – 16. 2. Вовчик-Блакитна О. Індивідуальні особливості емоційного розвитку дитини: стратегії педагогічного супроводу / О.Вовчик-Блакитна // Практична психологія та соціальна робота. – 2006. - № 4. – С. 1 – 4. 3. Громовий В. Педагогіка відкритого серця: Чи стане українська школа імперією почуттів?: Складові емоційного інтелекту / В.Громовий // Директор школи. – 2006. - № 33. – С. 6 – 10. 4. Дерев’янко С. Актуалізація емоційного інтелекту в емоційних умовах / С.Дерев’янко // Соціальна психологія. – 2008. - № 1. – С. 96 – 104. 5. Калошин В. Вплив емоцій на ефективність навчального процесу / В.Калошин, О.Безносюк // Практична психологія і соціальна робота. – 2006. - № 1. – С. 70 – 74. 6. Калошин В. Емоції в навчанні - важливий чинник його ефективності / В.Калошин, В.Заєць // Управління школою. – 2008. - № 14. – С. 2 - 5. 7. 37.025 (075.8) К 64 Кондрашова Л.В. Гармонізація інтелектуального і емоційного факторів навчання у забезпеченні якісної освіти учнів / Л.В.Кондрашова, Н.Е.Федоринова, А.Г.Міняйленко. – Кривий Ріг, 2008. – 274 с. 8. Красько С. Гармонія із самим собою: Умови емоційного благополуччя школярів / С.Красько, В.Мартиненко // Шкільний світ. – 2007. - № 35. – С. 4 - 6. 9. Кульчицька О. Почуття та емоції в розвитку особистості / О.Кульчицька // Обдарована дитина. – 2007. - № 1. – С. 3 – 17. 10. Локтіонов В.В. Емоційне стимулювання в процесі пошуково-творчої роботи учнів / В.В.Локтіонов // Географія. – 2007. - № 4. – С. 4 – 6. 11. Лучина Т. Организация работы по формированию эмоциональной культуры подростков / Т.Лучина // Воспитание школьников. – 2005. - № 1. – С. 32 – 37. 12. Лю Хуэйин. Исследование функций эмоций в учебной деятельности учеников / Лю Хуэйин // Вестник МУ. Сер. Педагогическое образование. – 2008. - № 2. – С. 91 – 100. 13. 37 В 53 Мислейко В. Вплив емоцій на продуктивність пізнавальної діяльності у підлітків // Вісник Міжнародного дослідного центру «Людина, мова, культура» / В.Мислейко. – Кривий Ріг, 2006. – Вип. 8. – С. 214 – 220. 14. Момот Л. Формування досвіду емоційно-оцінної діяльності в процесі навчання / Л.Момот, Л.Ломако // Освіта і управління. – 2005. - № 2. – С. 100 – 104. 15. 159.922.7 Э 57 Москальова А. Функції і особливості емоційної сфери особистості дитини / А.Москальова // Емоційний розвиток дитини. – К., 2004. – С. 32 – 49. 16. 378 (082) П 24 Нікіфорова Л. Змістовна наповненість категорії «емоційна культура особистості» в сучасних педагогічних дослідженнях / Л.Нікіфорова // Педагогіка вищої і середньої школи. – Кривий Ріг, 2006. – Вип. 15. – С. 328 – 334. 17. Порох Л. Емоційні стани школярів під час навчально-виховного процесу: проблеми і можливості / Л.Порох // Рідна школа. – 2003. - № 12. – С. 39 – 42. 18. 37 В 53 Рева Ю.В. Позитивні емоції – могутня сила засвоєння знань і становлення духовного світу школяра / Ю.В.Рева, І.Приходько // Вісник Міжнародного дослідного центру «Людина, мова, культура». – Кривий Ріг, 2005. – Вип. 6. – С. 113 – 128. 19. Сорокіна О. Стимулювання емоцій, почуттів та інтересів учнів засобами театральної педагогіки / О.Сорокіна // Початкова освіта. – 2004. - № 18. – С. 2 - 5. 20. Тимофєєва Т. Дорога до успіху: Розвиток емоційного інтелекту дитини / Т.Тимофєєва // Психолог. – 2006. - № 9. – С. 12 – 15. 21. Турська О. Соціально-педагогічні умови виховання педагогічної культури підлітків / О.Турська // Практична психологія і соціальна робота. – 2007. - № 5. – С. 52 – 56. 22. Шамигулова О. Педагогические условия воспитания эмоционально-ценностного отношения к окружающему миру / О.Шамигулова // Начальная школа. – 2007. - № 8. – С. 55 – 60. 23. Шевчук Т. Виховання емоційної культури молодших школярів / Т.Шевчук // Початкова школа. – 1999. - № 3. – С. 5 – 6. 24. Шпак М. Емоційність як принцип навчання / М.Шпак // Шлях освіти. – 2003. - № 3. – С. 37 – 41. 25. Яновская М. Эмоциональное стимулирование в педагогическом взаимодействии / М.Яновская // Педагогическая техника. – 2005. - № 5. – С. 88 – 95. |
![]() | Результати психологічної діагностики ціннісно-емоційної сфери учнів... Б класу, яка мала завдання виявити динаміку змін ціннісно-емоційної сфери учнів, рівень особистісної орієнтації школярів як домінуючий... | ![]() | Формування лідерських якостей підлітків рекомендаційний список літератури Виховання сучасного лідера є умовою підготовки молодого покоління до керування власним життям та зміцнення Української держави |
![]() | Виховання громадянина: проблеми, структури, функції рекомендаційний список літератури Конституція України ( 254к/96-вр ), схвалена п'ятою сесією Верховної Ради України 28 червня 1996 р. (Преса України. 1997. 80 с.) | ![]() | Пам’ятки писемної культури України Рекомендаційний список літератури Велике значення літописи мають для вивчення історії української літературної мови. Мова більшості літописів книжна, близька до церковнослов'янської,... |
![]() | Сучасна лекція у вищій школі: Рекомендаційний список літератури Думки щодо лекційної діяльності викладача є предметом дискусії. Лекція має нести в собі не лише інформаційний потенціал, а й соціально-педагогічний,... | ![]() | Діагностика І контроль у виховному процесі в школі Систематичне виявлення рівня вихованості дає можливість розглядати проблему вивчення ефективності виховання головним чином в школі.... |
![]() | Демократія: реалії І утопія рекомендаційний список літератури Ознакою демократії є визнання за всіма громадянами права на участь у формуванні органів державної влади, контроль за діяльністю цих... | ![]() | Українська та російська народна керамічна іграшка рекомендаційний список літератури Для багатьох поколінь народна іграшка слугувала одним із важливим засобів виховання. У дитячому світі вона поставала першим духовним... |
![]() | Концепції та методологія географії рекомендаційний список літератури Ми приходимо до зовсім іншої теоретичної ситуації, до картини світу, що включає саму людину, яка відкриває й описує цей світ | ![]() | Нака з «Про проведення міської спартакіади школярів у 2012-2017 рр.»з метою залучення школярів до фізичної культури як складової частини... |